،یش ایرلاینز، حامل پرچم ،یه، با ارزش بازار 13.39 میلیارد دلار، یکی از محبوب ترین و موفق ترین خطوط هوایی در سراسر جهان است. این ایرلاین پروازهای برنامه ریزی شده ای را به 340 مقصد در 129 کشور ارائه می دهد و مقصدهای بیشتری از یک فرودگاه بدون توقف ارائه می شود. ،یش ایرلاینز علاوه بر ارائه خدمات عالی مسافرت هوایی، با حمایت های استراتژیک و کمپین های بازاریابی جذاب، خود را به ،وان یکی از برندهای برتر هوانوردی در جهان معرفی کرده است. استراتژی بازاریابی ،یش ایرلاینز از کمپین «در سراسر جهان» که با استقبال زیادی روبرو شد تا کمپین های تبلیغاتی چشم نواز با حضور افراد مشهور، مطمئناً باید در نظر گرفته شود.
بیایید نگاهی دقیقتر بیندازیم که چگونه ،یش ایرلاینز به یکی از خطوط هوایی شناختهشده در جهان تبدیل شد که با استراتژیهای بازاریابی خلاقانه پشتیب، میشود!
،یب بازاریابی ،یش ایرلاینز
هیچ فرمول واحدی برای موفقیت برند جه، وجود ندارد. نکته کلیدی این است که به طور مداوم کیفیت را در تمام جنبه های تجربه برند خود ارائه دهید. ،یب بازاریابی ماهرانه ،یش ایرلاینز نمونه ای عالی از این مفهوم است.
پروژه
این ایرلاین خدمات مختلفی را ارائه می دهد که شامل پروازهای داخلی و خارجی، خدمات باربری و چارتر می شود. هدف اصلی ،یش ایرلاینز از طریق استراتژی محصول خود، ارائه یک تجربه پرواز عالی به همراه امکانات رفاهی برتر به مسافران است. همیشه شگفتانگیز است که وقتی با ،یش ایرلاینز پرواز میکنید، میتو،د سرگرمیهای عالی در پرواز، غذاهای لذیذ تهیهشده توسط سرآشپزهای معروف و گزینههای صندلی راحت را بیابید – پس پروازهای خستهکننده را فراموش کنید. این شرکت به وضوح کارها را متفاوت انجام می دهد. تنها چیزی که آنها به آن اهمیت می دهند کیفیت و ایده های جدید است که آنها را به جذاب ترین خطوط هوایی در آسمان (یا حداقل در آنجا) تبدیل می کند.
قیمت
ما مسافران، همه نیازها و بودجه های متفاوتی داریم و ،یش ایرلاینز این را درک می کند. به همین دلیل است که آنها دسته بندی های قیمتی مختلفی را ارائه می دهند و تعادلی بین قیمت من، و لو، ایجاد می کنند. از یک کاوشگر با بودجه تا یک مسافر تجاری باهوش، گزینه هایی وجود دارد که متن، با هر س، سفر باشد. آنها قیمت های خود را مطابق با سایر خطوط هوایی بزرگ نگه می دارند، اما همچنین می دانند چگونه شکارچیان معامله را جذب کنند. بنابراین، به جرات می توان گفت که استراتژی قیمت گذاری آنها رقابتی است. تبلیغات فصلی، تخفیف های اولیه و برنامه وفاداری نقش کلیدی در جلب توجه مسافران حساس به قیمت دارند و در عین حال به مشتریان وفادارشان پاداش می دهند.
محل
این شرکت هواپیمایی دارای یک ش،ه گسترده است که بیش از 340 مقصد در بیش از 129 کشور را پوشش می دهد و در تمام شش قاره پرواز می کند. استانبول که از لحاظ استراتژیک بین اروپا و آسیا واقع شده است، به ،وان یک مرکز مهم است که ارتباطات روان را تسهیل می کند. ،یش ایرلاینز نه تنها خود را تبلیغ می کند، بلکه استانبول را به ،وان یکی از بهترین مکان های توقف با همکاری با شرکت های بازاریابی مقصد معرفی می کند. این مشارکت ها جذابیت شهر را برای مسافران افزایش می دهد و تجربه توقف آنها را لذت بخش تر می کند. استراتژی توزیع قوی ،یش ایرلاینز، که شامل مشارکت Star Alliance با سایر خطوط هوایی و شرکت های مسافرتی برای افزایش دسترسی آن است، با حضور قوی این شرکت هواپیمایی در بازارهای مهم بین المللی نشان داده شده است.
ترویج
این شرکت می داند که چگونه یک داستان خوب تعریف کند. آنها تبلیغات خسته کننده را حذف می کنند و پیام های عالی ایجاد می کنند که با انواع مسافران ارتباط برقرار می کند. آن تبلیغ شگفت انگیز «کوبی در برابر مسی: نمایش سلفی» را که مدتی در فضای مجازی همه درباره آن صحبت می ،د را به خاطر دارید؟ ک،یک صفحات رسانههای اجتماعی آنها همچنین مملو از چیزهای سرگرمکننده برای تعامل، مناظر خیرهکننده، ع،های ،یه، هکهای مسافرتی از سوی مسافران واقعی و حتی نگاههای خندهدار خدمهدار در پشت صحنه است.
با این حال، حمایت مالی بزرگ موضوع اصلی استراتژی تبلیغات ،یش ایرلاینز است. آنها مدت زیادی است که در رویدادهای بزرگی مانند مسابقات قهرم، بسکتبال یورولیگ یا مسابقات قهرم، فوتبال اروپا یوفا شرکت می کنند که به این ایرلاین کمک می کند با طرفداران ورزش در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.
7 استراتژی اصلی بازاریابی ،یش ایرلاینز
بیشتر بازاریابی ،یش ایرلاینز حول محور تبلیغات هوشمندانه و تبلیغات خلاقانه است. این برند همیشه به دنبال راههای جدیدی برای افزایش حضور جه، خود و ارتباط با مردم از هر طبقهای است. بیایید نگاهی به استراتژی های تبلیغاتی اصلی ،یش ایرلاینز بیندازیم:
حمایت و مشارکت
،یش ایرلاینز فقط در مورد پرواز هواپیما نیست، بلکه در ورزش نیز بزرگ است. حمایت مالی از تیمها و رویدادهای بزرگ مانند یوفا و یورولیگ به آنها اجازه میدهد با طرفداران ورزش در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. این همکاریها باعث میشود ،یش ایرلاینز بهتر به نظر برسد و به آن فرصتی میدهد تا با طرفداران در سطح جه، چت کند. ،یش ایرلاینز با شرکت در ورزش های بزرگ نشان می دهد که هدفش بهترین بودن و پرواز به جاهای مختلف است. برندهای جه، مانند ،یش ایرلاینز با شرکت های برندسازی همکاری می کنند تا به آگاهی قابل توجهی از برند دست یابند. این رویکرد برای دستیابی به بازار هدف ،یش ایرلاینز بسیار موثر تلقی می شود.
تایید سلبریتی های ،یش ایرلاینز
،یش ایرلاینز با تایید افراد مشهور امتیاز بالایی ،ب می کند. آنها با همکاری با ستارگان ورزشی مانند لیونل مسی و کوبی برایانت فقید، مسافران سراسر جهان را مورد توجه قرار دادند. این تاییدیهها ارتباطی با طرفداران ایجاد میکند و باعث میشود که آنها تمایل بیشتری به انتخاب ،یش ایرلاین داشته باشند و مشتریان جدیدی را که ممکن است قبلاً آنها را در نظر نمیگرفتند جذب کنند.
برای فینال لیگ قهرمانان امسال، ،یش ایرلاینز، یکی از حامیان اصلی این رویداد، با ژوزه مورینیو، مدیر افسانه ای فوتبال، همکاری کرد. مجموعهای از کمپینهای تبلیغاتی برای خطوط هوایی ،یه راهاندازی شده است و احتمالاً کمپینهای بیشتری نیز در راه است. این همکاری سطح هیجان را نسبت به یک رویداد ورزشی مهم مانند فینال لیگ قهرمانان افزایش می دهد و با جلب توجه طرفداران فوتبال و ژوزه مورینیو، اعتبار ،یش ایرلاینز را به ،وان یک برند بالا می برد.
@turkishairlines مقصد: لندن @Champions League P،enger: The Special One برای یک سقوط افسانهای آماده شوید. #TurkishAirlines #UCL ♬ ses اصل – ،یش ایرلاینز
کمپین های دیجیتال و رسانه های اجتماعی
خب شکی نیست که امروزه بازاریابی دیجیتال و استفاده از ش،ه های اجتماعی به خصوص برای برندی جه، مانند ،یش ایرلاینز بسیار مهم است. چنین برندهایی باید روی پلتفرم هایی فعال باشند که بتوانند به مخاطبان وسیعی دست یابند و استراتژی محتوا باید به صورت استراتژیک برنامه ریزی شود. در واقع، حتی یک اشتباه ساده می تواند عواقب جدی داشته باشد. بنابراین، ارائه مداوم خدمات با کیفیت بالا – روی زمین، هوا و آنلاین – شاید مهمتر از همیشه باشد.
بررسی @veryunofficialtravel ،یش ایرلاینز. @Turkish Airlines #turkishairlines #turkishairlines🛩 #استانبول #سفر #بررسی #پرواز #economycl، #airlinefood #airport ♬ Feel the groove – Queens Road, Fabian Graetz
اینجاست که ،یش ایرلاینز خود را از رقبای خود در صنعت هوانوردی متمایز می کند. کمپین های رسانه های اجتماعی و تاکتیک های محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) آنها در جذب مخاطبان در سراسر جهان موفق بوده اند. کمپینهایی مانند «Epic Food» که غذاهای خوشمزه در پرواز را برجسته میکند، و «Expand Your World» که مسافران را تشویق میکند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، توانایی خطوط هوایی را در استفاده از پلتفرمهای دیجیتال برای بازاریابی به نمایش میگذارند.
برنامه های وفاداری مشتری
برنامه Miles&Smiles ،یش ایرلاینز باعث می شود مسافران بیشتر به آنجا برگردند. مسافران می توانند با جمع آوری مایل، پروازهای رایگان، ارتقاء و حتی دسترسی به سالن های لو، فرودگاه را دریافت کنند.
@tinytraveler ATL-IST-ASR یک طرفه: 45 هزار امتیاز Capital One به Miles and Smiles تبدیل شده و از طریق ،یش ایرلاینز استفاده می شود #AwardTravel #turkishairlines #turkishair #سفر ارزان #نقاط کارت اعتباری ♬ شرط می بندم که آوا این را دید – Nataleganisingh
این برنامه به مسافران مکرر با چیزهای عالی پاداش میدهد و باعث میشود که آنها دوباره ،یش ایرلاینز را انتخاب کنند و به دوستان خود در مورد آن اطلاع دهند.
بهبود تجربه پرواز
مانند هر مسافری، ،یش ایرلاینز نیز می خواهد سفر شما عالی باشد. گاهی اوقات پرواز ترسناک است و بهترین راه برای جلوگیری از ترس این است که حواس خود را پرت کنید. خطوط هوایی سیستم های سرگرمی خود را به روز کرده اند، صندلی های راحت جدیدی نصب کرده اند و غذای بهتری در هواپیما سرو می کنند. اساساً آنها مطمئن می شوند که پرواز شما از بلند شدن تا فرود لذت بخش است. سیستم سرگرمی هوایی ،یش ایرلاینز بازی ها و تعداد بی شماری از جدیدترین فیلم ها و سریال ها را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که پرواز شما مملو از سرگرمی است. این امر مسافران را راضی نگه می دارد و باعث می شود در آینده احتمال بیشتری برای پرواز با ،یش ایرلاین داشته باشند.
کمپین های تبلیغاتی جه،
،یش ایرلاینز پیام خود را بدون توجه به هر کجای دنیا که هستید حفظ می کند. کمپینهایی مانند «دنیای خود را گسترش دهید» ش،ه غولپیکر مسیرها و نحوه اتصال مردم از سراسر جهان را به نمایش میگذارد. این تبلیغات برای جلب توجه مسافر، طراحی شده اند که می خواهند به مکان های بیشتری بروند و خدمات شگفت انگیزی را تجربه کنند، چه در ک، تجاری و چه در ک، اقتصادی.
ابتکارات فرهنگی و اجتماعی
،یش ایرلاینز نه تنها مردم را جابجا می کند، بلکه به آنها غذا نیز می دهد. حمایت مالی از چیزهایی مانند نمایشهای هنری، جشنوارههای فرهنگی، و برنامههای اجتماعی باعث میشود در چشم مسافران زیبا به نظر برسند. ،یش ایرلاینز با حمایت از این رویدادها علاقه خود را به فرهنگ و کمک به دیگران نشان می دهد. این باعث می شود مردم بیشتر به ایرلاین فکر کنند.
نتیجه
،یش ایرلاینز به ،وان برندی که به دنیا خدمات می دهد، چیزی فراتر از انتقال مسافران به مقصد است. آنها متعهد به تضمین یک تجربه بی عیب و نقص از ابتدا تا انتها هستند. این تعهد در استراتژی های بازاریابی آنها مشهود است، که به طور مؤثر تعهد آنها را به برتری به مخاطبان جه، منتقل می کند.
،یش ایرلاینز با تمرکز بر ارائه یک تجربه بی نظیر چه در زمین و چه در هوا، خود را به ،وان یک برند برجسته نه تنها برای مسافران ،یه بلکه برای مردم سراسر جهان تثبیت کرده است. ناوگان چشمگیر آن، همراه با تعهد تز،ل ناپذیر آن به کیفیت، آن را به انتخاب مطلوب مسافران در سراسر جهان و رقیبی قوی برای سایر خطوط هوایی در صنعت هوانوردی تبدیل کرده است.
همانطور که صنعت خطوط هوایی همچنان به رشد خود ادامه می دهد، استراتژی های تبلیغاتی ،یش ایرلاینز بدون شک نقش اساسی در حفظ ارزش و ارزش بازار هواپیمایی ،یش ایفا خواهد کرد.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/turkish-airlines-marketing-strategy/