از کجا شروع کنیم؟ این همیشه سختترین بخش از رویارویی با هر چالش جدیدی است، به ویژه در تولید. همین امر زم، که تصمیم به دیجیتال شدن دارید صدق می کند. اگر تصمیم به استخدام یک تیم تخصصی برای توسعه نرم افزار خود داشته باشید، پیچیده تر می شود.
انتظار می رود بازار خدمات تولید دیجیتال از 387.65 میلیارد دلار در سال 2022 به 1670.45 میلیارد دلار تا سال 2031 افزایش یابد. این رشد عظیم به دلیل مزایای دیجیتالی ، خدمات تولید سنتی است.
با این حال، اگر هنوز به این گروه نپیوسته اید، بهترین مکان برای شروع چیست؟ خوب، این چیزی است که من می خواهم در وبلاگ امروز بررسی کنم. من می خواهم اطلاعاتی در مورد بهترین راه برای شروع و نکاتی در مورد ایجاد تیم من، به اشتراک بگذارم.
مرحله 1: وضعیت فعلی و اه، خود را ارزیابی کنید
89 درصد از شرکت ها یک استراتژی دیجیتال اول را اتخاذ کرده اند یا قصد دارند آن را اتخاذ کنند. با این حال، تصور کنید که بدون نقشه یا مقصد مشخصی به یک سفر جاده ای بروید – هرج و مرج به وجود می آید. به همین ترتیب، غوطه ور شدن در دیجیتالی شدن بدون برنامه مشخص به همان اندازه خطرناک است. در اینجا سه زمینه وجود دارد که قبل از شروع باید به آنها فکر کنید.
امروز کجایی؟
قبل از ،وج، نگاهی به وضعیت فعلی خود بیندازید. این شامل فرآیندهای تجاری، سیستم ها و چالش های تولید می شود. هرچه دید شما دقیق تر باشد، شریک برنامه نویسی شما بهتر خواهد بود. هرچه دید شما واضح تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که راه حل نرم افزاری من،ی پیدا کنید.
می خواهید کجا باشید؟
معامله با یک شریک نرم افزاری بدون برنامه ریزی دقیق ایده آل نیست. اگرچه کارشناسان نرم افزار می توانند کمک کنند، اما شروع با اه، کاملاً تعریف شده به این روند کمک می کند. آنچه را که امیدوارید با دیجیتالی ، فرآیندهای تولید خود به دست آورید، تعریف کنید و اه، روشن و قابل اجرا تعیین کنید.
چه چیزی شما را متوقف می کند؟
شناسایی زودهنگام موانع بسیار مهم است. چه فرآیندهایی دست و پا گیر یا قدیمی هستند؟ آیا یک برنامه روزانه وجود دارد که ممکن است مانع از تغییرات شود؟ درک این موانع به شریک نرم افزاری شما اجازه می دهد تا راه حل هایی ایجاد کند. تحول دیجیتال در تولید پیچیده است، اما فکر ، در مورد چالشها میتواند راه شما را آسان کند.
مرحله 2: سؤالاتی که واقعاً باید به آنها فکر کنید
بیایید عمیقتر به حوزههای مختلف تحول دیجیتال در تولید بپردازیم. ما چند سوال کلیدی را بررسی می کنیم که می تواند شما را در فرآیند برنامه ریزی راهنمایی کند. با پاسخ به این سوالات، در موقعیت بهتری خواهید بود تا آنچه را که نیاز دارید برای شریک نرم افزاری خود شرح دهید.
امروز کجایی؟
- استراتژی و اه، فعلی ،ب و کار: آیا می تو،د استراتژی ،ب و کار و اه، کلیدی خود را توضیح دهید؟ ادغام تحول دیجیتال با این اه، را در بخش تولید چگونه می بینید؟
- ارزیابی زیرساخت فناوری اطلاعات: زیرساخت فعلی فناوری اطلاعات شما چگونه است؟ آیا سیستم های قدیمی وجود دارد که ممکن است نیاز به ادغام یا جایگزینی داشته باشد؟
- شیوه های مدیریت داده ها: در حال حاضر داده ها در سازمان شما چگونه مدیریت می شوند؟ چه سیاستهای حاکمیت داده یا مسائل مربوط به انطباق نیاز به توجه در طول تحول دارند؟
- مهارت های دیجیتالی کارکنان: در حال حاضر سطح مهارت های دیجیتال در بین کارمندان شما چقدر است؟ آیا برنامه ای برای آموزش یا ،ب تجربه اضافی دارید؟
- بررسی تعامل با مشتری: در حال حاضر چگونه با مشتریان خود برخورد می کنید؟ نقاط دردناک کلیدی در سفر آنها چیست که تحول دیجیتال می تواند به آنها رسیدگی کند؟
می خواهید کجا باشید؟
- اه، و مقاصد دیجیتال: اه، اصلی ،ب و کار شما چیست؟ چگونه انتظار دارید تحول دیجیتال با این اه، هماهنگ شود؟ به دنبال دستیابی به چه نتایج خاصی هستید؟
- برنامه های پذیرش فناوری: به دنبال استفاده از چه فناوری ها یا ابزارهای دیجیتال هستید؟ سازمان شما چقدر پذیرای پذیرش فناوری های جدید است؟
چه چیزی شما را از رسیدن به آنجا باز می دارد؟
- شناسایی موانع فعلی: چالش ها یا موانع اصلی فرآیندها یا سیستم های فعلی شما چیست؟ ممکن است در به روز رس، این حوزه ها با چه مشکلات احتمالی مواجه شوید؟
- انتظارات و نگر، های ذینفعان: ذینفعان اصلی چه ،، هستند؟ انتظارات و ترس آنها در مورد تحول دیجیتال چیست؟
- شکاف های مهارتی و نیازهای آموزشی: آیا شکاف مهارتی در تیم شما در رابطه با پروژه های دیجیتالی آتی وجود دارد؟ استراتژی شما برای رفع این شکاف چیست؟
- ارزیابی امنیت و انطباق: اقدامات فعلی شما در زمینه امنیت سایبری چیست؟ چگونه از حفظ حریم خصوصی داده ها و انطباق با مقررات در طول تحول اطمینان حاصل می کنید؟
- استراتژی های مدیریت تغییر: چگونه می خواهید تغییرات سازم، را مدیریت کنید؟ چه راهکارهایی برای مق، با این تغییر در نظر گرفته اید؟
مرحله 3: تیم من، بسازید
گام نهایی در تحول دیجیتال در تولید، ایجاد تیم من، است. این بدان م،ا نیست که شما باید همه چیز را در خانه انجام دهید. استخدام یک تیم اختصاصی یا استفاده از افزایش تعداد کارمندان برای تقویت منابع خود اغلب مقرون به صرفه تر است.
اگر به دنبال برون سپاری اجرای پروژه خود هستید، با انتخاب یک شریک نرم افزاری که متخصص در فن آوری های تولید اصلی است، شروع کنید. تجربه در تکنیک های خاص می تواند به دستیابی به نتایج کمک کند. همچنین به دنبال تیم هایی با گواهینامه ها یا مشارکت های مرتبط باشید. گواهینامه ها می توانند کارایی و قابلیت اطمینان آنها را برجسته کنند.
ارتباط بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که تیم شما از ابزارهایی مانند Jira یا Trello برای حفظ ارتباط واضح و مداوم استفاده می کند. بررسی سریع پروژههای قبلی تیم و نظرات مشتریان میتواند بینشی را ارائه دهد. می تواند در مورد قابلیت اطمینان و عملکرد آنها به شما بگوید. علاوه بر این، مطمئن شوید که از مت،وژی های ساختاریافته مانند SCRUM یا Agile پیروی می کنند. این برای اطمینان از شفافیت و کنترل موثر پروژه است. درک ساختار و پویایی تیم نیز ضروری است. تیمی که به خوبی هماهنگ شده باشد احتمال بیشتری برای دستیابی به نتایج موفق دارد. با انتخاب هوشمندانه، پروژه تحول دیجیتال خود را از ابتدا در مسیر موفقیت قرار می دهید.
نتیجه
تحول دیجیتال در تولید با پرسیدن سوالات درست شروع می شود. با درک وضعیت فعلی خود، تعیین اه، و شناسایی موانع احتمالی شروع کنید. این به ایجاد یک پایه قوی برای یک پروژه دیجیتالی موفق کمک می کند. با یافتن پاسخهای من،، میتو،د اطمینان حاصل کنید که استراتژی دیجیتالیسازی شما با اه، ،بوکار شما همسو است.
به زیرساخت فعلی خود فکر کنید و به تیم مورد نیاز برای دستیابی به چشم انداز خود فکر کنید. انتخاب شریک نرم افزاری من، مست،م یافتن تیمی است که نه تنها مهارت های لازم را داشته باشد، بلکه چالش های پیش روی ،ب و کار شما را نیز درک کند.
با تمرکز بر این حوزههای کلیدی، اطمینان حاصل میکنید که پروژه تحول دیجیتال شما شروعی مؤثر دارد و شما را در موقعیتی برای موفقیت قرار میدهد.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/thinking-about-di،alization-in-manufacturing-here-are-the-key-questions-you-need-to-ask/