آموزش ارسال صورت معاملات فصلی-نحوه ارسال صورت معاملات فصلی 1402 | تکس مپ

برای ارسال صورت معاملات فصلی وارد سایت میشوید و در صفحه اصلی سایت بر روی صورت معاملات فصلی کلیک کنید. در قانون جدید مالیات های مستقیم تکالیف مختلفی برای صاحبان مشاغل و شرکت ها در نظر گرفته شده است که در صورت عملی نشدن آن‌ها مشمول جریمه های سنگینی میشوند. نکته در بخشی از این ماده وجود دارد که عنوان میکند، معاملات کوچک یعنی معاملاتی که تا ده درصد حد نصاب آن ها باشد نیازی به ارسال ماهانه ندارند و میتوانند همانند دیگر مودیان به صورت کلی و فصلی ارسال کنند.

اهمیت ثبت گزارش معاملات فصلی

یکی از اصطلاحاتی که در حوزه حسابداری و مالیات استفاده می شود صورت معاملات فصلی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. اما در شیوه آنلاین باید وارد سامانه شده و پس از ثبت‌نام و اعتبارسنجی، کد کاربری و کلمه عبور برای شما از طریق پست ارسال خواهد شد. صاحبان کسب‌وکاری که مشمول اجرای قانون مالیات بر ارش افزوده هستند. درصورتیکه اطلاعات پرداخت مبالغ بابت قراردادها در فهرست “پرداخت قرارداد” درج و ارسال گردیده بود نیازی به درج و ارسال مجدد آن در فهرست “فروش” نیست. حال بسته به نوع درخواست خود یکی از گزینه‌های (کل اطلاعات، جستجوی کد رهگیری، گزارش بر اساس سال و فصل یا گزارش بر اساس شناسه/شماره ملی) را انتخاب کنید.

روش غیربرخط (Offline)

اگر به هر دلیل این اطلاعات به درستی ارسال نشود یا این که مودی نسبت به اقدام آن امتناع ورزد، شامل جریمه‌های خاصی خواهد شد. همچنین برخی معاملات از ارائه اطلاعات در این گزارشات فصلی معاف هستند. در این مطلب به بررسی کامل ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم در مورد ارائه گزارشات فصلی پرداختیم. سامانه ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی مشمولان مالیات، مدتهاست که یکی از پر مراجعه ترین سامانه های دولتی برای اشخاص حقوقی در ۳۱ استان کشور است. طبق دستورالعمل ماده صد و شصت و نه قانون مالیات های مستقیم، کلیه مودیان موظف هستید که صورت معاملات سه ماهه خود را طبق دستورالعمل و رویه و فرآیندی که در سامانه معاملات فصلی ارائه شده، ثبت کنند.

  • دوست گرامی از شما ممنونیم که مشکل خود را با مطرح کردید اما موضوع شما نیاز به صرف وقت و بررسی پرونده دارد که ما پیشنهاد می کنیم با یک مشاوره مالیاتی موضوع را مطرح کنید.
  • این آموزشگاه هدف خود را خدمت‌رسانی به ایرانیان مقیم خارج از کشور قرارداد، تا با آموزش‌های حرفه‌ای و باکیفیت و همچنین اعطای مدرک رسمی دیپلم و گواهی‌نامه بین‌المللی مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، گامی مؤثر در تسهیل این عزیزان برداشته باشد.
  • داشتن یک نرم افزار مالی و حسابداری دقیق می‌تواند تهیه و ارسال این گزارش را بسیار آسان کند.
  • شخصی که کد اقتصادی ندارد نمی‌تواند اظهارنامه معاملات فصلی خود را در سامانه صورت معاملات فصلی ارائه کند.

پس از اطمینان از صحت اطلاعات و طی کردن صحیح مراحل، دکمه ثبت نهایی را بزنید. ارسال به موقع این مدارک و مستندات از جریمه شدن یا تاخیر مداوم جلوگیری میکند. © انتشار مقالات این سایت با ذکر منبع و با رعایت قانون کپی رایت مجاز است . تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تیم حسـابــنـو می باشد . با کلیک روی این دکمه امکان نمایش یا عدم نمایش ستون های اطلاعات مربوط به هر نمایش وجود دارد. اگر نوع شخص طرف قرارداد، حقیقی باشد، نام و نام خانوادگی و دیگر موارد ستاره دار خواسته را درج کنید.

معرفی سامانه ارسال معاملات فصلی

آموزش ارسال صورت معاملات فصلی-نحوه ارسال صورت معاملات فصلی 1402 | تکس مپ

حال که دانستید صورت معاملات فصلی چیست، خوب است با تاریخچه آن نیز آشنا شوید و بدانید تاریخچه گزارش معاملات فصلی چیست. رسالت موسسه خدماتی آموزشی راوی حساب ارتقا دانش مالیاتی افراد می باشد و برای رسیدن به این مهم نهایت تلاش خود را می کنیم تا مخاطبین و مشتریان گرانقدر ما از خدماتی که ارائه می دهیم رضایت کامل داشته باشند. با دوبار کلیک روی نام گزارش در صفحه بعد اطلاعات گزارش شامل سال و فصل و مبالغ کلی وارد شده قابل مشاهده می باشد. هدف اصلی این شرکت کمک به کسب و کارها برای استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و به‌روز بود تا منجر به پیشرفت و توسعه آن‌ها شود.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب