در حال حاضر چندین استراتژی وجود دارد که می تواند به شما در شروع برنامه ریزی استراتژی بازاریابی برای رستوران خود کمک کند. با این حال، در این مقاله، پنج استراتژی موثر بازاریابی را در اختیار شما قرار میدهیم که به،وان بازاریابهای دیجیتال متخصص معتقدیم که شروعی قوی برای یک استراتژی بازاریابی موفق به شما میدهد.
مردم غذاهای خوب و خوش طعم را دوست دارند، اما چه چیزی بهتر از غذای خوب؟ غذای خوب که رایگان است! این را می توان با اجرای یک برنامه وفاداری انجام داد که از سیستمی بر اساس امتیازات یا تعداد دفعاتی که یک مهمان از رستوران شما بازدید کرده است استفاده می کند تا به یک وعده غذایی، دسر یا نوشیدنی بدون انگیزه منجر شود.
قبل از اینکه به استراتژی های بازاریابی بپردازیم، بیایید بیشتر در مورد آنچه که شما به ،وان یک صاحب ،ب و کار باید از قبل تعیین کنید که چه زم، در صنعت رستوران هستید صحبت کنیم.
شراکت با این خدمات تحویل نه تنها رستوران و منوی شما را برای مشتری، که در آن منطقه نیستند در دسترستر میکند، بلکه برای افرادی که صرفاً در این برنامههای خدمات تحویل غذا مرور میکنند نیز در معرض دید قرار میگیرد.
هنگامی که مخاطبان هدف خود را مشخص کردید و سوالات ذکر شده در بالا در مورد هویت برند خود را از خود پرسیدید، سپس می تو،د استراتژی های بازاریابی را در طرح ،ب و کار خود پیاده سازی کنید.
یکی دیگر از پلتفرم های اجتماعی عالی برای استفاده، صفحه ،ب و کار فیس بوک است. فیس بوک به ،وان یک فهرست تجاری موثر شناخته شده است. بنابراین، با تشویق مشتریان به نظرات، تعامل با بازدیدکنندگان و دنبالکنندگان صفحه، بهروز ماندن در صفحه فیسبوک، اشتراکگذاری مجدد و پست ،، به ایجاد حضور شما در رسانههای اجتماعی، به ویژه برای رستورانها در صنایع غذایی رقابتی بزرگ، مانند استاربا، کمک میکند. محتوای منظم توسط مشتریان و تبلیغ پیشنهادات ویژه یا رویدادهای آینده که در رستوران شما اتفاق می افتد.
این به افزایش درآمد رستوران شما کمک می کند و در عین حال مشتریان بازگشتی را باز می گرداند و بازار مشتری شما را ایجاد می کند.
برای محتوایی که میخواهید در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، باید مطمئن شوید که محتوای تولید شده توسط کاربر را که مستقیماً از مخاطبان خود دریافت کردهاید، شامل میشود.
به ،وان مثال، در کانالهای رسانههای اجتماعی خود، میتو،د محتوایی را که مهمانان بازدید شدهتان در پلتفرمهای رسانه اجتماعی خودشان به اشتراک گذاشتهاند، دوباره به اشتراک بگذارید. چیزی که در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر عالی است این است که شخصی، خلاقانه، معتبر و مرتبط با رستوران و مخاطبان هدف شما است تا به افزایش تعامل کمک کند.
هرچه آنها به رستوران شما وفادارتر باشند، احتمال بیشتری دارد که درباره آن در پلتفرم های اجتماعی خود پست کنند یا حتی از طریق دهان به دهان آن را به دوستان توصیه کنند.
چگونه یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم
با استفاده از مواد اولیه ،یداری شده در فروشگاه های محلی و حمایت از سازمان های خیریه محلی در جامعه خود، مستقیماً با مخاطبان هدف محلی خود درگیر می شوید، که یکی از آسان ترین بازارهای هدف برای تعامل در صورت انجام کارآمد است.
در حال حاضر برای چندین نسل، بهویژه پس از همهگیری COVID-19، ارائه خدمات تحویل به طور فزایندهای توسط بسیاری از مشتریان درخواست شده است، به ویژه برای خدمات تحویل آنلاین از سرویسهای محبوب تحویل غذا مانند Uber، Skip the Dishes، DoorDash و موارد دیگر.
آیا میدانستید که تنها در ایالات متحده بیش از 100000 رستوران وجود دارد? به،وان یک صنعت بسیار رقابتی، بسیاری از رستورانها رقابت شدیدی در سرتاسر جهان دارند که صنعت رستورانداری را موفق نگه میدارد، اما در عین حال، ترس زیادی را نیز ایجاد میکند.
رسانههای اجتماعی به،وان یک ابزار بازاریابی کلیدی برای کمک به جذب مشتریان بیشتر به رستوران شما استفاده میشوند، زیرا به مردم اجازه میدهند تا در رستوران شما اعتماد ایجاد کنند و شما نیازها و خواستههایشان را که رستورانهای دیگر نمیتوانند آنها را برآورده کنند، فراهم کنید.
با این کار می تو،د ترافیک بسیار بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید و رزرو را افزایش دهید. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی خاص و کلیدواژه های مارک دار را برای کمک به مشخص ، و تبلیغ رستوران خود که می توانند در وب سایت، تبلیغات، پلتفرم های رسانه های اجتماعی، منوها و نظرات شما ظاهر شوند، وارد کنید.
علاوه بر این، میتو،د در پلتفرمهای رسانههای اجتماعیتان تبلیغ کنید که اکنون خدمات تحویل آنلاین غذا را برای کمک به جلب توجه و تعامل مشتریان ارائه میدهید.
تعامل محلی
ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر برای رستوران شما می تواند ترسناک باشد، به خصوص زم، که بد،د صنعت غذا در چند دهه اخیر چقدر رقابتی شده است.
راه های دیگر برای بهبود سئوی رستوران خود، مشارکت در موارد زیر است:
- یک حساب کاربری تجاری فیس بوک ایجاد کنید تا تمام جزئیات خود در دسترس عموم باشد
- رستوران خود را در وبسایتهای نقد، مانند Google یا Yelp فهرست کنید
- از مشتریان بخواهید نظرات خود را در Google یا Yelp ارسال کنند
- به خاطر داشته باشید که برای ایجاد اعتماد در مشتریان به این نظرات پاسخ دهید
- با ایجاد یک طراحی منحصر به فرد و منسجم، گرافیک خود را بهینه کنید
- محتوای خود را برای موتورهای جستجو قالب بندی کنید
- محتوای اصلی برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی یا نوشتن وبلاگ های خلاق ایجاد کنید
- مطمئن شوید که اپلیکیشن موبایل و وب سایت شما بهینه شده است
برنامه های وفاداری مشتری
هویت برند شامل تمام ،اصر مهم قابل مشاهده است که به متمایز ، برند شما از دیگران کمک می کند، به ،وان مثال، لوگو، رنگ، طراحی، هدف و موارد دیگر.
افرادی که به غذا و تجربه غذاخوری علاقه دارند، دوست دارند تجربیات و نظرات خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. بنابراین، به صنایع غذایی فرصت های بازاریابی عظیمی برای استراتژی بازاریابی آنها می دهد.
خدمات ارسال غذای آنلاین به یک روند تبدیل شده است، به ویژه در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، که همچنین به رستوران ها کمک می کند تا از طریق کمک کاربران و تأثیرگذار، که بررسی های غذایی خود را در کانال های اجتماعی خود برای گرایش های محبوب به اشتراک می گذارند، در پلتفرم های اجتماعی تبلیغ شوند.
آیا علاقه مند به ،ب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی شروع استراتژی بازاریابی موفق خود برای رستوران خود هستید؟
استفاده از کانالهای رسانههای اجتماعی احتمالاً مقرونبهصرفهترین راه برای تبلیغ رستوران شما بدون اینکه «تبلیغ» باشد، باشد. پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که شخصیت برند رستوران خود را به نمایش بگذارید و تصاویری را ایجاد کنید که می خواهید مردم شما را با آن به خاطر بسپارند.
بنابراین، داشتن یک استراتژی بازاریابی ضد گلوله برای رستوران خود بسیار مهم است که به شما امکان می دهد تا با رقابت خود همراه باشید و در عین حال به ایجاد وابستگی به برند و موفقیت کلی ادامه دهید!
بنابراین، امیدواریم این وبلاگ به شما محل خوبی برای شروع کمک کند تا به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق برای خود و شهرت رستورانتان کمک کند.
برای اینکه بتو،د به طور مؤثر برای مشتری خود بازاریابی کنید، ابتدا باید دقیقاً بد،د که مشتری و شخصیت های ،یدار فردی شما چه ،، هستند تا بتو،د با علایق آنها مطابقت داشته باشید.
همه این اطلاعات با تعیین مشتری شما به ،وان هویت برند شما همراه است، بنابراین هدف و شخصیت رستوران شما باید مطابق با آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند باشد.
در اینجا سوالاتی وجود دارد که باید هنگام تشخیص هویت برند رستوران خود از خود بپرسید:
- برند رستوران من چه ارزش هایی را نشان می دهد؟
- رستوران من با چه میراث یا داست، در ارتباط است؟
- چه چیزی رستوران من را از رقبای من متمایز می کند؟
- من می خواهم برند رستورانم را با چه چیزی سازگار نگه دارم؟
- میخواهم برند رستورانم چه زیباییشناسی را به نمایش بگذارد؟
- من می خواهم مردم وقتی با برند رستوران من تعامل می کنند و می بینند چه احساسی داشته باشند؟
- از چه نوع لحن صوتی می خواهم برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از طریق رستورانم استفاده کنم؟ (مثلاً شاد، شیک، خانوادگی)
استراتژی هایی در مورد چگونگی بازاریابی موفقیت آمیز رستوران خود
بهبود رتبه سئو یک استراتژی کلیدی رشد است. همه ما می خواهیم در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و غیره رتبه بالاتری داشته باشیم، زیرا پیدا ، شما در اینترنت برای مشتریان بالقوه آسان تر خواهد بود.
بنابراین، در حین تعیین موضوع رستوران خود که میخواهید در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود تبلیغ کنید، مهم است که بر محیط رستوران و ارائه غذا تمرکز کنید تا به ایجاد محتوای منحصر به فرد و از نظر بصری جذاب کمک کنید که نمایانگر رستوران شما باشد و مشتریان را جذب کند.
این نه تنها باعث افزایش تکرار فروش میشود، زیرا میخواهد مشتریان شما مدام برگردند، بلکه باعث میشود مشتریان شما به بازدید و سفارش از رستوران شما عادت کنند.
متغیرهای زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، به ،وان مثال، جمعیت شناسی، س، زندگی، رفتار مصرف کننده، ارزش ها، علایق و موارد دیگر. با درک مشتریان خود، قادر خواهید بود به طور مؤثرتری به آنها پاسخ دهید زیرا از نیازها و خواسته های آنها آگاهی بیشتری دارید.
به یاد داشته باشید که به این وبلاگ مراجعه کنید که شامل پنج استراتژی بازاریابی موثر برتر توصیه شده ما است که در بالا ذکر شد، در حالی که برنامه بازاریابی رستوران بعدی خود را طوفان فکری می کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید. هنوز مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ تیم ما متشکل از استراتژیست ها، بازاریابان و خلاقان خبره ما آماده کمک هستند! در تماس باشید با تیم دیجیتالی ما در Bold x Collective، جایی که میتو،م به شما کمک کنیم یک استراتژی بازاریابی جسورانه و خلاقانه بسازید که برای شما و رستوران شما بهترین کار را دارد.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/take-your-restaurants-marketing-to-the-next-level/
حمایت از فروشگاه ها و موسسات خیریه محلی، رابطه شما را با مشتریان بومی خود با علایق مشابه تقویت می کند و به رستوران شما شهرت دهان به دهان خوبی در خود جامعه می دهد.
نتیجه
برخی از نمونههایی از پلتفرمهای اجتماعی مؤثر که برای اشتراکگذاری محتوای تولید شده توسط کاربر در آنها مؤثر هستند، اینستاگرام، تیکتاک و فیسبوک هستند، زیرا حول محتوای بصری متمرکز شدهاند و جامعه بسیار بزرگی از «غذاها» در آن پلتفرمها دارند. بازار هدفی که میخواهید مطمئن شوید که با آن در تعامل و ش،هسازی هستید!
ارائه خدمات تحویل
رستورانها باید تلاش کنند تا تمرکز خود را بر ،ید محصولات خود از فروشگاههای محلی متمرکز کنند تا به ایجاد اعتماد با جامعه خود و ایجاد روابط با تامینکنندگان کمک کنند.
خوشبختانه به دلیل رسانه های اجتماعی، با ارتباط دیجیتالی کاربران در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری، ایجاد، ایجاد و یافتن جوامعی از افراد با علایق مشابهی که رستوران شما دارد، هرگز آسان تر نبوده است.
علاوه بر این، بسیاری از این پلتفرمهای تحویل غذا فرصتهای بازاریابی را در پلتفرمهای خودشان نیز ارائه میدهند تا به شما کمک کنند مشتریان بیشتری را به دست آورید.
در این پست وبلاگ نوشته شده توسط تیم متخصص بازاریابی دیجیتال ما در پررنگ x جمعی، ما به بررسی پنج استراتژی موثر برتر توصیه شده خود خواهیم پرداخت که باید در استراتژی بازاریابی رستوران خود بگنج،د تا به شما کمک کند در معرض دید قرار گرفتن، تعامل و مهمتر از همه، تمایل به برند را افزایش دهید.
آنچه صاحبان رستوران باید بدانند
بخش مهم دیگری از استراتژی بازاریابی خود که باید قبل از شروع بازاریابی رستوران خود ایجاد کنید، شناسایی هویت برند رستوران شما است.
کاربران دوست دارند تجربیات واقعی دیگران را در رستوران ببینند تا به آنها کمک کند تا ببینند در صورت بازدید از رستوران، تجربه آنها چگونه خواهد بود.
این ممکن است بدیهی به نظر برسد. با این حال، از جزئیات زیادی که در پروفایل هر مشتری وجود دارد شگفت زده خواهید شد.
در زیر فهرستی مفصل از پنج استراتژی موثر بازاریابی خود را تهیه کردهایم که به شما توصیه میکنیم در استراتژی بازاریابی خود برای برجسته ، رستوران خود در صنعتی پر از رقابت استفاده کنید.
بهینه سازی موتور جستجو