صرف نظر از شاخه، رویدادهای ورزشی مردم را دور هم جمع می کند. ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق برای ورزش باعث شناخت سریع برندها می شود و به افزایش فروش در کمترین زمان کمک می کند، و اگر به کمک حرفه ای برای توسعه یک استراتژی بازاریابی ورزشی قاتل نیاز دارید، می تو،د اکنون با بهترین آژانس های بازاریابی ورزشی تماس بگیرید!
استراتژی های الهام بخش بازاریابی ورزشی و نمونه های کمپین
منبع: https://di،alagencynetwork.com/inspiring-sports-marketing-strategies-and-campaign-examples/
5- آدیداس – غیرممکن چیزی نیست
هیچ چیز بیشتر از کمپین های رسانه های اجتماعی در گفتن داستان تیم ها یا ترویج ورزش کمک نمی کند، به ویژه در عصری که اینترنت به تدریج پخش زنده تقریباً هر لیگ یا رویدادی را امکان پذیر می کند. بنابراین، استفاده از رسانه های اجتماعی بدون شک بخش بزرگی از ایجاد آگاهی از برند است. برای داشتن یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی، کارهای مختلفی وجود دارد، از پخش آنلاین مسابقات گرفته تا به اشتراک گذاری نکات برای ورزشکاران.
محتوای جذاب ایجاد کنید
با این حال، بسیاری از ما ممکن است از چالش ها و فداکاری هایی که برای دستیابی به این دستاورد انجام شده است آگاه نباشیم. کمپین تبلیغاتی «خودت را حکومت کن» توسط Under Armour، که مایکل فلپس دارنده مدال طلای شنای المپیک را در آن بازی میکند، کاملاً آشکار میکند که چه فداکاریها و کار فداکارانهای برای تبدیل شدن به یک ورزشکار موفق انجام میشود. در سال 2016، Under Armour درآمدها و درآمدهای بی سابقه ای را گزارش کرد زیرا کل درآمدها از 2015 تا 2016 به میزان 22 درصد (به 4.8 میلیارد دلار) افزایش یافت. این کمپین با تمرکز بر زندگی منظم ورزشکاران، موفقیت آمیز بود زیرا به مخاطب اجازه می داد آنچه را که واقعاً اتفاق می افتد مشاهده کند. به برنده شدن
3- P&G – ممنون مامان
اگر ند،د که چه ،، هستند، راهی برای دستیابی به مخاطبان هدف وجود ندارد. هر محصول دارای یک بازار خاص با تقاضاهای بسیار متفاوت است. تجزیه و تحلیل بازار موثر که به شما کمک می کند بازار هدف خود را ت،یم بندی کنید، به طور قابل توجهی بر بازگشت سرمایه شما تأثیر می گذارد.
هواداران ورزشکاران را دوست دارند. آنها انواع محتوای ایجاد شده در مورد آنها را مصرف می کنند و از این طریق با آنها ارتباط برقرار می کنند. مشاهده زندگی روزمره آنها، تماشای نحوه ارتباط آنها با طرفداران خود، و گرد هم آمدن با طرفداران دیگر در بخش نظرات یا در رویدادهای زنده نوعی ارتباط است.
،بوکارها مشتاق هستند تا استراتژیهای بازاریابی ورزشی خود را با ترویج فعال ورزشهای محبوب و در عین حال همکاری با ورزشکاران موفق افزایش دهند.
در اینجا چیزی است که بازاریابی ورزشی را به سطح دیگری می برد: استراتژی خود را حول رویدادهای مهم بسازید. رویدادهای ورزشی جه، که مشتاقانه در انتظار و پیگیری مخاطبان هستند به ترتیب شامل رویدادهای مشهور جه، مانند المپیک، جام جه، فوتبال، لیگ قهرمانان اروپا، ویمبلدون، تور دو فرانس، فرمول یک، NBA و سوپربول میشود. تأثیر آنها می تواند بسیار زیاد باشد و مردم هرگز از یادآوری آنها خسته نمی شوند. به ،وان مثال، به نظر می رسد که بازی فینال بین آرژانتین و فرانسه در جام جه، 2022 از قبل نامی برای خود دست و پا کرده است و سال ها در یادها خواهد ماند.
و ایجاد استراتژی های بازاریابی ورزشی عالی ارزش هر ذره تلاش را دارد.
ثابت شد که بازاریابی در ورزش برای ارتباط برندها با طرفداران و تبلیغ رویدادهای ورزشی خاص و بازیهای فصلی بسیار مفید است. استراتژیهای بازاریابی ورزشی مؤثر به تیمها، لیگها، انجمنها و برندها کمک میکند تا به مخاطبان جدید و حامیان مالی احتمالی دسترسی پیدا کنند و همچنین علاقه طرفداران سرسخت ورزش را زنده نگه دارند.
کمپین تشکر از مادر برای المپیک 2012 لندن یکی از موفق ترین کمپین ها در تاریخ P&G با 500 میلیون دلار فروش افزایشی P&G جه،، 76 میلیارد بازدید رسانه ای جه،، بیش از 74،000،000 بازدید جه،، و بیش از 370،000،000 تعامل توییتر است.
ایجاد استراتژی های بازاریابی ورزشی موثر راهی مطمئن برای دستیابی به مشتریان و ایجاد آگاهی از برند است. یک تبلیغ خوب وفاداری به برند را افزایش می دهد و در نتیجه حجم فروش و درآمد بیشتری به ازای هر طرفدار به همراه دارد. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ چگونه میتو،م یک کمپین تبلیغاتی عالی داشته باشیم که سالها اگر نه دههها دوام خواهد آورد؟
این کمپین بازاریابی قدرتمند نایک نشان می دهد که ورزشکاران زن چقدر قوی و موفق در رشته های خود هستند. این یک کمپین تبلیغاتی بوده است که با غلبه بر موانع اجتماعی و فیزیکی یک به یک الهام بخش نسل های آینده بوده است. نایک نه تنها توجه را به سقف شیشه ای که ،ن را هر روز محدود می کند جلب می کند، بلکه هنجارهای تبعیض آمیز ،تی را نیز به چالش می کشد و از طریق این کمپین از توانمندسازی ،ن حمایت می کند.
با “مامان متش،”، این شرکت نشان داد که مادران چقدر تلاش می کنند تا ورزشکاران موفقی را پرورش دهند. مادران به ،وان بزرگترین حامیان زندگی کاری منضبط بازیکنان در فیلم کمپین مورد تاکید قرار می گیرند.
این شرکت اعلام کرد که در حال افزایش تلاش ها برای ایجاد تغییرات قابل توجه و طول، مدت برای ،ن در ورزش است. اگر در مورد استراتژی و کمپین های دیجیتال مارکتینگ آدیداس کنجکاو هستید، در اینجا فرصتی برای شما فراهم شده است تا با قابل توجه ترین آنها آشنا شوید!
یک کمپین بازاریابی موفق ورزشی، ورزشکاران، موسسات و مخاطبان را گرد هم می آورد. ایجاد هیاهو در اطراف حوادث. و به ایجاد ارتباطات قوی و پایدار کمک می کند. اساساً، این یک موقعیت برد-برد برای برندها و سازمانهایی است که جوانان را برای شرکت در ورزش تشویق میکنند.
چه ،ی فکر می کند که شرکتی مانند P&G یکی از برندهایی باشد که از یک رویداد المپیک سود می برد؟