چگونه ترافیک ربات بر بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد؟

how-bot-traffic-is-impacting-digital-marketing


ترافیک ربات های آنلاین هر سال در حال افزایش است. این به طور قابل توجهی بر کمپین های بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد. در این مقاله، نحوه تلاقی ترافیک ربات ها با فعالیت های بازاریابی دیجیتال شما را مورد بحث قرار می دهیم.

روزهایی که می توانستید از افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت خوشحال باشید، گذشته است. در حال حاضر ،ن زده می شود که تقریباً 50 درصد از ترافیک اینترنت تحت سلطه برنامه های نرم افزاری معروف به ربات است. آنها می توانند برای کمک به شما ایجاد شوند، اما سایر برنامه ها می توانند با نیت بد ایجاد شوند. خبر بد این است که هیچ یک از آنها محصولات شما را نمی ،ند یا برای خدمات شما ثبت نام نمی کنند، به این م،ی که می توانند به طور جدی کمپین های بازاریابی شما را مختل کنند. در مقاله زیر، نحوه تاثیر ترافیک ربات بر بازاریابی دیجیتال را مورد بحث قرار می دهیم.

این یک دنیای روباتیک با افزایش ترافیک اینترنت است

گزارش اخیر شرکت امنیت سایبری Thales نشان داد که ترافیک م،ب آنلاین برای پنجمین سال متوالی افزایش یافته است. برنامه های کاربردی مورد استفاده برای انجام این حملات که به ربات ها معروف هستند، حدود 32 درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می دهند. با این حال، آنها همچنین دریافتند که 49.6٪ از ترافیک اینترنت دیگر انسان نیست، بلکه از فعالیت ربات ها ناشی می شود.

ربات برنامه ای است که از طریق اینترنت استفاده می شود. معمولاً برای انجام یک کار تکراری برنامه ریزی شده است. بسیاری از این ربات ها بسیار مفید هستند و به اسکن وب سایت ها برای یافتن محتوا یا حتی کمک به چت ربات های خدمات مشتری کمک می کنند. با این حال، بسیاری از آنها م،ب هستند و برای گسترش حملات ب،زاری استفاده می شوند که می تواند داده ها را بدزدد و به وب سایت ها آسیب برساند.

علاوه بر این، به ،وان یک بازاریاب دیجیتال، برخی از ربات ها در مناطق خا،تری وجود دارند که باید از آنها آگاه باشید. این ربات ها شامل ربات هایی هستند که آمار رسانه های اجتماعی را افزایش می دهند.

ترافیک روباتیک وب سایت خود را بررسی کنید

اگر یک کمپین دیجیتال مارکتینگ را اجرا می کنید و امیدوار هستید که ترافیک باکیفیت را به یک وب سایت هدایت کنید، باید بد،د چه میزان ترافیک از ربات ها می آید. هنگامی که ترافیک ربات‌ها را از آمار خود حذف کردید، می‌تو،د داده‌های با کیفیت بالا در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیست، دریافت کنید.

همچنین نیازی به پرداخت هزینه برای نرم افزارهای پیشرفته اشتراک ندارید. یک بررسی کننده ترافیک وب سایت رایگان کافی است و اطلاعاتی در مورد آمار ترافیک، هر دامنه ارجاعی و تبلیغات جستجوی برتر در اختیار شما قرار می دهد. در صورت نیاز به عملکرد بیشتر، می تو،د آن را ارتقا دهید. با ،یب نتایج و شاخص‌های زیر، می‌تو،د به شناسایی ترافیک ربات و حذف آن از KPI کمک کنید.

تعداد بازدیدهای صفحه را تجزیه و تحلیل کنید

یکی از راه‌های تشخیص ترافیک ربات، بررسی تعداد دفعاتی است که صفحه شما دیده شده است. افزایش غیرمنتظره می تواند به این م،ی باشد که شما هدف بازدیدهای ربات بوده اید. با این حال، ممکن است علاقه واقعی به صفحه نیز باشد، بنابراین بررسی کنید که ترافیک از کجا می آید.

ترافیک ارجاعی

ترافیک ارجاعی مکان خوبی برای جستجوی فعالیت ربات است. ربات‌ها می‌توانند ارجاع‌های جعلی ایجاد کنند تا افراد را به بازدید از وب‌سایت‌هایشان ترغیب کنند.

زمان صرف شده در صفحه

این تکنیکی است که می تو،د با مشاهده آمار خود در سایت از آن استفاده کنید. با بررسی نرخ پرش خود شروع کنید. ربات‌ها دیگر در سایت پرسه نمی‌زنند، محصولات را مشاهده نمی‌کنند، ویدیوها را تماشا می‌کنند و اخبار را نمی‌خوانند، بنابراین نرخ پرش بالا ممکن است نشان‌دهنده این باشد که بازدیدکنندگان به سرعت وارد و خارج می‌شوند، که نشانه اصلی فعالیت ربات‌ها است. این را می توان در صفحاتی که زمان بازدید کمی دارند نیز مشاهده کرد.

منبع ترافیک را بررسی کنید

ترافیک معمولا مستقیماً از ربات ها می آید. آنها به ندرت از یک موتور جستجو می آیند. اگر از سایت های عجیب و غریب ترافیک دریافت می کنید، ممکن است ترافیک ربات ها نیز باشد. به ،وان مثال، اگر یک وب سایت ،یسی دارید و بیشتر ترافیک شما از چین می آید، احتمالاً از ربات ها است.

ترافیک رباتیک در بازاریابی دیجیتال

ترافیک از طریق ربات ها و آسیب آن به کمپین های بازاریابی

آسیبی که ربات‌ها به کمپین‌های بازاریابی دیجیتال وارد می‌کنند، تنها از روشی است که داده‌های شما را تغییر می‌دهند. ربات ها از یک جهت چیزها را عالی جلوه می دهند. این می تواند کمپین رسانه های اجتماعی شما را به هزاران بازدید برساند یا جریان های ترافیکی را به یک وب سایت ارسال کند. با این حال، هیچ افراد واقعی پشت آن نیستند و اینجاست که ربات ها می توانند کمپین شما را با ش،ت مواجه کنند.

بدون ،ی که پشت ترافیک شما باشد، نمی تو،د تصویری از مخاطبان خود دریافت کنید. ربات ها مکان واقعی، درآمد، ،ت یا هر چیز دیگری که بتواند نمایه یک کاربر را تشکیل دهد، ندارند. بنابراین، سفارشی ، صفحات فرود برای یک مخاطب خاص با استفاده از این داده ها بسیار دشوار است.

هزینه های PPC می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد. همانطور که آنها صفحه را مرور می کنند، روی تبلیغات کلیک می کنند و حتی فرم ها را پر می کنند. اگر هیچ تبدیلی وجود نداشته باشد، باید برای تبلیغات بی ارزش هزینه کنید. و اگر میزبان تبلیغات باشید، بازاریابی دیگران به زودی شاهد کمبود تبدیل خواهد بود و به جای دیگری می رود.

راه های مختلفی برای حذف یا حداقل محدود ، ترافیک ارسال شده توسط یک ربات وجود دارد. یکی از این راه ها نظارت دقیق بر ترافیک با استفاده از بررسی کننده ترافیک وب سایت و معیارهای صفحه است. در یک کمپین بازاریابی، سعی کنید به پرداخت مبتنی بر نتایج تغییر دهید، نه بر اساس معیارهای پیش پا افتاده مانند کلیک ها یا اشتراک گذاری ها. در نهایت، مطمئن شوید که هویت هر ،ی را که در کمپین‌ها با او کار می‌کنید تأیید کنید. این شامل هر شرکت وابسته، ناشر یا وب‌سایتی است که می‌تو،د از آنها پیوند دریافت کنید. با استفاده از این، می تو،د ترافیک ارسال شده توسط ربات را محدود کنید و کارایی کمپین های بازاریابی خود را افزایش دهید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-bot-traffic-is-impacting-di،al-marketing/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب