چگونه یک طرح تجاری برای فروشگاه تجارت الکترونیکی خود بنویسیم

How to write a business plan for your e-commerce business


آیا تا به حال سایت هایی مانند Etsy یا آمازون را مرور کرده اید و فکر کرده اید، “من می توانم چنین چیزی را بفروشم”؟ راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی خود می تواند دشوار باشد، به خصوص نوشتن یک طرح تجاری.

اما طرح تجاری را به ،وان برنامه بازی خود در نظر بگیرید. به شما کمک می کند:

  • ایده های خود را توضیح دهید
  • مسائل مالی را کشف کنید
  • نحوه ارائه محصولات خود را به مشتریان خود ترسیم کنید.

فقط سرمایه گذاران یا اعضای خانواده نیستند. این به شما بستگی دارد که یک مسیر روشن به جلو بسازید.

کنجکاو هستید که چگونه شروع کنید؟ بیایید گام به گام نحوه نوشتن یک طرح تجاری تجارت الکترونیک را یاد بگیریم تا بتو،د رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

چرا به یک طرح تجاری تجارت الکترونیک نیاز دارید؟

با بیش از 2.6 میلیارد نفر ،ید آنلاین، داشتن یک برنامه واضح شما را متمرکز نگه می دارد. به علاوه، به سرمایه گذاران نشان می دهد که چرا ،ب و کار شما ارزش حمایت آنها را دارد.

علاوه بر این، یک طرح تجاری تجارت الکترونیک به شما کمک می کند:

  • استراتژی خود را شکل دهید: نوشتن آن شما را وادار می کند که به نحوه اداره ،ب و کار خود فکر کنید – بازاریابی، فروش، حتی اجرا.
  • ایده های خود را آزمایش کنید: این به شما کمک می کند بد،د که کدام ایده ها سودآور هستند و ارزش دنبال ، را دارند.
  • هزینه های خود را بد،د: برنامه‌ریزی پول نشان می‌دهد که برای پیشرفت و رشد در عین حصول اطمینان از سودآوری، چه چیزی لازم است.
  • مخاطبان خود را درک کنید: تحقیقات بازار در طرح به شما کمک می کند تا مشتریان خود و بهترین راه های دسترسی به آنها را شناسایی کنید.
  • طرح بازاریابی: جذب مشتری به صورت خودکار نیست. طرح شما تعیین می کند که چگونه ترافیک را به وب سایت خود بیاورید و هزینه آن چقدر است.

اکنون که می د،د چرا به یک طرح تجارت الکترونیک نیاز دارید، بیایید روند ایجاد آن را درک کنیم.

چگونه یک طرح تجاری تجارت الکترونیک بنویسیم

هر طرح ،ب و کار از یک ساختار اساسی پیروی می کند، اما برای تجارت الکترونیک، جزئیات بیشتری وجود دارد که باید اضافه کنید.

در اینجا یک تفکیک ساده از مواردی که باید شامل شوند آورده شده است:

با یک خلاصه اجرایی شروع کنید

معمولاً بعد از اینکه تمام جزئیات دیگر را تمام کردید، ،مت خلاصه اجرایی را در آ، می نویسید. خلاصه کاملی از برنامه شما نیست.

اما، وقتی با سرمایه گذاران صحبت می کنید، ابتدا باید این خلاصه را حفظ کنید.

چرا؟

زیرا ا،ر سرمایه گذاران از یک ج، زم، فشرده پیروی می کنند. آنها احتمالاً وقت نخواهند داشت که کل برنامه را طی کنند. خلاصه اجرایی یک نمای کلی از آنچه برنامه شما شامل می شود به آنها ارائه می دهد.

اگر بعد از خواندن خلاصه علاقه مند شدند، می تو،د طرح کامل را به آنها بدهید.

اما مطمئن شوید که خلاصه اجرایی شما موارد زیر را برجسته می کند:

  • ایده ،ب و کار شما
  • محصولاتی که می فروشید
  • یک مرور سریع از بازار هدف شما
  • یک ع، فوری از تیم و پول شما.

اگر تجزیه و تحلیل بازار انجام داده اید، آن را مختصر اما به اندازه کافی آموزنده بیان کنید تا ایده روشنی از آنچه برای آن کار می کنید ارائه دهید.

مشکلی که حل می کنید را بیان کنید

بخش اول طرح ،ب و کار تجارت الکترونیک شما فرصتی را که دنبال می کنید توضیح می دهد. اینجا جایی است که در مورد مشکلی که برای مشتریان حل می کنید صحبت خواهید کرد.

هر اقدامی مشکلی را حل می کند. برای موفقیت، ،ب و کار شما باید چیزی منحصر به فرد ارائه دهد.

حتی اگر محصولات مشابه دیگران را می فروشید، می تو،د با ارائه موارد زیر متمایز شوید:

  • تجربه ،ید بهتر
  • قیمت های پایین
  • خدمات مشتری برجسته

برای مثال، ممکن است روی ارائه پشتیب، بهتر از مشتری یا ارائه قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر تمرکز کنید. مشتریان شما را در رقابت انتخاب می کنند زیرا شما آنچه را که آنها نیاز دارند ارائه می دهید.

یا می تو،د یک محصول کاملا جدید معرفی کنید. ممکن است وسایل آشپزخانه ای را ایجاد کرده باشید که به طور خاص برای افراد مبتلا به آرتروز طراحی شده اند. یا ممکن است خط جدیدی از صابون های پایدار را بفروشید که برای سیاره و پوست شما بهتر است.

در مورد بازار هدف خود بنویسید

بخش بازار هدف جایی است که شما گروه خاصی از مشتریان را که می خواهید جذب کنید تعریف می کنید.

جذب همه افراد سخت است. بنابراین، روی یک گروه خاص تمرکز کنید و از آنجا شروع به رشد کنید.

به ،وان مثال، ممکن است قصد داشته باشید که به متخصصان جو، بفروشید که عاشق طراحی خوب هستند. یا شاید شما خانواده های جدیدی را هدف قرار داده اید که به دنبال ،اب بازی های مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست هستند.

در اینجا شرح خواهید داد:

  • مشتری ایده آل شما کیست؟
  • آنها چگونه هستند (سن، درآمد، مکان)
  • چند مشتری بالقوه در بازار شما وجود دارد؟

هرچه دقیق تر شوید، بهتر می تو،د نیازهای آنها را برآورده کنید و برجسته شوید. همکاری با آژانس‌های بازاریابی محتوا می‌تواند به شما در توسعه استراتژی‌های هدفمند و ایجاد محتوای قانع‌کننده متن، با مخاطبان خاص شما کمک کند، و اطمینان حاصل شود که پیام شما به آنها می‌رسد و آنها را به طور مؤثر درگیر می‌کند.

در مورد برنامه بازاریابی خود صحبت کنید

برخلاف فروشگاه‌های سنتی، مشتریان نمی‌توانند وارد شوند و آنچه را که شما ارائه می‌دهید ببینند. برای آوردن ترافیک به سایت خود به یک برنامه مشخص نیاز دارید. بنابراین، مهم است که بد،د از کدام کانال ها می تو،د مشتریان ایده آل خود را بیاورید.

در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • بازاریابی محتوا: پست های وبلاگی بنویسید که مشتریان شما از آن لذت ببرند. این به آوردن آنها به سایت شما کمک می کند. پست های مهمان در وبلاگ های دیگر که مشتریان شما می خوانند نیز ایده خوبی هستند.
  • رسانه های اجتماعی: ا،ر مردم انتظار دارند که ،ب و کارها در ش،ه های اجتماعی حضور داشته باشند. پلتفرم هایی را که مشتریانتان از آنها استفاده می کنند انتخاب کنید و برنامه ای برای تعامل با آنها ارائه دهید.
  • روابط عمومی سنتی: روابط عمومی سنتی هنوز کار می کند. اگر پست های محبوبی در مورد ،ب و کار خود بنویسید، می تواند به شما در دستیابی به مشتریان جدید کمک کند.
  • تبلیغات: تبلیغات آنلاین می تواند تأثیر داشته باشد زیرا می تو،د عملکرد آن را پیگیری کرده و در صورت نیاز آن را تنظیم کنید. اگر بودجه دارید، می تو،د تبلیغات آفلاین را نیز امتحان کنید.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO): کلمات کلیدی من، را به پست های وبلاگ خود اضافه کنید تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. علاوه بر این، از URL های توصیفی استفاده کنید، متا تگ ها را اضافه کنید و مطمئن شوید که وب سایت شما به سرعت بارگذاری می شود. همه این عوامل تضمین می کنند که وب سایت شما بهینه سازی سئو است. همکاری با آژانس‌های سئوی تجارت الکترونیک می‌تواند تلاش‌های شما را با ارائه راهنمایی‌های متخصص در اجرای این استراتژی‌ها افزایش دهد و به شما کمک کند دید وب‌سایت خود را بهبود بخشید و ترافیک هدفمند بیشتری را جذب کنید.

در مورد عملیات تجاری خود بنویسید

طرح ،ب و کار شما مک، است که می تو،د ببینید از روز اول اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. این تضمین می کند که بعداً با مشکلی مواجه نشوید.

در اینجا چیزی است که باید در مورد آن فکر کنید:

  • تولید: اگر محصولاتی تولید می کنید، بد،د که چگونه و کجا آنها را تولید خواهید کرد. این ممکن است راه‌اندازی فرآیند خود یا یافتن سازنده باشد.
  • فناوری و پردازشگرهای پرداخت: هر فروشگاه تجارت الکترونیکی به فناوری خوبی نیاز دارد. پلت فرم من، را انتخاب کنید، ویژگی های مورد نیاز خود را تعیین کنید و پردازش پرداخت امن را برای مشتریان خود تنظیم کنید.
  • مکان ها: شما هنوز به مک، برای اداره ،ب و کار خود نیاز دارید حتی اگر آنلاین باشد. می تواند خانه یا دفتر کوچک شما باشد. مطمئن شوید که می د،د چه چیزی لازم است و چقدر هزینه دارد.
  • تامین کنندگان: شما به تامین کنندگان نیاز خواهید داشت. فرقی نمی کند که محصولاتی را تولید می کنید یا آنها را دوباره می فروشید. باید بدونی کی هستن؟ شرایط آنها چیست؟ چقدر سریع می توانند تحویل دهند؟ این جزئیات را در برنامه خود قرار دهید.
  • ذخیره سازی و تکمیل: اگر دراپ شیپ نیستید به فضای ذخیره سازی برای نگهداری محصولات خود نیاز دارید. علاوه بر این، به برنامه ای برای بسته بندی و ارسال سفارشات، و همچنین رسیدگی به بازگشت نیاز دارید.

ساختار تیم خود را شرح دهید

این بخش در مورد چگونگی ساختار ،ب و کار شما صحبت می کند و به شما می گوید که چه ،ی آن را اداره می کند. اگر با دیگران شریک هستید، تعریف قرارداد مشارکت مهم است. شما باید روشن کنید که چه ،ی مالک چه چیزی است و نقش ها چگونه ت،یم می شوند.

همچنین باید توضیحی در مورد شرکت ارائه دهید. تیم مدیریت را برجسته کنید و شرایط آنها را به اشتراک بگذارید. سرمایه گذاران می خواهند بدانند که افراد من،، ،ب و کار را هدایت می کنند. توضیح دهید که چرا تیم شما برای موفقیت ،ب و کار شما من، است.

حتی اگر به دنبال سرمایه گذاری خارجی نیستید، این بخش همچنان مهم است. این به شما کمک می کند برنامه ریزی کنید که چه ،ی در تجارت شما چه کاری انجام می دهد. همچنین فکر ، از قبل در مورد استخدام مفید است. حتی اگر در حال حاضر کارمند نمی خواهید، بهتر است بد،د چه ،ی و چه زم، به آن نیاز خواهید داشت.

شامل یک برنامه مالی

در نهایت، طرح ،ب و کار تجارت الکترونیک شما نیاز به یک برنامه مالی دارد.

اگر به دنبال سرمایه گذار هستید، آنها می خواهند ببینند:

  • پیش بینی فروش
  • صورت سود و زیان (یا صورت سود و زیان)
  • صورت جریان وجوه نقد
  • ترا،مه.

اما حتی اگر به سرمایه گذار یا وام نیاز ندارید، باز هم باید اعداد را اجرا کنید. این ،مت از برنامه شما مهم است. باید بد،د که آیا فروش و هزینه های شما افزایش می یابد یا خیر.

بهتر است هر موضوعی را قبل از اینکه روی کاغذ بیاورید کشف کنید تا اینکه بعد از صرف پول برای ،ب و کارتان آن را کشف کنید.

خلاصه کنید

راه اندازی یک ،ب و کار بدون برنامه دشوار است، اما برای تنظیم یک برنامه هرگز دیر نیست. یک طرح خوب به ،ب و کار شما جهت می دهد. همچنین به شما کمک می کند بفهمید چه کاری انجام می دهید و چرا.

طرح ،ب و کار تجارت الکترونیک همچنین به تعیین تیم، ماموریت و مخاطبان هدف شما کمک می کند.

با نکات و مثال های این مقاله، شما در مسیر درستی قرار دارید. اما نوشتن یک طرح تجاری می تواند استرس زا باشد، به خصوص زم، که چیزهای دیگری برای جستجو دارید.

بنابراین برای سرعت بخشیدن به کارها، همیشه می تو،د به نرم افزار طرح ،ب و کار تکیه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی از جزئیات را پر کنید و هوش مصنوعی بقیه را انجام خواهد داد.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-write-a-business-plan-for-ecommerce/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب