تاثیر سرعت سایت بر سئو و تجربه کاربر

The Impact of Website Speed on SEO and User Experience


سرعت سایت چقدر در سئو مهم است؟ چگونه بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد؟ خیلی مهمه سرعت وب سایت یکی از معیارهایی است که موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها از آن استفاده می کنند. همچنین به طور مستقیم بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد، زیرا استفاده از وب سایت های کند دشوار است.

نکات و نکات تاثیر سرعت وب سایت بر سئو و تجربه کاربر را اینجا بیاموزید. علاوه بر این، یاد بگیرید که چگونه آن را برای رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو بهینه کنید.

رابطه سرعت سایت و تجربه کاربری

بین سرعت وبگردی کند و سریع تفاوت زیادی وجود دارد. با اولی، تجربه ناامید کننده است.

کاربران نمی توانند بلافاصله به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. آنها همچنین باید مدتی منتظر بمانند تا بتوانند از ویژگی های وب سایتی که می خواهند استفاده کنند استفاده کنند. مردم مشغول هستند و چند ث،ه کارها را بیشتر از آنچه شما می خواهید به تاخیر می اندازد.

یک وب سایت کند همچنین نرخ پرش را افزایش می دهد و نرخ تبدیل را کاهش می دهد. اجازه دهید در مورد این اثرات با جزئیات بیشتر صحبت کنیم:

نرخ پرش

نرخ پرش معیاری است که درصد بازدیدکنندگان وب سایت را که تنها پس از مشاهده یک صفحه سایت را ، می کنند اندازه گیری می کند. اگر وب سایت زمان بارگذاری کندی داشته باشد، احتمال افزایش آن بسیار زیاد است.

طبق یک مطالعه، یک وب سایت باید در عرض 3 ث،ه به طور کامل بارگذاری شود. اگر اینطور نباشد، کاربران احتمالاً آن را برای جستجوی سایر وب سایت هایی که محصولات یا خدمات مشابهی ارائه می دهند، رها می کنند.

این تعجب آور نیست. با کوتاه شدن دامنه توجه افراد، توانایی دسترسی به اطلاعات و تکمیل آنی وظایف اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

نرخ تبدیل

فرض کنید هدف وب سایت شما فروش محصولات شماست. این را تصور کنید: شخصی که به محصولات شما علاقه مند است وب سایت شما را پیدا می کند و تصمیم می گیرد نگاهی بیندازد. اما به دلیل سرعت پایین بارگذاری وب سایت، چند ث،ه از آن گذشته است و هنوز کل کاتالوگ بارگذاری نشده است. وقتی روی یک محصول کلیک می‌کنند، مدتی طول می‌کشد تا بتوانند تصاویر را ببینند و توضیحات محصول را بخوانند.

تجربه کاربری نامطلوب، بازدیدکننده را از ،ید باز می دارد. اگر وب سایت شما عملکرد خوبی نداشته باشد، آنها شک خواهند کرد که محصولات شما عملکرد خوبی داشته باشند.

سرعت سایت در سئو

گوگل شاخص های اصلی عملکرد وب را به ،وان بخشی از سیگنال های رتبه بندی تجربه صفحه خود معرفی کرده است. این شامل معیارهای مربوط به سرعت بارگذاری، تعامل و ثبات بصری است. با این حال، سرعت بارگذاری پایین باعث می شود وب سایت شما نسبت به رقبای سریع بارگذاری کوتاهی کند.

وب‌سایت‌های سریع نیز برای ،نده‌های موتورهای جستجو اسکن و فهرست‌بندی آسان‌تر است. بنابراین، احتمال اینکه تمام صفحات وب شما در بالای نتایج جستجوی مرتبط ظاهر شوند، بیشتر می شود.

تجربه کاربری نیز بر سئو تاثیر می گذارد. موتورهای جستجو نرخ پرش بالا را به ،وان نشانه ای از توصیه نشدن وب سایت شما می بینند.

همچنین نباید نقش سرعت بارگذاری وب سایت را در ایجاد بازدیدکنندگان تکراری نادیده بگیرید. بازدیدکنندگ، که به وب‌سایت شما باز می‌گردند به ایجاد اعتبار و اعتبار شما کمک می‌کنند. همچنین احتمالاً در هر جلسه از صفحات زیادی بازدید می کنند.

این عوامل باعث افزایش رتبه وب سایت شما می شود. اما با سرعت بارگذاری پایین، جذب بازدیدکنندگان مکرر بدون افزایش نرخ پرش شما آسان نیست.

چگونه سرعت وب سایت خود را افزایش دهیم

اکنون مشخص شده است که چرا می خواهید وب سایت شما تا حد امکان سریع باشد. سوال این است: چگونه می توان به این امر دست یافت؟ این همان چیزی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. در اینجا برخی از عواملی است که می خواهید بهینه سازی کنید تا وب سایت شما تنها در 3 ث،ه بارگذاری شود.

میزب، وب سایت

میزبان وب سایت مستقیماً بر عملکرد وب سایت تأثیر می گذارد. به همین ترتیب، نوع میزب، می تواند بر سرعت آن تأثیر بگذارد. با هاست اختصاصی می تو،د مطمئن باشید که وب سایت شما سریع خواهد بود. با این حال، بسیار گران است. هاست اشتراکی مقرون به صرفه است، اما سرعت و امنیت را قرب، می کند. VPS یک واسطه خوب است که سرعت، امنیت، عملکرد و مقرون به صرفه بودن را ارائه می دهد.

میزبان وب سایت خود را هوشمندانه انتخاب کنید. اگر سایر عوامل را بهبود بخشیده اید اما وب سایت شما هنوز کند است، ممکن است تقصیر میزبان باشد. در نظر بگیرید که وب سایت خود را به یک سایت معتبرتر مانند میزب، وب Blue،st منتقل کنید.

تصاویر

تصاویر جلوه های بصری وب سایت شما را افزایش می دهند، اما سرعت آن ها را نیز کاهش می دهند. متاسفانه در سایت های تجارت الکترونیک چاره ای جز استفاده از تصاویر زیاد ندارید. شما باید تمام محصولات خود را برجسته کنید.

نگران نباشید؛ یک راه حل جایگزین وجود دارد. شما می تو،د با فشرده سازی آنها اطمینان حاصل کنید که این تصاویر به سرعت بارگذاری می شوند. با اندازه فایل های کوچکتر، مرورگرها دانلود آنها را به سرعت تمام می کنند. همچنین باید فرمت هایی را انتخاب کنید که کیفیت تصویر خوبی ارائه می دهند اما در اندازه های بزرگ نیستند. PNG، JPEG و WEBP بهترین گزینه های شما هستند.

همچنین باید اندازه تصاویر را تغییر دهید تا مرورگر کاربر مجبور به انجام این کار نباشد. با کاهش وظایف مرورگر، می تو،د سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش دهید.

کد

با کد بد، وب سایت های بد می آیند. شما باید کد خود را اصلاح کنید تا خطوط اضافی را که هیچ کاری برای عملکرد وب سایت انجام نمی دهند حذف کنید. این لیست شامل ش،ت خط، کدهای اضافی، کدهای مرده و حتی نظرات است.

در همین حال، ردیاب‌های پی،ل، ابزارهای نظارتی و چت‌بات‌ها چیزی ارزشمند به وب‌سایت شما ارائه می‌کنند. با این حال، لازم نیست. ارزیابی کنید که آیا هنوز به آن نیاز دارید یا خیر. اگر نه، آنها را حذف کنید تا سرعت بارگذاری وب سایت بهبود یابد.

نتیجه گیری

سرعت وب سایت تا حد زیادی بر بهینه سازی موتورهای جستجو و تجربه کاربر تأثیر می گذارد. استفاده از وب‌سایت‌های کند باعث ناراحتی می‌شود و باعث می‌شود بازدیدکنندگان فوراً آن را ، کنند. منجر به نرخ تبدیل کمتر و نرخ پرش بالاتر می شود. موتورهای جستجو این را به ،وان سیگنالی می بینند که وب سایت شما نباید توصیه شود.

بنابراین، بهینه سازی وب سایت شما برای بارگذاری سریع باید در اولویت باشد. می تو،د با فشرده سازی تصاویر خود و کوچک ، کد خود شروع کنید. همچنین می‌تو،د وب‌سایت را به میزبان بهتری منتقل کنید.

کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اگر به مهارت های خود اطمینان ندارید، می تو،د آژانس های بازاریابی دیجیتال را برای افزایش سرعت وب سایت خود استخدام کنید. با تخصص آنها در توسعه وب و سئو، رتبه بالا در نتایج موتور جستجو تضمین شده است.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/the-impact-of-website-s،d-on-seo-and-user-experience/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب