نکات کلیدی از استراتژی بازاریابی دیجیتال نتفلیکس
انتشار: اردیبهشت 25، 1403
بروزرسانی: 28 خرداد 1404

نکات کلیدی از استراتژی بازاریابی دیجیتال نتفلیکس


نتفلی، که توسط رید هستینگز و مارک ران،ف در سال 1997 تاسیس شد، اکنون به نامی شناخته شده تبدیل شده است که به طور فزاینده ای در بین مردم از سراسر جهان محبوبیت دارد. البته این یک تصادف نیست، بلکه نتیجه استراتژی های دیجیتال مارکتینگ هوشمند نتفلی، است.

نتفلی، یک شرکت خدمات پخش سرگرمی پیشرو با ۱۸۳ میلیون کاربر پولی در بیش از ۱۹۰ کشور جهان است که سریال های تلویزیونی، مستند و فیلم های داست، را در ژانرها و زبان های مختلف تماشا می کنند.

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا نتفلی، در زندگی ما حضور دارد و همچنان در صنعت خود یک غول است؟ نتفلی، چگونه تبلیغ می کند؟

اکنون، نگاهی به نکات کلیدی استراتژی تبلیغاتی نتفلی، خواهیم داشت و توضیح می دهیم که چگونه هدف آن محافظت از موقعیت مرکزی خود در صنعت محتوای دیجیتال است.

اصول اساسی استراتژی بازاریابی نتفلی،

استراتژی بازاریابی دیجیتال نتفلی، شامل طیف گسترده ای از کمپین ها، پست های رسانه های اجتماعی و فرصت هایی برای اعضا می شود که هر زمان، هر مکان یا در هر صفحه متصل به اینترنت، هر محتوایی را تماشا کنند. پست ها، کمپین ها و تبلیغات نتفلی، در رسانه های اجتماعی که در استراتژی های دیجیتال نتفلی، گنجانده شده اند، بسیار چشمگیر هستند و توجه بیشتری را به خود جلب می کنند و اعضای بیشتری را به خود جذب می کنند.

بیایید به اصول اساسی استراتژی بازاریابی نتفلی، با دقت بیشتری نگاه کنیم.

استفاده هوشمندانه از رسانه های اجتماعی

از آنجایی که رسانه های اجتماعی در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند، تیم رسانه های اجتماعی نتفلی، از آن برای جلب توجه و برانگیختن کنجکاوی هوشمندانه استفاده می کنند.

تیم رسانه های اجتماعی آن ها حتی برای پست های حمایت شده پولی ارائه نمی کنند. با این حال، در عوض، آنها پست های اصلی و جذاب را برای به اشتراک گذاشتن ایجاد می کنند، که ویروسی می شوند و به طور گسترده در بین کاربران رسانه های اجتماعی پخش می شوند.

به لطف استراتژی رسانه های اجتماعی نتفلی، با رویکردی خلاقانه و استراتژیک، مردم تشویق می شوند در مورد نتفلی، و محتوای زیر پست ها صحبت کنند. تیم رسانه های اجتماعی آن ها سوالاتی می پرسد و نظرسنجی هایی ایجاد می کند تا کاربران یا طرفداران را تشویق کنند تا به گفتگوی معمولی که نتفلی، را در موضوعات پرطرفدار قرار می دهد، ادامه دهند.

آنها همچنین به همه اطلاع می دهند که در نتفلی، چه خبر است و همچنین با به اشتراک گذاری پست های مرتبط در حساب های رسانه های اجتماعی خود، تعدادی سریال و فیلم تلویزیونی را پیشنهاد می کنند.

منبع: اکانت رسمی نتفلی، در توییتر

استفاده هوشمندانه از سئو

در حالی که رسانه های اجتماعی ممکن است ستاره تلاش های بازاریابی نتفلی، باشند، استفاده موثر از آن برای سئو اغلب نادیده گرفته می شود. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال نتفلی، ایفا می کند.

طبق گفته Ahrefs، آنها بیش از 267 میلیون بازدید کننده در ماه دریافت می کنند و بیش از 51 میلیون ، لینک به دست آورده اند که به بهبود رتبه آنها کمک می کند. با ایجاد محتوا و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، آنها می توانند ترافیک قابل توجهی از کلمات کلیدی حاوی ،اوین فیلم ایجاد کنند، مانند "گامبیت ملکه"و"جادوگرآنها علاوه بر تمرکز بر کلمات کلیدی اولیه، به کلیدواژه های ثانویه مانند "کمدی" نیز توجه دارند. فیلم های""فیلم های هیجان انگیز"" و "فیلم اکشن".

ایمیل ها بسیار شخصی سازی شده اند

نتفلی، علاوه بر اینکه الگویی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی است، در خبرنامه های خود نیز برتر است. به جای ارسال خبرنامه های عمومی که فقط حاوی آ،ین نسخه ها هستند، این شرکت تلاش زیادی می کند تا آنها را متن، با گیرنده های شخصی تنظیم کند.

استراتژی ایمیل نتفلی،

نتفلی، همیشه از شروع ایمیل های خود با «سلام!» اجتناب می کند. در عوض، در صورت امکان از نام کوچک گیرنده استفاده می کنند.

علاوه بر این، نتفلی، تضمین می کند که تمام محتوای ایمیل هایش مربوط به گیرنده فردی است. آنها از طریق استفاده از یادگیری ماشینی به این امر دست می یابند و به این ترتیب، همه توصیه ها بر اساس ترجیحات افراد تنظیم می شود و آنها را تشویق می کند تا به استفاده از Netflix ادامه دهند.

صفحه اصلی سفارشی (وب و برنامه)

بازاریابی ایمیلی نتفلی، تنها زمین بازی برای شخصی سازی بیش از حد نیست. تیم می داند چگونه شما را در نتفلی، درگیر نگه دارد. پس از گذراندن مدتی در نتفلی، و تماشای چیزی، آنها با کمک سیستم مبتنی بر داده خود، موارد مرتبط را با توجه به آنچه شما تماشا کرده اید، پیشنهاد می کنند.

محتوای صفحه اصلی شما کاملاً شخصی سازی شده است. به این ترتیب، می تو،د سریال های تلویزیونی، مستند یا فیلم های بیشتری را پیدا کنید که احتمالاً مورد علاقه شما هستند. به این ترتیب نتفلی، تجربه کاربری منحصر به فردی را در پلتفرم خود به شما ارائه می دهد. آنها حتی این کار را در حساب های رسانه های اجتماعی خود انجام می دهند.

علاوه بر این، Netflix لیست های پیشنهادی زیادی را بر اساس اطلاعاتی در مورد آنچه در کشور شما یا در سراسر جهان رواج دارد ارائه می دهد.

شوخ طبعی در تمام تلاش های بازاریابی

شکی نیست که پست های تجاری سرگرمی، ع، ها، فیلم ها و فیلم ها در این دوران توجه باورن،ی را به خود جلب می کنند. به جای پست ها یا تبلیغات تاریک، تیم نتفلی، محتوای تبلیغاتی اصلی و جذاب ایجاد می کند.

به ،وان مثال، نتفلی، تبلیغی را در 69 سالگی خود منتشر کرد جوایز امی Primetime.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=0afzkLHTUK8[/embed]

در دوره قبل امیاین شرکت بیلبوردهایی را در مکان های معروف نیویورک و لس آنجلس با پیام «نتفلی، یک شوخی است» قرار داده است. این پیام مرموز برخی گمانه زنی ها را در بین بینندگان برانگیخت.

هدف از ساخت بیلبوردها افزایش اثر پرتاب تبلیغات تلویزیونی بود. در این تبلیغ یک دقیقه ای، این شرکت از فناوری CGI برای وارد ، کمدین های محبوب در برنامه های موجود خود استفاده کرد.

نتفلی، می خواهد بینندگان بفهمند که از طریق این پروژه در حال انجام «نتفلی، یک شوخی است» محتوای کمدی زیادی تولید می کند. اگر استراتژی تبلیغاتی نتفلی، را به ،وان مثال در نظر بگیریم، آنها از طنز برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند.

آنها همچنین پست های خنده دار را با نظرات خنده دار در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند، که باعث ایجاد حس فوق العاده می شود و این پست ها توسط تعداد زیادی از مردم لایک و به اشتراک گذاشته می شوند.

تعامل موثر با مردم

یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی نتفلی، که توسط طنز تقویت می شود، ایجاد تعامل صمیمانه با کاربران و مخاطبان است.

تیم بازاریابی دیجیتال یک شرکت پخش زنده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کند، نظرسنجی ایجاد می کند، سوالات جذابی می پرسد و پاسخ هایی را که از مش،ین دریافت می کنند، پیگیری می کند. نتفلی، از این موارد استفاده می کند تا مردم را وادار به شروع گفتگو با آنها کند. و همچنین برای شروع بحث های غیررسمی در مورد موضوعات مختلف.

نتفلی،-بازاریابی رسانه های اجتماعی
منبع: اکانت رسمی نتفلی، در توییتر

و با توجه به پاسخ های جالب و خنده دار نتفلی،، آنها پاسخ های بیشتری به نظرسنجی ها و سوالات خود دریافت ،د. استراتژی تبلیغاتی نتفلی، طرفداران را تشویق می کند که مکالمه را ادامه دهند. نتفلی، در نتیجه این استراتژی بیشتر قابل مشاهده شده است.

نتفلی،-رسانه های اجتماعی
منبع: اکانت رسمی نتفلی، در توییتر

آنها همچنین به همه اطلاع می دهند که در نتفلی، چه خبر است و همچنین با به اشتراک گذاری پست های مرتبط در حساب های رسانه های اجتماعی خود، تعدادی سریال و فیلم تلویزیونی را پیشنهاد می کنند.

شخصی سازی در بهترین حالت

تیم آنها می داند که چگونه با یک رابط کاربری سفارشی شده شما را درگیر نتفلی، نگه دارد. پس از گذراندن مدتی در نتفلی، و تماشای چیزی، آنها با کمک سیستم مبتنی بر داده خود، موارد مرتبط را با توجه به آنچه شما تماشا کرده اید، پیشنهاد می کنند.

محتوای صفحه اصلی شما کاملاً شخصی سازی شده است. به این ترتیب، می تو،د سریال های تلویزیونی، مستند یا فیلم های بیشتری را پیدا کنید که احتمالاً مورد علاقه شما هستند. به این ترتیب نتفلی، تجربه کاربری منحصر به فردی را در پلتفرم خود به شما ارائه می دهد. آنها حتی این کار را در حساب های رسانه های اجتماعی خود انجام می دهند.

علاوه بر این، Netflix لیست های پیشنهادی زیادی را بر اساس اطلاعاتی در مورد آنچه در کشور شما یا در سراسر جهان رواج دارد ارائه می دهد.

با جدیدترین ها همراه باشید

آنها همچنین می دانند چگونه به دنیای امروز و نسل جدید برسند. پس از محبوبیت افکت ها در اینستاگرام و اسنپ چت، به ویژه در میان نوجوانان، نت فلی، افکت های دوربین متعددی را نیز مرتبط با پلتفرم و محتوای خود ایجاد کرده است. این موفقیت استفاده از چندین کانال رسانه اجتماعی را به طور همزمان ثابت می کند.

میم مارکتینگ نتفلی، را به ،وان یک اثر بسیار مدرن در نظر بگیرید. به ،وان بخشی از رویکرد بازاریابی طنزآمیز خود، پلتفرم پخش زنده از میم مارکتینگ برای به روزرس، مش،ان در مورد نمایش ها استفاده می کند:

بنابراین، با محتوایی که برای هر س، و علاقه ای جذاب است و همچنین استراتژی های بازاریابی دیجیتال هوشمند، به نظر می رسد که نتفلی، برای مدتی دیگر بهترین سرویس سرگرمی دیجیتال باشد. تیم نتفلی، می داند که چگونه از برنامه های رسانه های اجتماعی و دیگر پلت فرم های ش،ه های اجتماعی برای جذب مخاطبان هدف خود و همچنین امکان حفظ مشتری حدا،ر استفاده را ببرد.

چه چیزی می تو،م از استراتژی های بازاریابی نتفلی، بیاموزیم؟

در اینجا چیزی است که می تو،م از استراتژی بازاریابی نتفلی،، نیروی محرکه رهبری آن در صنعت خدمات رسانه ای جریان بیاموزیم:

  • موفقیت نتفلی، ثابت می کند که یک استراتژی بازاریابی موفق برای پلتفرم استریم نیازمند نوآوری، انعطاف پذیری و تمرکز بر تولید محتوای اصلی، با کیفیت بالا و مرتبط است.
  • ما نباید قدرت رویکردهای مدرنی را که خواستار نسل های جدید هستند دست کم بگیریم. مانند بازاریابی میم و بازاریابی فوری.
  • من، سازی محتوا برای تعامل با فالوورهای خود در پلتفرم های دیجیتال بسیار مهم است زیرا رویکرد شخصی سازی باعث ایجاد تعامل و روابط قوی تر با مخاطبان شما می شود.
  • شخصی سازی فراتر از توصیه ها است. جمعیت شناسی و ترجیحات مخاطبان خود را برای ایجاد پیام ها و پیشنهادات هدفمند تجزیه و تحلیل کنید.
    اطمینان حاصل کنید که پیام برند و تجربه کاربری شما در همه پلتفرم ها، خواه تلفن، لپ تاپ یا تلویزیون هوشمند سازگار است.
  • با حفظ روندهای بازاریابی و استفاده از ابزارها و پلتفرم های جدید برای دستیابی موثر به مخاطبان هدف، از منحنی جلوتر بم،د.

آیا می خواهید کمپین های بازاریابی موفق بیشتری را در عمل ببینید؟

اگر می خواهید کمپین های بازاریابی موفق تری را از صنعت سرگرمی ببینید، در اینجا پست وبلاگ ما درباره استراتژی بازاریابی Amazon Prime است. و اگر می خواهید از دیدگاهی متفاوت خلاقیت به دست آورید، پیشنهاد می کنیم پست ما در مورد استراتژی بازاریابی S،ify را بخو،د.

به مشتریان خود نشان دهید که خوشحال هستید که آنها تصمیم گرفتند شما را دنبال کنند و از شما حمایت کنند. اما مهمتر از همه، مراقب استراتژی تبلیغ نتفلی، باشید و الهام بگیرید!

امتیاز: چرا استراتژی بازاریابی نتفلی، خیلی خوب کار می کند؟

ما می د،م که بسیاری از برندها از استراتژی های بازاریابی مشابه نتفلی، استفاده می کنند - اما پیاده سازی نتفلی، و برخی عوامل اصلی آن را به بالاترین سطح بازی استریم سوق داده است.

در حالی که بسیاری از آنها توصیه ها و محتوای سرپرستی شده را ارائه می دهند، نتفلی، به طور مداوم روی تولیدات اصلی با کیفیت بالا سرمایه گذاری کرده است. آنها به خاطر نمایش ها و فیلم های برنده جوایز شناخته شده اند که در هیچ جای دیگری یافت نمی شوند – حتی اگر ارزش سینمایی ارائه ندهند.

مزیت دیگر این است که نتفلی، در فضای استریم پیشگام بوده است و خود را زود تثبیت کرده است. این به آنها شروع قابل توجهی در ایجاد پایگاه کاربر و شناخت برند داد. آنها با نوآوری و سازگاری مداوم و جلوتر از رقبا از این مزیت بهره برده اند.

از سوی دیگر، برخلاف برخی از رقبا که بر مناطق خاصی تمرکز می کنند، نتفلی، دسترسی جه، را در اولویت قرار می دهد. آنها در تولیدات بین المللی سرمایه گذاری می کنند و با محتوای چند زبانه به مخاطبان مختلف خدمات ارائه می دهند. این جذابیت گسترده تر به آنها اجازه می دهد تا از بازار گسترده تری بهره ببرند.

در نهایت، نتفلی، از آزمایش قالب های محتوا و استراتژی های بازاریابی مختلف هراسی ندارد. آنها ریسک های حساب شده ای مانند لغو نمایش ها یا سرمایه گذاری در ژانرهای غیر متعارف را می پذیرند، که می تواند منجر به موفقیت های بزرگ شود و چیزها را برای بینندگان تازه نگه دارد.



منبع: https://di،alagencynetwork.com/key-takeaways-from-netflix-di،al-marketing-strategy/