راهنمای ساده برای تعریف ارزش های اصلی برند


جنبه های مختلفی وجود دارد که قطعات پازل برند شما را می سازد، که به تعریف هویت برند، متمایز و م،ادار ساختن آن و شکل دادن به برداشتی که دیگران از آن دارند کمک می کند. و در حالی که ،اصر خارجی می توانند احساس آشنایی و وفاداری را در مشتریان تقویت کنند، آنچه می گویند را به خاطر بسپارید:

آنچه در داخل است مهم است.

آنچه در “درون” نام تجاری شما وجود دارد، چیزی است که شما را از رقبا متمایز می کند و به شما امکان می دهد با مشتریان به روش های عمیق تر و م،ادارتر ارتباط برقرار کنید.

اینجاست که ارزش های برند شما وارد می شود.

ارزش های برند چیست؟

ارزش های برند، اقداماتی هستند که تیم داخلی شما به صورت روزانه انجام می دهد و از یکپارچگی برند حمایت می کند. کارمندان داخلی در بهترین حالت، سفیران برند شما هستند و قلب برند شما را از طریق تعاملات روزانه خود ترجمه می کنند. این فرهنگ درونی باعث ایجاد همسویی با مخاطب و وفاداری به برند در طول زمان می شود.

البته، ارزش های اصلی شما به چیزهای زیادی بستگی دارد – از جمله اه، و انتظارات شما برای آینده ،ب و کار.

با این حال، هنگام تعریف ارزش های برند خود، به طور کلی باید هدف خود را ایجاد کنید:

  • قابل اقدام – ارزش‌های اصلی شما نباید فقط کلمات بزرگی باشد که فقط روی کاغذ به شما خوب بنظر برسد. آنها همچنین باید در هر کاری که انجام می دهید و می گویید منع، شوند. بنابراین، هنگام تعریف ارزش‌های اصلی برند خود، از عباراتی استفاده کنید که عمل را تحریک می‌کنند و افعال را به جای صفت انتخاب کنید.
  • بیاد ماندنی – به فهرست کاملی از ویژگی ها و توضیحات نیاز ندارید. هر چه به خاطر سپردن ارزش‌ها و باورهای برندتان آسان‌تر باشد، احتمال اینکه کارمندان شما آن‌ها را درونی کنند و بر اساس آن‌ها عمل کنند بیشتر است.
  • م،ی دار – عبارات خالی تأثیر زیادی بر روی کارمندان شما نمی گذارد یا طنین انداز نمی شود. کلمات تنها در صورتی قدرت خواهند داشت که م،ای عمیق تری داشته باشند که به قلب برند شما مرتبط باشد و از مک، معتبر باشد.
  • استوار – نحوه ارتباط شما با نام تجاری خود در طول سال ها تغییر می کند، اما ارزش های برند شما تا حد زیادی بی حرکت باقی می ماند. ارزش های شما همچنان حس اعتماد را در مشتری حفظ می کند، در حالی که این تغییرات خارجی اتفاق می افتد.
  • توانمندسازی – القای ارزش ها فرصتی عالی برای توانمندسازی کارکنان خود و ایجاد احساس کلیدی در برند است. برای مثال، ارزش‌ها ممکن است دارای اقداماتی باشند که کارمندان می‌توانند بدون مشورت با مدیر آن را آغاز کنند. این اقدامات به نفع مشتریان شماست و درک آنها از برند شما را بالا می برد. سازم، که کارمندان خود را به این روش توانمند می کند، احتمالاً ارزش های شرکت را به مراتب سریعتر در فرهنگ جاسازی می کند.

چرا داشتن ارزش های برند قوی مهم است؟

مصرف کنندگان چه از آن آگاه باشند یا نه، دائماً به دنبال راه های جدیدی برای ارتباط با برندها و ارتباط با آنها هستند. تقویت این ارتباطات فراتر از محصولات یا خدمات شما و فراتر از آن چیزی است که ،اصر خارجی برند شما می توانند ارائه دهند.

موضوع اینجاست:

ارزش های شما بر نحوه درک مشتریان از برند شما تأثیر می گذارد.

با توجه به اینکه تا 77 درصد از مصرف کنندگان اعتراف کنید که آنها بیشتر از برندهایی ،ید می کنند که ارزش های آنها را به اشتراک می گذارند، ضروری است که آنها را از همان ابتدا شفاف سازی کنید.

و در نهایت، در زم، که اعتماد مصرف کننده به نظر می رسد در پایین ترین سطح تاریخ، حفظ اصالت برند می تواند باعث ایجاد یا ش،ت ،ب و کار شما شود. بنابراین، پس از تثبیت آنها، ارزش ها تنها در صورتی تأثیر خواهند داشت که واقعاً زندگی شوند.

چگونه ارزش های اصلی برند خود را پیدا کنید

نیازی به “ایجاد” ارزش های برند خود نیست. این نگاه اشتباه است. حقیقت این است که:

اگرچه ممکن است هنوز متوجه آن نشده باشید، برند شما از قبل دارای مجموعه ای از ارزش ها است.

آنها قبلاً آنجا هستند. شما فقط باید آنها را شناسایی و تعریف کنید.

برای انجام این کار، باید تمام تصورات یا ایده های از پیش تعیین شده ای را که ممکن است در مورد برند خود داشته باشید کنار بگذارید – و با یک جفت چشم تازه به برند خود نگاه کنید.

در اینجا نحوه یافتن ارزش های اصلی برند خود آورده شده است:

  • با تیم خود طوفان فکری کنید و با استفاده از سؤالات باز، سه تا پنج کلمه را که فکر می کنید نشان دهنده شما هستند، ارائه دهید. این تمرین ساده به شما یک «نمای داخلی» از اینکه همکارانتان برند شما را می بینند، می دهد.
  • وقت بگذارید و بفهمید چه چیزی برای مشتریانتان اهمیت دارد. این به شما بینشی در مورد آنچه که آنها بیشترین ارزش را دارند و آنچه از شما به ،وان یک برند انتظار دارند می دهد.
  • از تجربیات منفی درس بگیرید. آگاهی از نقاط ضعف خود به این م،ی است که می تو،د آنها را تغییر دهید. حتی ممکن است آن نقطه ضعف را به یک نقطه قوت تبدیل کنید، جایی که در واقع به یکی از ارزش های برند شما تبدیل می شود.
  • به کارهایی که رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید و ببینید که در چه مواردی شکاف هایی در ارزش هایی وجود دارد که برند شما در حال حاضر از آن استفاده می کند یا پتانسیل پذیرش آن را دارد. به این جنبه ها فشار بیاورید تا برند شما رفتارهای فعلی بازار را مختل کند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/a-simple-guide-to-defining-core-،nd-values/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب