هر شرکتی آرزوی داشتن لیست بلندبالایی از مشتریان راضی را دارد. رویایی را تصور کنید که در آن مشتریان منتظر خدمات یا محصولات شما هستند و تعداد کارمندان شما را افزایش می دهند. اما چگونه می توان این رویا را به واقعیت تبدیل کرد و مشتریان بالقوه را به ،یداران وفادار تبدیل کرد؟
قبل از اینکه مشتریان بتوانند از محصولات یا خدمات شرکت شما لذت ببرند، باید از آنچه شما ارائه می دهید آگاه باشند و برای ،ید انگیزه داشته باشند. رسیدن به گروه هدف من، دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. هر بخش هدف دارای ویژگی ها و انگیزه های متفاوتی برای انجام کاری است. بنابراین، مهم است که بد،د مخاطبان هدف شما چه ،، هستند و چگونه به طور موثر به آنها دسترسی پیدا کنید. در این مقاله، ما برخی از با ارزش ترین نکات خود را برای تبدیل شدن به بهترین دوستان با مخاطبان هدف خود و تبدیل آنها به مشتریان وفادار به اشتراک می گذاریم.
مخاطب هدف خود را برنامه ریزی کنید
افرادی که هدف شما هستند چه ،، هستند؟ قبل از اینکه شرکت شما بتواند به طور استراتژیک به مخاطبان هدف شما دست یابد، مهم است که تصویری دقیق از گروه هدف خود داشته باشید. با درک ویژگیهای مشتریان بالقوهتان، شرکت شما میتواند استراتژیهایی را برای دستیابی موفق به مخاطبان هدف خود اجرا کند. بنابراین شما باید با تعریف مخاطب هدف خود شروع کنید.
به یکی از افراد بازاریابی خود این شغل را بدهید که تا حد امکان در مورد گروه هدف بیاموزد. در وهله اول به او این فرصت را بدهید که تحقیق روی میز یا تحقیق انجام دهد. این کارمند همچنین میتواند با اعضای گروه هدف شما مصاحبه کند تا از نزدیک با ارزشها و ویژگیهای آنها آشنا شود. این نه تنها به شرکت شما کمک می کند تا اطلاعات ارزشمندی به دست آورد، بلکه به گروه هدف شما تصور مثبتی از شرکت شما خواهد داد. این نشان می دهد که شرکت شما برای خواسته های گروه هدف ارزش قائل است. پس از این مصاحبه ها، شما و تیمتان می تو،د مشاهده کنید که محصولات یا خدمات شما کجا و چگونه می توانند در زندگی روزمره گروه هدف شما قرار بگیرند.
از کانال های آنلاینی که مخاطبان هدف شما استفاده می کنند استفاده کنید
برای رسیدن به گروه هدف خود باید به ،وان دوست گروه هدف خود عمل کنید. پس از تحقیق در مورد گروه هدف خود، اکنون بینشی در مورد کانال های آنلاینی که مخاطبان هدف شما استفاده می کنند و نوع محتوایی که دوست دارند ببینند، خواهید داشت. باید در نظر داشته باشید که مشتریان شما به سمت شما نمی آیند، بلکه باید به سمت آنها بیایید.
بهترین راه برای دستیابی به گروه هدف از طریق رسانه های اجتماعی است. از کانال هایی که آنها استفاده می کنند استفاده کنید و یک استراتژی ارتباطی برای ایجاد نقطه فروش منحصر به فرد خود ایجاد کنید. با فعال بودن در همان کانال های رسانه اجتماعی که مخاطبان هدف شما هستند، شرکت شما این فرصت را خواهد داشت که به فیدهای مشتریان بالقوه شما دسترسی پیدا کند. محتوای منحصر به فرد و جالبی را ایجاد کنید که گروه هدف شما بخواهد ببیند و صبور باشد. رم نیز در یک روز ساخته نشد.
ارزشآفرینی
فاکتور مهم بعدی که باید در نظر گرفت این است؛ مشتریان چگونه شرکت شما را به یاد خواهند آورد؟ این سوالی است که باید از خود بپرسید. چه چیزی شرکت شما را منحصر به فرد می کند؟ یا چرا باید محصولات شما را ب،ند؟ مشتریان فقط شرکت شما را به خاطر می آورند زیرا شما می تو،د چیزی ارزشمند به آنها ارائه دهید. در این مرحله، مهم است که یک بی،ه ارزش ایجاد کنید و این ارزش را به مشتریان خود منتقل کنید. با تعریف ارزش پیشنهادی قوی، مشتریان شما وقتی به آنها نشان می دهید که چه چیزی می تو،د به آنها پیشنهاد دهید، دلیلی برای ،ید محصولات شما خواهند داشت.
مهم است که همه ارتباطات را با بی،ه ارزشی که ایجاد کردهاید هماهنگ کنید. در استراتژی ارتباطی، به ،وان مثال، می تو،د کمپینی را که در تمام کانال های رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، بگنج،د. با پیوند دادن همه کانال ها به یک بی،ه ارزش، مشتریان شما متوجه خواهند شد که شرکت شما به طور قانونی به تحویل و در نتیجه خدمات آنها اهمیت می دهد. علاوه بر این، اجرای یک برنامه منظم پست برای حفظ علاقه مشتریان خود به دنبال ، شما در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. حتی امروزه، بسیاری از شرکت ها قدرت رسانه های اجتماعی را دست کم می گیرند. رسانه های اجتماعی می توانند کلید موفقیت شما باشند!
علامت تجاری
پس از ایجاد بی،ه های ارزشی و استراتژی های ارتباطی، مهم است که یک هویت برند قوی ایجاد کنید. در نظر بگیرید که چگونه به ،ی در خیابان نگاه می کنید. مدل لباس و شخصیت آنها را به خاطر دارید. این کاملاً در مورد نحوه نگاه مشتریان به شرکت ها صدق می کند. شما باید با ایجاد س، ارتباطی خود شروع کنید. می خواهید شرکت شما چگونه درک شود؟ به ،وان یک شرکت جدی رسمی یا به ،وان یک دوست حامی؟ س، ارتباطی شما باید در تمام پست های رسانه های اجتماعی مشهود باشد.
مرحله بعدی جمع آوری رنگ هایی است که رنگ های برند شرکت خواهند بود. این می تواند دو، سه یا چهار رنگ باشد که در هر تنظیمات ارائه می شود. به لوگو، محصولات، دفتر و غیره فکر کنید. به ،وان یک شرکت، داشتن رنگ های برند بسیار مهم است زیرا این یک نقطه شناسایی برای گروه هدف شما خواهد بود. مشتریان شما شرکت شما را با س، منحصر به فردش می شناسند.
در تماس باش
آ،ین و شاید مهمترین جنبه ایجاد دوستی با مشتریانتان حفظ رابطه است. شما باید به رابطه خود با مشتریان خود به ،وان نحوه حفظ دوستان در زندگی روزمره خود نگاه کنید. می تو،د با یکدیگر در ارتباط باشید. مشتریان احتمالاً با شرکت شما تماس نخواهند گرفت، بنابراین این مسئولیت شماست که با آنها در تماس باشید. همه چیز در مورد ارائه مراقبت خوب و خدمات مشتری پس از آن است.
پس از اینکه شخصی محصول شما را ،ید، شما می خواهید که او برگردد و دوباره محصول را ب،د. یک راه هوشمند و نسبتا آسان برای انجام این کار، ارسال ایمیل های انبوه است. پس از اینکه شخصی ،ید آنلاین انجام داد، باید از مشتری بخواهید که با حفظ آدرس ایمیل خود موافقت کند. شرکت شما می تواند یک ایمیل انبوه از جیمیل ارسال کند تا با یک کلیک به همه مشتریان برسد. این ایمیل ها می توانند خبرنامه های جالب یا کدهای تخفیف برای مشتریان شما باشند.
با به اشتراک گذاشتن ایمیل ها یا پیام های آموزنده، مشتریان احساس برند ایجاد می کنند که امیدواریم به وفاداری به برند تبدیل شود.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-become-best-friends-with-your-target-group/