
بروزرسانی: 31 خرداد 1404
هدف گذاری استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای جمعیت سالمند
پیشرفت های پزشکی در سال های اخیر به این م،ی است که مردم به ویژه در کشورهای جهان اول عمر طول، تری دارند. در واقع، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، پیش بینی می شود تعداد افراد 60 ساله یا بیشتر تا سال 2050 دو برابر شود و به بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان برسد.
سازگاری با این تغییرات جمعیتی مست،م آن است که آژانس های بازاریابی دیجیتال از استراتژی های من، برای جذب مخاطبان مسن تر استفاده کنند. این امر به ویژه در پرتو این واقعیت صادق است که افراد مسن اگر بیشتر عمر خود را پس انداز کرده باشند و وام مسکن آنها قبلاً پرداخت شده باشد، درآمد قابل تصرف بیشتری دارند.
این تمرکز ثروت در میان سالمندان به ،وان "دلار نقره ای" شناخته می شود - و در اینجا ما استراتژی های بازاریابی کالاها و خدمات به سالمندان را بررسی خواهیم کرد تا بخشی از این قدرت ،ید را بدست آوریم.
عمیق تر به جمعیت شناسی بپردازید
برای اه، تجزیه و تحلیل، بیایید فرض کنیم در اینجا در مورد افراد 60 ساله یا بیشتر صحبت می کنیم. در انتهای جوان تر این بخش بازار، برخی افراد هنوز در نیروی کار هستند. در حالی که بازنشستگان در دهه 80 و حتی بعد از آن بیشتر نگران هزینه های مراقبت های بهداشتی و خدمات حمایتی مرتبط هستند. درک نگرش سالمندان نسبت به پذیرش دیجیتال، ترجیحات آنها و ال،ای مخارج متنوع آنها برای ایجاد کمپین های بازاریابی دیجیتال موثر بسیار مهم است.
مکاشفه مربوطه
افراد مسن بیشتر از افراد جوان تر، که اغلب هر چیزی را که در رسانه های اجتماعی می بینند باور می کنند، بیشتر به این دلیل هستند که در آنجا هستند، چیزها را زیر سوال ببرند. با این حال، مخاطبان بالغ هنگام تعامل با محتوای بازاریابی، اعتبار و ارتباط را ارزش می دهند. سن و تجربه ممکن است بدبینی ایجاد کند، اما اگر یک فرد مسن فکر می کند چیزی بیش از حد خوب است که واقعیت داشته باشد، تجربه او به او می آموزد که احتمالاً همینطور است.
بنابراین، هنگام بازاریابی محصولات و خدمات مرتبط با سلامت، پس اندازهای مالی، سفرهای پس از بازنشستگی و سرگرمی هایی مانند صنایع دستی، بازاریابان باید محتوایی ایجاد کنند که آموزنده، مرتبط، دقیق و بالاتر از همه قابل اعتماد باشد. یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید شما نمی تو،د ترفندهای جدید را به سگ پیر آموزش دهید - اما این ممکن است به این دلیل باشد که او به سادگی نیازی به یادگیری آنها احساس نمی کند. افراد مسن تمایل دارند در راه خود گیر کنند، بنابراین به جای تلاش برای تغییر آنچه جوانان فکر می کنند افراد مسن باید ب،ند، بهترین استراتژی این است که دقیقاً بفهمید افراد مسن دقیقاً چه می خواهند و دریافت این محصولات و خدمات را برای آنها آسان تر کنید. .
واژگان من،
لحن و زبان مورد استفاده در بازاریابی برای سالمندان باید محترمانه و با ملاحظه باشد. از اختصاراتی که فقط جوانان می فهمند خودداری کنید و به خصوص مطمئن شوید که از کلیشه های مربوط به پیری اجتناب کنید.
ترویج پیام های مثبت و توانمندی که تجربیات و آرزوهای افراد مسن را هدف قرار می دهد، مهم است. به ،وان مثال، داستان هایی در مورد پیری فعال و موفقیت های شخصی، مانند داستان یک بیمار مبتلا به آرتریت که از مکمل یا داروی خاصی استفاده می کند و با سگ خود یا چیز دیگری به بالای کوهی در کوه های راکی \u200b\u200bمی رسد.
گفت و،ای متمرکز بر مشارکت جامعه می تواند به ویژه مؤثر باشد. بسیاری از سالمندان به صورت گروهی برای پیاده روی، عکاسی یا دیدن بناهای تاریخی و غیره بیرون می روند. به طور خلاصه، گفتن داستان هایی در مورد دستاوردهای افراد مسن و ارزش تجربه آنها راه خوبی برای مشارکت دادن آنها است.
مشکلات فنی
یادآوری آن بسیار مهم است وب سایت ها و برنامه ها باید برای افراد مسن تر که بسیاری از آنها ممکن است مشکلات بینایی، شنوایی یا حرکتی داشته باشند، در دسترس باشند. استفاده از ویژگی هایی مانند فونت های بزرگتر، رنگ های با کنتراست بالا و گزینه های جستجوی صوتی می تواند قابلیت استفاده را افزایش دهد، تا زم، که این دستیارهای صوتی موثر باشند. هیچ چیز برای سالمندان آزاردهنده تر از یک سری فناوری نیست که کار نمی کند. از این گذشته، افراد مسن اغلب در مورد پیشرفت فناوری به خاطر فناوری تردید دارند.
بازگشت به اصول اولیه و به خاطر سپردن این نکته که کنسرسیوم وب جه، (W3C) دستورالعمل هایی را برای دسترسی به محتوای وب ارائه می دهد، می تواند منبع ارزشمندی برای بازاریابان دیجیتال باشد. دسترسی و پاسخگویی وب سایت ها و برنامه ها اغلب در میان ،، که نیازی به عینک ندارند یا می توانند پیام های متنی را با سرعت سرسام آوری ارسال کنند نادیده گرفته می شود.
بهبود جستجوی صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به مشارکت افراد مسن نیز کمک کند، زیرا بسیاری استفاده از دستورات صوتی را به جای تایپ ، آسان تر می دانند. به همین ترتیب، دریافت مجوز برای داده ها از دستگاه های پوشیدنی که بر سلامت نظارت می کنند می تواند برای شرکت های فروش محصولات سلامتی ارزشمند باشد، اما مجوز اختیاری طبق قو،ن حفظ حریم خصوصی در اروپا و ایالات متحده یک ضرورت قانونی است.
از "روزهای خوب گذشته" انتقاد نکنید

وقتی افراد مسن تر در مورد "روزهای خوب قدیم" قبل از اینترنت صحبت می کنند، مهم است که به یاد داشته باشید که برخی چیزها بهتر بودند - اخبار جعلی کمتر، کلاهبرداری کمتر، و توانایی رفتن به یک بانک بزرگ و صحبت با یک شخص واقعی در مورد مذاکره وام یا درخواست وام. همه این موارد امروزه توسط هوش مصنوعی نامرئی و فناوری پنهان تعیین می شوند - بنابراین افراد مسن تر به درستی متوجه می شوند که استفاده از فناوری به خاطر فناوری بی فایده است.
جامعه شناسی برای سالمندان
بازاریابی نوستالژی – استفاده از محتوایی که خاطرات و احساسات افراد را از دوران جو، برمی انگیزد، می تواند برای سالمندان بسیار موثر باشد.
بنابراین، در این رابطه، در حالی که مخاطبان جوان تر ممکن است پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک را پر کنند، افراد مسن تر تمایل دارند به طور فزاینده ای در فیس بوک (FB) و حتی لینکدین (LI) فعال باشند. LI مخصوصاً برای کارآفرینان بازنشسته ای من، است که پس از واگذاری شرکت به فرزندانشان همچنان به دنبال ،ب و کار خانوادگی هستند. و فراموش نکنیم که بسیاری از کاربران LI ممکن است متخصصان فناوری اطلاعات بازنشسته باشند که ترسی از تحول دیجیتال ندارند.
استراتژیست های بازاریابی بدون شک باید تلاش های خود را بر روی افراد مسن در فیس بوک و توییتر متمرکز کنند، با تمرکز ویژه بر مفهوم "حفظ تماس با خانواده" در بین مخاطبان قبلی. به ،وان مثال، در فیس بوک کاملاً منطقی است که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را قادر به ،ید ایده های هدیه برای نوه های نوجوان خود کنند.
کمپین های بازاریابی تجاری تر برای محصولات مالی، کار نیمه وقت پس از بازنشستگی، و تعطیلات دریایی برای هر یک از مدیران عامل و کارآفرینان موفق بازنشسته لانگ آیلند جذاب خواهد بود.
به طور خلاصه
همانطور که قبلا ذکر شد، "دلار نقره ای" یک منبع مخارج قدرتمند است که نباید دست کم گرفت. بازاریابان دیجیتال می توانند به طور موثر از آن بهره ببرند، اما بدون در نظر گرفتن ارتباط، محتوا، زبان و حذف موانع فنی - تلاش بازاریابان ممکن است بیهوده باشد.
تنها با درک نیازها و ترجیحات منحصر به فرد سالمندان است که آژانس ها می توانند استراتژی های خود را برای جذب این بازار رو به رشد هدف قرار دهند. اصالت، صداقت و قدرد، از مهارت های افراد مسن بسیار مهم است. فقط به این دلیل که فردی به دلیل ناتو، مرتبط با سن در بیان خود مشکل دارد، به این م،ا نیست که هوش و تجربه فرد دست کم گرفته شده است، و همچنین به این م،ا نیست که توانایی او برای تغییر دیدگاه خود نسبت به جهان دست کم گرفته شده است.
احترام گذاشتن به افراد مسن برای دستاوردهای گذشته، کلید تقویت حس ارزشمندی آنهاست. در تحلیل نهایی، بسیاری از جوامع به بزرگان به دلیل ،د و تجربه آنها احترام می گذارند. نادیده گرفتن چنین احترامی و فرض اینکه نظرات افراد مسن ارزش کمتری نسبت به افراد جوان دارد، می تواند یک اشتباه پرهزینه برای بازاریابان دیجیتال باشد.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/vintage-equals-value-aiming-di،al-marketing-strategies-towards-an-aging-population/