آیا می دانید آژانس شما چقدر ارزش دارد؟

چند برابری که برای درآمد شما اعمال می شود بستگی به دسته درآمدی دارد که آژانس شما در آن قرار می گیرد و این یکی از عوامل اصلی است که بر ارزش گذاری کل شما تأثیر می گذارد.

اگر صنعتی که آژانس شما از آن پذیرایی می کند، انتظار رشد نمایی دارد، به فرصت های M&A علاقه مند هستید، یا در حال بررسی یک چالش جدید در حرفه خود هستید – وقت آن است که یک ارزیابی از ،ب و کار خود داشته باشید. دانستن اینکه چقدر آژانس شما ارزش دارد می تواند به ،وان راهنمای آینده آژانس شما باشد.

آ،ین، اما نه کم اهمیت، تصویر برند است. اگر آژانس شما در بازار محلی یا بین المللی شهرت زیادی دارد، به احتمال زیاد به این م،ی است که شما به راحتی استعدادها و مشتریان برتر را جذب و حفظ می کنید و احتمالاً آژانس خود را برای پروژه های جدید فهرست می کنید. کمیت ، تصویر برند دشوار است، اما می توان آن را تا حدی اندازه گیری کرد. اگر می خواهید مقداری دریافت کنید KPIهای روابط عمومی و قبلاً با یک آژانس روابط عمومی یا رسانه ای کار نکرده اید، این مکان خوبی برای شروع است. یک تصویر برند عالی می تواند منجر به ارزیابی بهتر آژانس شود.

ارزش آژانس خود را بد،د

اولین گام برای پاسخ به همه این سوالات این است که ارزش آژانس خود را بد،د. برای این کار می تو،د از ماشین حساب ارزش گذاری آژانس توسط مولد.

وقتی صحبت از درآمد به میان می‌آید، آژانس شما از نظر مالی ریسک کمتری دارد (و ارزش آن افزایش می‌یابد) هرچه درآمد بیشتری ،ب کند.

اگر آژانس خود را طوری اداره می کنید که می خواهید آن را بفروشید، بر روی ایجاد ارزش بیشتر تمرکز کرده اید.

جیمز کین، مدیر عامل و بنیانگذار Two Bulls (بخشی از DEPT)

عوامل بیشتری که بر ارزش آژانس شما تأثیر می گذارد

اما قبل از استفاده از ماشین حساب ارزش گذاری آژانس، برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد اصول ارزش گذاری آژانس، به ادامه مطلب بروید.

روش های ارزش گذاری آژانس

1. چندگانه

برخی از دسته های درآمد آژانس:

  • تا 1 میلیون دلار در سال
  • از 1 تا 3 میلیون دلار در سال
  • از 3 تا 5 میلیون دلار در سال
  • بیش از 5 میلیون دلار در سال

درآمد، درآمد، و چند برابری برخی از اولین اصطلاحاتی هستند که هنگام آشنایی با ارزش گذاری آژانس خواهید شنید، اما عوامل بیشتری وجود دارد که بر ارزش آژانس شما در بازار تأثیر می گذارد.

بر این اساس، در اینجا تقریبی از مضرب ارزش گذاری بالقوه آژانس شما در هر محدوده درآمد ارائه شده است:

  • زیر 1 میلیون دلار در سال: 0.8-1.4 x درآمد
  • زیر 1 میلیون دلار در سال: 2-4 x درآمد
  • USD 1 – 2 میلیون دلار در سال: 1-2 x درآمد
  • USD 1 – 2 میلیون دلار در سال: 4-6 x درآمد
  • 2 دلار تا 5 میلیون دلار در سال: 1.5-3 x درآمد
  • 2 دلار تا 5 میلیون دلار در سال: 6-12 x درآمد
  • بیش از 5 میلیون دلار در سال: 2-4 x درآمد
  • بیش از 5 میلیون دلار در سال: 8-15 x درآمد

درآمد خالص، EBITDA یا «درآمد» شرایطی هستند که برای مقدار خالصی هستند که آژانس شما به دست می آورد.

آژانس ها در درجه اول با استفاده از چند برابر ارزش گذاری می شوند. به بیان ساده، هرچه آژانس شما پول بیشتری به دست آورد، ضریب شما بیشتر می شود – و همچنین ارزش گذاری کلی شما نیز همینطور است.

2. درآمد و درآمد

هنگام انجام ارزیابی آژانس، درآمد و درآمد شما مهم است، اما سابقه درآمد و درآمد شما نیز کلیدی است – به خصوص در 12 ماه، 3 سال و 5 سال گذشته.

تفاوت دیگر نوع درآمد شما خواهد بود، زیرا تنها ،ب درآمد بیشتر مهم نیست. جای تعجب نیست که شما تمایل دارید برای پرداخت به درآمدهای مکرر متکی باشید هزینه های سربار آژانس شما یا برای سرمایه گذاری برنامه ریزی کنید.

برای ارزیابی آژانس خود، ابزارهای ارزشیابی یا شرکت های مشاوره یا چند برابر درآمد سالانه آژانس شما یا چند برابر درآمد سالانه شما استفاده می کنند.

3. دسته بندی درآمد

کار نگهدارنده یا قراردادهای درآمدی مکرر در طول فرآیند فروش آژانس شما مهم خواهد بود. اگر کار مبتنی بر نگهدارنده در مقایسه با پروژه محور بیشتری داشته باشید، ارزش آژانس شما می تواند بالاتر باشد. به طور مشابه، قراردادهای سالانه با مشتریان، ارزش گذاری کلی بالاتری نسبت به قراردادهای ماهانه در هنگام بررسی درآمد ایجاد می کند.

3. ساختار مدیریت و استحکام ،ب و کار

مثال: اگر رشد آژانس شما بیش از 20 تا 30 درصد در درآمد در 3 تا 4 سال گذشته بوده است، 12 ماه گذشته شما برای تعیین ارزش آژانس شما بسیار مهم خواهد بود. اما برع، کار نمی کند. بنابراین، اگر آژانس شما از نظر درآمد کم و بیش ثابت بوده است (یا حتی در 3-5 سال گذشته کاهش یافته است)، معمولاً میانگین سه سال گذشته در نظر گرفته می شود.

2. نوع درآمد

Productive یک ابزار مدیریت آژانس است که ماشین حساب ارزش گذاری آژانس را راه اندازی کرده است تا آژانس ها بتوانند ،نی از ارزش خود در بازار دریافت کنند. این ابزار جدید می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام پارامترها می توانند بر ارزش گذاری های شما در آینده تأثیر مثبت بگذارند.

عامل دیگری که به آن توجه خواهد شد مزیت رقابتی شماست. آیا آژانس شما جایگاه ویژه ای دارد یا روی خدمات رس، به صنایع مختلف متمرکز شده اید؟ به طور مشابه، آیا در یک نوع از خدمات اصلی تخصص دارید یا خدمات متنوعی ارائه می دهید؟

5. تصویر برند

،یداران معمولاً می خواهند بدانند آژانسی که قصد ،ید آن را دارند پس از فروش چگونه عمل می کند. به عبارت دیگر، آنها علاقه مند هستند که ساختار ،ب و کار چقدر قوی است. داشتن یک برنامه گذار به وضوح تعریف شده و همچنین گردش کارها و فرآیندهای از قبل مستند شده بسیار توصیه می شود و بر ارزش گذاری آژانس تأثیر مثبت خواهد داشت.

4. مزیت رقابتی

به طور خلاصه: ،ب و کار شما (درست مانند خانه یا وسیله نقلیه شخصی شما) در بازار ارزش دارد. به لطف اینترنت، آژانس شما به احتمال زیاد در صحنه جه، نیز رقابت می کند، به این م،ی که ،ب و کار شما در بازار بین المللی نیز ارزشی دارد. چگونه باید رشد کرد؟ کجا باید سرمایه گذاری کرد؟ آیا باید تخصص داشته باشید یا با آژانس دیگری ادغام شوید؟ آیا فرصتی وجود دارد که ،ب و کار خود را به یک گروه بزرگتر بفروشید و جه، شوید؟ به دست آوردن یک ارزیابی ،نی از ،ب و کار شما می تواند مسیر را برای آینده آژانس شما هموار کند.

ماشین حساب ارزش آژانس

نمایندگی-ارزیابی
منبع: The Productive Company, Inc.

اگر صاحب یا موسس آژانس هستید و نمی د،د آژانس شما چقدر ارزش دارد، باید بد،د. چرا؟ دلایل متعددی وجود دارد.

در زیر به برخی از اصلی ترین آنها می پردازیم.

1. تاریخچه درآمد

برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، مقاله ما را بررسی کنید کدام عوامل می توانند بر ارزش گذاری شما تأثیر مثبت بگذارند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/do-you-know-،w-much-your-agency-is-worth/

یکی از اولین ارقامی که در حین ارزیابی از آژانس شما درخواست می شود، درآمد شماست، ی،ی کل مبلغ خدمات صورتحساب شده ای که در سال گذشته داشته اید، از هر هزینه ای که باید از طرف مشتریان خود می پرداختید ،ر شود.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب