ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کنیم

بیشتر افراد حرفهای این توصیه را به شما خواهند کرد که سراغ ساخت و امتحان سئو روی وبسایت خود مهدی نجاری بروید. با سئو میتوانید پیوسته از کوه اهداف خود در کسب و کار آنلاین بالا بروید و وقتی به قله رسیدید، نگران سقوط نباشید. بازاریابی آنلاین و روی آوردن تمام کسب و کارها به دنیای آنلاین، این امکان را برای شما فراهم کرده است که سراغ مشاغل این حوزه بروید و خود را در این زمینه متخصص کنید. آیا میخواهید سئو را به شکل حرفهای و اصولی یاد بگیرید و خود را در این حرفه به عنوان مدعی معرفی کنید؟ بنابراین اگر میخواهید متخصص سئو شوید، باید آن را به خوبی بشناسید. سئو داخلی مجموعه ای از فاکتورها می باشد که در داخل وب سایت انجام می یگرد و می تواند بهتر وب سایت و محتوای ایجاد شده در آن را به موتورهای جستجوگر معرفی نماید . اگر بخواهم که یک تعریف ساده راجع به این موضوع ارائه کنم، باید بگویم که سئوی داخلی یا بهینه سازی درونی یک سایت برای موتورهای جستجو با هدف رسیدن به صفحه اول گوگل، یکسری فعالیت و تکنیک مهم است.

برخلاف بقیه فعالیتهای بهینه سازی سایت مانند تولید محتوا یا کارهای گرافیکی که بیشتر نیاز است تا در یک اتاق ساکت بنشینند، صبحها باید با تمامی افراد گروه خود در ارتباط باشند و با آنها صحبت کنند. میتوانید از همین امروز کار یادگیری را آغاز کنید و در بازار کار خود را مطرح کنید. اما بهطورکلی پیشنهاد میکنیم در انجام سئو و بهینه سازی وب سایت بههیچ عنوان عجله نکنید زیرا این کار زمانبر است. آنها بسیار بیشتر مرتبط هستند زیرا شامل جزئیات بیشتری هستند و بنابراین ترافیک از این کلمات کلیدی با نرخ بالاتری تبدیل می شود. آگاهی داشتن از آخرین الگوریتمهای موتور جستجوی گوگل این امکان را به شما میدهد تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای وبسایتها و بهینه سازی آنها بگیرید و همچنین در میان رقبای خود، حرف بیشتری برای گفتن داشته باشید. برای همین یک محتوای خوب باید بتواند مخاطب را جذب کند و باید به گونهای باشد که مخاطب با خواندن آن معلومات بیشتری کسب کند. همگان از این امر مطلع هستند که ظاهر شدن موفقیت آمیز در موتورهای جستجو زمان می برد، اما برای اینکه دست روی دست نگذارم و کاری انجام داده باشم، امروز می توانم روی چه چیزی کار کنم؟ محتوای مفید محتوایی است که به قصد سئو سایت و بهبود رتبه ساخته نشده باشد و نیاز های مشتری و فرد بازدید کننده ملاک قرار گرفته شده باشد .

آنها معمولا چه محتوایی را به کاربر نمایش میدهند؟ گوگل همیشه به دنبال این است که بهترین را به کاربر خود نشان دهد. این منابعی که در ادامه نام میبریم از بهترین منابع یادگیری سئو هستند که برای یادگیری استراتژیهای سئو، تاکتیکها، نکات، بایدها و نبایدهای آن نیاز دارید تا به این منابع مراجعه کنید. داده هایی که از جستجوی گوگل و آنالیتیکس به دست می آید می توانند جزو بهترین معیارها برای سنجش میزان عملکرد و وضعیت وب سایت در نتایج جستجو باشند. پاسخ به سوالات معمول مشتریان نهتنها در جهتگیریهای استراتژیک شما کاربرد دارد بلکه به مشتریان خود نشان میدهید چه ارزشی برای شما دارند. هزینه سئو سایت نسبت به تبلیغات بسیار کمتر است و اگر کسب و کار خود را به تازگی آغاز کرده اید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از سئو استفاده کنید؛ با این کار در هزینه هایتان نیز صرفه جویی خواهید کرد. در برخی از این رویدادها و همایشها نکاتی گفته میشود که ممکن شما را در این حوزه قویتر از قبل کند و از آنها در پیشبرد کارها و فعالیتهای سئوی خود استفاده کنید. برای موفق کردن کسب و کارها اشتیاق داشته باشید تا در پی آن بتوانید از تلاش خود نتیجه بگیرید.

وردپرس به دلیل تأثیری که مستقیماً و به طور غیرمستقیم بر عملکرد سئو میگذارند، بسیار مهم است و یادگیری آن نیز باید در برنامه شما باشد. در بسیاری از کشورها مصرف انرژی در آپارتمانها بیش از مصرف آن در فرآیندهای صنعتی و وسایل نقلیه است که مصرف بالای انرژی در سیستمهای گرمایش و گردش هوای بهتر آپارتمانها موجب شده است که همواره طراحان و مهندسان تکنیکهای جدیدی را برای کاهش مصرف انرژی مورد مطالعه قرار دهند. طرفداران سئو از ابزارهای متنوعی برای بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل کارایی آنها استفاده میکنند. اگر از جمله کسانی هستید که قصد یادگیری سئو سایت را دارید و در ابتدای راه نیز می باشد باید بدانید راه طولانی و پر پیچ و خمی را در پیش دارید شما می توانید در ابتدا مفاهیم اولیه سئو را با استفاده از پی دی اف های ،موزشی ، ویدئو ها ، وب سایت ها ، کتاب ها و… سئو یک صنعت می باشد که در کنار تجربه نیاز به تخصص نیز دارد این به این معنی می باشد اگر شما می خواهید در این زمینه موفق شوید باید علاوه بر اینکه مفاهیم اولیه را یاد بگیرید باید تجربه نیز کسب نمایید .

برای کار در حوزه سئو میتوانید مدرک بازاریابی داشته باشید، اما مهمترین عامل در موفقیت در سئو و استخدام به عنوان یک سئوکار داشتن تجربهی کاری موفق و رزومه درخشان است. از کار در زمینه فناوری و با ابزارهای تجزیه و تحلیل لذت ببرید. اگر علاقه مند به فناوری هستید و مهارت بالایی در تحلیل و بررسی دارید، این زمینه شغلی میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. سئو و کار در این زمینه به قابلیتهای تحلیلی قوی و درک فناوری نیاز دارد. اگر به بهینه سازی وبسایت و کار با ابزارهای سئو علاقه دارید و خود را در این زمینه با استعداد میبینید، راه درستی را انتخاب کردید. برایناساس هر موتور جستجو الگوریتمهایی را برای خود تعریف کرد که به وبسایتهای مختلف بر اساس آنها امتیاز داده و جایگاه آن را در میان نتایج تعیین کند. لقب پادشاه سئو توسط افراد متخصص در حوزه سئو به این فاکتور داده شده است اگر شما به درستی تولید محتوا کنید و نکات مهم را در آن رعایت کنید باید بدانید که بیش از نیمی از راه را به درستی برای رسیدن به مقصد طی کرده اید اما سوال اینجاست یک محتوای مفید چه نوع محتوایی می باشد ؟

فرا بگیرد و سپس برای خود وب سایتی را طراحی نمایید و هر چیزی را که یاد گرفتید را به صورت عملی روی وب سایت خود پیاده سازی کنید به یاد داشته باشید سئو علاوه بر آموزش نیاز به تجربه و پیگیری مداوم نیز دارد شما هر چه بیشتر در زمینه سئو سایت تجربه داشته باشید بهتر می تواند وب سایت خود را بهینه نمایید با در صورت که وب سایت شما با مشکلی برخود آن را برطرف نمایید . وردپرس دارای هزاران افزونه رایگان است ، اما هر توسعه دهنده ای می تواند این کار را برای شما انجام دهد. متاسفانه امروزه افراد زیادی بر این باورند که سئو سایت یک روش بسیار مناسب برای پولدار شدن می باشد و با گذرراندن چند دوره شروع به دریافت پروژه در زمینه سئو می کنند و بعد از گذشت مدتی به این نتیجه می رسند که وب سایت نه تنها رشد نمی کند بلکه رتبه های قبلی خود را نیز از دست داده است مشکل کار کجاست ؟ شما باید برای داشتن یک سئو خارج از سایت قوی استراتژی بکلینک قوی داشته باشید و لینکهای برگشتی قوی و باکیفیتی را برای سایت خود دریافت کنید.

در نظر داشته باشید اگر شما دارای تجربه کمی در زمینه سئو باشید نمی توانید موفق باشید و تنها زمان را از دست خواهید دارد برای این منظور شما می توانید از یک شرکت سئو و یا متخصص سئو کمک بگیرد . همانطور که گفته شده فعالیت های بهینه سازی سایت برای رشد و توسعه هر فروشگاه اینترنتی، خدماتی و یا وب سایت های تبلیغاتی ضروری است. میتوان سئو را در میان شغلهای پر تقاضا حساب کرد، زیرا حضور آنلاین برای موفقیت و رشد شرکتهای امروزی امری حیاتی است. تا اینجای مقاله متوجه شدیم سئو چیست اما سوالاتی که در این مرحله برای کاربران سایت مطرح میشود این است که اهداف سئو چیست ؟ اگر شما نیاز به سئوی سایت داشته باشید و از سئوکارها جهت خدمات سئو استعلام قیمت گرفته باشید متوجه می شوید که برای قیمت دادن سئو حتما باید سایت بررسی شود و تعرفه قیمت گذاری و محاسبه هزینه سئو با توجه به تخصص و کلمه کلیدی متفاوت است. بهتر است بدانید هر ساختاری مناسب یک وب سایت می باشد برای رسیدن به این نتیجه می توانید وب سایت های مختلف با موضوع مختلف را مورد بررسی قرار دهید مثلا وب سایت های خبری ، شرکتی ، ثبت آگهی و…

دقت داشته باشید که حتی اگر بخواهید سئو سایت را برون سپاری نیز کنید، بهتر است با اصول آن آشنا باشید تا در تصمیمگیریها هوشمندانهتر رفتار کنید. ولی آیا برون سپاری سئو کار درستی است؟ یکی از مهمترین قسمت ها برای درک سئو این است که بدانید سئو دقیقا کجا کار می کند و چگونه کار می کند ؟ اینکه همه از وردپرس استفاده میکنند، تنها دلیل برای انتخاب آن برای یادگیری نیست، بلکه این سایتساز از بهترین CMS های موجود برای سئو است. شما سعی کنید با رعایت قوانین موتور جستجو، بهترین محتواهای ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهید . با کمک نرم افزارهای آنالیز شما می توانید میزان ترافیک سایت خود را به طور کامل مشاهده کنید. سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت باعث افزایش ترافیک و رتبه ،فروش محصولات و مشاهده خدمات می شود.

یک نوع سیاه بازی برای موتورهای جستجوگر می باشد که می تواند رتبه های برتر را در مدت زمان کمی و با زمان اندکی برای شما به ارمغان بیاورد البته در یک مدت زمان اندک چرا که موتورهای جتجوگر قطعا وب سایت شما را شناسایی خواهند کرد و در نهایت جریمه خواهید شد . در سئو سایت نیز شما مانند هر رقابت دیگری ابتدا باید رقبای خود را بشناسید و براساس قدرت و ابزارهایی که دارند استراتژی سئو سایت خود را بچینید تا بتوانید پیروز شوید شما اگر چشم بسته و بدون هیچ آنالیزی به رقابت بپردازید قطعا شکست خواهید خود و این شکست می تواند علاوه بر اینکه باعث از دست رفتن پول شما شود باعث هدر رفتن زمان نیز شود . ۲-اهداف خود را تعریف کنید. تا حد امکان از کلمه کلیدی در ابتدای متا تایتل استفاده کنید. جستجوگرانی که به دنبال کلمه کلیدی تعریف کننده محصول هستند به دنبال چیزی بسیار خاص هستند. گوگل به دقت در نظر می گیرد که آیا صفحات سایت شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد یا خیر. محتوای تولید شده، معماری اطلاعات، محتوای هر صفحه، آدرس در نظر گرفته شده برای هر صفحه و مخصوصا ریدایرکت ۳۰۱ (هدایت کاربر به آدرس جدید) از جمله عواملی هستند که هنگام راهاندازی وبسایت جدید یا تغییر آن باید در نظر گرفته شوند زیرا تأثیر زیادی روی سئوی سایت میگذارند.

یکی از اصطلاحات مهم که در سئو سایت نیز بسیار خواهید شنید پنالتی شدن وب سایت می باشد . ارزش وب سایت ها به چند عامل بستگی دارد: اعتبار دامنه (Domain Authority)، رتبه صفحه (Page Rank) و رتبه دامنه (Domin Rate) که در ادامه آنها را توضیح می دهیم. سئو به یک سایت اعتبار می بخشد و کاربران با مشاهده سایت شما در صفحه اول گوگل حس اعتماد بیشتری به برندتان پیدا خواهند کرد. برای این منظور شما می توانید قالب های وب سایت هایی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند را مشاهده نمایید و با الگو برداری از آنها یک وب سایت متناسب با موضوع خود ایجاد نمایید . اگر برای متخصص سئو شدن اشتیاق داشته باشید، میتواند صبر را نیز در کار خود به کار گیرید و فردی حرفهای در این زمینه شوید. برای مثال اگر کسب و کار شما در حوزه فروش گوشی هوشمند باشد، با استفاده از خدمات سئو، کاربر پس از جستجوی کلمه خرید گوشی وب سایت شما را در نتایج گوگل خواهد دید.

به طور خلاصه این دو ابزار اطالاعات مفیدی به شما میدهند که میتوانید از آنها برای بهبود وبسایتها استفاده کنید. به طور خلاصه یک فرد سئو کار با استفاده از سئو کلاه سفید سعی می کند موتورهای جستجوگر را دور بزند و با حداقل فعالیت و در مدت زمان اندک رتبه های برتر را از آن خود کند از مهمترین روش های کلاه یاه می تواند به خرید بک لینک ، خرید پاپ آپ ، خرید بازدید برای وب سایت و… دقیقا همین مرحله است که باید بیشترین دقت خود را بگذارید. داشتن یک وبسایت سفارشی و در عین حال کارآمد که بتواند تمامی نیازهای یک بیزینس را فراهم آورد، آرزوی هر مدیری می باشد. حضور در رویدادها فرصتی را برای شما فراهم میکند تا مستقیماً از زبان متخصصان این صنعت نکاتی را بشنوید، فرصتی که ممکن است در آینده به دست نیاورید. برای مثال سایت ابزار وردپرس هم دقیقا چنین کاری انجام میدهد. تا جایی که لینک های اسپم در سایتهای غیرمرتبط یا در کامنت ها، حتی امتیاز منفی دارد و اگر نوک پیکان چنین لینکهایی به سمت سایت شماست باید هرچه سریعتر به فکر حذف آنها باشید.

نتایج جستجو را با دقت بررسی کنید. اشاره به صفحه نمایش نتایج گوگل داره که به مخفف SERP خوانده می شود به عبارت دیگر وقتی شما کلمه “سئو چیست ” را در مرورگر سرچ می کنید برای شما یک صفحه از نتایج نمایش داده می شود که در آن نه یا ده لینک قرار گرفته است دقیقا به این نتایج SERP گفته می شود . سئو که به صورت انگلیسی seo نیز نوشته می شود یک کلمه مخفف شده است از چند کلمه Search Engine Optimization می باشد که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر می باشد البته بدانید بدانید seo با نام های دیگری نیز خوانده می شود و شما نیز ممکن است با اسم هایی نظیر بهینه سازی سایت ، بهبود رتبه سایت و… موتور های جستجوگر خود دارای بخش های مختلفی می باشد آنها ابتدا با استفاده از عنکبوت هایی که با نام ربات نیز خوانده می شوند اطلاعات وب سایت ها را جمع آوری می کنند و سپس با استفاده از الگوریتم ها آنها را در دیتابیس خود ذخیره می کننده در اصطلاح به ذخیره کردن اطلاعات در دیتابیس گوگل نیز ایندکس گفته می شود.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب