رسانه های اجتماعی برای شرکت های فین تک: استراتژی های بازاریابی به روز
در دنیای رسانههای اجتماعی فینتک، بسیار مهم است که با صدای جذابی که به زبان مخاطب هدف شما صحبت میکند، به سرتان ،وبید. در صورتی که این تصور کلیشه ای وجود داشته باشد که صنعت فین تک دنیایی ساده و یکنواخت است، حضور بی نظیر در رسانه های اجتماعی مهم است تا به مخاطبان خود نشان دهد که می تو،د یک نهنگ وقت داشته باشید. البته، در حین انجام این کار، پذیرش لحن حرفهای نباید نادیده گرفته شود: ایجاد تعادل کلید اصلی است.
با وجود چالشهای مربوط به ماهیت پیچیده بخش مالی، استراتژیهای بازاریابی قوی (البته با مدیریت برجسته رسانههای اجتماعی) به برندها اجازه میدهد تا بین کاربران خود اعتماد ایجاد کنند.
برنامه سرمایهگذاری که به کاربران اجازه میدهد در سهام، ETF و سهام ،ری سرمایهگذاری کنند، Stash نمونهای عالی از استفاده از مسابقات و هدایا برای افزایش آگاهی از برند است. با اجرای چنین کمپین هایی، Stash به طور موثر برند خود را در معرض مخاطبان گسترده تری قرار می دهد و در نهایت به افزایش شناخت و دیده شدن برند کمک می کند.
دلایل خوب برای راه اندازی ،ب و کار خود:
دلایل بد برای راه اندازی ،ب و کار خود:
همانطور که ANNAMoney مخاطبان خود را تشویق می کند تا ،ب و کار خود را راه اندازی کنند:
1) کنترل حرفه خود را در دست بگیرید 2) به دنبال اشتیاق
علاوه بر این، سال 2023 گزارش مصرف کننده فین تک توسط Mintel همچنین دریافت که 75٪ از مصرف کنندگان می گویند که رسانه های اجتماعی بر تصمیمات مالی آنها تأثیر گذاشته است. این نتایج برای شروع سرمایه گذاری در فعالیت های رسانه های اجتماعی برای شرکت های فین تک کافی است.
مانند سایر صنایع، همکاری با اینفلوئنسرها و چهره های عمومی در امور مالی در رسانه های اجتماعی یک بازی برای برند شما است. این استراتژی به شما این امکان را می دهد که به افق های جدیدی برسید و در عین حال دیده شدن نام تجاری خود را بالا ببرید. همانطور که مشخص است، تبلیغات مالی با چالش های منحصر به فردی روبرو است که می تواند اعتمادسازی را دشوار کند – مانند پیچیدگی و شک.
ایجاد اعتماد برای شرکت فین تک شما در رسانه های اجتماعی مست،م اجرای چند استراتژی کلیدی مرتبط با بازاریابی دیجیتال است.
1) برای تحت تاثیر قرار دادن گربه خود 2) تحت تاثیر قرار دادن گربه های دیگران
مثالی دیگر:
به ،وان مثال، Zopa، شرکتی که افرادی را که به دنبال قرض گرفتن پول با سرمایه گذاران هستند مرتبط می کند، معمولاً از حساب اینستاگرام خود برای به اشتراک گذاشتن پست هایی با تمرکز بر نیازهای مردم و چالش های روزانه در مورد امور مالی استفاده می کند.
بله، ما در واقع به شرکت های فین تک اشاره می کنیم! هنر داستان سرایی و به اشتراک گذاری پست هایی که عمیقاً در بین کاربران اینترنت طنین انداز می شود، یک تکنیک کاملاً جا افتاده برای این بخش نیز هست. شرکتهای فینتک مانند CashApp، ANNAMoney، Zopa و غیره با استفاده از میمها، ویدیوهای TikTok و روایتهای اول شخص مرتبط، به طور مؤثر با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنند.
به ،وان بخشی از استراتژی موثر رسانه های اجتماعی، ANNAMoney، یک ،ب و کار فین تک، پست هایی را به اشتراک می گذارد که با طنز به موضوعات داغ فعلی مانند هوش مصنوعی می پردازد:
مهمتر از همه، با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد هزینه ها، اقدامات امنیتی و استفاده از داده ها بدون ایجاد سردرگمی، شفافیت را در اولویت قرار دهید. این نوع رویکرد تعهد شما را به اعتبار نشان می دهد. دوم، به سوالات، بازخوردها و نیازهای مشتریان بسیار پاسخگو باشید و به آنها پاسخ های صادقانه بدهید. علاوه بر این، اشتراکگذاری محتوای آموزنده – پستهای وبلاگ و ویدیوهایی که در مورد محصولات و خدمات شما صحبت میکنند – به شرکت شما به ،وان یک رهبر فکری در بخش فینتک کمک میکند.
به طور مشابه، Cash App چالشهای درون بازی را به صورت هفتگی برای ارتباط با مخاطبان هدف خود ارائه میکند:
مطالب به روز را به اشتراک بگذارید
استاش، شرکت فینتک، کانالهای رسانههای اجتماعی خود را با جشن من،تهای خاص میگیرد. برای روز مادر، تیم بازاریابی این شرکت، ویدئوهایی را به اشتراک گذاشت که حول موضوع آزادی مالی تمرکز دارند. هدف استاش از طریق این ویدئوها بر اهمیت توانمندسازی مادران – و همچنین ،ن – برای دستیابی به استقلال مالی بود.
و البته، کمپین های تبلیغاتی پولی، توصیفات، و مطالعات موردی، بازیکنان بزرگی در بازی اعتمادسازی هستند.
بررسی کنید، لطفا!
در سال 2022، Sprout Social گزارشی با ،وان “وضعیت بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2022“، بیش از 1200 مورد نظرسنجی قرار گرفت و دریافت که 68٪ از مصرف کنندگان بیشتر به یک برند مالی که در رسانه های اجتماعی فعال است اعتماد می کنند.
دستیابی به چنین تأثیر قابل توجهی بر روی مخاطب از طریق رسانه های اجتماعی می تواند فراتر از محدوده تلاش های بازاریابی داخلی باشد. در چنین مواردی، ممکن است عاقلانه باشد که با یکی از بهترین شرکت های بازاریابی فین تک همکاری کنید. همکاری با یک آژانس معتبر میتواند تخصص، منابع و دانش صنعت مورد نیاز برای ارتقای حضور شما در رسانههای اجتماعی به ارتفاعات جدید را فراهم کند.
ایجاد اعتماد در بین کاربران
Cleo که در بالا به دلیل رویکرد رسانه های اجتماعی برجسته اش ذکر شد، نمونه ای برای لحن متعادل است. در برخی از پستها، این شرکت از لحن خندهدار و پویا برای رسیدن به گروه هدف خود استفاده میکند.
توجه: راه اندازی یک ،ب و کار عالی است، اما گربه ها تحت تاثیر قرار نمی گیرند.
علاوه بر این، Affirm، یک شرکت فینتک معروف که بر وامدهی در محل فروش متمرکز است، روزهای خاصی را در رسانههای اجتماعی به ،وان بخشی از استراتژی بازاریابی و تعامل خود جشن میگیرد.
بیایید نگاهی عمیق به بهترین شیوه های رسانه های اجتماعی برای شرکت های فین تک بیندازیم.
در مورد پول صحبت نکنید، بلکه در مورد مردم و احساسات: انس، ، برند
علاوه بر به اشتراک گذاشتن آ،ین اخبار، روندها و بینش ها، موسسات مالی – با نام مستعار شرکت های فین تک – باید پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را همیشه فعال و جذاب نگه دارند. این رویکرد باعث می شود که آنها از رقبا جلوتر بمانند و در عین حال فالوورهای خود را به تعامل در کانال های رسانه های اجتماعی تشویق می کنند.
به ،وان یک مثال عالی، همکاری بین رپر معروف Drake و یک برند فینتک – اپلیکیشن پرداخت موبایلی – Cash App وجود داشته است. از آن تاریخ، دریک ویدیوها و پستهای ثابت را در کانالهای رسانههای اجتماعی خود به اشتراک میگذارد که خدمات، محصولات، هدایا و موارد دیگر Cash App را تبلیغ میکنند.
با توجه به مخاطب هدف، صدایی جذاب را در آغوش بگیرید
در دنیای سریع فینتک، حضور غنی در رسانههای اجتماعی برای جلوتر ماندن از بازی بسیار مهم است. با این حال، پیچیدگیهای این بخش نیاز به لمس تخصصی دارد و همکاری با آژانسهای رسانههای اجتماعی را ضروری میکند.
در این مرحله، لازم است با اینفلوئنسرهای محترم و چهره های عمومی برای افزایش اعتبار برند خود همکاری کنید. این افزایش اعتبار می تواند منجر به نرخ تبدیل بالاتری شود زیرا مشتریان بالقوه در تعامل با برند شما احساس راحتی بیشتری می کنند. بیشتر از اینکه مورد احترام باشه؟ این تماس خوبی است که با چهرهای که به برند شما کمک میکند، متحد شوید.
بسیاری از شرکتهای فینتک به،وان بخشی از تلاشهای بازاریابی خود، به،وان بخشی از تلاشهای بازاریابی خود، فعالانه در جشن گرفتن روزها و من،تهای خاص در رسانههای اجتماعی شرکت میکنند و هدفشان برقراری ارتباط با کاربران در سطح احساسی عمیقتر است. این شرکت ها روزها و رویدادهای مهم مختلفی را پذیرفته و از آنها به ،وان فرصت هایی برای تقویت حس جامعه و طنین انداز شدن با مخاطبان خود استفاده می کنند. شرکتهای فینتک با شرکت در این جشنها، درک خود از احساسات کاربران و تعهد خود را به ایجاد روابط قوی از طریق کانالهای رسانههای اجتماعی نشان میدهند.
مسابقات و هدایا در رسانه های اجتماعی راهی عالی برای ایجاد هیجان و تعامل برای برندهای فین تک هستند. این مسابقات می توانند جوایز جذاب مختلفی مانند محصولات، خدمات رایگان یا حتی نقدی را ارائه دهند. با انجام این کار، برندها می توانند فضایی پر جنب و جوش و جذاب ایجاد کنند که مشارکت فعال مخاطبان خود را تشویق می کند.
در موارد دیگر – حاوی محتوای آموزشی، اخبار، گرایشها یا بهروزرس،ها – Cleo از لحن حرفهای استفاده میکند و در مورد زمینههای مرتبط با اقتصاد برای تعامل با مخاطب سؤال میپرسد. و به نظر می رسد که به خوبی کار می کند (123 هزار دنبال کننده فقط در اینستاگرام دارد!)
بنابراین، می توان گفت که آنها در جذب مخاطب خود از طریق این رسانه ها و برقراری ارتباطات قوی تسلط یافته اند.
این برای فعالیت های بازاریابی دیجیتال برای استارت آپ های فین تک نیز کاملاً صادق است. آژانسهای بازاریابی برای شرکتهای مالی یک رویکرد استراتژیک و دادههای رسانههای اجتماعی را ارائه میکنند که شما برای عبور از چالشها و رقابت منحصر به فرد بخش فینتک به آن نیاز دارید. این آژانسها با درک عمیق خود از چشمانداز فینتک و استراتژیهای بازاریابی نوآورانهشان، میتوانند به ،ب و کار شما کمک کنند تا به رشد بینظیر و دیده شدن بیشتر در حوزه بازاریابی دیجیتال دست یابد. فقط در مورد آن فکر کن. 🙂
این شرکت همچنین در مورد مدیریت بودجه از طریق رویدادهایی مانند “چالش ذهن آگاهی پول” مشاوره می دهد.
یکی دیگر از شرکتهای مالی Cleo با شعار «همراه هوش مصنوعی شما برای رفاه مالی»، بر مسائل مربوط به سلامت روان تمرکز کرده و در مورد سرمایهگذاری در سلامت صحبت میکند.
برخی از شرکتهای فینتک که در مدیریت رسانههای اجتماعی بسیار خوب هستند، رجوع به من،تهای ویروسی را فراموش نمیکنند. به ،وان مثال، کلیو در اینستاگرام از ع،ی از کورتنی کارداشیان که در کنسرت تراویس تابلویی در دست دارد به ،وان مرجع خلاقانه استفاده کرد.