
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
توضیح فرآیند راه اندازی آژانس دیجیتال مارکتینگ (با چک لیست قابل دانلود)
ساده سازی فرآیند راه اندازی آژانس بازاریابی دیجیتال شما یکی از مهم ترین و اغلب نادیده گرفته شده ترین مراحل است. خوشبختانه، با این راهنما، به خوبی مجهز خواهید بود تا اطلاعات دقیقی در مورد تلاش های بازاریابی خود در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
روشی که آژانس شما فرآیند ورود را انجام می دهد تأثیر زیادی در افزایش کارایی و اثربخشی استراتژی های بازاریابی شما دارد و در نتیجه رضایت مشتری شما را افزایش می دهد. در این راهنما، ابتدا به فرآیند پذیرش مشتری و اهمیت آن خواهیم پرداخت. اگر آماده هستید، سفر یادگیری خود را بدون وقفه با ما شروع کنید!
پذیرش مشتری برای آژانس های بازاریابی چیست؟
به صلاحیت مشتری به ،وان یک نقطه خوش آمد برای آژانس بازاریابی دیجیتال خود فکر کنید. این یک فرآیند ساختاریافته است که در آن شما با جمع آوری تمام داده های اولیه مشتری شروع می کنید، اما نباید فکر کنید که فقط به جمع آوری اطلاعات تماس محدود می شود، زیرا باید در موارد زیر تحقیق کنید:
- هویت برند مشتری
- مخاطب هدف
- موقعیت یابی در بازار
- اه، کلی ،ب و کار
تنها با یادگیری دقیق این جنبه های مشتری جدیدتان می تو،د به بینش های ارزشمندی دست پیدا کنید که به ،وان قطب نمای شما در تمام سرمایه گذاری های بازاریابی شما با آنها عمل می کند.
ورود به مشتری همچنین در مورد راه اندازی سیستم ها و ابزارهای لازم است. شما می تو،د نرم افزار مدیریت پروژه یا ابزارهای تحلیلی را برای همکاری یکپارچه پیاده سازی کنید. به این ترتیب، کارها را به درستی آغاز خواهید کرد و ارتباطات باز و درک متقابل را ارتقا خواهید داد، که مؤلفه های ضروری یک وعده غذایی مشارکتی موفق است. یام
چرا آمادگی برای روابط مشتری و آژانس های دیجیتال مهم است؟
راه اندازی آژانس دیجیتال بخش مهمی از مدیریت پروژه شما است، زیرا به وضوح زمینه را برای ارتباط با مشتری آژانس شما فراهم می کند. وقتی به درستی اجرا شوند، اساساً نقش ها را روشن می کنند، انتظارات را همسو می کنند و راهبردهای ارتباطی مؤثری را ایجاد می کنند. به این ترتیب، می تو،د مطمئن شوید که همه برای موفقیت پروژه در یک صفحه هستند.
بیایید چند سوال کلیدی بپرسیم.
اگر در طول فرآیند راه اندازی با دقت عمل نکنید، چه؟ در این صورت شما در معرض خطر از دست دادن مشتریان خود خواهید بود.
بعدش چی شد؟
16 برابر بیشتر هزینه خواهید کرد برای پیدا ، یک مشتری جدید به جای نگه داشتن یک مشتری موجود. (به خاطر داشته باشید که از طریق به ش،ه آژانس دیجیتال بپیوندیدجستجوی شما برای مشتریان جدید بسیار آسان تر می شود.)
بنابراین، تسلط بر فرآیند ورود آژانس بازاریابی دیجیتال خود نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه می شود، بلکه حفظ مشتری را نیز افزایش می دهد. یک تجربه ورود روان به میزان زیادی بر میزان رضایت مشتریان بازاریابی دیجیتال شما از خدمات شما تأثیر می گذارد. ما می د،م که 82 درصد از مشتریان به دلیل خدمات ضعیف از ،ب و کار کنار می روند و بیشتر روابط مشتری و آژانس کمتر از سه سال طول می کشد.
با مثبت و ساده ، اولین تجربیات مشتری خود، می تو،د راه را برای حفظ طول، تر و ارجاعات بیشتر هموار کنید!
چک لیست برای حضور روان آژانس بازاریابی دیجیتال
ما 7 مرحله ضروری را که باید در فرآیند راه اندازی آژانس دیجیتال خود بررسی کنید، پوشش خواهیم داد. اگر به جزئیات علاقه ندارید، در اینجا یک چک لیست کوتاه برای استفاده سریع وجود دارد. با این حال، پیشنهاد می کنیم ابتدا هر مرحله را با جزئیات درک کنید و سپس چک لیست هر پروژه ای را که برای مشتریان خود انجام خواهید داد حفظ کنید. (شما می تو،د چک لیست صلاحیت آژانس بازاریابی دیجیتال ما را از اینجا دانلود کنید!)
1. جمع آوری اطلاعات مشتری از طریق جلسه مقدماتی
شما باید با تشکیل یک جلسه برنامه ریزی استراتژیک مقدماتی شروع کنید. این یک گام مهم در فرآیند ورود شرکت های بازاریابی آنلاین است و باید سهامداران کلیدی آژانس و تیم مشتری شما را درگیر کند تا با اه،، ج، زم، و انتظارات هماهنگ شوند.
پیشنهاد می کنیم از این جلسه استفاده کنید ایده های خلاقانه را طوفان کنید و مسیر روشنی را برای پروژه تعیین کنید بر اساس نیازها و اه، مشتری. این جلسه را فرصتی عالی برای شناسایی دو ،صر کلیدی در نظر بگیرید:
1. چگونه در طول پروژه ارتباط برقرار خواهید کرد
2. نحوه پیگیری و گزارش فرآیند
به این ترتیب، می تو،د مطمئن شوید که همه در یک صفحه هستند و احتمال مواجهه با مشکلات در آینده را کاهش می دهید.
همچنین باید از این جلسه برای بحث در مورد استراتژی های بازاریابی آنلاین خاص استفاده کنید، مانند کمپین های رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).
برای استفاده حدا،ری از این جلسه، از قبل یک دستور کار تهیه کنید و موضوعات مورد بحث را مشخص کنید هر گونه مطالبی که نیاز به بررسی دارد، مشارکت فعال تیم شما و تیم مشتری را تشویق می کند تا اطمینان حاصل شود که همه دیدگاه ها در نظر گرفته شده است. در نهایت، جلسه را با یک برنامه عملیاتی روشن و گام های بعدی برای اطمینان از حفظ حرکت با پیشرفت پروژه پایان دهید.
2. یک مدیر حساب اختصاصی تعیین کنید
استخدام یک مدیر حساب اختصاصی برای نظارت بر فرآیند ورود مشتری به شما کمک می کند از انتقال آرام و ایجاد روابط قوی با مشتری اطمینان حاصل کنید!
مدیر حساب اختصاصی باید درک عمیقی از تجارت و جایگاه مشتری داشته باشد. فقط این توجه و دانش تخصصی می تواند آژانس شما را قادر به ارائه راه حل های سفارشی و بینش استراتژیک کند.
نکته کلیدی دیگر در مورد مدیریت حساب، اهمیت دادن کافی به مهارت های ارتباطی است. او همچنین مدیر حساب شما خواهد بود نقطه تماس اولیهاین شخص باید در رسیدگی به مشکلات بالقوه ای که ممکن است در طول فرآیند مدیریت پروژه با همواری مواجه شود، ماهر باشد.
همچنین، با اختیار دادن به مدیر حساب کاربری با اختیار تصمیم گیری و عمل به ،وان پل ارتباطی بین مشتری و آژانس خود، می تو،د مطمئن باشید که کانال های ارتباطی روشن و منسجمی وجود خواهد داشت. آنها رویکرد فعال و توانایی حل مسئله اینها موارد لازم در این مورد است.
3. مستندات راه اندازی جامع را ارائه دهید
گاهی به م،ای مستندسازی است همه چيز.
مستندات جامع ایجاد کنید تا 100% اطمینان حاصل کنید که مشتری همیشه در طول فرآیند سوار شدن مطلع و درگیر است. باید شامل سند راه اندازی باشد که ایجاد می کنید رزومه های مفصل اعضای تیم، با جزئیات تجربیات و نقش های هر یک از اعضای تیم درگیر در پروژه. شما همچنین باید یک ج، زم، پروژه واضح ارائه دهید، نقاط عطف کلیدی و ضرب الاجل ها را برجسته کنید تا مشتری را از پیشرفت مطلع کنید.
فراموش نکنید که پروتکل های ارتباطی را در سند راه اندازی خود بگنج،د. باید توضیح دهد که چگونه و چه زم، مشتری می تواند انتظار به روز رس، داشته باشد و چگونه می تواند با تیم شما ارتباط برقرار کند.
شما همچنین می تو،د ایجاد را در نظر بگیرید درس های ویدیویی یا وبینار برای توضیح مفاهیم یا فرآیندهای پیچیده، درک محدوده و ا،امات پروژه را برای مشتری آسان تر می کند.
مستندات جامع نه تنها به مشتری کمک می کند تا احساس حمایت کند، بلکه انتظارات روشنی را برای پروژه تعیین می کند و احتمال سوء تفاهم یا عدم ارتباط را کاهش می دهد.
4. اعضای کلیدی تیم پروژه را معرفی کنید
در واقع غیر قابل تصور است که مشتری را به مدیران حساب معرفی نکنید. اما فراموش نکنید که با مشتریان خود ملاقات کنید سایر اعضای کلیدی تیم، مانند مدیران پروژه و متخصصان بازاریابی، برای شفافیت و اعتماد.
هنگام معرفی آنها، نقش و مسئولیت های هر یک از اعضای تیم را به وضوح مشخص کنید، مطمئن شوید که مشتری می داند برای نیازها یا سؤالات خاص با چه ،ی تماس بگیرد. این رویکرد فعالانه یک رابطه کاری مثبت بین آژانس و مشتری شما را تقویت می کند.
5. اطمینان حاصل کنید که مشتری به ابزارهای لازم دسترسی دارد
مشتری جدید شما باید به ابزارهایی که در پروژه استفاده می شود دسترسی کامل داشته باشد. اینها می توانند ابزارهای مدیریت پروژه، پلتفرم های همکاری یا ابزارهای تحلیلی باشند. همچنین باید آموزش ها یا آموزش های لازم را برای کمک به مشتری برای آشنایی با این ابزارها ارائه دهید، زیرا این ابزارها مست،م درک چگونگی ادامه پروژه و شاخص های موفقیت هستند.
هرچه اطلاعات بیشتری در مورد استفاده، معیارهای کلیدی و غیره در مورد ابزارها به آنها ارائه دهید، هر چه بتو،د اعتماد بیشتری ایجاد کنیددر نتیجه، فرآیند راه اندازی شما ساده تر می شود! (فرصت را از دست ندهید تا با به اشتراک گذاشتن اطلاعات واضح در مورد پروژه تعهد خود را نشان دهید.)
6. برای بهبود فرآیند از مشتری بازخورد بخواهید
آ،ین راه برای به دست آوردن زمین، دریافت بازخورد از مشتری است. اگر آنها واضح و سازنده باشند، شما بیش از آن خوش شانس هستید! این می تواند کلید طلایی موفقیت و پیشرفت شما باشد.
به همین دلیل، آژانس ها باید به دنبال بازخورد از مشتریان خود باشند تا زمینه های تغییر و رشد را شناسایی کنند. شما می تو،د بازخورد را از طریق جمع آوری کنید نظرسنجی، مصاحبه، گفتگوی منظم و غیره.
از این بازخورد برای بهبود فرآیند ورود و رسیدگی به هر گونه نگر، یا مشکل مطرح شده توسط مشتری استفاده کنید. با نشان دادن تمایل خود به گوش دادن و انطباق، رابطه خود را با مشتری خود تقویت خواهید کرد و عملکرد و خدمات آژانس خود را بهبود می بخشید و در عین حال فرصت دستیابی به موفقیت بلندمدت را نیز خواهید داشت.
7. به روز رس، ها و بررسی های منظم را برنامه ریزی کنید
به روزرس، ها و بررسی های منظم، ستون فقرات پروژه های شما هستند. به همین دلیل است که باید همیشه برای برقراری ارتباط شفاف آماده باشید، ایده های مشتری خود را دنبال کنید و آنها را از هر تغییر مهم مطلع کنید. صرف نظر از مثبت یا منفی بودن.
بدون به روزرس، منظم مشتریان، راهی برای تنظیم استراتژی ها برای برآورده ، کامل اه، و نیازهای آن ها وجود ندارد، که گام های اساسی برای ایجاد پیوندهای قوی با مشتریان است.
در طول این بررسی ها، این سه کاری است که باید انجام دهید:
- در مورد نقاط عطف آینده بحث کنید
- بررسی معیارهای عملکرد
- استراتژی ها را در صورت نیاز بر اساس بازخورد و داده ها اصلاح کنید
این رویکرد فعال به شما کمک می کند پروژه را در مسیر خود نگه دارید و هر مشکلی را که با آن روبرو می شوید بلافاصله برطرف کنید.
در خاتمه، درست ، فرآیند نصب، کلید ایجاد روابط قوی و پایدار با مشتریان است. با دنبال ، مراحل بالا، شما به طور یکپارچه با مشتریان خود همکاری می کنید و رضایت مشتری را بیشتر می کنید.
روشی که شما فرآیند ورود به سیستم را انجام می دهید می تواند تفاوت زیادی در نحوه مشاهده و تعامل مشتریان با آژانس شما ایجاد کند. این فرصت عالی برای شماست تا با پای راست شروع کنید و از آنجا به ساختن ادامه دهید و اولین برداشت های خوب را به مشارکت های پایدار تبدیل کنید!
منبع: https://di،alagencynetwork.com/di،al-marketing-agency-onboarding/