
بروزرسانی: 04 تیر 1404
چگونه آژانس ها می توانند از روندهای تجارت الکترونیک برای افزایش موفقیت مشتری استفاده کنند
صنعت تجارت الکترونیک در طول سالیان به طور قابل توجهی تکامل یافته است. اینجا دیگر فضای ،ده فروشی آنلاین یک دهه پیش نیست که در آن بتو،د به سادگی محصولات را اضافه کنید و آنها را بفروشید.
امروزه، این یک ا،یستم دائماً در حال تغییر است که تحت سلطه شخصی سازی، بهینه سازی، هوش مصنوعی و روندهای آتی تجارت الکترونیک است که آینده ،ید آنلاین را شکل می دهد.
خوشبختانه، آژانس های دیجیتال اینجا هستند تا به شما کمک کنند نه تنها با این روندها سازگار شوید، بلکه راه را نیز رهبری کنید. با استفاده از جدیدترین کانال ها، فناوری ها و بینش های رفتار مصرف کننده، می توانند فرصت های رشد جدیدی را برای شرکت شما باز کنند.
مطمئن نیستید چطور؟ در اینجا به تفکیک چگونگی کمک به آژانس ها در جهت افزایش موفقیت مشتریان در تجارت الکترونیکی اشاره شده است:
روندهای فعلی تجارت الکترونیک را درک کنید
پیش بینی آنچه در فضای آتشین و در حال تغییر سریع تجارت الکترونیک در پیش است همیشه یک چالش است. با این حال، درک و استفاده از آ،ین روندها برای رقابتی ماندن و دستیابی به نتایج ضروری است.
ماندن در صدر آ،ین روندهای تجارت الکترونیک می تواند به ،ب و کار شما بینش ارزشمندی را در قلب و ذهن مشتریان بدهد. باید نشان دهد که مشتریان چه می خواهند و چگونه می خواهند به صورت دیجیتال ،ید کنند. با استفاده از آنها، می تو،د استراتژی های خود را برای برآورده ، تقاضای مشتری، بهبود رشد درآمد و افزایش موفقیت مشتری تنظیم کنید.
در اینجا خلاصه ای سریع از 12 روند تجارت الکترونیکی که باید در سال 2024 و بعد از آن تماشا کنید آورده شده است:
- هوش مصنوعی برای شخصی سازی تجربه کاربر
- استفاده از داده های مشتری برای تجربه ،ید شخصی
- ،ید موبایل هنوز به سرعت در حال حرکت است و انتظار می رود تا سال 2027 به 62 درصد برسد
- مشتریان انواع گزینه های پرداخت انعطاف پذیر (کیف پول های دیجیتال مانند پی پال، کارت های اعتباری، پرداخت با یک کلیک) را می خواهند.
- ،ید اجتماعی در حال افزایش است (حدود 110.4 میلیون نفر در سال 2024 از طریق کانال های رسانه های اجتماعی ،ید خواهند کرد)
- مشتریان به طور فزاینده ای از پایداری آگاه می شوند و مایلند برای کالاهایی که به طور پایدار تولید می شوند هزینه بیشتری بپردازند
- برای بازگشت سرمایه بهتر به تجارت الکترونیک بدون سرنشین مهاجرت کنید
- پشتیب، مشتری همچنان در اولویت است
- ارسال رایگان و سریع بر رضایت مشتری تأثیر مثبت دارد
- واقعیت مجازی و افزوده مخاطب را با تجربه ای فراگیر درگیر می کند
- مدل های اشتراک وفاداری مشتری را افزایش می دهند و نرخ حفظ و سودآوری را افزایش می دهند
- چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی جایگزین کانال های اصلی خدمات مشتری می شوند
6 روشی که آژانس ها می توانند به شما کمک کنند تا از روندهای تجارت الکترونیک سرمایه گذاری کنید
درک روند تجارت الکترونیک تنها آغاز کار است. شما باید روندی را بشناسید که می تواند پتانسیل سودآوری برای شرکت شما داشته باشد، یک طرح ،ب وکار را استراتژی کنید و آن را برای دستیابی به موفقیت اجرا کنید - و اینجاست که یک آژانس دیجیتال می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد.
بنابراین، در اینجا شش راه وجود دارد که آژانس شما می تواند به شما کمک کند تا از روندهای تجارت الکترونیک برای ارائه نتایج قابل توجه استفاده کنید:
استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها و بینش مصرف کننده
تجزیه و تحلیل داده های تجارت الکترونیک در مورد جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده های مشتری برای بهبود استراتژی فروش و بهبود تجربه مشتری است. در ابتدا، شرکت ها عملکرد را با استفاده از معیارهای سنتی مانند ترافیک وب سایت و نرخ تبدیل ارزیابی ،د.
با این حال، ،ده فروشان آنلاین جدید فراتر از KPIهای سطحی هستند. دلیلش این است که برندهای موفق اکنون می دانند که چگونه از بینش های پیش بینی کننده برای پیش بینی نیازهای مشتری و ایجاد کمپین های بازاریابی برای هر بخش استفاده کنند. تا بهبود مدیریت موجودی
اطلاعات به شما اطلاع می دهد دقیقا:
- چه چیزی باعث تصمیم گیری در ،ید می شود
- کدام محصول با کدام مخاطب طنین انداز شد
- چگونه می تو،د کل سفر مشتری را برای موفقیت بهینه کنید
برای مثال آمازون و نتفلی، برای شخصی سازی رابط کاربری خود به شدت به تجزیه و تحلیل داده ها و بینش مشتری متکی هستند. وب سایت را باز کنید، و خواهید دید که چگونه هر مورد مطابق با سلیقه شما سفارشی شده است. آنها این کار را با استفاده از سابقه مرور، ،یدهای قبلی و داده های لیست علاقه مندی های شما انجام می دهند.
از آنجایی که دنیای تجارت الکترونیک بسیار پویا است، تطبیق با تغییرات و اجرای آنها بر اساس داده های رفتار مصرف کننده ضروری است. با استفاده از روش شناسی هایی مانند مدیریت پروژه Kanban، آژانس ها می توانند به طور موثر وظایفی را که از بینش داده ها به دست می آیند، اولویت بندی و مدیریت کنند. این رویکرد به استراتژی های متن، با ترجیحات مشتری اجازه می دهد تا به سرعت و کارآمد اجرا شوند و انعطاف پذیری کمپین های بازاریابی و تنظیمات عملیاتی را افزایش دهند.
آژانس ها می توانند به شما کمک کنند تا از تجزیه و تحلیل داده ها برای ایجاد کمپین های بازاریابی بسیار هدفمند استفاده کنید. با استفاده از ابزارهای CRM و پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی، آنها می توانند مخاطبان هدف شما را بر اساس ترجیحات، جمعیت شناسی و رفتار ،یدشان ت،یم بندی کنند و پیام های بسیار شخصی شده و مرتبط ایجاد کنند.
علاوه بر این، با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات رفتار مصرف کننده، می تواند به شما در ایجاد استراتژی های تجارت الکترونیک موفق کمک کند، از جمله:
- ت،یم بندی مخاطب
- هدف گذاری رفتاری
- پیش بینی موجودی
- استراتژی های حفظ مشتری
بهینه سازی سایت های تجارت الکترونیک برای کاربران موبایل
بسیاری از ما زندگی خود را در دسترس آسان تلفن همراه می گذر،م. این بدان م،ی است که ،ید آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه نیز در دسترس است.
جای تعجب نیست که تجارت الکترونیک تلفن همراه به انتخاب ارجح برای ،ید تبدیل شده است. برای مثال به این آمار از Statista's Market Insights نگاه کنید:
- تجارت الکترونیک موبایل 60 درصد از فروش آنلاین جه، را تشکیل می دهد که در سال 2024 به 2.2 تریلیون دلار رسید.
- انتظار می رود این اندازه بازار تا سال 2027 با فروش 3.4 تریلیون دلاری به 62 درصد برسد.
بنابراین، اتکای فزاینده به دستگاه های تلفن همراه، همراه با راحتی آن ها، تجارت الکترونیک موبایل را به روندی تبدیل می کند که نمی تو،د نادیده بگیرید. پذیرش این روند با استراتژی های بازاریابی تلفن همراه شما می تواند تجربه کلی مشتری، تعامل، تبدیل و گسترش دسترسی جه، شما را افزایش دهد.
آژانس ها می توانند به ادغام رویکرد تجارت الکترونیکی مبتنی بر موبایل در طراحی و بازاریابی وب خود کمک کنند. این شامل تمرکز بر موارد زیر است:
،اصر طراحی: تجارت الکترونیک موبایلی جذاب بصری برای تجربه کاربری دلپذیر. این به م،ای انتخاب طرح های ساده، چیدمان ش،ه ای واضح و فضای سفید متعادل (فضای منفی) است.
ناوبری و سهولت استفاده: بخش مهمی از یک وب سایت تجارت الکترونیک بهینه سازی شده برای موبایل، افزودن یک رابط بصری و ناوبری روان با بهینه سازی نوار جستجو، منوی کشویی اصلی و دسته های محصول است.
شما همچنین باید از این روند استفاده کنید، به خصوص که 75٪ از مشتریان بالقوه از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد محصولات قبل از ،ید استفاده می کنند.
آژانس ها می توانند به شما کمک کنند تا از پتانسیل کامل رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات خود، هدف قرار دادن مخاطبان جدید، تعامل با مشتریان و حتی ،ید از پلتفرم استفاده کنید. فروش انجام شده است تا یکپارچه تر، به لطف ویژگی های تجارت الکترونیک داخلی، مانند:
- فروشگاه اینستاگرام
- فروشگاه تیک توک
- فروشگاه فیس بوک
- تبلیغات Pinterest قابل ،ید
فروش در رسانه های اجتماعی نیز یک گزینه مقرون به صرفه برای مشاغل است - به ویژه برای فروشگاه های تجارت الکترونیکی جدید.
تجارت زنده یکی دیگر از راه های محبوب برای ،یب ،ده فروشی آنلاین و رسانه های اجتماعی است. این شامل نمایش کالاها و خدمات از طریق پخش زنده ویدیویی در فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و کانال های دیگر است. این فرآیند تعامل و فروش در زمان واقعی را تشویق می کند.
استراتژی های تجارت الکترونیک مانند بازاریابی تأثیرگذار، ،ید مستقیم، و تبلیغات رسانه های اجتماعی را بگنج،د، تا ،ب وکار شما زمینه جدیدی را ایجاد کند.
روندهای تجارت الکترونیک بر اساس تقاضا
تجارت الکترونیک بر حسب تقاضا چیز دیگری است (اما هنوز تا حدودی استفاده نشده است) جهت. این روشی است که در آن شرکت ها تحویل، خدمات یا اطلاعات فوق سریع را به مشتریان ارائه می دهند. تجارت الکترونیک بر حسب تقاضا شامل همه چیز است، از کالاهای چاپی و دیجیتالی تا وب سایت های ارسال غذا و تحویل.
بهتر از همه، این روند هم برای ،ده فروشان و هم برای مشتریان آنلاین مفید است. مشتریان می توانند سفارش های سفارشی شده با ترجیحات خود دریافت کنند، در حالی که ،ب وکارها می توانند هزینه های موجودی را کاهش دهند - برد-برد.
به ،وان مثال، محصولات چاپ شده سفارشی مانند تی شرت های سفارشی، ژاکت، بر،ب، لیوان، کیف و غیره از محبوب ترین روندهای تجارت آنلاین هستند. Redbubble یکی از این برنامه هاست که از SEO برای افزایش ترافیک تجارت الکترونیک استفاده می کند
در میان سر و صدای تبلیغات پولی و رسانه های اجتماعی، غول پشتیبان - SEO - هنوز سنگ بنای نتایج پیشرو است.
از نظر تجارت الکترونیک، سئو در مورد بهبود عملکرد ویترین دیجیتال شما از نظر نتایج جستجوی آنلاین برای جذب مشتریان بالقوه بیشتر است. یک استراتژی سئوی موثر زم، که مردم محصولات مشابه شما را جستجو می کنند، صفحه محصول شما را بالاتر می برد.
آژانس های تجارت الکترونیک می دانند که کلید ایجاد یک استراتژی سئو موفق این است که:
- یک وب سایت بهینه سازی شده بر اساس هدف جستجوی مشتری هدف خود بسازید
- صفحات، تصاویر و توضیحات محصول را بهینه کنید
- محتوای نوشتاری را به سایت خود اضافه کنید تا سفر مشتری خود را راهنمایی کند و تصمیم ،ید آنها را تشویق کند.
بنابراین، آژانس های بازاریابی تجارت الکترونیک می توانند به شما در ایجاد استراتژی سئو از پایه، از ممیزی SEO تجارت الکترونیک تا ایجاد طرح اولیه سئوی کامل، کمک کنند. کارشناسان می توانند به شما کمک کنند:
- موتورهای جستجوی داخلی، محتوا، ، لینک ها و سرعت صفحه سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید
- لیستی از کلمات کلیدی را جمع آوری کنید
- وب سایت های رقبای خود را بررسی کنید
- ساختار وب سایت، URL ها، تگ های ،وان و توضیحات متا را بهینه کنید
- بهبود و به دست آوردن ، لینک های مرتبط
به طور خلاصه، آژانس ها شما را از طریق جنبه های فنی و زمان بر سئو راهنمایی می کنند تا مشتریان بتوانند وب سایت و محصولات شما را در یک بازار شلوغ پیدا کنند.
استفاده از ش،ه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات
پلتفرم POD که به مشتریان این امکان را می دهد تا از بین هزاران طرح منحصر به فرد انتخاب کنند و محصولاتی مانند بر،ب، قاب گوشی یا دکور خانه را سفارشی کنند.
آژانس های دیجیتال نقش مهمی در کمک به شما برای سرمایه گذاری در این روند سرمایه گذاری کم ریسک ایفا می کنند، زیرا تنها زم، می تو،د محصولاتی را ایجاد کنید که مشتریان سفارش دهند.
از ادغام و راه اندازی پلتفرم گرفته تا پشتیب، از برند و استراتژی های بازاریابی، آژانس ها می توانند نام تجاری آنلاین شما را به خوبی در موقعیت من،ی قرار دهند تا در بازار آنلاین بر اساس تقاضا رشد کنند.
یک تجربه ،ید همه کانالی ایجاد کنید
مشتریان انتظار یک تجربه ،ید آنلاین یکپارچه را دارند. آنها از شما می خواهند که آنها را در آنها پیدا کنید دقیقا سفر مشتری – از ،ید ویترینی تا ،ید نهایی. نه ایمیل های بی موقع – مانند یادآوری یک سبد ،ید خیلی زود پس از تعامل اولیه.
اینجا جایی است که تجارت چند کاناله وارد عمل می شود. این یک روند محبوب تجارت الکترونیکی است که یک تجربه ثابت را در هر نقطه تماس ارائه می دهد.
اتخاذ یک روند مهم است زیرا استراتژی روی آن متمرکز است کامل تجربه مشتری به جای تجربه تک یا کانالی.
نه تنها این، تجربه ،ید همه کاناله به این موارد ترجمه می شود:
- افزایش فروش و ترافیک
- افزایش وفاداری مشتری
- داده ها را بهتر جمع آوری کنید
- بهبود مدیریت موجودی
- فرآیند ساده شده
- افزایش دسترسی و نفوذ به بازار
آژانس ها می توانند به شما در ایجاد و اجرای موثرترین استراتژی همه کانال کمک کنند. با شروع با وب سایت و رسانه های اجتماعی شما، آنها قالب، لحن صدا (ToV)، پیام رس، و تجربه در سراسر پلتفرم ها ایجاد می کنند.
با ،یب همه این استراتژی ها، آژانس ها می توانند به شما کمک کنند تا حضور آنلاین خود را با تعامل آفلاین ادغام کنید تا رضایت و وفاداری مشتری را افزایش دهید.
استفاده از روندهای تجارت الکترونیک - راه درست
بازار تجارت الکترونیک پویا است و همگام شدن با آ،ین روندها شما را برای موفقیت آماده می کند. با این حال، توجه به روندهای نوظهور تجارت الکترونیک و اجرای روندی که بیشترین ارتباط را با ،ب و کار شما دارد در زمان من، و به روش صحیح، آسان تر از انجام آن است.
اما با وجود آژانس های دیجیتالی که شما را در بازار پر هرج و مرج آنلاین، روندها و نیازهای مشتری در حال تغییر راهنمایی می کنند، می توان این کار را انجام داد.
با استفاده از تخصص، فناوری و مهارت های آژانس ها، می تو،د با اطمینان با تغییر رفتار مشتری سازگار شوید، از فرصت های جدید سرمایه گذاری کنید و یک استراتژی تجارت الکترونیکی آماده برای آینده برای موفقیت فوق العاده ایجاد کنید.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-agencies-can-leverage-e-commerce-trends-to-drive-client-success/