چگونه مشتریان خود را از دست می دهید و مردم را از خود دور می کنید؟

how-to-lose-clients-and-alienate-people


این مقاله توسط Adverity، پلتفرم داده یکپارچه برای شما آورده شده است.

5 نکته برتر برای از دست دادن مشتریان به آژانس های اطلاعات محور بیشتر

من می دانم “چگونه دوستان را از دست دهیم و مردم را از خود دور کنیماو تا سر حد مرگ انجام شده است. اما هی، اگر جرقه‌ای برانگیختن خشم صادقانه‌ای نسبت به توبی یانگ وانمود به توصیه‌های پیشگامانه، حداقل شما به این فرضیه پایبند هستید.

علاوه بر این، نکات زیر به قدری دردناک واضح هستند که با کاستی‌های شخصیت یونگ در خاطراتش رقابت می‌کنند. حقیقت این است که در دنیای اشباع شده از داده‌های امروزی، اگر آژانس شما اطلاعات مشتریان خود را نادیده می‌گیرد یا به آنها احترام نمی‌گذارد، بهتر است لباس رسمی بپوشید، در یک مهم، Vanity Fair شرکت کنید و در حالت مستی در است، شیرجه بزنید.

بنابراین، بدون بحث بیشتر، در اینجا 5 نکته برتر ما در مورد اینکه چگونه می تو،د مشتریان (و درآمد) خود را به دلیل مدیریت ضعیف داده از دست بدهید، آورده شده است. اگر می‌خواهید مشتریان خود را مستقیماً به آغوش رقبای باهوش‌تر داده جذب کنید، در جای درستی هستید. لذت ببرید!

1. داده های مشتری خود را به صورت دستی در صفحات گسترده ادغام کنید

می د،د که ا،ل برای اولین بار در سال 1985 منتشر شد، درست است؟ این تقریباً 40 سال پیش بود. اگر هنوز از صفحات گسترده برای مدیریت داده های مشتریان خود استفاده می کنید، می تو،د به آنها پیوندی به وب سایت رقیب خود نیز بدهید. یا شاید آن را برای آنها ف، کنید.

خوب، این یک مقدار خشن است. ا،ل هنوز یک ابزار عالی است و حتی شرکت‌های مبتنی بر داده‌ها نیز در برخی مواقع از آن (یا معادل آن) استفاده می‌کنند. اما حقیقت این است که تعداد بسیار ناامیدکننده‌ای از آژانس‌ها هنوز از صفحه‌گسترده‌ها برای ،یب دستی داده‌های مشتری خود استفاده می‌کنند – ی،ی ساعت‌ها و ساعت‌ها را هر هفته صرف کپی و ،باندن اعداد در صفحات گسترده قبل از تنظیم دستی همه چیز می‌کنند تا زم، که یکدست شود. در واقع، حدود 41 درصد از بازاریابان می گویند که ادغام دستی داده های خود در صفحات گسترده بزرگترین مشکلی است که با آن روبرو هستند.

با این حال، لازم نیست این مورد باشد. پلتفرم‌های ادغام خودکار داده‌های زیادی مانند Adverity وجود دارند که می‌توانند این کار را سریع‌تر، بهتر و با دقت بیشتری انجام دهند. ما در دنیایی پر از ماشین های خودران و هوش مصنوعی زندگی می کنیم، پس چرا بسیاری از شرکت ها به استفاده از ابزارهای قدیمی معتاد شده اند؟

2. همه تصمیمات خود را بر اساس داده های دست نیافتنی قرار دهید

چه ،ی واقعا به داده های دقیق نیاز دارد؟ چرا وقتی می تو،د بر اساس حدس و گمان و انگشتان متقابل تصمیمات جسورانه بگیرید، برای بررسی آن وقت بگذارید؟ خطاهای ورود داده ها، فرمت های ناسازگار و اطلاعات قدیمی می توانند لایه ای سرگرم کننده از غیرقابل پیش بینی بودن را به کمپین های شما اضافه کنند. بعلاوه، خوشحالی از اینکه متوجه می شوید بودجه مشتری خود را به دلیل داده های معیوب به اشتباه تخصیص داده اید، بی نظیر است.

ناگفته نماند که برای به دست آوردن بینش من، به داده های دقیق نیاز دارید. با این حال، قابل توجه است که 41٪ از تحلیلگران به داده هایی که تصمیمات بازاریابی را هدایت می کنند اعتماد ندارند. مقصر اصلی در اینجا، مجدداً، یکپارچه سازی داده های دستی است، که نه تنها اتلاف وقت زیادی است – زم، که می تواند در واقع برای ارائه ارزش به مشتریان شما بهتر صرف شود – بلکه خطر ارائه داده های نادرست از طریق خطای انس، را نیز به همراه دارد.

خطاهای ورود داده ها، فرمت های ناسازگار، یا اطلاعات قدیمی به مجموعه داده های ناقص کمک می کند. ،یب داده‌های عملکرد کمپین از چندین منبع بدون تمیز ، یا استانداردسازی من، منجر به بینش‌های گمراه‌کننده، تحلیل‌های نادرست و در نهایت استراتژی‌های بی‌اثر می‌شود که ارزشی را که شما به مشتریان ارائه می‌دهید به شدت تضعیف می‌کند.

3. بمباران مشتریان با داده های بی فایده

کمیت بر کیفیت! مشتریان خود را با کوه هایی از داده های بی م،ی غرق کنید. چه ،ی اهمیت می دهد که بی ربط باشد؟ هرچه صفحات گسترده بیشتری داشته باشید، بهتر است. آنها را تحت تأثیر قرار دهید تا زم، که دیگر نتوانند بفهمند چه چیزی مهم است. اگر می خواهید به سرعت مشتریان خود را از دست بدهید، بمباران آنها با اطلاعات نامربوط راهی مطمئن برای رسیدن به این هدف است. در واقع، حدود 67 درصد از مدیران بازاریابی می گویند که غرق در داده ها هستند.

با این حال، شما باید بیشتر از اینکه صرفاً هزینه‌های تبلیغات Google خود را به آنها نشان دهید، انجام دهید. امروزه بیشترین آژانس های داده محور آنهایی هستند که عملکرد کمپین را در پلتفرم های مشتریان خود به طور کامل مشاهده می کنند. سپس آن‌ها آن را با سایر مجموعه‌های داده مرتبط – از تجزیه و تحلیل وب‌سایت، اعداد فروش، معیارهای رسانه‌های اجتماعی، داده‌های موجودی، و حتی داده‌های آب‌وهوا – ،یب می‌کنند که بینش‌های واقعاً تغییر دهنده بازی را برای مشتریان خود ایجاد می‌کنند.

در اینجا یک مثال عالی از یک میزگرد اخیر است. یکی از آژانس‌ها با استفاده از داده‌های عبارت جستجوی Google در ،یب با شماره‌های حمل‌ونقل عمومی، به مشتریان دارویی خود در زمان‌های ایده‌آل برای تخصیص هزینه‌های بازاریابی خود توصیه کرد.

ما چندین روز قبل از جستجوی علائم آنفولانزا در گوگل شاهد کاهش تعداد مسافران اتوبوس و مترو بودیم. این به این شرکت ابزارهای بسیار چشمگیری داد تا رقیبی را که هرگز به چنین چیزی فکر نکرده بودند کاملاً در هم ،وبد.

بنابراین، اگر می‌خواهید مشتریان خود را در مقابل رقبای داده‌محور بیشتری از دست بدهید، قطعاً از این روش استفاده نکنید.

4. برای تهیه گزارش به صفحات گسترده و پاورپوینت تکیه کنید

چه چیزی بدتر از استفاده از صفحات گسترده برای مدیریت داده هاست؟ البته از آنها برای ایجاد گزارش های مشتری استفاده کنید! به طور تکان دهنده، بیش از نیمی از بازاریابان و تحلیلگران (58٪) هنوز برای تولید گزارش های بازاریابی معمول به صفحات گسترده متکی هستند و 61٪ از آنها به صورت دستی این گزارش ها را به پاورپوینت یا اسلایدهای Google منتقل می کنند.

چرا وقتی داشبوردهای بازاریابی مدرن داده‌های کاملاً خودکار و بی‌درنگ را ارائه می‌دهند، به چنین شیوه‌های منسوخ شده پایبند باشیم؟ اگر هنوز ساعت‌ها را برای جمع‌آوری گزارش‌های ماهانه به‌صورت دستی تلف می‌کنید، عملاً مشتریان را دعوت می‌کنید تا به رقبایی که از جدیدترین فناوری‌ها بهره می‌برند تغییر دهند. تعداد زیادی نرم افزار داشبورد، از Tableau گرفته تا PowerBI یا حتی Google's Looker Studio در دسترس است – و آنها رایگان هستند! بنابراین، واقعاً، هیچ بهانه ای وجود ندارد.

