گزارش های بازاریابی جامع ارزش کمپین های یک آژانس بازاریابی را برجسته می کند و به حفظ روابط با مشتری کمک می کند.
آژانس های بازاریابی چگونه ارزش خود را به مشتریان نشان می دهند؟ از طریق گزارش های بازاریابی چشمگیر.
بسیاری از آژانس های بازاریابی در ایجاد گزارش هایی که مشتریان واقعا می خوانند، مشکل دارند. درک گزارشها اغلب دشوار است، فاقد تصاویر جذاب هستند یا استانداردهای حرفهای آژانسها یا مشتریانشان را برآورده نمیکنند. بدتر از آن، برخی از نرمافزارها یا ابزارهای بازاریابی موجود در بازار راهحلهای ویژه یا پشتیب، مفیدی از مشتری را ارائه نمیدهند، وقتی سؤالی در گزارش پایان ماه پیش میآید.
خبر خوب این است که با ابزارها و استراتژیهای من،، آژانسها میتوانند گزارشهای مفید و چشمگیر تولید کنند و به مشتریان کمک میکنند تا موفقیت کمپینهای خود را کاملاً درک کنند.
این راهنما همه چیزهایی را که آژانسها برای ایجاد گزارشهای بازاریابی دیجیتال جامع، واضح و جذاب بصری نیاز دارند، ارائه میکند.
در این مقاله:
- گزارش دیجیتال مارکتینگ چیست؟
- درک نیازهای مشتری
- نحوه ساختاربندی گزارش های بازاریابی برای وضوح
- اهمیت ،یب ،اصر بصری
- فرآیندهای گزارش دهی خودکار
- مهمترین نکات و خلاصه
گزارش دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به عبارت ساده، گزارش بازاریابی دیجیتال ابزاری استراتژیک است که اه، مشتریان شما را با نتایج تلاش های بازاریابی شما همسو می کند.
برای آژانسهای بازاریابی که به طور منظم این گزارشها را تولید میکنند، چالش ایجاد یک سند پر از اعداد و نمودارها نیست، بلکه ایجاد گزارشی است که فرآیند تصمیمگیری را تقویت کند و تأثیر کار آژانس را به نمایش بگذارد.
تفاوت بین گزارش “خوب” و گزارش “بد” در نحوه جمع آوری و ارائه داده ها است. گزارشی که مشتریان آن را دوست دارند نیاز به توضیح داده ها، برجسته ، شاخص های کلیدی عملکرد و پیوند مستقیم به اه، مشتری دارد. باید بینش عملی ارائه دهد، نه فقط اعداد خام، و داستان قانع کننده ای را در مورد م،ای داده ها برای تجارت مشتری بیان کند.
گزارش های پریمیوم چندین ویژگی کلیدی دارند. در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
1. آنها باید باشند خوب سازماندهی شدهاین تضمین می کند که اطلاعات به صورت منطقی جریان پیدا می کند و به راحتی قابل پیمایش است.
2. گزارش های بازاریابی باید توضیحات متنی و نمایش داده های بصری مانند نمودارها و نمودارها که اطلاعات پیچیده را قابل هضم تر می کند.
3. شخصی سازی طراحی گزارش به گونه ای که برند و صدای مشتری را منع، کند، حرفه ای بودن را به شما منتقل می کند و ماهیت شخصی خدمات شما را تقویت می کند.
4. گزارش های ممتاز، گزارش های آینده نگر هستند که فراتر از یک خلاصه اولیه از عملکرد گذشته و حال هستند ارائه توصیه های راهبردی برای اقدام آینده این رویکرد آیندهنگر درک عمیقی از ،بوکار مشتری را نشان میدهد و آژانس را به ،وان یک شریک فعال در موفقیت خود قرار میدهد.
درک نیازهای مشتری
این ما را به نقطه بعدی می رساند. چرا این همه مهم است؟
ایجاد یک گزارش بازاریابی که مشتریان آن را دوست دارند، مست،م آن است که آژانس ها جزئیات ،ب و کار مشتریان خود، نحوه عملکرد شرکت و صنعتی که در آن فعالیت می کند را درک کنند. این همان چیزی است که بین گزارشی که در پوشه سطل ، انداخته می شود و گزارشی که با دقت خوانده و تجزیه و تحلیل می شود تفاوت زیادی ایجاد می کند.
تنظیم هر گزارش برای رسیدگی به چالش ها و فرصت های خاص برای هر مشتری، توجه آژانس شما به جزئیات و تعهد به موفقیت آنها را نشان می دهد.
هنگامی که عمیق تر در ،ب و کار مشتری می پردازید، عواملی فراتر از معیارهای سطحی را در نظر بگیرید. به ،وان مثال، اگر مشتری در تولید سرنخ ها مشکل دارد، گزارش باید بر اثربخشی کانال های مختلف در جذب سرنخ های با کیفیت بالا تمرکز کند، نه اینکه صرفاً ترافیک وب سایت را گزارش کند.
به همین ترتیب، برای مشتری علاقه مند به درک برند، بر معیارهای مربوط به تجزیه و تحلیل تعامل و احساسات از واکنش های رسانه های اجتماعی تمرکز کنید.
درک این تفاوت های ظریف به شناسایی چالش های اساسی کمک می کند که ممکن است در نگاه اول آشکار نباشند.
مشاوره آژانس: با اتصال بیش از 80 پلتفرم بازاریابی مختلف برای ارائه دیدی جامع به مشتریان از تلاش های بازاریابی خود، یک گام به گزارش مشتری خود فراتر بروید. با یک دوره آزمایشی ۱۴ روزه AgencyAnalytics آن را رایگان امتحان کنید.
همسویی گزارش با چالش ها و اه، تجاری مشتری، آنها را تشویق می کند تا تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنند که منجر به بهبودهای ملموس در استراتژی بازاریابی (و بودجه) آنها شود.
چگونه گزارش های بازاریابی را برای وضوح ساختاربندی کنیم؟
هنگام ساختاردهی یک گزارش بازاریابی، آژانس ها باید اطمینان حاصل کنند که اطلاعات در دسترس و قابل اجرا هستند.
یک گزارش به خوبی سازماندهی شده معمولاً با یک خلاصه اجرایی شروع می شود که یک نمای کلی از یافته ها و نکات کلیدی آموخته شده را در سطح بالایی ارائه می دهد. این به تصمیم گیرندگان در شرکت مشتری اجازه می دهد تا به سرعت نکات کلیدی را بدون پرداختن به جزئیات دقیق درک کنند.
پس از خلاصه، گزارش باید شامل یک بخش تجزیه و تحلیل دقیق باشد. در اینجا، بسته به تمرکز گزارش، داده ها باید بر اساس کمپین، کانال یا جمعیت شناسی ت،یم بندی شوند. هر بخش باید معیارهای مربوطه را ارائه دهد که توسط تصاویری مانند نمودارها یا نمودارها پشتیب، می شود تا روندها و نتایج را نشان دهد. ارائه حاشیه نویسی یا توضیحات مختصری که داده ها را توضیح می دهد، به ویژه در هنگام ارائه تحلیل های پیچیده تر مفید است. یک جایگزین ا،ل میتواند این فرآیند را با ارائه گزینههای تجسم پویا و تعاملیتر بهبود بخشد و ارائه و تجزیه و تحلیل موثر دادهها را آسانتر کند.
این گزارش با توصیه های عملی بر اساس تجزیه و تحلیل به پایان رسید. این بخش دادهها را به استراتژی تبدیل میکند، مراحل بعدی، تنظیمات بالقوه یا تاکتیکهای جدیدی را که میتوان امتحان کرد را پیشنهاد میکند. برای مثال، اگر گزارش یک کانال با عملکرد بالا را شناسایی کند، ممکن است تخصیص مجدد بودجه بیشتر به آن منطقه را توصیه کند.
برای هر ،مت از گزارش باید ،اوین و ،اوین فرعی واضحی در نظر گرفته شود تا خواننده را به آرامی از طریق محتوا راهنمایی کند تا درک و استفاده از آن به نفع خود برای آنها آسان شود.
در اینجا خلاصه ای از یک گزارش بازاریابی واضح و مختصر آمده است:
1. خلاصه اجرایی
2. تجزیه و تحلیل داده ها
3. توصیه های قابل اجرا
اهمیت ،یب ،اصر بصری
همانطور که به طور خلاصه اشاره کردیم، گنجاندن تصاویر به مشتریان کمک می کند تا داده های پیچیده را بهتر درک کنند.
به ،وان مثال، یک آژانس بازاریابی از نمودارهای خطی برای نمایش روندها در یک کمپین خاص استفاده می کند. این ممکن است ثابت کند که تغییرات در معیارهای PPC، مانند هزینههای تبلیغاتی مشتری، با نوسانات ترافیک یا تبدیلها در طول زمان مرتبط است.
نمودارهای میله ای همچنین برای مقایسه عملکرد پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی، برجسته ، معیارهایی مانند نرخ تعامل، رشد فالوور یا دسترسی به پست ها عالی هستند.
،یب این ،اصر بصری داده ها را در دسترس تر می کند و به مشتریان کمک می کند نقاط بین فعالیت های بازاریابی به دست آمده توسط آژانس و نتایج تجاری آنها را به صورت بصری به هم متصل کنند.
مشاوره آژانس: شما میتو،د با گنجاندن برند مشتری در صفحه، جلوههای بصری گزارش را به سطح بعدی ببرید. AgencyAnalytics به بازاریابان اجازه می دهد تا تجربه ای کامل و با برند سفید را به مشتریان خود ارائه دهند و شخصیت و حرفه ای بودن بیشتری را به آنها اضافه کنند.
فرآیندهای گزارش دهی خودکار
با تاکید بر اهمیت ساختار من، و تصاویر جذاب، نحوه تهیه گزارشی را توضیح دادهایم که برای مشتریان جذاب باشد. با این حال، ایجاد چنین گزارشهای دقیق میتواند زمان زیادی طول ،شد – زم، که بازاریابان ممکن است در غیر این صورت برای توسعه استراتژیها برای مشتریان خود صرف کنند.
هیچ ، از جمع آوری دستی داده های بازاریابی هر مشتری در هر ماه لذت نمی برد. خودکارسازی فرآیندهای گزارش دهی مشتری به طور قابل توجهی این چالش را کاهش می دهد.
AgencyAnalytics به طور یکپارچه به بیش از 80 پلتفرم بازاریابی مختلف متصل می شود و نیاز به جمع آوری دستی داده ها را از بین می برد. علاوه بر این، آژانسها گزارشهایی را آماده میکنند تا بهطور خودکار بر اساس یک برنامه زم، ارسال شوند و از تحویل ثابت و به موقع بدون تلاش دستی اضافی اطمینان حاصل کنند.
مشاوره آژانس: یکی دیگر از راه های عالی برای سرعت بخشیدن به روند تولید گزارش، استفاده از ال،ای گزارش است. به ،وان مثال، یک الگوی گزارش رسانه اجتماعی به راحتی معیارهای کلیدی رسانه های اجتماعی را در یک مکان جمع آوری می کند تا آژانس ها مجبور نباشند. همچنین به طور کامل قابل تنظیم است، در صورتی که نیاز دارید چیزی را برای یک مشتری خاص تغییر دهید.
مهمترین نکات و خلاصه
یک گزارش بازاریابی کاملاً تعریف شده همیشه با یک ساختار واضح شروع می شود. این باید شامل یک خلاصه اجرایی، تجزیه و تحلیل دقیق، و توصیه های عملی باشد، که اطمینان حاصل کند که هر قطعه اطلاعات در خدمت یک هدف استراتژیک است.
افزودن ،اصر بصری مانند نمودارها و نمودارها درک داده ها را آسان تر می کند و در عین حال مشتریان را درگیر و علاقه مند به اطلاعات پیچیده نگه می دارد.
سادهسازی کل فرآیند گزارشدهی برای گسترش دسترسی آژانسها ضروری است. آژانس ها با ارائه گزارش های با کیفیت بالا و عمیق، روابط خود را با مشتری تقویت می کنند، خود را از رقبا متمایز می کنند و به نتایج تجاری م،اداری برای مشتریان خود می رسند.
در نهایت، کیفیت یک گزارش بازاریابی این پتانسیل را دارد که به طور قابل توجهی بر رضایت و حفظ مشتری تأثیر بگذارد، که نشان دهنده تفاوت بین یک مشارکت پر رونق و مشارکتی است که لنگ میزند.
منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-build-a-di،al-marketing-report-that-clients-love/