
بروزرسانی: 28 خرداد 1404
راهنمای تنظیم، تعریف و دستیابی به اهداف رسانه های اجتماعی
وقتی مشتری می پرسد: "چرا ما فالوورهای بیشتری به دست نمی آوریم؟" یا "چگونه کانال های اجتماعی ما درآمد ما را افزایش می دهند؟" این یک سیگنال برای تجدید نظر در اه، رسانه های اجتماعی است.
اه، دیگر اه، بیهوده ای مانند رسیدن به 10000 فالوور نیستند. آنها به پایه ای برای دستیابی به نتایج م،ادار و رضایت مشتری تبدیل می شوند. خواه افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وب سایت یا افزایش تبدیل، اه، روشن و قابل اجرا اثبات ارزش کار آژانس شما را آسان می کند.
این سناریو را در نظر بگیرید، به ،وان مثال: شما رسانه های اجتماعی را برای یک مشتری ،ده فروشی محلی مدیریت می کنید. آنها لایک بیشتری در اینستاگرام می خواهند، اما اولویت اصلی آنها افزایش فروش در فروشگاه است. بدون هدف مشخص، ممکن است روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که معیارهای تعامل را افزایش دهد - اشتراک گذاری، لایک و نظرات - اما مشتریان را برای بازدید از فروشگاه ترغیب نمی کند. اگر نمایندگی شما بر روی هدف من، (ترافیک در فروشگاه) قرار گرفته باشد، تیم شما به استراتژی هایی مانند تبلیغ پیشنهادات حساس به زمان یا نمایش نظرات مشتریان که تشویق به اقدام می شود روی می آورد. ناگهان، تلاش های شما ارزش قابل اندازه گیری با نتایج نهایی خود دارد.
تنظیم و دستیابی به اه، رسانه های اجتماعی مست،م تعیین اه،ی است که با اولویت های تجاری گسترده تر، ت،یم اه، به مراحل قابل دستیابی و انتخاب معیارهای من، برای ردیابی پیشرفت، هماهنگ باشد. در نهایت، همه چیز در مورد ارتباطات است. به روزرس، های واضح در مورد اینکه چه چیزی کار می کند، چرا مهم است و چگونه بر موفقیت مشتری تأثیر می گذارد، به ایجاد اعتماد و نشان دادن تخصص آژانس شما کمک می کند.
در این راهنما، نحوه تعیین اه، رسانه های اجتماعی خاص، توسعه استراتژی هایی برای دستیابی به آنها و گزارش نتایج به گونه ای که مشتریان بتوانند به راحتی آن را درک کنند را پوشش خواهیم داد.
بیایید شروع کنیم!
اه، رسانه های اجتماعی اه، مشخص و قابل اندازه گیری هستند که اولویت های ،ب و کار مشتریان شما را با استراتژی رسانه های اجتماعی آنها هماهنگ می کند. این اه، جهت روشنی را برای کمپین ها فراهم می کنند و به شما کمک می کنند تا روی آنچه مهم تر است تمرکز کنید و نتایجی را به همراه داشته باشید که بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارد.
به جای آرزوهای مبهم مانند «دریافت لایک بیشتر» یا «پست مکرر»، اه، رسانه های اجتماعی باید به نتایجی مانند افزایش آگاهی از برند، تولید سرنخ، افزایش ترافیک وب سایت یا افزایش تبدیل مرتبط باشند.
به ،وان مثال، اگر مشتری یک تجارت الکترونیکی را اداره کند، یک هدف رسانه اجتماعی ممکن است این باشد: "در 3 ماه آینده ترافیک وب سایت را 15٪ از اینستاگرام افزایش دهید." این هدف با یک نتیجه واقعی ،ب و کار مرتبط است و به تیم شما یک هدف قابل اندازه گیری می دهد تا روی آن کار کنند.
تعیین این اه، همچنین همسویی بین آژانس و مشتریان شما را تضمین می کند. این را نمی توان دست کم گرفت.
تعیین اه، روشن از ابتدا به تعیین انتظارات واقع بینانه کمک می کند و نشان می دهد که چگونه تلاش های رسانه های اجتماعی شما به موفقیت کلی ،ب و کار کمک می کند. در نهایت، اه، به خوبی تعریف شده به کمپین ها هدف می بخشد، امکان ردیابی عملکرد را فراهم می کند و اصلاح استراتژی ها را برای دستیابی به نتایج بهتر آسان تر می کند.

عملکرد مشتریان خود را در رسانه های اجتماعی با داشبوردی بی درنگ که معیارها را مستقیماً به اه، آنها مرتبط می کند، ردیابی کنید. گزارش دهی را ساده کنید و ارزش خود را بدون زحمت ثابت کنید. آزمایشی 14 روزه رایگان AgencyAnalytics را از امروز شروع کنید.
چرا اه، بازاریابی رسانه های اجتماعی مهم هستند؟
اه، بازاریابی رسانه های اجتماعی مهم هستند زیرا تلاش ها را با نتایج قابل اندازه گیری هماهنگ می کنند. برای مدیران رسانه های اجتماعی، اه، یک نقشه راه برای کمپین ها، راهنمای ایجاد محتوا، استراتژی های تبلیغاتی و پیگیری عملکرد ارائه می کنند. بدون اه، مشخص، شما در معرض خطر گسترش تلاش های خود و دستیابی به نتایجی هستید که زمینه یا تأثیری ندارند.
از منظر مشتری، اه، روشن اطمینان حاصل می کند که سرمایه گذاری آنها به اولویت های تجاری واقعی باز می گردد. برای مثال، یک صاحب رستوران، فقط «تعامل بیشتر» در فیس بوک را نمی خواهد. آنها می خواهند که این تعامل به رزرو یا رزرو رویداد تبدیل شود. هنگامی که اه،ی مانند "افزایش رزروها تا 20٪ از طریق تبلیغات فیس بوک در طی سه ماه" تعیین می شود، هم آژانس و هم مشتری شما می دانند موفقیت چگونه به نظر می رسد و چگونه آن را اندازه گیری کنند.
اه، همچنین به آژانس ها کمک می کند تا ارزش ها را به مشتریان منتقل کنند. آژانس ها با گره زدن معیارها – مانند دسترسی، نرخ کلیک یا تبدیل های فروش – به اه، از پیش تعریف شده، نشان می دهند که رسانه های اجتماعی دقیقاً چگونه بر درآمدشان تأثیر می گذارند. این شفافیت اعتماد ایجاد می کند، آژانس شما را به ،وان یک شریک استراتژیک قرار می دهد و به مشتریان کمک می کند تا بازده سرمایه خود را درک کنند.
3 نمونه از اه، رسانه های اجتماعی
پیوند دادن اه، مشتری به نتایج تجاری باعث ایجاد اعتماد می شود و تأثیر واقعی کار SMM را نشان می دهد. در اینجا سه \u200b\u200bمثال عملی از اه، رایج رسانه های اجتماعی، همراه با گام های عملی برای دستیابی، پیگیری و برقراری ارتباط با موفقیت آورده شده است.
1. آگاهی از برند
ایجاد آگاهی از برند، دید مشتری شما را افزایش می دهد و ،ب و کار آنها را به مخاطبان بیشتری معرفی می کند. این امر به ویژه برای مشتری، که به دنبال رشد حضور خود در بازار یا عرضه محصولات جدید هستند، مهم است. آژانس ها می توانند با ایجاد محتوای جذاب و استفاده از تبلیغات پولی، دسترسی مشتری را افزایش دهند.
هدف: افزایش دید برند در بین مخاطبان هدف.
نحوه دستیابی به این امر: مدیران رسانه های اجتماعی می توانند از ،یبی از محتوای ارگ،ک جذاب و تبلیغات پرداختی هدفمند برای گسترش دسترسی استفاده کنند. این شامل استفاده از محتوای ویدیویی، هشتگ های مارک دار و همکاری با اینفلوئنسرها می شود.
نحوه پیگیری آن: معیارهایی مانند برداشت، میزان دسترسی، رشد فالوور و عملکرد هشتگ برند تصویر واضحی از پیشرفت ارائه می دهند. ابزارهایی مانند داشبورد رسانه های اجتماعی به ادغام این معیارها برای ردیابی آسان تر کمک می کنند.
نحوه ارتباط نتایج: به مشتریان نشان دهید که چگونه افزایش برداشت و دستیابی با هدف آنها از قرار گرفتن در معرض نام تجاری هماهنگ است. به ،وان مثال، "کمپین اینستاگرام شما در این ماه به 50000 کاربر منحصر به فرد رسید و در مقایسه با ماه گذشته 25٪ در معرض دید برند شما قرار گرفت."
2. ترافیک وب سایت ارگ،ک
هدایت ترافیک ارگ،ک به وب سایت مشتری تضمین می کند که مخاطبان آنها اقدامات م،ی داری فراتر از پلت فرم های اجتماعی انجام می دهند. افزایش ترافیک ش،ه های اجتماعی می تواند مستقیماً بر درآمد ،ب و کارهایی که به خوانندگان وبلاگ، فروش آنلاین یا کشف محصول متکی هستند تأثیر بگذارد.
هدف: جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت مشتری از طریق رسانه های اجتماعی.
نحوه دستیابی به این امر: پست های وبلاگ، صفحات محصول یا تبلیغات را با CTA های قدرتمندی که کاربران را به وب سایت شما هدایت می کند، به اشتراک بگذارید. بیوگرافی رسانه های اجتماعی خود را با پیوندها بهینه کنید و از ابزارهای مخصوص پلتفرم مانند بر،ب پیوند برای استوری اینستاگرام یا پست های فیس بوک استفاده کنید.
نحوه پیگیری آن: از پارامترها و ابزارهای UTM مانند Google Analytics برای ردیابی ترافیک وب سایت مبتنی بر رسانه های اجتماعی استفاده کنید. روی جلسات، نرخ پرش و منابع ترافیکی خاص تمرکز کنید.
نحوه ارتباط نتایج: افزایش ترافیک را برجسته کنید و در صورت امکان آن را به تبدیل ها پیوند دهید. به ،وان مثال، "رسانه های اجتماعی در این ماه 3500 بازدید کننده را به وب سایت شما جذب ،د که 15 درصد افزایش یافته است، با افزایش قابل توجه پست های فیس بوک که به فروش پاییز شما پیوند می دهند."
3. سرنخ های جدید ایجاد کنید
تولید سرنخ به مشتریان کمک می کند تا با مشتریان بالقوه ای که آماده ،ب اطلاعات بیشتر در مورد پیشنهادات آنها هستند، ارتباط برقرار کنند. پلتفرم های رسانه های اجتماعی ابزارهای عالی برای جذب مشتریان بالقوه، از تبلیغات هدفمند گرفته تا محتوای دروازه ای، ارائه می دهند.
هدف: سرنخ هایی را جذب کنید که می توان آنها را در مشتریان پرورش داد.
نحوه دستیابی به این امر: با استفاده از محتوای دروازه دار مانند کتاب های الکترونیکی، وبینارها یا هدایا، کمپین های تولید سرنخ ایجاد کنید. برای ساده تر ، فرآیند، از فرم های سرنخ در پلتفرم هایی مانند فیس بوک و لینکدین استفاده کنید.
نحوه پیگیری آن: ارسال فرم ها، ثبت نام ها و هزینه هر سرنخ را نظارت کنید. پلتفرم هایی مانند AgencyAnalytics با ادغام های CRM به جمع آوری و ردیابی داده های سرنخ کمک می کنند.
نحوه ارتباط نتایج: اندازه و ارزش سرنخ را نشان دهید. به ،وان مثال، "کمپین تبلیغاتی لینکدین شما 150 سرنخ با هزینه 8 دلار برای هر سرنخ ایجاد کرد، که به شما مجموعه ای قوی از سرنخ ها می دهد."
5 مرحله برای تعیین اه، رسانه های اجتماعی
مرحله 1: اه، را با اه، تجاری هماهنگ کنید
اولین قدم برای تعیین اه، رسانه های اجتماعی این است که اطمینان حاصل شود که آنها با اه، کلی ،ب و کار مشتری هماهنگ هستند. خواه تمرکز بر افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وب سایت یا ایجاد سرنخ باشد، استراتژی رسانه های اجتماعی شما باید از اه، تصویری بزرگتر پشتیب، کند.
اگر هدف مشتری افزایش فروش آنلاین باشد، یک هدف مرتبط ممکن است "افزایش ترافیک وب سایت از رسانه های اجتماعی به میزان 20 درصد در طی سه ماه" باشد.
مرحله 2: از چارچوب SMART با اه، کلیدی استفاده کنید
از چارچوب SMART - خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان استفاده کنید تا مطمئن شوید که اه، شما قابل اجرا هستند.
برای مدیران رسانه های اجتماعی که می خواهند قدمی فراتر بردارند، روش MASTER را در نظر بگیرید: قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، خاص، تحول آفرین، در حال تحول و ارزیابی مجدد.

اه، کلیدی ردیابی، ارزیابی و بهبود مستمر را تضمین می کنند. به ،وان مثال، به جای «دریافت فالوورهای بیشتر»، هدف اصلی «به دست آوردن 1000 فالوور جدید اینستاگرام در 60 روز با اجرای یک کمپین هدیه هدفمند» خواهد بود.
مرحله 3: معیارهای کلیدی و KPI را تعریف کنید
پس از تعیین اه،، معیارها و KPIهایی را که موفقیت را اندازه گیری می کنند، تعیین کنید. به ،وان مثال، برداشت ها و دسترسی به آگاهی از برند مطابقت دارد، در حالی که ترافیک و تبدیل ها عملکرد وب سایت را اندازه گیری می کنند. برای ساده سازی این فرآیند، از ابزارهایی مانند ال،ای گزارش رسانه های اجتماعی AgencyAnalytics برای ردیابی KPIها در یک مکان استفاده کنید.
این ال،ا معیارهای کلیدی رسانه های اجتماعی را ادغام می کنند و نظارت بر پیشرفت و گزارش با اطمینان به مشتریان را آسان می کنند.

مرحله 4: اجرای طرح
با در نظر گرفتن اه، و KPI ها، زمان اجرای آن فرا رسیده است. این شامل زمان بندی پست ها، تعامل با مخاطبان، و آزمایش انواع محتوا برای دیدن بهترین عملکرد است.
از تست A/B برای تعیین اینکه کدام محتوا بهترین عملکرد را دارد، چه ویدیو، پست چرخ فلک یا تبلیغات باشد، استفاده کنید. حفظ ثبات و پاسخگویی در این مرحله تضمین می کند که استراتژی ها با اه، مشتری هماهنگ هستند.
مرحله 5: پیگیری، گزارش و بهبود
ردیابی عملکرد برای بهبود نتایج در طول زمان ضروری است. از داشبورد رسانه های اجتماعی بیدرنگ AgencyAnalytics برای نظارت بر عملکرد در سراسر پلتفرم ها، شناسایی روندها و انجام تنظیمات مبتنی بر داده استفاده کنید.
به ،وان مثال، اگر تعامل در استوری های اینستاگرام از پست ها پیشی می گیرد، تلاش ها را در آنجا متمرکز کنید. ارائه بینش های به روز به وضوح نشان می دهد که چگونه تلاش های رسانه اجتماعی آژانس شما باعث پیشرفت به سمت اه، مشتری می شود.

مشتریان می خواهند بدانند عملکرد رسانه های اجتماعی آنها در برابر رقبایشان چگونه است. با آژانس آنالیتیک جدید ویژگی بینش، معیارهای اجتماعی مشتری خود را با داده های سایر مشاغل در همان صنعت مقایسه کنید.
خلاصه و نکات کلیدی
تعیین اه، شفاف رسانه های اجتماعی و ردیابی عملکرد لازم نیست پیچیده باشد. اگر آژانس خود را از ابتدا با اه، کاملاً تعریف شده راه اندازی کنید، گزارش دهی بسیار آسان خواهد بود.
از ابزارهایی مانند AgencyAnalytics به ،وان سلاح مخفی خود استفاده کنید تا فرآیند گزارش دهی خود را ساده کنید و نتایج قابل توجهی را برای مشتریان خود ارائه دهید. با ال،ای گزارش قابل تنظیم و بیش از 80 ادغام پلتفرم بازاریابی، تیم شما از دردسر جابجایی بین ابزارها و صفحات گسترده رد می شود و می تواند بر بهینه سازی کمپین ها تمرکز کند.
تعیین اه، از ابتدا تضمین می کند که شما و مشتریانتان با انتظارات همسو هستید و اندازه گیری، بهبود و دستیابی به اه، آنها را آسان تر می کند. هنگامی که آژانس شما به طور مداوم به اه، خود می رسد، شما تبدیل به یک شریک استراتژیک می شوید که مشتریان شما می توانند به آن اعتماد کنند.
در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:
- با اه، SMART یا MASTER شروع کنید برای ایجاد اه، قابل اندازه گیری و عملی که با اه، تجاری همسو باشد.
- معیارهای کلیدی و KPI را ردیابی کنید از داشبوردهای بلادرنگ برای اندازه گیری عملکرد و شناسایی فرصت های بهبود استفاده کنید.
- از ابزارهای گزارش دهی قابل تنظیم استفاده کنید مانند AgencyAnalytics برای انتقال واضح نتایج و درخشش آژانس شما.
تعیین اه،، پیگیری پیشرفت و بهبود استراتژی ها به این م،ی است که آژانس شما به طور مداوم انتظارات مشتری را برآورده می کند و از آن فراتر می رود و ارزش شما را در هر مرحله ثابت می کند.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/social-media-goals/