علاوه بر این، زمان صرف شده برای گزارش دستی نه تنها ناکارآمد است، بلکه مضر است. با بررسی داده های مشتری فقط یک یا دو بار در ماه، فرصت های بی شماری را برای بهبود بودجه مشتریان خود از دست می دهید. آژانس هایی که قادر به تجزیه و تحلیل سریع داده های زمان واقعی و تنظیم هزینه های تبلیغاتی بر اساس آن نیستند، پول را روی میز باقی می گذارند. ناتو، در ،یب داده‌های بلادرنگ به این م،ی است که تنظیمات مهم کمپین‌ها از دست رفته و در نتیجه اثربخشی و بازگشت سرمایه پایین‌تر می‌شود. از فناوری استفاده کنید که به شما امکان می دهد بینش به موقع و دقیق ارائه دهید و از ،ا،اری در روابط مشتری خود با روش های قدیمی خودداری کنید.

5. اطمینان حاصل کنید که داده های مشتری شما تا حد امکان امن است

چرا به مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) یا CCPA اهمیت می دهیم؟ مطمئنا، نادیده گرفتن مقررات حفاظت از داده ها می تواند منجر به جریمه های سنگین و لکه دار شدن شهرت شود، اما به این هیجان فکر کنید! هیچ چیز مانند یک رسوایی حقوقی دراماتیک و برخی جریمه های تیتربرانگیز نمی گوید “آژانس مورد اعتماد”.

اما به طور جدی، به ،وان یک آژانس بازاریابی مبتنی بر داده، رعایت مقررات حفاظت از داده ها کاملاً ضروری است. با این حال، برخی از آژانس ها هنوز این جنبه حیاتی را نادیده می گیرند. عدم رعایت GDPR یا CCPA چیزی بیش از یک اشتباه ساده است. این یک ش،ت آشکار است که می تواند منجر به جریمه های شدید و فرار مشتری به دلیل خطرات قانونی شود. اگر نسبت به داده های بازاریابی آنها بی توجه باشید، چگونه می تو،د انتظار داشته باشید که اعتماد مشتری را حفظ کنید؟

و بیایید در مورد نقض حریم خصوصی داده ها صحبت کنیم. عدم محافظت از داده های مشتری می تواند منجر به عواقب قانونی ویرانگر و آسیب جبران ناپذیری به شهرت شما شود. تنها نقض داده‌ها که اطلاعات حساس مشتری را فاش می‌کند، می‌تواند منجر به شکایت، جریمه‌های سنگین و ،وج انبوه مشتریان شود. تصور کنید به مشتری توضیح دهید که داده های بازاریابی آنها به خطر افتاده است زیرا نمی تو،د با اجرای اقدامات امنیتی قوی خسته شوید. نه تنها شرم آور است، بلکه یک خودکشی تجاری است.

باید بد،د که رعایت مقررات حفاظت از داده ها و حفاظت از داده های مشتری اختیاری نیست. یک نیاز اساسی است. اگر این مسائل را جدی نگیرید، خود را طوری تنظیم می کنید که مشتریان خود را در مقابل رقبای خود از دست بدهید.

در هنر از دست دادن مشتریان مسلط شوید

تبریک می گویم! اگر این نکات را با موفقیت دنبال کردید، اکنون در از دست دادن مشتریان متخصص هستید. در دنیای مبتنی بر داده های امروزی، بی توجهی آشکار شما به داده ها، شما و آژانستان را متمایز می کند.

با این حال، صادقانه بگویم، سوء مدیریت یا مدیریت سهل‌انگیز با داده‌های مشتریان شما فقط یک اشتباه نیست. این یک راه تضمینی برای از بین بردن اعتبار و امتیاز آژانس شما است. بنابراین، اگر هدف شما این بود که لیست مشتریان خود را پاک کنید و فضایی را برای مدت زمان تنهایی بسیار مورد نیاز خود باز کنید، به آن دست یافته اید.

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که این تا،یدو را بپوشید و به شنا بروید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-lose-clients-and-alienate-people/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب