
بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1404
با بلوغ اینفلوئنسر مارکتینگ، نگرانی ها در مورد ایمنی برند در حال افزایش است
اینفلوئنسر مارکتینگ یک تجارت بزرگ است و هیچ نشانه ای از توقف آن را نشان نمی دهد.
انتظار می رود این بازار تا سال 2032 به 199.6 میلیارد دلار افزایش یابد که نشان دهنده نرخ رشد ،یبی سالانه 28.6٪ در طول یک دهه است. تنها در سال 2024، انتظار می رود که بازاریابان نسبت به سال گذشته 16 درصد بیشتر برای بودجه بازاریابی تأثیرگذار هزینه کنند.
به سختی می توان تأثیر فرهنگی صنعت را اغراق کرد – شاید به همین دلیل است که مطالعات متعدد نشان داده اند که بیش از نیمی از ژنرال Z در صورت داشتن فرصت، یک تأثیرگذار را انتخاب می کنند و بیش از یک نفر از هر چهار نفر. طرح ها برای تبدیل شدن به یک تأثیرگذار.
دلیل خوبی برای این اعداد وجود دارد – وقتی اینفلوئنسر مارکتینگ کار می کند، موفقیت بزرگی است. در زمینه استراتژی های بازاریابی گسترده تر با هدف غلبه بر خستگی تبلیغات، کار با اینفلوئنسرها نیز به ،وان روشی مقیاس پذیر برای ارتباط واقعی با مخاطبان خاص جدا شده در گوشه و کنار چشم انداز رسانه ظاهر شده است.
مشارکت های موثر برندها را گسترش می دهند، پیام های آنها را تقویت می کنند و درآمد را افزایش می دهند. در واقع، 81 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی، بازاریابی اینفلوئنسر را به ،وان بخشی ضروری از رویکرد رسانه های اجتماعی خود توصیف می کنند.
اما حتی کانال های بازاریابی با بهترین عملکرد هم معایبی دارند و برای اینفلوئنسر مارکتینگ، ایمنی برند از لحاظ تاریخی یکی از بزرگترین مسائل بوده است. قدرت اینفلوئنسر مارکتینگ این است که شما از صدای منحصر به فرد هر سازنده استفاده می کنید. اشکال این است که ممکن است بررسی هر یک از آنها غیرممکن به نظر برسد.
امروزه، آگاهی فزاینده ای از زمان هایی وجود دارد که مشارکت اینفلوئنسرها در حال حرکت به سمت ج، هستند. این فقط به م،ای کمپین هایی نیست که در رسیدن به اه، نام تجاری ش،ت می خورند یا اینفلوئنسرهایی که نمی توانند نتایجی را که وعده داده بودند ارائه دهند، بلکه به این م،است که اینفلوئنسرها به طور فعال بازاریابی می کنند. آسیب نام تجاری.
متأسفانه، نگر، ها در مورد ایمنی برند کاملاً موجه است. پیامدهای یک رابطه منفی با یک اینفلوئنسر می تواند منجر به آسیب به شهرت، از دست دادن اعتماد مصرف کننده و از دست دادن فروش شود. رفع مشکل می تواند دشوار و زمان بر باشد و اغلب می تواند باعث آسیب بیشتر در روند تلاش برای رفع آن شود.
برخی از شرکت ها با ارتباط با افراد با نفوذی که تبلیغات بدی ایجاد کرده اند، تصویر خود را برای همیشه آسیب دیده اند. ک،ه وست پس از سخنان تنفر آمیز خود در سال 2022 حمایت مالی خود را از دست داد، اما آدیداس به دلیل تردید قبل از کنار گذاشتن او با واکنش شدیدتری مواجه شد.
یکی از پرطرفدارترین شخصیت ها در رسانه های اجتماعی، جیمی «MrBeast» دونالدسون، میلیون ها دلار از معاملات محتوای حمایت شده به دست می آورد، که ممکن است پس از جنجال های مداوم بر سر محتوای «سرگرمی های خیریه» او، اتهامات رفتار سمی و توهین آمیز در طول سال ها کاهش یابد. و قرار گرفتن نام او بر روی محصولات با کیفیت پایین.

عدم تطابق با مخاطب
کار با اینفلوئنسرهایی که پوشش منفی رسانه ای را به خود جلب می کنند، تنها خطر نیست. برندها همچنین باید تأثیرگذارهای من، برای پیام های خود را شناسایی کنند. آنها ممکن است بخواهند از ،ی که موضع سیاسی اش با مخاطبان برند شما همخو، ندارد، یا نظر متفاوتی در مورد مسائل تفرقه انگیز مانند تغییرات آب و هوا یا وا،ن ها دارد، اجتناب کنند.
اگر مخاطبان شما همسو نباشند، می تواند به اعتبار شما آسیب برساند و باعث سردرگمی و نارضایتی قابل توجهی در بین مصرف کنندگان شود. چالش این است که گاهی اوقات یک موضوع به وضوح طرف های متضاد دارد، اما گاهی اوقات خط تار است. به ،وان مثال، اگر یک تأثیرگذار که در ایالتی زندگی می کند که ماری جوانا قانونی است، پست هایی در مورد استفاده شخصی خود ارسال کند، آیا آنها یک تطابق مطمئن برای برند شما در نظر گرفته می شوند؟
برند وگان و بدون ظلم MCoBeauty زم، که یک تأثیرگذار که با آن کار می کرد، اما ک،، در بهار گذشته زم، که کودک بود به ظلم به حیوانات اعتراف کرد با این مشکل مواجه شد. اگرچه بسیاری از مردم با او می خندیدند و آن را بی اهمیت می دانستند، اما این برند نمی توانست خطر ادامه همکاری با او را به خطر بیندازد.
حتی می تواند چیزی به سادگی تضاد س، ها باشد، مانند کار ، یک نام تجاری هوشمند و رسمی با شخصی که از زبان زمخت استفاده می کند. یا اینفلوئنسر چیزی را تبلیغ می کند که واقعاً به آن اعتقاد ندارد، مانند زم، که مردم جیجی حدید را به خاطر تبلیغ مک دونالد مس،ه می ،د یا زم، که کریستیانو رونالدو پنجه تن، اندام صورت بود. این عدم تطابق هویت برند شما را تضعیف می کند، پیام رس، شما را ضعیف می کند و ایجاد یک حضور ثابت برند را دشوار می کند.
عدم رعایت مقررات
در بیشتر مناطق، اینفلوئنسرها م،م به افشای روابط تجاری و بر،ب گذاری محتوای حمایت شده هستند. عدم انجام این کار می تواند منجر به جریمه، دعوا و جریمه شود و به اعتبار صداقت شما آسیب برساند که ممکن است منجر به کاهش اعتماد مشتری شود.
امروز، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) از اینفلوئنسرها می خواهد که توسط مروجین پرداخت می شوند تا افشای «روشن و آشکار» را ارائه کنند، و بریت،ا نیز از سال 2008 مقررات مشابهی را اعمال کرده است.
در برخی از صنایع مانند امور مالی و بهداشت، ادعاهای بازاریابی بسیار تنظیم شده است. سازمان غذا و داروی آمریکا به کیم کارداشیان پس از تبلیغ قرص ضد بیماری صبحگاهی Diclegis بدون افشای خطرات این دارو، رسماً هشدار داده است. فقط افراد بالای سن قانونی مجاز به ترویج الکل هستند و هنوز باید این کار را با احتیاط کامل انجام دهند. حتی ابزارهای قدرتمند اینفلوئنسر بازاریابی باید از نقض بهترین شیوه های ایمنی در محتوای خود اجتناب کنند.
امیلی هاند، نویسنده کتاب «مسائل مقررات» می گوید: فراتر از مسائل سازم،، کار با اینفلوئنسرهایی که نمی توانند روابط خود را فاش کنند، ارزش برند را به خطر می اندازد. صنعت اینفلوئنسر: جستجوی اصالت در رسانه های اجتماعیو یک محقق وابسته در دانشگاه پنسیلو،ا. بسیاری از برندها زم، که مشخص شد فروش سریع را بر یکپارچگی محصول یا پیام اولویت می دهند، به دلیل بازاریابی و بی محتوا بودن شهرت پیدا ،د.
خطرات کار با اینفلوئنسرهایی که در اعمال ناصادقانه شرکت می کنند، مجموعه دیگری از چالش ها را برای برندها ایجاد می کند. سازندگ، که ادعاهای اغراق آمیز، مسابقات جعلی یا تبلیغات بیش از حد را اجرا می کنند، می توانند مسئولیتی داشته باشند، همانطور که Tower Jewelers هنگامی که تأثیرگذار آنها Terri McEvoy یک جایزه تقلبی تقلب کرد تا دوستانش برنده شوند، متوجه شدند.
تبلیغات غیرمنصفانه می تواند بدون هیچ گونه قصد م،ب رخ دهد. اگر با یک تأثیرگذار کار می کنید که واقعاً محصول یا صنعت شما را درک نمی کند، ممکن است به اشتباه ادعاهای غیرواقعی داشته باشد. همین اتفاق می تواند در مورد همکاران بی تجربه ای بیفتد که در نهایت محصول را بیش از حد تبلیغ می کنند، که منجر به قرار گرفتن در معرض بیش از حد می شود که باعث می شود مصرف کنندگان از آن، تأثیرگذار و برند شما خسته شوند.
هرگونه عدم شفافیت می تواند به برند شما آسیب برساند. وقتی مدل کیتی پرایس اسنیکرز را تبلیغ کرد، مردم در شوک و ناباوری بودند. این منجر به مطبوعات بد برای Snickers شد، که تقریباً توسط سازمان نظارت بر تبلیغات بریت،ا جریمه شد زیرا یک کمپین را بدون اطلاع قبلی در مورد آن اجرا کرد.
پرداختن به چالش های مرتبط با سازندگان غربالگری
پیامدهای منفی انتخاب اینفلوئنسر اشتباه می تواند بسیار زیاد باشد، اما پیش بینی آنها نیز دشوار است. اینفلوئنسرها می توانند از طریق رفتار شخصی خود، مانند رسوایی، مستی، یا خشونت – یا از طریق محتوایی که پست می کنند یا بازنشر می کنند، برای برند شما مشکلاتی ایجاد کنند.
علاوه بر این، مسائل ایمنی می تواند ناشی از اتفاقی باشد که اکنون یا هفته آینده اتفاق می افتد، یا حتی زم، که رویدادی از گذشته دور به آن ها می رسد و همه اینها را به یک میدان مین تبدیل می کند.
پرداختن موثر به ایمنی برند تأثیرگذار نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان دارد. آیا واقعاً وقت دارید که تمام محتوای قبلی آنها را از نظر ناسازگاری، خطا یا عدم صداقت بررسی کنید؟ و آیا می تو،د مطمئن شوید که همه چیز را بررسی کرده اید؟ ممکن است چیز مهمی را که در کانال دیگری در کمین است از دست بدهید، مانند یک پاد،تی که از دست داده اید زیرا فقط اینستاگرام و X را بررسی کرده اید.
تنها راه حل استفاده از تکنولوژی است. تجزیه و تحلیل پیشرفته می تواند هر گوشه ای از اینترنت را بررسی کند، همه محتوا را تجزیه و تحلیل کند و تأثیرگذاران را به طور جامع، جامع و بدون هیچ گونه خللی که انسان نمی تواند انجام دهد، نمایش می دهد. امروزه هوش مصنوعی انواع کارآمدی بازاریابی را ممکن می سازد و ابزارهایی که این نوع ارزیابی زمان بر را خودکار می کنند در مقیاس ظاهر شده اند. این ابزارها همچنین می توانند برای شناسایی روندهای نوظهور و جوامع تأثیرگذار، مانند ظهور تأثیرگذاران هوش مصنوعی، استفاده شوند که می تواند یک راه عالی برای جلوتر ماندن از منحنی باشد.
ایمنی برند به یک نگر، حیاتی تبدیل شده است
در گفت،ایمان با بازاریابان برند و آژانس هایی که آنها را نمایندگی می کنند، تیم من در Popular Pays درباره نگر، های مربوط به ایمنی برند بسیار شنیده است. اگرچه این همیشه یک موضوع مهم بوده است، اما سرعت رسانه های اجتماعی و دیگر کانال های دیجیتال اول در حال تغییر نحوه برخورد مردم با چالش ایمنی برند است.
خطرات زیاد است - همکاری های موفق می تواند منجر به افزایش آگاهی، دسترسی و درآمد شود، اما همکاری های ناسازگار، ناسازگار یا غیرشفاف می تواند باعث از دست دادن دائمی مالی و اعتبار شود. بازاریاب هایی که با چشمان باز و ابزار من، وارد عرصه می شوند، شانس موفقیت بیشتری خواهند داشت.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/as-influencer-marketing-matures-،nd-safety-concerns-are-on-the-rise/