افرادی که برای آژانس بازاریابی کار می کنند تفاوت زیادی در میزان موثر بودن استراتژی ایجاد می کنند. این فقط در مورد مهارت ها و تجربه آنها نیست، بلکه نحوه برخورد آنها با کارشان و ارتباط با شما نیز مهم است.
بازاریابی چیزی فراتر از ایجاد تبلیغات و ارسال در رسانه های اجتماعی است. این در مورد درک مخاطبان و نیازهای آنها و سپس ایجاد محتوا و فعالیت هایی است که مستقیماً با آنها صحبت می کند.
هیچ ، سورپرایزهای ناخوشایند را دوست ندارد، به خصوص وقتی صحبت از هزینه های اضافی می شود. برخی از آژانسها برای بستههای طراحی، استراتژیهای برند، گسترش روابط عمومی یا سایر خدماتی که ممکن است «اضافی» در نظر گرفته شوند، هزینههای اضافی دریافت میکنند.
2) به شما کمک می کند در مسیر خود بم،د.
ضروری است که از آژانس های بازاریابی بخواهید که مطالعات موردی را که نشان می دهد اقدامات بازاریابی آنها را با مشتریان خود انجام داده اند و اینکه چگونه تأثیر واقعی ،ب و کار ایجاد کرده اند به اشتراک بگذارند.
به یاد داشته باشید که در بازاریابی “یک پونی ترفند” وجود ندارد. شما نمی تو،د انتظار داشته باشید که فقط یک کمپین روابط عمومی را اجرا کنید و نتایج ،ب و کار را مشاهده کنید، همانطور که نمی تو،د انتظار داشته باشید که برای کمپین های پولی هزینه کنید و برند را به رسمیت بشناسید. بازاریابی ،یبی است که به مهارت ها و روش های متفاوتی نیاز دارد.
در صورت امکان، به دنبال آژانسی با یک مدیر حساب اختصاصی باشید که برای ارائه مشاوره و راهنمایی استراتژیک در طول فرآیند با مشتری در مدت زمان طول، همکاری نزدیک داشته باشد – نه اینکه فقط وظایف یکباره را انجام دهد، جایی که آنها فقط مسئول تکمیل موارد تحویل و دریافت هستند. پرداخت شده!
بسته بندی آن
در این مقاله بسیاری از سوالاتی که باید قبل از انتخاب آژانس بازاریابی من، برای نیازهای تجاری خود بپرسید مورد بحث قرار گرفته است. در اینجا مواد غذایی سریع وجود دارد که آن را برای شما سریع و آسان می کند.
- تخصص نشان داده شده چیست؟
- چگونه با مشتریان کار می کنید؟
- آیا ما یک مدیر حساب یا عضو تیم اختصاصی داریم که مستقیماً در طول رابطه ما با ما کار کند؟
- با کدام شرکت هایی کار کرده اید که مشابه نیازهای ما باشد؟
- از شرکتهایی که میتوانند در مورد کیفیت و تأثیر کار انجام شده گواهی دهند، درخواست کنید مطالعات موردی را ببینید و ارجاعهایی دریافت کنید.
یک مرجع به شما اطلاعاتی در مورد اینکه آیا آژانس برای شما و ،ب و کار شما من، است یا خیر، نوع خدماتی که ارائه می دهد، قیمت آنها با سایرین در صنعت چگونه است و اینکه آیا آژانس احتمالاً مطابق با شما است یا خیر به شما می دهد. نیاز دارد.
دلیل دوم این است که نقاط عطف به شما این امکان را می دهند که با تعیین ضرب الاجل هایی که تا آن ،مت های خاصی از کار باید تکمیل شوند، در مسیر خود بم،د. این ما را به نقطه بعدی هدایت می کند…
آنها چگونه موفقیت را اندازه گیری خواهند کرد؟
این اطلاعات میتواند بینشی در مورد چگونگی پیشروی همه چیز ارائه دهد. همچنین به شما کمک میکند تصویر واضحتری از اینکه هر فرد برای کارهای خاص در محدوده پروژه شما من، است (مثلاً نوشتن کپی در مقابل مدیریت کمپینهای تبلیغاتی) به دست آورید.
آژانس چگونه کار می کند؟
مطمئن شوید که این هزینه ها را درک کرده اید، تا بعداً تعجب نکنید.
آیا آنها نقاط عطف بازاریابی را تعیین می کنند؟
کمپین بازاریابی منحصر به فردی را که آژانس انجام داده است به اشتراک بگذارید.
قیمت گذاری اغلب یک موضوع حساس هم برای مشاغل و هم برای مشتریان است. به همین دلیل، شما باید از همان ابتدا با آژانس خود در مورد قیمت گذاری گفتگوی باز داشته باشید تا وقتی فاکتوری را با تعداد زیادی ضمیمه ارسال می کنند، هیچ شگفتی وجود نداشته باشد!
دانستن این اطلاعات از ابتدا کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر دو طرف از ابتدا در یک صفحه هستند و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و منحنی یادگیری را کوتاه می کند.
چه چیزی آنها را واجد شرایط مدیریت بازاریابی شما می کند؟
در همین راستا، آنها زمان لازم برای اجرای مداوم آن و اندازه گیری ارزش و ROI آن را ندارند. اینجاست که آژانسهای بازاریابی وارد عمل میشوند. کار با آژانس من، میتواند استراتژی من، و همچنین تاکتیکهای من، برای حرکت دادن سوزن به ،بوکار شما ارائه دهد.
به ،وان یک بنیانگذار استارت آپ، شما آژانسی می خواهید که کاملاً متن، با شرکت شما باشد. قبل از استخدام آنها، باید از آنها در مورد اعضای تیم، تخصص آنها و نحوه کار آنها با مشتریان سؤال بپرسید.
مانند بازاریابی SAGE، امیدواریم این مقاله به شما در روند استخدام آژانس بازاریابی کمک کرده باشد.
این نشان می دهد که آنها تجربه و منابع لازم برای پیشبرد ،ب و کار شما را دارند.
هنگام ارزیابی آژانس ها، مهم است که از آنها بپرسید که چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنند. آیا آنها از Google Analytics استفاده می کنند؟ آیا آنها فروش را دنبال می کنند؟ آیا آنها بر مشارکت اجتماعی نظارت دارند؟ اینها همه سوالات خوبی برای پرسیدن هستند.
فرض کنید یک آژانس هیچ مرجعی ارائه نمی دهد. در این صورت، ممکن است به این م،ی باشد که آنها به اندازه کافی در اطراف نبوده اند تا لیستی از مشتریان راضی ایجاد کنند (که می تواند به این م،ی باشد که آنها هنوز در حال کشف بهترین کارها هستند)، مشتریان کافی ندارند (که می تواند به این م،ی باشد که آنها “در کاری که انجام می دهند خیلی خوب نیستند)، یا دلیل دیگری وجود دارد که آنها نمی خواهند اطلاعات تماس خود را با شما به اشتراک بگذارند.
برخی در بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی تخصص دارند، برخی دیگر بر روابط عمومی و تبلیغات سنتی تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند. بنابراین، مهم است که آژانسی پیدا کنید که با نیازهای خاص و اه، تجاری شما کار کند.
یک آژانس بازاریابی خوب یک بودجه سالانه با KPIهای واضح ارائه می کند، شفاف است و گزارش های زم، را با استفاده از مدل «پرداخت برای ساعات واقعی» ارائه می دهد.
سپس آنها می توانند از این اطلاعات به ،وان راهنما برای مواردی که در مورد ج، زم، کلی پروژه شما هستند استفاده کنند. این به آنها اجازه می دهد تا در صورت ،وم تنظیمات را انجام دهند.
1) به آنها اجازه می دهد تا محدوده پروژه شما را مدیریت کنند
وقتی به دنبال یک آژانس بازاریابی هستید، مهم است که از آنها بپرسید که در چه چیزی تخصص دارند. چرا؟ زیرا همه آژانس ها ی،ان ایجاد نمی شوند.
آنها همچنین می توانند مثال هایی از نحوه عملکرد استراتژی آنها برای سایر مشتریان ارائه دهند.
می تو،د این سوال را با پرسیدن زیر ت،یم کنید:
- در مورد فعالیت بازاریابی منحصر به فردی که آژانس شما انجام داده است به من بگویید.
- موفقیت را چگونه ارزیابی کردید؟
- چرا موفق شد؟
- دفعه بعد چه کاری متفاوت انجام می دهید؟
چه ،ی نقطه تماس اصلی خواهد بود؟
این غیرمعمول نیست که آژانسها چندین عضو تیم داشته باشند که به طور همزمان روی پروژههای مختلف کار میکنند، بنابراین در مورد فرآیند مدیریت پروژههای متعدد بپرسید و اطمینان حاصل کنید که همه در مورد آنچه در همه زمینههای ،ب و کار اتفاق میافتد بهروز هستند.
پرسیدن از یک آژانس که چگونه کار می کند یک سوال مهم است زیرا به شما این حس را می دهد که روند آنها چگونه است و چگونه رویکرد آنها به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی کمک می کند. پاسخ به این سوال به شما کمک می کند تا بفهمید که آنها چقدر زمان نیاز دارند تا به فعالیت شما اختصاص دهند (و اینکه آیا این چیزی است که با طرح ،ب و کار شما مطابقت دارد یا نه)، و همچنین چه نوع منابع و تجربه ای برای تکمیل کار خود دارند. .
ساختار قیمت گذاری آنها چگونه است؟
دو دلیل اصلی برای کار با آژانسی وجود دارد که از نقاط عطف استفاده می کند:
یک بازاریاب خوب تجربه در تحقیق و تجزیه و تحلیل و همچنین توانایی استفاده از این داده ها برای ایجاد کمپین های مؤثری که مستقیماً با مخاطبان شما صحبت می کند، خواهد داشت. آنها همچنین می توانند روندهای صنعت شما را شناسایی کنند که می تواند به اطلاع رس، استراتژی های آینده کمک کند.
اما این فقط نوک کوه یخ است. در اینجا چند سوال ضروری وجود دارد که باید قبل از انتخاب آژانس بازاریابی من، بپرسید.
تخصص آژانس چیست؟
عوامل موفقیت را می توان با دو بخش از هم تفکیک کرد:
عملکرد مبتنی بر داده KPI ها
- تعامل اجتماعی
- لایک / نظرات / اشتراک گذاری
- رشد فالوور (FB، LinkedIn، Twitter)
- رشد کانال (یوتیوب)
- فالوورهای فعال
- بازدید از پروفایل
- و غیره.
عوامل عملکرد غیر داده ای
- کدام کانال های بازاریابی موثرتر هستند؟
- چه فرمت های محتوا جذاب ترین هستند؟
- آیا آنها به مخاطب من، می رسند؟
- آیا پیام شنیده می شود؟ چه تاثیری دارد؟
- آیا آنها از رویدادها / سخنان خود علاقه ایجاد می کنند؟
- آیا آنها از رسانه ها / رو،مه نگاران علاقه مند هستند؟
- آیا آنها کارمندان من، را در خط مقدم قرار می دهند؟
- و غیره.
آیا آنها می توانند مرجع ارائه کنند؟
ابتدا، با مدیریت دامنه آنها، آژانس شما می تواند برنامه ریزی کند که چه کاری باید انجام شود، چه زم، باید انجام شود و چه مقدار زمان برای هر قطعه کار نیاز است.
علاوه بر این، آنها باید بتوانند نشان دهند که تجربه مدیریت تیم ها، یادگیری از همکاران (در مورد فناوری، در مورد محصول، در مورد مخاطبان هدف) و کار بر روی پروژه های جداگانه را به طور همزمان دارند. این امر مست،م توانایی نه تنها برای کار با افراد دیگر، بلکه همچنین درک چگونگی تن، هر پروژه با استراتژی کلی است.
اعضای تیم آژانس چه ،، هستند؟
از یک آژانس بازاریابی در مورد ساختار قیمت گذاری آن بپرسید زیرا می تواند به شما کمک کند تا بفهمید برای پول خود چه چیزی به دست می آورید.
آنها همچنین توضیح خواهند داد که چرا از تاکتیک های خاص استفاده می کنند و چگونه از بودجه برای این تاکتیک ها استفاده می شود.
بازاریابی یک تلاش برای همه نیست. یک آژانس خوب می تواند به شما در مورد نحوه کار آنها در پروژه های مشابه در گذشته بگوید و توضیح دهد که چرا رویکرد آنها منحصر به فرد است.
در حالی که بسیاری از بنیانگذاران استارتآپ در زمینههای خود برتر هستند، اما همیشه زمان، تخصص یا منابع لازم برای ایجاد یک استراتژی یا برنامه بازاریابی دقیق را ندارند.
وقتی از یک آژانس بازاریابی میپرسید که اعضای تیم آنها چه ،، هستند، چیزی فراتر از نام و ،اوین میخواهید. شما سعی می کنید بفهمید آنها چه نوع افرادی هستند و چگونه به ،وان یک تیم کار می کنند. آیا آنها صمیمی اند؟ آیا آنها انرژی زیادی دارند؟ آیا آنها می توانند مسائل را به وضوح توضیح دهند؟ آیا آنها با ضرب الاجل انعطاف پذیر هستند؟ آیا می بینید که در چند ماه آینده با آنها همکاری نزدیک دارید؟
همچنین میخواهید بد،د که چقدر میتو،د با آن شخص یا گروهی از افراد ارتباط برقرار کنید.
به یاد داشته باشید، بسیاری از آژانسها ادعا میکنند که بهترین هستند و میتوانند به وعدههای خود عمل کنند، اما فقط در صورتی که این 10 سوال را قبل از استخدام بپرسید!
منبع: https://di،alagencynetwork.com/questions-you-s،uld-ask-before-c،osing-the-right-marketing-agency/
اما یک نکته وجود دارد که هر مؤسس باید در نظر داشته باشد: اگر سؤالات درستی نپرسید، ممکن است نتوانند در سطحی که انتظارات شما را برآورده کند، ارائه دهند.
درخواست مراجع یکی از بهترین راهها برای اطلاع از کار گذشته یک شرکت و نحوه کار آنها با مشتریان است.
قبل از اینکه به یک آژانس بازاریابی متعهد شوید، مطمئن شوید که می د،د نقطه تماس شما چه ،ی خواهد بود. شما می خواهید بد،د که آیا یک فرد یا یک تیم کامل روی پروژه شما کار می کند.
همچنین باید بپرسید که هر یک از اعضا چه چیزی سر میز می آورد. سوابق آنها چیست و تجربه آنها در مدیریت بازاریابی برای استارتاپ هایی مانند شما چیست؟