مهم ترین روند سرمایه گذاری برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ

2024-cmo-insights-top-investment-trends-for-digital-marketing-agencies


تیم Dentsu تحقیقاتی را برای یافتن اینکه مدیران بازاریابی قصد دارند در سال 2024 برای دستیابی به مشتریان در کجا سرمایه گذاری کنند، انجام دادند. در این مقاله نتایج این مطالعه را به اشتراک خواهیم گذاشت. اسپوی،: بلاگرها باید سخت کار کنند، اما سازندگان بازی راحت باشند.

مطالعه Dentsu شامل 600 مدیر بازاریابی از ایالات متحده و کانادا بود.

ما به شما خواهیم گفت که مدیران بازاریابی قصد دارند در سال آینده کجا سرمایه گذاری کنند و همچنین مشکلاتی که با آن روبرو هستند.

Dentsu برنامه های CMO را با داده های جمع آوری شده طی 12 ماه قبل از نظرسنجی مقایسه کرد. در زیر یک برنامه دقیق ارائه شده است.

تجارت اجتماعی

تجارت الکترونیک را نباید با بازاریابی ش،ه های اجتماعی اشتباه گرفت. در مورد دوم، ما در مورد بازاریابان صحبت می کنیم که از ش،ه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به یک فروشگاه آنلاین جداگانه یا به وب سایت شرکت استفاده می کنند.

اما تجارت اجتماعی مفهومی است که در آن خود عملکرد پلتفرم برای فروش کالا یا خدمات استفاده می شود. ی،ی یادگیری محصول، مطالعه ویژگی های آن، انتخاب و ،ید در ش،ه اجتماعی صورت می گیرد. این نوع تجارت الکترونیک به طور فزاینده ای متخصصان را به خود جذب می کند، همانطور که مطالعه Dentsu نشان می دهد. 35 درصد از مدیران ارشد بازاریابی مورد بررسی قصد دارند در 12 ماه آینده برای آن هزینه کنند. این 5 درصد بیشتر از دوره قبل است.

منبع

رویدادهای زنده در مقابل جلسات آنلاین

مدیران ارشد بازاریابی به تدریج توجه خود را به رویدادهای زنده معطوف می کنند: کنفرانس ها، رویدادهای ورزشی و کنسرت. سهم بازاریاب هایی که قصد سرمایه گذاری در این زمینه را دارند 5 درصد افزایش یافته است – از 30 به 35 درصد.

منبع

تعداد حرفه ای هایی که در قالب مجازی برای همان رویدادها پول ،ج می کنند 5 درصد کاهش یافته است. اما علاقه به هر دو جهت همچنان با،ت.

اینفلوئنسر مارکتینگ – ارتقاء از طریق اینفلوئنسرها

نمودار دنتسو نشان می دهد که سهم CMO هایی که قصد سرمایه گذاری روی اینفلوئنسرها را دارند به تدریج در حال کاهش است. اگر در 12 ماه گذشته این درصد 36 درصد از شرکت کنندگان بود، در سال آینده ما در مورد 31 درصد صحبت می کنیم. اما هنوز برای نتیجه گیری روشن خیلی زود است.

اگر به گزارش یک شرکت دیگر، PQ Media نگاه کنیم، می بینیم که هزینه های بازاریابی جه، از سال 2017 افزایش ثابتی داشته است. در سال 2022، 21.5 درصد بیشتر از سال 2021 در این زمینه سرمایه گذاری شده است – فقط 29.14 میلیارد دلار. همین گزارش پیش بینی می کند که تا پایان سال 2023، 17 درصد دیگر در مقایسه با سال 2022 برای اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه خواهد شد که در مجموع به 34 میلیارد دلار نزدیک می شود. خیلی زود است که بگوییم این اعداد در سال 2024 شروع به کاهش خواهند کرد.

منبع

اما یک چیز مسلم است: اینفلوئنسر مارکتینگ دستخوش تغییرات بزرگی است. گزارش HubS، که داده های 1000 بازاریاب در سراسر جهان را تجزیه و تحلیل می کند، روندهای جالبی را در این فضا نشان می دهد.

مثلا:

  • ش،ه های اجتماعی اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند.
  • بازاریابان اغلب از همکاری با افراد مشهور به نفع میکرو اینفلوئنسرها خودداری می کنند – وبلاگ نویسان با مخاطبان تا 100 هزار.
  • ویدیوهای کوتاه بالاترین بازگشت سرمایه را ارائه می دهند.
  • مخاطبان عاشق محتوای خنده دار هستند.
  • توزیع مجدد محتوای ی،ان در پلتفرم های مختلف به طور فزاینده ای ضعیف عمل می کند.

نکته دیگری که HubS، به آن توجه می کند مخاطب فعال است. بازاریابان خاطرنشان می کنند که آنچه در حال حاضر مهم است اعداد نیست، بلکه پاسخ مستقیم کاربران است. این چیزی است که همه برندها باید روی آن تمرکز کنند.

تبلیغات درون بازی

Statista، یک شرکت آلم، متخصص در داده های مصرف کننده و بازار، مطالعه ای را در مورد بازار جه، تبلیغات درون بازی انجام داد. داده های آن نشان می دهد که تا پایان سال 2023، درآمد جه، در این مسیر از 94 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. اما این اعداد شگفت انگیز شما را بیشتر شگفت زده خواهند کرد. پیش بینی ها نشان می دهد که از سال 2023 تا 2028، درآمد حاصل از بازار تبلیغات درون بازی سالانه بیش از 10 درصد رشد خواهد کرد. در نتیجه، انتظار می رود این بازار تا سال 2028 به سطح رکورد 157 میلیارد دلاری برسد.

با چنین شاخص هایی، جای تعجب نیست که بازار تبلیغات درون بازی، بازاریابان را به خود جذب کند. گزارش Dentsu نشان می دهد که 18 درصد از CMOs مورد بررسی حاضر به ،ج ، پول در این زمینه هستند. این بالاترین رقم در مقایسه با بقیه نیست، اما 3 درصد بیشتر از 12 ماه گذشته است.

منبع

جهت های دیگر

گزارش دنتسو به چندین موضوع دیگر نیز می پردازد. در طی 12 ماه آینده، CMOها قصد دارند در زمینه های زیر سرمایه گذاری کنند:

  • در منابع ،ده فروشان و توزیع کنندگان تبلیغ کنید. روش ها متفاوت است: مقالات، تبلیغات متنی و هدفمند و غیره. علاقه به این بخش از سوی سازمان های مدیریت جمعی 1٪ افزایش یافته است – از 27 به 28٪.
  • تولید و مدیریت محتوای اصلی: برنامه های تلویزیونی، فیلم ها، پاد،ت ها و نمایش های رادیویی. 27 درصد از مدیران بازاریابی قصد دارند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.
  • ادغام در محتوای پخش زنده هیچ تغییری در این روند وجود ندارد. 26 درصد از CMO ها هنوز در آن سرمایه گذاری می کنند.

طبق تحقیقات Dentsu، در سال 2024 ما برای حضور در رویدادها و تماشای تبلیغات درون بازی آماده می شویم. علاوه بر این، ادغام تبلیغات در مقیاس بزرگ در بازی ها دیگر چیز جدیدی نیست. در سال 2020، Animal Crossing جزیره مجازی کنتاکی را با تمام ویژگی های یک رستوران فست فود معرفی کرد. این یک پروژه مش، بین KFC و نینتندو بود. و چیزی به ما می گوید که چنین موارد جالبی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

موضوع دیگری که در مطالعه Dentsu به آن پرداخته شده، استفاده از هوش مصنوعی در فضای رسانه ای است. به نظر می رسد که 49 درصد از مدیران بازاریابی مورد بررسی برای جذب مشتری به هوش مصنوعی متکی هستند. آنها تأیید ،د که قصد دارند از هوش مصنوعی برای توسعه استراتژی رسانه، خلاقیت و محتوا استفاده کنند. اما وظیفه اصلی او همچنان تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش دهی (53 درصد) است.

منبع

45 درصد از مدیران ارشد بازاریابی از هوش مصنوعی برای هدف‌گیری و ت،یم‌بندی مخاطبان استفاده می‌کنند که این نیز عدد بسیار بزرگی است. حدود 5 درصد از شرکت کنندگان هیچ یک از گزینه های ارائه شده توسط Dentsu را انتخاب ن،د.

مدیران ارشد بازاریابی اکنون با چه چالش هایی روبرو هستند؟

جهان به سرعت در حال تغییر است، بنابراین بازاریابان به طور مرتب با چالش های جدیدی روبرو می شوند. تیم Dentsu این موضوع را نیز بررسی کرد. من مسائل دیگری را پیدا کردم که بازاریابان را نگران می کند:

  • ادغام فناوری های جدید در ،ب و کار زمان بر و پرهزینه است. برای استفاده موثر از قابلیت‌های هوش مصنوعی و AR، باید تلاش، زمان، انرژی و پول زیادی را صرف کنید.
  • ایجاد محتوا دشوارتر می شود. به ،وان مثال، در ایالات متحده، این به دلیل حمله SAG-AFTRA است. این اولین اعتصاب بازیگران در 43 سال گذشته است که از 14 جولای 2023 آغاز شد و تا 8 نوامبر ادامه داشت. این اعتصاب به شدت به صنعت فیلم و تلویزیون آمریکا ضربه زد، به ویژه با توجه به تأثیر همه‌گیری.
  • کاهش کنترل بر برندها در ش،ه های اجتماعی و اقتصاد خالق. اقتصاد خلاق صنعتی است که در آن افراد یک محصول (در اصل محتوا) ایجاد می کنند و آن را در پلتفرم های مختلف دیجیتال منتشر می کنند. از آنجایی که نویسندگان زیادی وجود دارد و قو،ن کاملاً کامل نیستند، در چنین شرایطی کنترل تبلیغ و شهرت برندها بسیار دشوار است.
  • – محکومیت رسانه ها و متهم ساختن آن به بیماری های رو،. به طور فزاینده ای گفته می شود که ش،ه های اجتماعی اعتیادآور هستند و خطر افسردگی را افزایش می دهند – و این بر بازاریابی نیز تأثیر می گذارد.

حتی در مواجهه با چالش های جدید، بازاریابان به سرعت خود را با تغییرات بازار وفق می دهند. 38 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه Dentsu نشان دادند که به دنبال پلتفرم های جدید و سایر کانال های تبلیغاتی هستند. در همان زمان، 47 درصد از بازاریابان موافق بودند که نظارت بر وضعیت و عدم اتخاذ تصمیماتی که منجر به تغییرات اساسی در تجارت در مدت زمان کوتاهی شود، ضروری است.

نتیجه می گیریم که امروزه بازاریابان باید بتوانند با سرعت برق واکنش نشان دهند و با تغییرات بازار سازگار شوند. خوشبختانه WGG همیشه از تمام رویدادهای پرطرفدار در دنیای بازاریابی آگاه است و آماده ارائه مشاوره از تیمی از متخصصان به شما است.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/cmo-insights-top-investment-trends-for-di،al-marketing-agencies/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب