آیا ChatGPT جایگزین موتورهای جستجو خواهد شد؟

اینجاست که ChatGPT برتر است، اما ما باید کاربرد متنی این فناوری را در اینجا در نظر بگیریم.

اگر این پاسخ را با اولین نتیجه از جستجوی گوگل ما برای “توضیح ساده مح،ات کوانتومی” مقایسه کنید، صفحه حاصل از Investopedia یک مقاله کامل با بخش های زیر ارائه می دهد:

  • مح،ات کوانتومی چیست؟
  • درک مح،ات کوانتومی
  • کاربردها و مزایای مح،ات کوانتومی
  • ویژگی های مح،ات کوانتومی
  • محدودیت های مح،ات کوانتومی
  • کامپیوتر کوانتومی در مقابل کامپیوتر ک،یک
  • کامپیوترهای کوانتومی در حال توسعه (مثال)
  • سوالات متداول

از این نظر، گوگل اساساً نقش شخص ثالث را بر عهده می گیرد و مسئولیت کمتری را بر عهده می گیرد.

اگر عملکردهای پاسخ به سؤال (QA) پردازش زبان طبیعی (NLP) را با هم مقایسه کنیم، ChatGPT در حال حاضر استاندارد را تنظیم می کند. با این حال، این فناوری‌ها را در موارد استفاده مشابه موتورهای جستجو مانند Google اعمال نمی‌کند. ChatGPT است یک سیستم پاسخ سوال – و همچنین یک سیستم تاثیرگذار – اما به هیچ وجه یک موتور جستجو نیست.

ChatGPT ترسی را در قلب حرفه ای ها در هر صنعت ایجاد می کند، از آموزش و انتشارات گرفته تا مراقبت های بهداشتی و فناوری بزرگ. ظاهراً ربات نه تنها کار شما را می‌دزدد، بلکه قرار است موتورهای جستجو و مجموعه ای از فناوری های دیگر را از کار بیاندازد.

ChatGPT است نه برای انجام این کار طراحی شده است.

اکنون، باید به خاطر داشته باشیم که ChatGPT این پاسخ را از اطلاعات موجود ایجاد کرده است. به عبارت دیگر، این یک پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی است که به سوال پاسخ می دهد، از نظر گرامری کاملاً منطقی است و کار بسیار خوبی را برای توضیح انجام می دهد. یک جنبه مح،ات کوانتومی (به هیچ وجه به نظریه کوانتومی نمی پردازد).

آ،ین محدودیتی که OpenAI به آن اشاره می کند به مجموعه داده های آموزشی ChatGPT اشاره دارد که فقط شامل داده هایی است که تا مقطعی در سال 2021 اجرا می شوند.

به محض باز ، نسخه آزمایشی ChatGPT، رابط سه مورد از بزرگترین محدودیت های آن را فهرست می کند:

  • “ممکن است گهگاه اطلاعات نادرستی ایجاد کند”
  • “ممکن است گهگاه دستورالعمل های مضر یا محتوای مغرضانه تولید کند”
  • “دانش محدود از جهان و رویدادهای پس از 2021”

این تمایز مهم است زیرا ChatGPT را در انواع خاصی از تعاملات و Google را در موارد دیگر “بهتر” می کند. همچنین، به خاطر داشته باشید که Google به گونه‌ای طراحی شده است که تعاملات بسیار گسترده‌تری را نسبت به ChatGPT انجام دهد – چیزی که بعداً با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

ChatGPTGood در چیست؟

بنابراین اگر از ChatGPT بخواهیم مح،ات کوانتومی را با جزئیات بیشتری توضیح دهد، چه اتفاقی می افتد؟

در تئوری، گوگل باید بهترین پاسخ(ها) را برای یک سوال فنی از این نوع ارائه دهد – و در این مورد، غول جستجو به این امر دست می یابد. همانطور که گفته شد، ChatGPT مسلماً کار بهتری در ساده سازی اطلاعات پیچیده در اینجا انجام می دهد.

پاسخ بسیاری از ،اصر مشابه را از پاسخ اولیه خود تکرار می کند، اما در توضیح اول خود گسترش می یابد. این بار به مک،ک کوانتومی اشاره می‌کند و برخی از ویژگی‌های کلیدی کیوبیت‌ها را توضیح می‌دهد، اما می‌تو،د ببینید کجا بیت‌هایی از اطلاعات را از منابع مختلف می‌کشد و آنها را با هم ادغام می‌کند.

حدس و گمان تنها زم، افزایش می یابد که افرادی مانند Paul Buchheit – مردی که جیمیل را ایجاد کرده است – داشته باشید که می گویند ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT موتورهای جستجو را ظرف یک یا دو سال “از بین خواهند برد”.

مهمتر از آن، گوگل به طور مداوم در اولویت بندی محتوای نوشته شده توسط متخصصان و افراد با تجربه در موضوع مورد نظر بهتر می شود.

اخیراً ChatGPT توجه زیادی را به دلیل توانایی خود در تولید واضح، مختصر و دقیق – پاسخ به سوالات با پیچیدگی های مختلف.

در اینجا، گوگل می‌تواند چندین پاسخ برای یک سوال ارائه دهد و با فرض اینکه کار خود را به درستی انجام می‌دهد، همه این پاسخ‌ها باید از متخصصان باشد.

اولین مورد از این مشکلات، پردازش زبان طبیعی (NLP)، یک فناوری یادگیری ماشینی است که هدف آن درک م،ای متن یا گفتار است. عملکرد اصلی ChatGPT درک پیام‌های انس، و ارائه پاسخ‌های انسان‌مانند است.

این 1661 کلمه محتوایی است که توسط کارشناسان با استفاده از اطلاعات منابع معتبر – از اولین نتیجه در جستجوی Google – نوشته، بررسی و بررسی شده است.

به همین ترتیب، ChatGPT نمی‌تواند گزارش‌های آب و هوای بسیار خوبی را برای سؤالاتی مانند «آب و هوای توکیو» یا آ،ین اطلاعات در مورد موضوعاتی که به سرعت در حال توسعه هستند مانند همه‌گیری کووید-19 به شما ارائه دهد.

غذای آماده: ChatGPT است نه یک موتور جستجو – چه رسد به یک موتور جستجو

با همه حساب ها، ChatGPT کار بسیار خوبی را در این زمینه انجام می دهد – در محدوده خاصی.

این بدان م،ا نیست که فناوری که در حال حاضر ChatGPT را تامین می‌کند، روزی به هر چیزی که جایگزین موتورهای جستجو می‌شود، آنطور که ما می‌شناسیم، قدرت نمی‌دهد – اما این خود ChatGPT نخواهد بود.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/will-chatgpt-replace-search-engines/

یک جستجوی سریع در گوگل تعاریف گسترده‌تری از مح،ات کوانتومی (ارجاع به نظریه کوانتومی، هدف مطالعه انرژی و مواد در سطح اتمی و زیراتمی و غیره) و همچنین جنبه‌های عملیاتی‌تر مح،ات کوانتومی (بیت‌ها در مقابل کیوبیت‌ها) به ارمغان می‌آورد.

از نظر تحویل اطلاعات، به ،وان جهش عمودی، ما ،وجی ChatGPT و جستجوی Google را مقایسه کرده‌ایم، اما حتی به تعاملات دیگری که موتورهای جستجو انجام می‌دهند نیز اشاره نکرده‌ایم. هیچ ، از طریق ChatGPT پرواز رزرو نمی کند، مغازه های محلی را که در حال حاضر باز هستند پیدا نمی کند یا محصولات مختلف را با هم مقایسه نمی کند.

گوگل در تلاش است تا یک پرس و جو را بفهمد و بهترین نتایج جستجو را ارائه دهد. پاسخ های خود را تدوین نمی کند، بلکه سعی می کند بهترین ها را ارائه دهد موجود پاسخ ها به ترتیب مرتبط بودن از سوی دیگر، ChatGPT سعی می‌کند پیام را بفهمد و پاسخ خود را از اطلاعات موجود ایجاد کند.

با این حال، ChatGPT یک موتور جستجو نیست و مهمتر از آن، برای حل مشکلات مشابه یک موتور جستجو طراحی نشده است. که گفته شد، آن است است برای حل برخی از مشکلاتی که موتورهای جستجو با آن مواجه هستند طراحی شده است و احتمالاً کارش را بهتر از گوگل انجام می دهد.

خوب، یک بار دیگر، باید تکرار کنیم که ChatGPT پاسخ‌هایی را از حجم وسیعی از اطلاعاتی که از قبل وجود دارد ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، گوگل صفحات وبی را که مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین صفحات وب را برای درخواست کاربر می‌داند گردآوری می‌کند.

پاسخ ChatGPT به طرز چشمگیری مختصر، آموزنده و قابل درک است.

کیفیت پاسخ‌های آن باعث شده است که با موتورهای جستجو مقایسه شود و پیشنهاداتی مبنی بر این که کارش را بهتر از موتورهای جستجوگر انجام می‌دهد. به طور فزاینده ای این سوال مطرح می شود که آیا ChatGPT یا نسخه های آینده همان فناوری جایگزین موتورهای جستجو خواهند شد.

آیا ChatGPT می تواند جایگزین موتورهای جستجو شود؟

مقایسه ChatGPT با موتور جستجویی مانند گوگل از همان ابتدا یک آزمایش ناقص است. در این مقاله، ما سعی کرده‌ایم تا مقایسه‌ای‌ترین موارد استفاده را برای هر دو فناوری بررسی کنیم، اما هنوز یک مبارزه منصفانه نیست.

بلافاصله، این به ما می‌گوید که نمی‌تو،م به ChatGPT اعتماد کنیم تولید می کنند اطلاعات دقیق. سوال بزرگ بعدی این است: آیا می تو،م به گوگل و سایر موتورهای جستجو اعتماد کنیم؟ فراهم کند اطلاعات دقیق؟

از نظر تولید گهگاه «دستورالعمل‌های مضر یا محتوای مغرضانه»، این یک خطر مهم برای همه سیستم‌های اطلاعاتی هوش مصنوعی است و ضروری است که کاربران از این موضوع مطلع شوند – کاری که OpenAI به درستی در رابط اصلی ChatGPT انجام می‌دهد.

ChatGPT کاری را که برای انجام آن طراحی شده است به خوبی انجام می دهد: پاسخ هایی شبیه انسان به درخواست های انسان ارائه می دهد. با این حال، انتظار می رود که آن را جایگزین چیزی که آن است نه طراحی شده به ،وان (به ،وان مثال: یک موتور جستجو) آن را به ش،ت.

محدودیت های ChatGPT چیست؟

ChatGPT (یا Chat Generative Pre-trained Transformer) یک سیستم چت بات هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه یافته است. به طور خاص، این یک مدل پاسخگویی به سؤال (QA) است که از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک سؤالات / درخواست‌های انس، و سپس ایجاد پاسخ از اطلاعات موجود در مجموعه داده آموزشی خود استفاده می‌کند.

ما محدودیت‌ها را در بخش بعدی مورد بحث قرار می‌دهیم، اما، ابتدا، بیایید ببینیم که چگونه با اولین اعلان مثال برخورد می‌کند: «مح،ات کوانتومی را به زبان ساده توضیح دهید».

البته، ما می د،م که گوگل توانایی بیشتری برای مق، با پرس و جوهایی مانند این دارد.

ChatGPT معیار جدیدی برای پردازش زبان طبیعی (NLP) و به طور خاص تر، رشته پاسخگویی به سؤالات (QA) تعیین می کند. این امر مست،م آن است که سیستم سؤال اولیه را درک کند، اطلاعات مربوطه را در داده های آموزشی خود بیابد و پاسخی من، ارائه دهد.

بیایید واضح بگوییم، موتورهای جستجو و محتوای وب از هیچ یک از مسائل ذکر شده در بالا مصون نیستند – دور از آن. با این حال، موتورهای جستجو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربران را به منابع اطلاعاتی متعدد راهنمایی می‌کنند و انتخاب منابع قابل اعتماد را برای آن‌ها آسان می‌کنند و به سطح عمیق‌تری از درک دست می‌یابند.

البته، چیزهای کمی در صنعت فناوری به اندازه هر چیزی که در ارتباط با هوش مصنوعی است، بیش از حد درج شده است. نوشتن سرفصل‌های هیجان‌انگیز آسان است، اما آیا این ایده که ChatGPT جایگزین گوگل و سایر موتورهای جستجو شود، وجود دارد؟

ChatGPT چیست؟

از نظر عملی، این بدان م،ی است که ChatGPT برای سؤالات عمومی به روز مانند “نخست وزیر فعلی بریت،ا کیست؟” عالی نیست؟

ChatGPT اساساً اطلاعات را از مجموعه داده خود بازنویسی می کند و این چند مسئله کلیدی را ایجاد می کند:

  • می‌تواند ،یب اشتباهی از اطلاعات را کنار هم قرار دهد و اطلاعات نادرست ارائه دهد (همانطور که OpenAI تأیید می‌کند).
  • این می تواند از نظر واقعی دقیق باشد اما به جای تاکید بر یک جنبه از یک موضوع به جای چیزی که اساساً مهمتر است
  • این می تواند باورهای غلط رایج را بازگرداند
  • برای افزودن هر گونه عمق اطلاعات تلاش می کند
  • با موضوعات بسیار مورد بحث مبارزه می کند

می‌تو،د ChatGPT را برای خودتان آزمایش کنید ایجاد یک حساب OpenAI (ثبت نام و تست رایگان است). رابط اولیه مجموعه ای از اعلان های مثال را همراه با قابلیت ها و محدودیت های آن فهرست می کند.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب