مثال های واقعی برای ردیابی عملکرد شما
انتشار: شهریور 06، 1403
بروزرسانی: 17 تیر 1404

مثال های واقعی برای ردیابی عملکرد شما


در اینجا یک واقعیت وجود دارد: داشبوردهای بازاریابی به چیزی بیش از یک ابزار تبدیل شده اند.

مشابه نحوه هدایت یک سیستم ناوبری یک کشتی در آب های ناشناخته، داشبوردهای بازاریابی معیارهای کلیدی را نشان می دهند و نقشی حیاتی در همسویی و یکپارچه سازی تلاش ها در بخش ها و واحدهای تجاری دارند.

در این وبلاگ، نمونه های واقعی داشبوردهای بازاریابی را بررسی می کنیم و نشان می دهیم که چگونه می توان از آنها برای پیگیری عملکرد و بهبود استراتژی ها استفاده کرد.

نکات کلیدی

  • داشبورد بازاریابی پاسخی به پیچیدگی روزافزون داده های بازار است که مدیریت ارشد با آن مواجه است. این آن را به یک ابزار قدرتمند تبدیل می کند.
  • در یک داشبورد خوب، داده های بازاریابی باید به طور دقیق نمایش داده شوند که شامل داده های فروش، قلمرو فروش، دستاوردهای KPI بازاریابی و تفکیک فروش است.
  • انتخاب معیارهایی که در داشبورد بازاریابی خود نظارت می کنید برای به دست آوردن بینش های دقیق تجاری بسیار مهم است.
  • KPI در داشبورد بازاریابی به نوع قالب و فعالیت های بازاریابی بستگی دارد.

فهرست مطالب

داشبورد دیجیتال مارکتینگ چیست؟

داشبورد بازاریابی ابزار قدرتمندی است که به ،وان نمایشی بصری از مهم ترین معیارهای بازاریابی عمل می کند و به بازاریابان دیجیتال، صاحبان آژانس ها و استارت آپ ها اجازه می دهد تا عملکرد خود را در زمان واقعی پیگیری کنند.

بر اساس تحقیقات دانشگاهی با ،وان «چرا، چه، چگونه، و چه نیازهای تحقیقاتی؟»، داشبورد بازاریابی «مجموعه کوچکی از معیارهای عملکرد کلیدی مرتبط و محرک های عملکرد کلیدی است که منع، کننده علایق کوتاه مدت و بلندمدت است که باید به طور مش، مشاهده شوند. در سراسر یک سازمان.

به اندازه کافی واضح نیست؟ در همین تحقیق می توان به تعریف زیر رسید:

داشبوردهای بازاریابی پاسخی به پیچیدگی و تنوع روزافزون داده های بازار است که مدیریت ارشد در عصر اطلاعات با آن مواجه است.

چرا داشبوردهای بازاریابی؟

شرکت مشاوره مشهور گارتنر در یک تحقیق اخیر به این نتیجه رسید که «توانایی اندازه گیری KPIهای تاکتیکی، استراتژیک و عملیاتی برای نظارت بر عملکرد کمپین، کانال و فروش با استفاده از تجسم گرافیکی و قابلیت های داشبورد» یکی از مراحل پرورش سرنخ ها و حساب ها است.

یک داشبورد بازاریابی با ادغام گزارش های بازاریابی سطح بالا و مرتب ، آنها در یک صفحه، امکان نظارت سریع و جامع بر داده های کلیدی، مانند عملکرد کمپین، تعامل با مشتری و بازگشت سرمایه را فراهم می کند. این نمای ساده نه تنها به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه و مبتنی بر داده بگیرید، بلکه پایه و اساس تجزیه و تحلیل بازاریابی دقیق تر و جامع تر را تشکیل می دهد.

برای بازاریابان رسانه های دیجیتال و شرکت های بازاریابی آنلاین، داشبورد بازاریابی شفافیتی را در مورد اینکه چه استراتژی هایی کار می کنند و چه مواردی نیاز به اصلاح دارد، ارائه می دهد. صاحبان آژانس از توانایی نظارت کارآمد بر کمپین ها و حساب های مختلف سود می برند. استارت آپ ها که اغلب با منابع محدود کار می کنند، می توانند از داشبورد بازاریابی استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که بر معیارهای من، برای رشد و دستیابی به اه، بازاریابی خود تمرکز می کنند.

اکنون، ما در مورد اهمیت داشبوردهای دیجیتال مارکتینگ در یک صفحه هستیم. در صورت نیاز به جزئیات بیشتر، می تو،د ویدیوی یکی از اعضای انجمن DAN، DashThis را که به طور خاص برای مبتدیان ساخته شده است، بررسی کنید:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=c268vJ5eM5E[/embed]

نمونه داشبورد دیجیتال مارکتینگ

در دنیای آژانس های دیجیتال، گزینه "یکی درست" وجود ندارد و این در داشبوردهای بازاریابی صدق می کند.

انواع مختلفی وجود دارد: داشبورد عملکرد بازاریابی، داشبورد KPI، داشبورد تجارت الکترونیک، داشبورد بازاریابی آنلاین، داشبورد رسانه های اجتماعی، داشبورد سئو، داشبورد نسل پیشرو و حتی برای هر پلتفرم و ابزاری که معمولا استفاده می شود.

به همین دلیل، اجازه دهید داشبوردهای دیجیتال مارکتینگ ایجاد شده توسط اعضای DAN را به شما معرفی کنیم.

و رانش

Whatagraph، یکی از اعضای DAN، یک داشبورد بازاریابی بسیار آسان برای استفاده است. این به راحتی داده ها را در بین کانال ها مرتبط می کند و به شما کمک می کند تجسم داده ها را با کمترین دردسر سفارشی کنید.

داشبورد دیجیتال مارکتینگ
منبع: Whatagraph

این داشبورد بازاریابی به شما امکان می دهد پلتفرم گزارش دهی خود را بسازید، بینش ها را از چندین منبع ،یب کنید و داده ها را از چندین ادغام، از جمله Google Sheets و BigQuery است،اج کنید.

Whatagraph به کاربران کمک می کند تا بسازند:

  • تابلوی اعلانات فیس بوک
  • داشبورد عملکرد YouTube
  • گزارش کمپین Mailchimp
  • گزارش Adrol
  • داشبورد StackAdapt
  • داشبورد Google برای ،ب و کار من
  • گزارش تبلیغات بینگ
  • داشبورد ایمیل چند کاناله
  • گزارش تبلیغات X
  • داشبورد فروش تماس (CallRail و غیره)

می خواهید چند نمونه را ببینید؟ گزارش تبلیغات بینگ:

گزارش تبلیغات بینگ
منبع: Whatagraph

داشبورد Mailchimp:

گزارش mailchimp
منبع: قالب Whatagraph برای Mailchimp

اینو ول کن

یکی دیگر از ابزارهای DAN، DashThis، تعداد معیارها را به تعداد معدودی کاهش می دهد که می توانند تقریباً برای همه تنظیمات اعمال شوند. داشبورد دارای ویژگی مقایسه است که امکان محک زدن در واحدهای نمایندگی، شرکت ها، پروژه ها و دوره ها را فراهم می کند.

به لطف KPIها و ابزارهای پیش فرض، می تو،د به راحتی از داشبورد خود استفاده کنید - یک گزارش بازاریابی کاملاً خودکار.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=H7S8-m_6oyI[/embed]

DashThis که به ،وان «ساده ترین پلتفرم گزارش دهی در بازار» توصیف می شود، به شما امکان می دهد موفقیت تلاش های بازاریابی خود را اندازه گیری کنید و همه ابزارهای گزارش دهی را به طور یکپارچه به حساب خود متصل کنید.

این ابزار قالب های زیر را در قالب داشبورد ارائه می دهد:

  • گزارش PPC و SEM
  • گزارش کنسول جستجوی گوگل
  • کنترل پنل گوگل ادوردز
  • کنترل پنل Klaviyo
  • داشبورد مدیریت ،ب و کار فیس بوک
  • گزارش تبلیغات اینستاگرام
  • کنترل پنل مارک،
  • داشبوردهای Moz
  • داشبوردهای Ahrefs

در اینجا نگاهی به داشبورد DashThis کنسول جستجوی گوگل داریم:

داشبورد گوگل آنالیتی،
داشبورد گوگل آنالیتی،
منبع: DashThis

Zo، Analytics

Zo، Analytics با ویژگی کشیدن و رها ، خود یک مثال عالی از این است که چگونه ایجاد داشبوردهای بازاریابی می تواند فقط چند دقیقه طول ،شد.

در اینجا نمونه ای از داشبورد تجزیه و تحلیل بازاریابی یکپارچه در Zo، Analytics آورده شده است:

داشبورد بازاریابی Zo،
منبع: Zo،n Analytics Unified Marketing Dashboard

Zo، Analytics که با بیش از 25 برنامه تجاری محبوب مانند Salesforce CRM، QuickBooks، Xero، Zendesk و غیره یکپارچه شده است، داشبوردهای بازاریابی دیجیتال زیر را شامل می شود:

  • گزارش گیری پیشرفته در گوگل آنالیتی،
  • داشبورد تجزیه و تحلیل پیشرفته Semrush
  • تجزیه و تحلیل پیشرفته برای بازاریابی HubS،
  • تجزیه و تحلیل پیشرفته برای تبلیغات YouTube
  • تجزیه و تحلیل پیشرفته برای تبلیغات لینکدین
  • تجزیه و تحلیل پیشرفته برای صفحات فیس بوک
  • تجزیه و تحلیل پیشرفته از Eventbrite
  • داشبورد Salesforce CRM
  • داشبورد تجزیه و تحلیل پیشرفته Zendesk

در زیر تعدادی اسکرین شات از داشبوردهای Zo، Analytics آورده شده است.

برای نیروی فروش:

داشبورد بازاریابی Salesforce

برای سمروش:

داشبورد بازاریابی Semrush

برای Zendesk:

داشبورد بازاریابی Zendesk

برای Google Analytics – G4:

Zo،-Google-Analytics
منبع: وب سایت Zo، Analytics

معیارهایی برای نظارت بر داشبورد بازاریابی شما

در حال حاضر شاهد داشبوردهای بازاریابی با معیارهای مختلف هستیم. با این حال، چه زم، می تو،د داشبورد بازاریابی دیجیتال را برای شرکت یا برند خود «من،» توصیف کنید؟

پاسخ در معیارها نهفته است.

در واقع، در یک داشبورد خوب، داده های بازاریابی، که شامل داده های فروش، قلمرو فروش، دستاوردهای KPI بازاریابی و تفکیک فروش است، باید به وضوح و دقیق نمایش داده شوند.

بر اساس تحقیقات گارتنر در سال 2021 با ،وان "اولویت بندی معیارهای بازاریابی در داشبوردهای مدیران"، هیچ فرصتی برای سیستم بازاریابی دیجیتال وجود ندارد که معیارهای عملکرد در داشبوردهای بازاریابی را نادیده بگیرد:

رهبران دیجیتال مارکتینگ که در اولویت بندی معیارها برای داشبورد خود ش،ت می خورند، در خطر ایجاد بیش از حد اطلاعات برای سهامداران هستند. این ممکن است به مرور زمان منجر به رها شدن داشبوردها شود. از این ابزار برای شناسایی معیارهای مهمی استفاده کنید که نشان می دهد بازاریابی چگونه به ارزش ،ب و کار می افزاید.

اکنون، کاملاً واضح است که معیارهایی که در داشبورد بازاریابی خود دنبال می کنید، برای داشتن دیدی دقیق از ،ب وکارتان بسیار مهم است.

انتخاب داشبورد معیارهای بازاریابی من،

خبر خوب این است که معیارهای ،ب و کار شما با شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی دیجیتال تفاوت چند، ندارند. بنابراین، اگر با بینش های مربوط به Google Analytics یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی آشنا هستید، در نیمه راه رفته اید.

علاوه بر این، شاخص های کلیدی عملکرد و معیارهایی که باید در داشبورد بازاریابی نظارت شوند به نوع قالب و فعالیت های بازاریابی بستگی دارد. با این حال، تقریباً هر قالب و داشبورد ترافیک، نرخ تبدیل، تعداد بازدید از صفحه، عملکرد جستجوی ارگ،ک صفحات فرود، وب سایت و غیره را ردیابی می کند.

بیایید نگاهی گذرا به معیارهای خاص برای صنعت بازاریابی بیندازیم:

  • نرخ کلیک (CTR)می تو،د نسبت کلیک ها به نمایش ها را در تبلیغات دیجیتال یا ایمیل ها ردیابی کنید و بینشی در مورد جذابیت و ارتباط محتوا ارائه دهید.

بهترین استفاده در آن است داشبوردهای دنبال کننده رسانه های اجتماعی و eداشبوردهای بازاریابی ایمیلی.

  • هزینه هر ،ید (CPA)شما می تو،د اطلاعاتی در مورد میانگین هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید به دست آورید که به بازاریابان کمک می کند کارایی هزینه های خود را ارزیابی کنند.

حیاتی برای داشبوردهای تبلیغاتی پولی (PPC) و داشبوردهای عملکرد کمپین.

  • بازگشت سرمایهمی تو،د سودآوری فعالیت های بازاریابی را ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا کمپین ها در مقایسه با هزینه شان ارزش ارائه می دهند یا خیر.

بهترین برای داشبوردهای عملکردی و داشبوردهای اجرایی.

  • ارزش طول عمر مشتری (CLV)این به شما کمک می کند کل درآمدی را که مشتری در طول رابطه با برند شما ایجاد می کند ،ن بزنید و استراتژی های بازاریابی بلندمدت را راهنمایی کنید.

بهترین برای داشبوردهای CRM و داشبوردهای تجارت الکترونیک.

  • نرخ پرش:نشان دهنده درصد بازدیدکنندگ، است که پس از مشاهده تنها یک صفحه سایت را ، می کنند.

بهترین برای داشبوردهای بهینه سازی وب سایت و داشبوردهای عملکرد محتوا.



منبع: https://di،alagencynetwork.com/marketing-dashboards-to-track-your-performance/