چگونه یک خلاصه برای آژانس دیجیتال خود بنویسیم [Template Included]


شروع یک پروژه دیجیتال جدید زمان هیجان انگیزی است! ممکن است دید قوی و روشنی داشته باشید و به ندرت بروید. یا ممکن است چند ایده مبهم داشته باشید اما برای ترسیم تصویر واضح تر به راهنمایی متخصص نیاز دارید. در هر صورت، یک چیز مسلم است. اگر پروژه به اندازه کافی بزرگ است، باید یک خلاصه بنویسید.

در این پست وبلاگ، نحوه نوشتن خلاصه برای آژانس دیجیتالی خود را توضیح خواهیم داد و یک الگوی توجیهی رایگان برای شروع به شما ارائه می دهیم.

خلاصه دیجیتال چیست و چرا اهمیت دارد؟

به زبان ساده، بریف دیجیتال سندی است که به آژانس شما می گوید به چه چیزی نیاز دارید. اگر تغییرات ساده ای مانند افزودن یک ویدیو به صفحه اصلی خود ایجاد می کنید، یک خلاصه کتبی احتمالاً زیاد است. اما در هر سناریویی که کار قابل توجه باشد و سطح مشاوره مورد نیاز باشد، یک بریف دیجیتالی یک دارایی ارزشمند خواهد بود.

مزایای یک فرآیند توجیهی خوب در نظر گرفته شده عبارتند از:

به شریک آژانس خود کمک خواهید کرد تا “چرا” شما را بفهمد

اگر با آژانس جدیدی کار می کنید که نیاز به شناخت شرکت شما دارد، این امر به ویژه مهم است. قبل از پرداختن به «چی» مطمئن شوید که «چرا» خود را در نظر گرفته و توضیح دهید.

شما مطمئن خواهید شد که تیم شما در همان صفحه است

اگر در قالب یک تیم کار کنید، طبیعی است که حوزه های مختلف سازمان شما اه، متفاوتی داشته باشند. این می تواند به یک مسئله تبدیل شود اگر اینها اه، متضاد هستند، با چندین نفر که به یک پروژه با برنامه های مختلف نزدیک می شوند. یک خلاصه واضح همه را با استراتژی ،ب و کار هماهنگ نگه می دارد.

در زمان ارتباط با آژانس خود صرفه جویی خواهید کرد

پایین آوردن نیازهای خود در کوتاه مدت باعث صرفه جویی در زمان زیادی در طول، مدت می شود. این یک نقطه مرجع آسان است که اه، پروژه شما را به تصویر می کشد و ارتباط برقرار می کند. بدون یک خلاصه کتبی، احتمالاً وقت خود را در جلسات غیرضروری طول، تلف خواهید کرد.

ممکن است ایده ها و راه حل های جدیدی ارائه دهید

عجله در فرآیند توجیهی می تواند منجر به از دست رفتن فرصت ها شود. وقت بگذارید و به درستی آنچه را که می خواهید به دست آورید در نظر بگیرید. ممکن است متوجه شوید که راه حل های جدیدی به وجود می آید که ممکن است در غیر این صورت تصور نمی کردید.

بازدهی بهتری از سرمایه خود دریافت خواهید کرد

با در نظر گرفتن تمام مزایایی که در بالا توضیح داده شد، بی‌م،ی است که یک خلاصه دیجیتالی واضح به استفاده هوشمندانه‌تر از بودجه شما منجر شود.

چگونه خلاصه بنویسیم

ما می د،م که خلاصه چیست و چگونه می تواند برای ،ب و کار شما مفید باشد، بنابراین بیایید به آماده سازی برای نوشتن آن برویم.

ذینفعان مربوطه را درگیر کنید

اگر در یک تیم کار می کنید، نوشتن یک خلاصه دیجیتال به ندرت یک کار یک نفره است. با اطمینان از اینکه با سهامداران از سراسر سازمان خود صحبت می کنید، از دید تونلی اجتناب کنید.

مثلاً بگویید که برای توسعه مجدد وب سایت خود، با هدف افزایش فروش، مختصری می نویسید.

برای تیم بازاریابی شما، مهمترین هدف ممکن است توانایی درج نظرات محصول باشد. اما تیم خدمات مشتری شما ممکن است واقعاً برای یک ربات چت خودکار ارزش قائل باشد.

مطمئن شوید که نیازهای متفاوت آنها را در نظر گرفته اید و تصویر بزرگتر را در خلاصه خود ثبت کنید.

اه، خود را روشن کنید

قبل از نوشتن خلاصه خود، مطمئن شوید که با تیم خود در مورد موارد زیر گفتگو کرده اید:

● چرا این پروژه برای ما مهم است؟

● چرا الان این کار را می کنیم؟

● چگونه با استراتژی ،ب و کار ما مطابقت دارد؟

● آیا ما در ت،م تا مشکل موجود را حل کنیم یا فرصت جدیدی را در آغوش بگیریم؟ ● مالک پروژه ما کیست؟ آیا این شخص صلاحیت تصمیم گیری را دارد؟ ● مخاطبان ما چه ،، هستند؟ آیا ما شخصیت های ،یدار خود را شناسایی کرده ایم؟ ● چقدر می تو،م روی این پروژه سرمایه گذاری کنیم؟

● چه زم، به تکمیل این کار نیاز داریم و چرا؟

● در انتخاب شریک آژانس چه چیزی برای ما مهم است؟

خیلی روی راه حل متمرکز نباشید

برخی از خلاصه‌های پروژه می‌توانند در مفروضات خود در مورد بهترین راه برای حرکت رو به جلو بسیار سفت و سخت باشند. همانطور که در بالا ذکر شد، بسیار خوب است که اه، خود را روشن کنید. اما، مهم است که انعطاف کافی برای یافتن راه حل من، باقی بگذارید.

به جای اینکه از پاسخ‌ها پیشی بگیرید، اجازه دهید شریک آژانس شما کار را انجام دهد! دانش تخصصی آنها می تواند با استفاده از فناوری هایی که شما در نظر نگرفته اید، راه بهتری پیدا کند.

در مورد بودجه خود پیشاپیش باشید

برخی از مشتریان ترجیح می‌دهند رویکردی محتاطانه داشته باشند و کارت‌های خود را در قفسه سینه خود نگه دارند، وقتی صحبت از «سوال بودجه» می‌شود.

اما مخفی نگه داشتن بودجه شما احتمالا مفید نخواهد بود.

در براوو، ما دوست داریم که مشتریان تا جایی که می‌توانند در مورد بودجه‌شان شفاف باشند، تا جایی که می‌توانند.

ما می خواهیم یک پاسخ من، و واقع بینانه به خلاصه شما ارائه دهیم – پاسخی که انتظارات شما را در حد امکانات موجود برآورده کند. دانستن بودجه شما به ما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهیم و مشاوره ای آگاهانه در مورد بهترین گام های رو به جلو داشته باشیم.

در مورد ج، زم، خود واقع بین باشید

زم، که ایده ای در مورد آنچه نیاز دارید به دست آوردید، طبیعی است که بخواهید در اسرع وقت نتایج را ببینید. اما احتمالاً مراحلی وجود دارد که باید با آژانس خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که خلاصه شما به همان خوبی که می تواند برآورده شود.

وقتی شریک آژانس خود را در مورد مدت زمان انجام پروژه به شما ایده می دهد اعتماد کنید. ،ن آنها احتمالاً بر اساس سالها تجربه است تا بازتابی واقع بینانه از دامنه کار مورد نیاز ارائه دهد.

و اگر مهلتی دارید، به آژانس خود اطلاع دهید. ممکن است کارهایی وجود داشته باشد که می تو،د انجام دهید مانند ت،یم پروژه به فازها یا حذف وظایف غیر ضروری برای حرکت سریع تر.

چه چیزی را در خلاصه خود بگنج،د

خوب، بیایید وارد جزئیات شویم. در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که باید در خلاصه پروژه خود بگنج،د:

پیشینه و اه، – نیازهای تجاری برای این پروژه را در میان بگذارید. مشکلی را که می‌خواهید حل کنید یا فرصتی را که می‌خواهید در آغوش بگیرید، توصیف کنید.

حضار – مخاطبان کلیدی خود را شناسایی کنید و به همان اندازه که دارید جزئیات ارائه دهید. این ممکن است شامل اطلاعات شخصیت ،یدار و پیوندهایی به تحقیقات بازار موجود باشد. سفر کاربر مورد انتظار آنها را هنگام تعامل با محصول یا خدمات دیجیتال خود در نظر بگیرید.

ا،امات – ا،امات پروژه اصلی خود را در سطح بالا مشخص کنید. به این فکر کنید که انتظار دارید چه عملکردی را ببینید.

ادغام ها – هر سیستم خارجی یا شخص ثالثی را که پروژه شما نیاز به اتصال به آن دارد، شناسایی کنید. بیان کنید که آیا اینها برای شما جدید هستند یا سیستم های موجودی که با آنها کار می کنید.

الهام گرفتن – پیوندهایی را به سایر وب سایت ها، محصولات یا خدماتی که الهام بخش شما هستند، اضافه کنید. به آژانس خود اطلاع دهید که چه چیزی را دوست دارید!

ج، زم، – مشخص کنید که روی چه ج، زم، و چرا کار می کنید. اگر ضرب الاجل سختی دارید، حتما آنها را در نظر بگیرید.

بودجه – بودجه موجود برای این پروژه را بنویسید. اگر از بودجه نهایی مطمئن نیستید، سعی کنید یک محدوده بودجه تقریبی برای محدود ، موارد ارائه دهید.

اکنون الگوی مختصر دیجیتال خود را دریافت کنید!

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد که چرا یک بریف دیجیتال مهم است، چگونه برای نوشتن آن آماده شوید و چه مواردی را باید حتما در آن گنجانده باشید.

برای آسان تر ، زندگی شما، ما یک را آماده کرده ایم قالب توجیهی رایگان برای شما. از آن برای گرفتن اطلاعات صحیح به روشی واضح و مختصر استفاده کنید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-write-a-brief-for-your-di،al-agency-template-included/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب