آموزش سئو تصاویر (Image SEO)

اگر میخواهید ایدههای کلیدی بیشتری پیدا کنید، روی پیوند داخلی کلیک کنید. “prev” را در کد ها پیدا میکند، متوجه میشود صفحه اصلی کدام یک است و از آن برای اهداف ایندکس شدن بهتر استفاده میکند. این صفحه ای است که باید روی یک دسته بندی از محصولات موبایل شما سئو شود، دقیقا مشابه کاری که دیجی کالا یا سایت های دیگر کرده اند. شما با amp کردن یک صفحه از سایت خودتان (که به کمک کدنویسی یا افزونه های وردپرسی انجام میشود) آن صفحه را در دیتابیس گوگل ذخیره میکنید. بردکرامب یا نان ریزه، همان لینک هایی هستند که در بالای هر صفحه به کاربر نشان میدهند که الان دقیقا در کدام بخش از سایت قرار دارد. دقت کنید که بردکرامب ها انواع مختلفی دارند و صرفا به یک نوع محدود نمیشوند. اگر شما عبارتی (کلیدواژه) را در گوگل جستجو کنید احتمالا با ۱۰ سایت در صفحه اول گوگل رو به رو خواهید شد که به ترتیب لیست شدند باید بهتون توضیح بدم که این سایت ها اتفاقی در نتایج گوگل لیست نشده اند و با تکنیک هایی خاصی به صفحه اول گوگل با یک عبارت مشخص آمده اند که به این تکنیک ها سئو میگویند.

همانطور که میدانیم موتورهای جستجو ، دارای دو کارکرد خزش (Crawling) و فهرستبندی (Indexing) هستند. افراد زیادی برای یک کسب و کار محلی جستجو می کنند، حتی اگر آن کسب و کار خدماتی ارائه دهد که وابسته به مکان نیست. این یعنی اگر تمامی 200 فاکتور سئو را در سایت رعایت کرده باشید، اما کاربران نتوانند با سرعت مناسبی به وب سایتتان وارد شوند، گوگل رتبه خوبی در نتایج به شما نمیدهد. پس از انتخاب کلمات کلیدی، می بایست آنها را در سایت خود بگنجانید. وردپرس بطور پیش فرض دارای تنظیمات پیوند است تا این امکان را فراهم آورد که ان را مطابق نیاز خود تغییر دهید. همانطور که پیش از این ذکر کردیم، سئو یک فرایند ثابت نیست بلکه چهارچوبی است که خود دارای فرایندها و قواعدی است. بلکه ساختار سایت باید به شکلی چیده شده باشد که کاربر در زمان کوتاهی و با کمترین کلیک، به هدف مورد نظر دسترسی داشته باشد. نیازه که خیلی خلاصه بگم تجربه کاربری یعنی چی؛ تصور کنید توی گوگل یه کلمه کلیدی و عبارتی رو سرچ می­کنید و وارد سایت اول می­شید مباحثی مثل دیزاین اون سایت، فرمت محتوا ، فرمت صفحه و خیلی مباحث دیگه و از همه مهمتر اینکه آیا اون محتوا و اون صفحه تونسته به نیاز شما پاسخ بده یا نه ، اگر این فاکتورها رو رعایت کرده باشه و نیاز شما برطرف شده باشه ، میتونیم بگیم که اون وب­سایت از نظر تجربه کاربری موفق بوده و UX مناسبی رو داشته و لازمه اینجا یه موضوع خیلی مهم بگم ، اگه ما هم بیایم این مبحث تجربه کاربری یا همون UX رو اولویت کارمون قرار بدیم فعالیت و بهینه­سازی صفحاتمون به شکلی انجام میشه که میتونیم بگیم که بالای ۷۰% فاکتور های گوگل رو داریم رعایت میکنیم.

موتورهای جستجو نیز بر اساس امتیازات مبتنی بر هر متریک که هر سایت به دست میآورد ، نتایج را در صفحات نمایش نتایج رتبهبندی میکنند. پس حواستان باشد سرویس دهنده ای را انتخاب کنید که سرعت و پشتیبانی قابل قبولی ارائه دهد. واضح ترین دلیل برای یادگیری جاوا اسکریپت این است که بتوانید یک توسعه دهنده وب شوید. ولی لازم است بدانید که گوگل در حال حاظر از یک متد یادگیری ماشینی به اسم RankBrain، برای این کار استفاده میکند. بد نیست بدانید که سئو تکنیکال کمک زیادی به سئو و رتبه های هر سایت می کند و به همان اندازه که موثر است، انجام ندادن آن نیز سایت شما را با مشکل رو به رو می کند به این صورت که اگر اشتباهات فنی مهمی در آن رخ دهد، ممکن است برای سایت شما بسیار گران تمام شود. با قابلیتی به نام کم حجمسازی (Minifying) میتوان این مشکل را حل کرد.

این روزها javascript و چارچوب های متناظر با آن توسط بسیاری از توسعه دهندگان وب استفاده می شوند و مورد استقبال چشمگیری واقع شده اند. و چون یکی از راههای افزایش بازدید سایت سئو هستش با آمار نمودار زیر به اهمیت سئو پی میبرید. باز شدن صفحات خالی یا خطای ( 404 ) یکی از مواردی است که می تواند مانند کند بودن سایت تجربه کاربری را از حالت ایده آل دور کند. نکته حائز اهمیت در خصوص منو Breadcrumb این است که نه تنها برای تجربه کاربری سایت، بلکه برای بهبود ساختار سایت از لحاظ سئو، ایده آل است. این موضوع باید در حین طراحی قالب و کدنویسی لحاظ شود و از آنجایی که تعداد قابل توجهی از کاربران سایت را در گوشی هایشان می بینند، از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

برای دیدن این فایل هم کافیست نام دامنه را به همراه /robots.txt در مرورگر خود تایپ کنید. به همین منظور متد جدیدی را در ارائه این دوره طراحی کردهایم که نام آن را آموزش 4 بعدی گذاشتهایم. وردپرس افزونه های مختلفی از SEO ارائه می دهد. وردپرس افزونه ای بسیار مفید به نام نقشه های XML ارائه می دهد که به طور خودکار نقشه سایت وب سایت شما را تولید کرده و به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را بهتر بررسی کنند. ربات های موتور جستجو قبل از اینکه به سایتتان وارد شوند و مطالب آن را بررسی کنند، به سراغ بخشی از کدهای سایت میروند تا مطمئن شوند که شما اجازه بررسی سایت به آنها را داده اید. در این تگ بهتر است از کلماتی مانند کلمه کلیدی یا کلماتی که برای نام تجارتتان انتخاب کرده اید استفاده شود. زمانی که شما یک صفحه را نوایندکس کنید (به کمک افزونه هایی مثل یوآست و رنک مث قابل انجام است) به ربات های موتور جستجو دستور داده اید که آن را بررسی نکرده و ایندکس هم نکنند.

برای این کار کافی است تیکی که در مقابل جمله “از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” قرار گرفته را برداشته و صفحه را ذخیره کنید. با گذر از اهمیت برندسازی مؤلفین و نویسندگان سایتتان ، داشتن ستونی مخصوص به هریک در صفحه اول سایت (مانند کاری که روزنامه نگاران انجام می دهند ) سبب می شود تا این افراد ملزم به ارائه مطلب جدیدی رأس زمان مقرر شوند ، پدیده ای که از یک سو به تقسیم کار میان جمله اعضای کارگروه تولید محتوا می شود و از سویی دیگر با ارائه مطالبی در قالب های مشخص – آن هم در بلند مدت – گوگل را وادار به باز کردن حساب ویژه ای روی نظم و دیسیپلین این تارنما و ارائه میدان وسیعتری برای خودنمایی به آن می کند .

تا بتواند در رقابتی که در این زمینه وجود دارد پیروز شود، حذف در امر سه و وبسایت خود هرگز از سئو تکنیکال غافل نشوید. سه کلیک عمق زیادی به دسترسی میدهد و سبب معطل شدن رباتهای خزنده میگردد و برای سئو جالب نیست. از معیارهای مهم سئو تکنیکال بهینه سازی رسانه هاست.رسانه بخش مهمی از هر وب سایت است که می تواند به کسب رتبه و بهینه سازی ان کمک کند و یا برعکس سبب شود که تمام تلاشهای شما برای سئو کاملا خراب شود. فرآیند پیشبرد یک پروژه سئو بهینه سازی کدنویسی و ساختار وب سایت با رعایت اصول سئو در تگ های وب سایت آغاز می گردد. ”stylesheet” به درون تگ اضافه میشود و در آن تگ ، به فایل CSS ویژهای به نام style.css ارجاع میشود. این رباتها درون پیجها و سایتهای مختلف نفوذ کرده و بر اساس متریکهای مختلف سئو اطلاعات جمعآوری میکنند.

فقط به این خاطر که از قابلیت بک لینک اطلاع ندارید این فرصت را ازدست ندهید. یک نکته مهم؛ اگر قالب سایت شما یک قالب معتبر و معروف است، نیاز به نگرانی در مورد کدهای آن ندارید. به همین جهت اگر تصاویری با حجم بالا استفاده می کنید و زمان بارگذاری صفحات سایت شما طولانی است، قطعاً امتیاز منفی از سوی گوگل دریافت خواهید کرد. چطوری عکس هایی را تولید کنیم که کیفیت بالا و حجم کمی داشته باشند ؟ فراموش نکنید که حتی پیشرفته ترین موتور جستجو ، یعنی گوگل نیز نمی تواند این مورد را به خوبی ای که باید اداره کند، پس سایر موتورهای جستجو مانند Baidu ، Naver ، Bing etc.etera چطور؟ معماری و ساختار سایت نقش مهمی در درک ارزش و ارتباط معنایی صفحات سایت برای موتورهای جستجو دارد. با ایجاد لینک از درون متن یک مقاله به مقالهای دیگر، گوگل و کاربران را از ارتباط این مقالات مطلع خواهید ساخت. به طور کلی هرچیزی که در سایت خود بارگزاری می کنید به سئو درون صفحه یا همان سئو داخلی مربوط می شود. به بیانی دیگر، آنها چیزی هستند که کاربر برای دسترسی به سایت شما آنها را در نوار آدرس خود مشاهده می کند.

اگر کد ۵xx رخ دهد ، یعنی اشکال از رایانه مخاطب شماست. جستجو پایه و اساس استراتژی سئو تکنیکال شماست. فایل robot.txt یک فایل کاملا تخصصی با کاربرد فنی در سایت شماست. همهی سایتها (استاتیک یا داینامیک) ساختار کموبیش مشترکی دارند: با زبان نشانهگذاری HTML ساختار اصلی سایت و صفحاتش ساخته میشود، با CSS به صفحات و محتواها استایل داده میشود و درنهایت با Javascript (که زبان برنامهنویسی و سمت کاربر،Front-end، است) صفحات تعاملیتر و پویاتر میشود. همچنین گاهی پیش می آید که لینک های خراب یا شکسته داشته باشید که در چنین شرایطی ممکن است کاربران یا گوگل به سمت آدرس های بن بست هدایت شوند. اغلب سایت های وردپرسی در ابتدای راه اندازی به صورت پیش فرض، اجازه ایندکس سایت (بررسی و فهرست بندی صفحات در نتایج) را به ربات ها نمیدهند. فریم ورک ها چارچوب ها و قالب های آماده ای هستند که با تکمیل آن ها می توانید بدون نیاز به کد نویسی های اضافی صفحات وب و اپلیکیشن ها را راه اندازی کنید. سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، پلتفرم محبوب برای راه اندازی سایت های کسب و کار و فروشگاه اینترنتی است که تنها با یک نصب ساده آماده استفاده می شود. این کار فهرستبندی نام دارد.

در صورتی که سئو تکنیکال انجام نشود چه اتفاقی می افتد؟ سوال این است که اگر سئو تکنیکال را انجام ندهیم چه اتفاقی برای سایت ما خواهد افتاد؟ مثلا صفحاتی مثل صفحه خرید که دارای دکمه های زبان js هستند، در صورت amp شدن قابلیت خود را از دست میدهند. از جمله این افزونه ها عبارتند از افزونه breadcrumb و همینطور خود افزونه yoast seo. از جمله Yoast SEO ، All in One SEO Plugin و موارد دیگری که از وب سایت شما مراقبت کرده و شما را به اضافه کردن عنوان Meta ، توضیحات متا ، برچسب های متا ، کلمات کلیدی و موارد دیگر تشویق می کنند. و حالا که دوباره همان را داخل سایت دیگری مشاهده کند، می فهمد که سایت مورد نظر تصویر را از سایت اصلی کپی کرده است. تولید محتوا. اگر برای وبسایت خود محتوای با کیفیت تولید کنید، مخاطب به سرعت وبسایت شما را پیدا می کند و در آن زمان سپری می کند. البته در کنار رعایت این موارد باید به آیتمهای دیگر سئو از جمله سئوی محتوا نیز توجه داشته باشید تا بتوانید جایگاه برتر صفحه خود در گوگل را حفظ کنید و روزانه میزبان بازدیدکنندگان بسیاری باشید.

با کمک سوالات شما من میتوانم نقاط ضعف مقاله را پیدا کرده و در بروزرسانی های بعدی آنها را رفع کنم. کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند. پیوندهای داخلی: اتصال صفحات سایت با پیوندها به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکند تا آنها را پیدا کنند. یا داده های ساخت یافته کدهایی هستند که بخشهای مختلف سایت را با فرمت ویژه ای به موتورهای جستجو معرفی می کنند. این بخش را میتوانستم با نکته 11 مقاله ادغام کنم اما این کار را نکردم تا بتوانم در همین بخش به صورت مجزا در مورد صفحات 404 و ریدایرکت ها توضیح بدهم. رتبه بندی صفحه وب به مجموعه ای کامل از الگوریتم ها بستگی دارد. 1. از تصاویر متحرک استفاده کنید تا مدت زمان توقف کاربران در صفحه بیشتر شود. دنبال کردن بهترین تکنیک ها برا بهینه کردن این موارد به شما کمک میکند تا با آپدیت الگوریتم نگرانی نداشته باشید. یارای رقابت با گوگل را ندارند اما، در واقع قدرت گوگل در الگوریتم های پیچیده آن است که این سئوکار ها هستند که با تلاش شبانه روزی خود می کوشند که سایت را براساس این الگوریتم ها بهینه سازی کنند و در رتبه های بالای جستجو قرار دهند.

فاکتور اصلی گوگل برای رنک دهی به سایت شما رفتار کاربر است و از آن جایی که رفتار کاربری تحت تاثیر تجربه کاربری است، توضیحات متا اهمیت پیدا می کند. در عصر دیجیتال امروز، قطعا تمام کسب و کار ها به دنبال بستری آنلاین برای بیزینس خود هستند، در حالی که با ورود به اولین مرحله که ساخت وبسایت است، با مشکل مواجه میگردند. همچنین وب سایت شما ممکن است در بلاک لیست قرار گیرد که مشکل را تشدید می کند. به همین دلیل موتور جست جوی گوگل هم صفحات سریع را خیلی بیشتر از صفحات خوب اما کند می پسندد و ارزشمند می داند. به این موضوع عمق صفحات (page death) هم گفته میشود و اشاره میکند که اگر قرار است کاربرتان به صفحه موبایل lg k20 سایت برسد، نباید از چندین صفحه مختلف عبور کند. بطور کلی هرچی یک صفحه لینک دریافتی بیشتری داشته باشد رتبه بالاتری در گوگل میگرد.

برای مثال ممکن است وجود محتوای تکراری در سایت، خزنده های گوگل را دچار مشکل کنند و در تشخیص و شناسایی محتوای اصلی شما سردرگم و دچار اختلال شوند. عنوان سایت، آرشیو، دستهبندی و تگها را مشخص کنید. همانطور که مشخص است گوگل همیشه به محتوای باکیفیت اهمیت می دهد و می خواهد مطمئن شود سایت هایی که محتوای با کیفیتی دارند رتبه های بهتری دارند و سایت هایی که محتوای بی کیفیت تولید می کنند کمتر دیده می شوند. یکی از این قابلیتها توانایی مشخص کردن متا دیسکریپشن و عنوان یکتا برای هر صفحه است. به عنوان نمونه؛ در قدم سوم این مقاله به شما گفتم با کمک تنظیمات وردپرس، اجازه دسترسی ربات های موتور جستجو به سایتتان را بدهید. ایران تایپیست با این نیازسنجی دقیق خود قدم بزرگی در راه خدمت به کسب و کارتان برداشته است. با استفاده از سرچ کنسول گوگل، می توانید فایل robots.txt سایت خود را ارزیابی کنید، به موتور جستجوی گوگل یک سایت مپ ارسال کنید و خطاهای کرولرها را پیدا و رفع کنید.

امکان آپلود تصویر از درایو گوگل، دراپ باکس و همینطور آدرس URL از جمله امکانات خوبیست که این وبسایت در اختیار ما قرار میدهد. از جمله ایجاد نقشه سایت XML ، افزودن جزئیات متا به تجزیه و تحلیل محتوای صفحه، ریدارکت و حذف لینکهای اضافه به راحتی یک کلیک. با اعمال هر نوع فیلتر یک یا چند کارکتری به url اضافه میشود که باعث میشود یک url جدید بسازد! به این صورت زمانی که شما یک مقاله یا برگه جدید در سایت بسازید، URL از نام آن برداشته میشود. کراولر یا موتور جستجوی خزنده الگوریتمی است که برای اسکن، تجزیه و تحلیل وبسایتها به منظور رتبهبندی آنها استفاده میشود. یک سایت با اِلمان های فنی مناسب و صحیح به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که بدون هیچ اختلال و مشکلی هدف و منظور را درک کنند. و چه تاثیری میتونه بر سئو سایت و افزایش رتبه در موتورهای جستجو داشته باشه. سئو تکنیکال شامل چه مواردی می شود؟ سئو تکنیکال همچنین شامل مواردی مانند اطمینان از بارگذاری سریع صفحات شما می شود. برای مثال برخی از این فاکتورها به سوابق کاربری سایت بستگی دارد، مانند میزان سرعت بارگذاری یک صفحه از سایت مورد نظر. این کدها به ربات های موتور جستجو توضیح میدهند که هر صفحه از سایت شما چه نوع صفحه ای است (مقاله، برگه، محصول و…) و همینطور توضیحات دیگری که در نهایت باعث شناسایی بهتر سایت شما توسط ربات ها و سئو بهتر آن میشود.

سئو تکنیکال به معنای بهینه سازی فنی سایت است.در اینجا مطمئن می شوید که گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند تمام صفحات وب سایت شما را بخزند و فهرست بندی کنند. محتوای سئو شده نوعی از محتوا است که بهگونهای ایجاد میشود که موتورهای جستجو آنها را در نتایج برتر نشان میدهند.اگرچه برخی از افراد فکر میکنند که این بدان معنی است که محتوای سئو بیس باید پر از کلمات کلیدی باشد، اما به این معنی است که به موتورهای جستجو کمک میکند محتوای شمارا با موضوعی که کاربران جستجو میکنند پیوند دهد. البته منظور برگه هایی مثل برگه وبلاگ یا پرداخت نیست، بلکه برگه های دمو قالب که اغلب با متن و توضیحات انگلیسی و بی معنا پر شده اند را میگویم. طبق گفته خود گوگل، این فاکتور نقش پر رنگی در رتبه بندی وب سایت دارد.

اما اون از این شرایط سو استفاده کرده و صفحه مورد نظر را از نتایج حذف کرد. یک زمان بارگذاری صفحه پایین همواره اهمیت دارد، در کنار این واقعیت که یک عامل رتبهبندی مهم محسوب میشود. این کار حجم فایل پیج را بالا لرده و سرعت لود شدن پیج را پایین میآورد. نمونه آن را میتوانید در تصویر پایین مشاهده کنید. پس از آشنایی با تعریف سئو ، برای اینکه سایت را به درستی به دست موتورهای جستجو بسپاریم که آن را ایندکس کرده و اطلاعات مورد نیازشان را بدست آورند، لازم است به سئوی تکنیکال روی بیاوریم. سئو یا seo مخفف عبارت search engine optimization است و به زبان ساده می توان آن را بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو شرح داد. برای اینکه بهتر با این موضوع آشنا شوید ابتدا مقاله ریدایرکت چیست و سپس مقاله ارور 404 را مطالعه کنید. اگر با این فعالیت آشنایی ندارید، مقاله آموزش نوایندکس به شما کمک میکند. اگر کد ۴xx رخ دهد ، یعنی سایت شما دارای خطای سرور است و اشکالی در اتصال به صفحات شما وجود دارد که باید بهینه سازی سایت یا سئو در اصفهان برطرف گردد. در این مقاله 12 مورد که برای کمک به شما در ایجاد یک قرارداد سئو محکم وجود داره رو با هم بررسی میکنیم.

ویژگی یک سایت ایده آل این است که از لحاظ فنی درست عمل کند، سریع باشد و برای موتورهای جستجو نیز به سادگی قابل درک و crawl شود. یک وب سایت ایده آل باید خوب کار کند و در وهله اول برای استفاده کاربران سریع ، شفاف و واضح باشد. در حقیقت کار اصلی بهینه سازی فنی (تکنیکال) این است که سرعت سایت را بالا برده و کراول شدن آن از سمت خزنده های موتورهای جستجو را ساده تر و از این طریق کمک کند تا موتور های جستجو سایت را راحت تر بشناسند. از این طریق میتوانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وبسایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر میشوند. رندر سمت سرور نیز با جاوا اسکریپت شخص ثالث کار نمی کند. علاوه بر این لینکسازی و لینک دادن مطالب مرتبط نیز میتواند به شکلگیری ساختار بهتر سایت کمک کند. استفاده از لینک های داخلی زیاد در یک صفحه می تواند ارزش آنها را کاهش دهد و بایستی از لینک دادن به صفحات غیر ضروری و کم اهمیت خودداری کنید. سئو بیرون صفحه یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت به دست آوردن پیوند دهندگان، اداره میشود.

حال بر اساس یک سری از این پارامترها ، سایت باید قابلیت خزش توسط رباتهای خزنده موتور جستجو را فراهم کنند. 2. محتوای محصولات و صفحات را بررسی کنید و مطمئن شوید که محتوای آنها از روی هم کپی نشده باشد. همچنین پلاگین رنکمث و یاست لینکهای خروجی و داخلی شما را بررسی میکند. تگ Script، که کدهای جاوا اسکریپت و یا محل ذخیره سازی آنها را مشخص می کند. مسیر رسیدن به صفحات سایت (Navigation) ها باید مشخص باشد تا هم گوگل و هم کاربران بتوانند به خوبی در سایت بچرخند. در بعضی قالب ها ممکن است این تگ حذف شده یا به دفعات تکرار شده باشد که نتیجه آن کاهش قدرت سئو صفحه است. با توجه به تمام آنچه گفته شد، متوجه شدیم که تصاویر بخش مهمی در تجربه کاربران در یک صفحه وب ایفا میکنند. نام الگوریتم بعدی گوگل که در سال 2017 معرفی شد، فِرِد است. با استفاده از این الگوریتم ها و نتایجی که میگیرن هم به ما رتبه میدن. به طور کلی سه نوع (SEO) وجود دارد که سئو تکنیکال یکی از مهمترین آن ها به شمار می رود. ولی سئو به همین جا ختم نمیشود عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ هر چه تعداد لینک do follow نسبت به no follow بیشتر باشد ، این سایت قابلیت خزش بالاتری دارد. در این بخش از چرخه سئو بود که بسیاری از بازاریابان برای یافتن نتایج بالاتر رو به مطالب با کلمات کلیدی زیاد و تگ ها اوردند و همچنین از بک لینک ها جعلی استفاده نمودند. همچنین توجه داشته باشید خرید بک لینک انبوه از سایت هایی که در زمینه کسب و کار شما فعالیت می کنند، بسیار موثرتر است. اگر شما در زمینه خاصی فعالیت می کنید باید ابتدا کلمات کلیدی مرتبط را به خوبی بشناسید. ضمن اینکه امروزه می توان با میکروکپی های زیبا و حرفه ای نه تنها کاربر را ناامید نکرد، بلکه حتی تجربه کاربری خوبی ایجاد کرد. عملا ما در مثال های بالا نام هایی انتخاب کردیم که هر دو بار معنایی دارند اما اگر مقاله شما در مورد معرفی تبلت باشد مطمئنا نام وبسایت بدون اشاره به نام محصول برای شما هیچ کارآیی نخواهد داشت بلکه نام دوم که به نام محصول اشاره دارد مفید خواهد بود.

کار ربات های خزنده این است که لینک های صفحات را برای کمک به درک بهتر مطالب دنبال کنند به همین جهت مهیا کردن یک ساختار پیوسته از لینک های داخلی، کمک فراوانی به درک درست موتور جستجو و ربات های آن از سایت و محتوای شما می کند. تحقیق کلمات کلیدی با فکر کردن به اینکه «یک مشتری بالقوه برای یافتن کسب و کار یا سایت شما چه کلماتی را جستجو خواهد کرد؟ تحقیق کلمات کلیدی در واقع دریافت بینشی از مخاطب و نحوه صحبت کردن مخاطب به منظور استفاده برای بهبود محتوا است. برای مثال، بیایید فرض کنیم که میخواهید “راهنمای سفر تایلند” را رتبهبندی کنید (منظور از رتبهبندی گرفتن جایگاه در نتایج جستجو).

برای مثال اگر محتوای شما ۱۰۰۰ بار در موتور جستجو نمایش داده شود و ۱ بار روی آن کلیک شود، نرخ کلیک 0.1 درصد است. اگر از تصاویر سایت های دیگر استفاده کنید و گوگل متوجه این مورد شود، سایت شما به عنوان کپی کار جریمه شده و در نتایج بخوبی ظاهر نخواهد شد. اول از همه باید بگویم که اسکیماگذاری در سایت به عنوان یک فعالیت ضروری در سئو شناخته نمیشود اما انجامش باعث بهبود سئو و تجربه کاربری است. همه ربات ها نمی توانند مانند Javabot با JavaScript سر و کار داشته باشند. از نظر من، سئو به معنای بهینه کردن وبسایت و محتوا و همچنین افزایش آگاهی کاربران درباره محتوا از طریق لینک ها است. تگ کنونیکال درباره محتوای تکراری و محتوای دلخواه است. تگ ها و دسته بندی های سایت خود را مرتب و ساختاربندی کنید. به عبارتی مقداری از پردازش های خود را برون سپاری کنید تا تمام توان سیستمتان را برای این موارد مصرف نکنید. این نشانهگذاری میتواند نمایش نتایج محتوای شما را بهصورت چشمگیری تغییر دهد و موتور جستجوی گوگل بخش ویژهای را برای نتایج محتوای شما در نظر بگیرد. آن وقت می توانید تفاوت چشمگیری در نتایج بهینه سازی سایتتان مشاهده کنید.

اما اگر یک قالب کرک شده دانلود کرده اید، طراحی قالب را به یک آزادکار سپرده یا از یک قالب نه چندان شناخته شده استفاده میکنید، بهتر است آن را به یک سئوکار نمایش دهید تا کدهایش را بررسی کرده و مطمئن شود که مشکلی سئو سایتتان را تهدید نمیکند. همین حالا دانلود کنید! اگر شما در وب سایتتان صفحه ای داشته و آن را حذف کنید، حالا آدرس آن تبدیل به یک صفحه 404 میشود که این موضوع به شدت برای سئو سایتتان مضر است. با توجه به حساسیتی که گوگل روی امنیت اطلاعات کاربران نشان میدهد، در صورت وجود نداشتن ssl در آدرس سایتتان، کاربرانی که قصد ورود به آن را داشته باشند با ارور سایت ناامن (unsafe site) روبرو میشوند و این موضوع به شدت برای سئو سایتتان مضر است. راه هایی که می توان این سایت ها را پیدا کرد: جست و جوی موضوعات مرتبط و پیدا کردن سایت هایی که به این موضوعات پرداخته اند.

این گم شدن ممکن است بر اثر تغییر آدرس و یا حذف صفحه ای رخ دهد و اتفاق خوشایندی نیست. در مقابل، صفحات تگ، نویسنده ها و یا سایر صفحاتی که به تنهایی محتوای اصلی را ندارند را وارد سایت مپ XML نکنید. امروز قصد دارم با نوشتن مقاله آموزش تکنیکال سئو به زبان ساده، این غول ترسناک را برای همه تازکارها و افرادی که مدت کوتاهی است قدم در دنیای سئو گذاشته اند، تبدیل به یک عروسک خوشگل و کوچک کنم! یادم هست که اوایل شروع مسیر یادگیری سئو، همیشه به سئو تکنیکال مثل یک غول ترسناک نگاه میکردم؛ زمانی که اسم آن می آمد تصور میکردم که برای پیاده سازی اش در سایت نیاز به بررسی تک تک قطعه کدهای صفحه دارم و در صورت یک بی دقتی کوچک، تمامی فعالیتم در سئو را به باد میدهم. نقشهی سایت فایلی است که در در ریشهی هاست وبسایت قرار میگیرد و اطلاعات مفیدی همچون آدرس صفحات و لینکها، آخرین باری که یک صفحه ویرایش شده، و … در بخش Head از کدهای HTML سایت، قطعه کدی به نام Canonical Tag قرار میگیرد. فعالیت هایی که باعث افزایش سرعت سایت، فهم بهتر محتوای سایت توسط ربات های موتور جستجو و…

ببینید، وقتی یک ویرایشگر ویکیپدیا به یک پیوند مرده برخورد میکند، بلافاصله پیوند را حذف نمیکند. ساختار پیوند یکتای نوشته ها را از حالت پیش فرض آن تغییر داده و در حالتی بگذارید که نام مطلب شما در آدرس وجود داشته باشد. پارامترهایی مانند نرخ کلیک (CTR)، پیش بینی کیفیت محتوای صفحه و در حالت کلی محتوای سایت، همگی با کمک متا دیسکریپشن بهینه، تحت تاثیر قرار می گیرند. وب سایت شما می تواند صدها صفحه داشته باشد. البته اغلب قالب های وردپرسی به صورت پیش فرض ریسپانسیو هستند اما برای اطمینان از این موضوع میتوانید به ابزار mobile friendly گوگل مراجعه کرده و مطمئن شوید که سایتتان از نظر گوگل هم یک وب سایت بهینه است. سایت وردپرسی شما به صورت پیش فرض، از کلمات بی معنا برای انتخاب آدرس هر صفحه استفاده میکند که این موضوع میتواند علاوه بر کاهش تجربه کاربری، باعث کاهش سئو سایت شود.

با تغییر در شکل سئو، امروزه این توانایی را دارید که از کلمات کلیدیتان در مطالب خود به شکلی استفاده کنید که غیر طبیعی نباشد و وصله ناجور به نظر نیاید. به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را پیگیری کنید. رنک مث بر تارنما شما تحقیق کرده و مسائل اساسی را برایتان پررنگ مینماید و بعد آمارهایی را ارائه میکند تا بتوانید به امداد آن ترافیک تارنما و مرتبهبندی کلیدواژه خویش را ارتقا دهید. پیشنهاد میکنم برای بهینه سازی سرعت، وسواس به خرج ندهید و در این ابتدای کار، راهکارهایی که انجامش برایتان آسان است را پیاده سازی کنید.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب