
بروزرسانی: 04 تیر 1404
چرا اتوماسیون بازاریابی چند کاناله برای مشاغل مدرن ضروری است؟
مصرف کنندگان امروزی به طور فزاینده ای خواستار تعاملات شخصی و بسیار م،ادار با برندها بدون توجه به کانال هایی هستند که استفاده می کنند. به همین دلیل است که بازاریابی چند کاناله برای ،ب وکارهای مدرن ضروری شده است، زیرا به آن ها اجازه می دهد تجارب مشتری یکپارچه و کاملاً شخصی شده را در سراسر کانال ها در طول سفر هر مشتری با نام تجاری ارائه کنند. اتوماسیون می تواند این سفر را کارآمدتر کند.
با ابزارهای اتوماسیون بازاریابی همه کانالی من،، ،ب وکارها می توانند پیام های هدفمندی را در زمان من، به مخاطبان ارسال کنند، سرنخ ها را سریع تر به سمت قیف فروش خود حرکت دهند و به بازگشت سرمایه بهتری دست یابند. این مقاله با جزئیات بیشتری بررسی می کند که چرا اتوماسیون بازاریابی چند کاناله برای مشاغل ضروری است و دقیقاً چگونه می تواند به شما در بهبود عملیات و افزایش درآمد کمک کند.
بازاریابی چند کاناله چیست؟
بازاریابی چند کاناله اساساً یک استراتژی بازاریابی است که چندین کانال ارتباطی (اغلب آنلاین و آفلاین) را ادغام می کند که به ،ب وکارها این امکان را می دهد تا یک تجربه یکپارچه و یکپارچه ارائه دهند. برخلاف بازاریابی چند کاناله سنتی که صرفاً بر تبلیغ یک نام تجاری در چندین کانال متمرکز است، بازاریابی چند کانالی به ،ب وکارها اجازه می دهد تا تجربه شخصی تر و مرتبط تر را در تمام کانال های یکپارچه ایجاد کنند.
به ،وان مثال، یک مشتری بالقوه ممکن است از طریق یک ربات چت در وب سایت خود با یک نام تجاری تعامل داشته باشد، سپس توصیه های محصول شخصی شده را از طریق ایمیل بر اساس رفتار وب سایت و ترجیحات محصول دریافت کند، سپس ،ید را در یک برنامه تلفن همراه تکمیل کند - و شما سفر را احساس خواهید کرد. یکپارچه و شخصی سازی شده در تمام نقاط تماس.
مزایای پیاده سازی اتوماسیون بازاریابی چند کاناله

کارایی و بهره وری بهتر برای تیم بازاریابی شما
با استفاده از یک راه حل اتوماسیون بازاریابی چند کاناله (مانند HubS،، Salesforce Marketing Cloud یا Omnisend، برای نام بردن چند مورد)، می تو،د چندین کار را خودکار کنید و فرآیندها را بهینه کنید و تلاش دستی تیم بازاریابی خود را کاهش دهید. این می تواند بخش بندی سرنخ ها، راه اندازی کمپین های خودکار در سراسر کانال ها (مانند ایمیل و پیامک)، برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی، ایجاد جریان های کاری خودکار برای ارتباطات بعدی و کمپین های پرورش رهبر، و موارد دیگر باشد.
مهمتر از همه، شما می تو،د تعامل و عملکرد کمپین را در همه کانال ها در یک پلت فرم یکپارچه پیگیری کنید. اتوماسیون تیم بازاریابی دیجیتال شما را آزاد می کند تا به جای کارهای تکراری، روی استراتژی تمرکز کنند.
بهبود تجربه مشتری
اتوماسیون بازاریابی چند کاناله می تواند به شما در بهبود تجربه مشتری در مدیریت ارتباطات ورودی کمک کند. به ،وان مثال، با پلتفرم ارتباطی همه کاناله AI Messaging VoiceSpin، می تو،د چندین کانال ارتباطی (مانند ایمیل، چت زنده، رسانه های اجتماعی و واتس اپ) را ادغام کنید و تیم تجربه مشتری خود را قادر به مدیریت ارتباطات متقابل یکپارچه از یک کانال یکپارچه کنید. صندوق ورودی
بسیاری از پلتفرم های ارتباطی چند کاناله با مشتری مشابه این امکان را به شما می دهند. در نتیجه، مهم نیست که مشتریان یا مشتریان بالقوه شما از چه کانال هایی برای رسیدن به برند شما استفاده می کنند، آن ها یک تجربه همه کاناله یکپارچه را در تمام نقاط تماس دریافت خواهند کرد.
سفارشی سازی بهتر
شخصی سازی کلید موفقیت بازاریابی است. با توجه به مطالعه موردی خدمات مشتری و تجربه مشتری، 81 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند با شرکت هایی سروکار داشته باشند که تجربه شخصی ارائه می دهند. پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی Omnichannel می توانند داده های مشتری، از جمله رفتار و ترجیحات کاربر را تجزیه و تحلیل کنند و محتوای شخصی، پیشنهادات، توصیه های محصول و تعاملات خدمات مشتری شخصی سازی شده را ارائه دهند.
این می تواند به ویژه برای شرکت های تجارت الکترونیک یک تغییر بازی باشد. در اینجا یک مثال سریع از نحوه عملکرد اتوماسیون بازاریابی چند کاناله برای یک نام تجاری تجارت الکترونیک آورده شده است. یک مشتری بالقوه برخی از محصولات را در وب سایت شما مرور می کند اما ،ید را تمام نمی کند. بعداً یک ایمیل یادآوری حاوی کد تخفیف دریافت می کنند که آنها را تشویق به تکمیل ،ید می کند. علاوه بر این، آنها یک تبلیغ هدفمند مجدد برای محصولی که در رسانه های اجتماعی مرور می ،د، می بینند. هنگامی که ،ید خود را تکمیل ،د، یک ایمیل پیگیری با توصیه های شخصی محصول دریافت می کنند که تکمیل کننده ،ید اولیه آنها خواهد بود. بهتر از همه، همه این تعاملات خودکار هستند.
تعامل و حفظ مشتری را افزایش دهید
اتوماسیون بازاریابی چند کاناله و پیام رس، یکپارچه در سراسر کانال ها می تواند به طور چشمگیری تعامل کاربر را افزایش دهد و حفظ را بهبود بخشد (تکرار تجارت). چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی نمونه ای عالی از این هستند که چگونه اتوماسیون بازاریابی چند کانالی می تواند به ایجاد تعامل کمک کند. چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند به طور فعال با بازدیدکنندگان وب سایت شما گفت،ا را آغاز کنند، به شما کمک کنند و به سؤالاتی که ممکن است مشتریان احتمالی در مورد محصولات یا خدمات شما داشته باشند پاسخ دهند.
به ،وان مثال، ربات های چت هوش مصنوعی می توانند در زم، که بازدیدکنندگان وب سایت شما در صفحه پرداخت هستند، مکالمات فعال را آغاز کنند و با ارائه کد تخفیف، آنها را تشویق به تکمیل ،ید خود کنند. علاوه بر این، چت بات ها را می توان با کانال های دیگر مانند رسانه های اجتماعی ادغام کرد، بنابراین وقتی مشتریان بالقوه با سؤالی در صفحات رسانه های اجتماعی شما تماس می گیرند، چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند به طور خودکار به سؤالات آنها پاسخ دهند، آنها را در محصولات یا خدمات شما راهنمایی کنند و محصولات را توصیه کنند. که با نیازهای آنها سازگار خواهد بود. نیاز دارد. باز هم، این تعاملات را می توان خودکار کرد و به تیم شما زمان بیشتری برای تمرکز بر بهبود استراتژی و انجام سایر وظایف با ارزش بالاتر و درآمدزا می دهد.
کاهش هزینه ها و بهبود بهره وری عملیاتی
اتوماسیون بازاریابی چند کاناله همچنین می تواند به شما در کاهش هزینه ها و بهبود کارایی عملیاتی با کاهش تلاش دستی و خودکار ، بسیاری از وظایف کمک کند. علاوه بر این، با یک راه حل اتوماسیون بازاریابی چند کاناله، می تو،د به راحتی عملکرد کمپین را در کانال ها ردیابی کنید، هزینه تبلیغات خود را بهینه کنید و بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید. علاوه بر این، اتوماسیون بازاریابی همه کانالی، تجربیات ارتباطی بسیار شخصی شده ای را به مشتریان بالقوه تان ارائه می کند، به شما کمک می کند تا تعامل بهتری داشته باشید، سرنخ ها را سریع تر به قیف فروش منتقل کنید، تبدیل ها را افزایش دهید و وفاداری مشتری را بهبود بخشید.
،ب و کار خود را گسترش دهید
همانطور که تجارت شما رشد می کند، ممکن است مدیریت تعاملات مشتری در کانال های متعدد، حفظ تعامل مداوم با مخاطبان و تنظیم ارتباطات شما پیچیده تر شود. پیاده سازی یک پلت فرم اتوماسیون بازاریابی همه کانالی به شما این امکان را می دهد که این تعاملات و ارتباطات را خودکار کنید و اطمینان حاصل کنید که هر مشتری پیام های شخصی سازی شده را بدون توجه به سرعت مقیاس ،ب وکار شما دریافت می کند. مهمتر از همه، شما می تو،د به راحتی حضور برند خود را گسترش دهید و بدون نیاز به استفاده از منابع اضافی به مخاطبان گسترده تری برسید.
بسته بندی ،
اتوماسیون می تواند استراتژی بازاریابی چند کانالی شما را به ارتفاعات جدیدی برساند و به شما این امکان را می دهد که در هر مرحله از سفر با برند خود با مشتریان بالقوه و مشتریان با محتوای مرتبط، بسیار شخصی و به موقع که از طریق کانال های من، ارائه می شود ملاقات کنید. این را می توان با حداقل دخالت و نظارت انس، انجام داد.
پیاده سازی اتوماسیون در بازاریابی همه کانالی می تواند به شما کمک کند بسیاری از فرآیندها را ساده و بهینه کنید، تجربه مشتری را بهبود ببخشید و در نهایت به شما در جذب مشتریان بیشتری در طول مسیر کمک کند.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/why-omnichannel-marketing-automation-is-essential-for-modern-businesses/