استراتژیها و مثالهای بازاریابی گوچی در طول سالها
میم مارکتینگ و یک روح پیشرو
گوچی که مخصوصاً در بو کشیدن ستاره ها مهارت داشت، با داکوتا جانسون جفت شد تا جکی 1961 را در ادای احترام به ک،یک تبلیغ کند. این برند که تحت یک احیای غیرمعمول، فراگیر و ،تی خنثی بود، هری استای، را در میان دیگران، برای اجرای یک برنامه گفتگو به نام «نمایش معشوق» با جیمز کوردن آورد. خانه مد فقط برای یک چهره مشهور نیست، بلکه آنها تصمیم دارند با افراد مشهور من،ی که پیام و هویت نام تجاری را به درستی منع، می کند، همکاری کنند.
از آنجایی که این برند ایتالیایی به،وان یک واردکننده کالاهای چرمی در سال 1921 توسط گوچیو گوچی شروع کرد، به لطف برخی استراتژیهای بازاریابی مترقی یا حتی م،ب، صنعت مد لو، را تسخیر کرد. در میان خانههای مد بیشمار دیگری که ادعای انحصار و پیچیدگی دارند، استراتژی بازاریابی گوچی همه اینها را میپذیرد و برای جلو بردن منحصربهفرد بودن برند مخالف است. راز موفقیت این است که کاری را انجام دهید که بسیاری از آژانس های بازاریابی لو، به برند توصیه می کنند انجام ندهد. از استفاده از نمادهای عصر تا حرکت در جریان های مترقی، بیایید ببینیم گوچی چه چیزی را درست انجام داده است.
استراتژی ها و مثال های بازاریابی و تبلیغات گوچی
همانقدر که کیف جکی نشاندهنده س، شیک و مجلل همنام خود بود، استراتژی بازاریابی جه، گوچی با یکی دیگر از محبوبهای آمریکایی با محصولی منحصربهفرد مطابقت داشت. هنگامی که گریس کلی، یا شاهزاده گریس موناکو در آن زمان، از فروشگاه شاخص این برند مد لو، در میلان بازدید کرد، رو،فو گوچی آرزو کرد که هدیه ای متن، با ،نگی ظریف و محدود او به او تقدیم کند. بنابراین، چاپ “فلورا” حاوی 43 گونه گل، گیاه و ،ات برای محصور ، ظرافت شاهزاده خانم متولد شد. چاپ ماندگار شد و به یک ،صر اصلی در مجموعه های آینده خانه مد تبدیل شد.
در طول دهههای 60 و 70، استراتژی بازاریابی گوچی در مورد تأیید افراد مشهور و ترویج س، زندگی مجلل، این برند را به سمت متمایز شدن خود در بین برندهای لو، در جهان سوق داد. در دهه 1980، گوچی از دورهای با درآمد بالایی برخوردار بود، اما در سالهای بعد این برند از مد افتاد. خانه مد سپس تام فورد را به ،وان مدیر خلاق استخدام کرد تا از این رکود خارج شود. تحت چشم انداز او، استراتژی بازاریابی گوچی چرخشی واقعاً جسورانه پیدا کرد.
چهره های آشنا، ال،ای آشنا
استراتژی بازاریابی بین المللی گوچی از همان ابتدا بر تأیید افراد مشهور متمرکز بود. علاقه جکی کندی به کیف گوچی “کنستانس دهه پنجاه” که توسط ع،های پاپاراتزی متعدد مستند شده است، منجر به یک فرصت بازاریابی جه، ارگ،ک برای برند شد تا از آن استفاده کند. نام قدیمی فراموش شده بود، اکنون به آن کیف جکی می گفتند. تلاشهای گوچی برای گسترش بازارهای هدف خود بهمنظور گنجاندن ایالات متحده از طریق تبلیغات مجلات با مدلها و هنرپیشههای پر زرق و برق که کیف جکی را طراحی می،د، شتاب بیشتری گرفت.
در ابتدا، استراتژی بازاریابی برند گوچی این بود که برای تبلیغ کالاهای چرمی باکیفیت و دست ساز خود به تبلیغات دهان به دهان تکیه کند. در دهه 1950، این برند طیف محصولات خود را گسترش داد تا شامل لباسهای آماده و لوازم جانبی شود و در همان زمان شروع به استخدام افراد مشهور و بازیگران زن برای ترویج س، زندگی لو، گوچی کرد.
کیف جکی و «فلور» گریس کلی
پس از جشن گرفتن چهلمین سالگرد چاپ فلورا با احیاء، گوچی به استراتژی بازاریابی آزمایش شده و واقعی خود برای تطبیق چهره های محبوب و محصولات ک،یک در تبلیغ عطر فلورا با مایلی سایرس متمایل شد. این کمپین از طریق یک ویدیوی رنگارنگ در صفحه رسمی اینستاگرام اعلام شد که به گفته طراح این برند از روحیه بد بو خواننده و دنیای ،مه الهام گرفته شده است.