استراتژی راه اندازی پادکست برای برند شما

برای iTunes، برای ارسال پاد،ت خود به اپل به یک حساب Apple ID نیاز دارید. برای اینکه پاد،ت شما در برنامه Apple Podcasts فهرست شود، باید یک فید RSS نیز ایجاد کنید. یک فید RSS شامل تمام ابرداده‌های یک پاد،ت، مانند ،وان و توضیحات ،مت، هنر جلد و موارد دیگر است.

آیا شما یک فریلنسر یا بخشی از یک تجارت هستید؟ از خود بپرسید آیا این یک سرگرمی است که به آن علاقه دارید یا بخشی از استراتژی ،ب و کار شماست که هدف آن سود بردن از آن است؟

در ابتدا لازم به ذکر است که راه اندازی پاد،ت در هر دو پلتفرم کاملا رایگان است. بنابراین، اکنون می تو،د پاد،ت خود را به جای محدود ، آن به یک کانال، در هر دو کانال منتشر کنید.

در این وبلاگ کارشناس پررنگ x جمعی تیم راز یک پاد،ت موفق را مورد بحث قرار خواهد داد و در عین حال راهنمایی هایی را در مورد نحوه راه اندازی پاد،ت خود ارائه می دهد.

برای جلوگیری از خطر افزایش صدایتان که صدایتان خیلی یکنواخت به نظر می‌رسد، ایده‌ها و مفاهیم اصلی را که می‌خواهید درباره آنها صحبت کنید، از قبل یادداشت کنید تا موضوعات خود را اولویت‌بندی کنید، بدون اینکه نیازی به ساعت‌ها وقت گذاشتن برای نوشتن و حفظ یک فیلمنامه طول، داشته باشید.

باید در نظر داشته باشید که آیا این کار را به صورت انفرادی انجام می‌دهید یا با یک میزبان مش، یا دعوت از افراد جدید برای پیوستن به هر ،مت.

جایگزین گران‌تر، ابزاری به نام Adobe Audition است. Adobe Audition ابزارهای پیشرفته زیادی را در مقایسه با Audacity ارائه می دهد، اما با هزینه ماهانه یا سالانه همراه است. ابزار دیگری که Bold x Collective توصیه می کند Cast نام دارد.

به ،وان مثال، شاید شما اپیزودهای هفتگی داشته باشید، هر ،مت دوم (دو هفته ای) شنوندگان شما می توانند منتظر یک مهمان باشند. اساساً، روتینی ایجاد کنید که شنوندگان شما بدانند چه چیزی و چه زم، باید انتظارش را داشته باشند.

نام تجاری خود را ایجاد کنید

سپس آدرس ایمیلی که به فید RSS شما پیوند داده شده است، یک ایمیل تأیید از S،ify با کدی دریافت می کند که باید آن را در فرم «ارسال» وارد کرده و حساب را فعال کنید. پس از راه‌اندازی حسابتان، می‌تو،د جزئیات پاد،ت خود را بررسی کنید و در صورت ،وم تغییراتی را اعمال کنید.

البته، بسته به طول اپیزودهایتان، اما مگر اینکه قصد داشته باشید اپیزودهای کوتاه 5 دقیقه ای داشته باشید، نوشتن یک فیلمنامه برای هر چیز طول، تر در ده ها صفحه جمع می شود که برای بسیاری فقط اتلاف وقت است.

برای اطمینان از ثابت ماندن هر ،متی که ایجاد می کنید، الگویی ایجاد کنید که بتو،د هر بار که ضبط می کنید دوباره از آن استفاده کنید. این ممکن است بسته به قالب ،مت شما متفاوت به نظر برسد، اما به طور کلی، انتظار داشته باشید که حداقل موسیقی مقدماتی و بیرونی خود را برای هر ،مت آماده کنید.

در مورد نرم افزار ضبط برای پاد،ت شما، هیچ کمبودی در انتخاب وجود ندارد. برای مبتدیان، ابزار بسیار مفیدی به نام Audacity وجود دارد که به شما امکان می دهد پاد،ت/صوتی خود را ضبط کنید و پس از پایان کار نیز آن را ویرایش کنید، این کار را انجام می دهد و رایگان است!

علاوه بر این، در حالی که خواندن از روی یک متن ممکن است آسان و کارآمد به نظر برسد، همانطور که بسیاری از ما به تجربه می د،م، گوش دادن به ،ی که یک متن را می خواند می تواند بسیار خسته کننده باشد.

معمولاً هر ،مت از یک پاد،ت از ساختار خاصی پیروی می کند تا ثبات را برای شنوندگان ایجاد کند. در زیر چند مفهوم کلیدی وجود دارد که می تو،د در ساختار پاد،ت خود بگنج،د:

  1. شروع پاد،ت با موسیقی مقدماتی جذاب.
  2. یک مقدمه جذاب برای پاد،ت داشته باشید تا مخاطبان خود را جذب کند.
  3. به موضوع بحث برای ،مت پاد،ت بروید.
  4. Call To Action – اشتراک را ترویج دهید، نظرات خود را بگذارید، در پلتفرم های رسانه های اجتماعی دنبال کنید.
  5. پاد،ت را با موسیقی بیرونی جذاب به پایان برس،د.

هنگامی که هدف و جایگاه پاد،ت را فهمیدید، اکنون می تو،د روی ایجاد یک نام منحصر به فرد برای پاد،ت خود تمرکز کنید که مخاطبان شما را مجذوب خود کند و پاد،ت را توصیف کند.

گنجاندن تمام این مراحل در طوفان فکری پاد،ت، جزئیات دقیقی در مورد نحوه راه اندازی یک پاد،ت موفق در اختیار شما قرار می دهد. این به این م،ی است که به کاری که شروع کرده‌اید متعهد بم،د و برای همه کارها و فداکاری‌هایی که باعث می‌شود پاد،ت‌تان به بهترین شکل ممکن بسازید، ذهن باز داشته باشید.

در چند سال گذشته، پاد،ت ها به ،وان یک شکل شنیدنی از وبلاگ نویسی در نظر گرفته شده اند و در صنعت پاد،ت به شدت در حال رشد هستند – با این حال، تا سال 2022، تنها 2 میلیون پاد،ت در مقایسه با بیش از 600 میلیون وبلاگ در سراسر جهان وجود دارد. این بدان م،است که در حالی که پاد،ت ها محبوب تر می شوند، هنوز به اندازه وبلاگ نویسی اشباع و رقابتی نیستند.

قبل از اینکه به ابزارهای ضبط پاد،ت شما بپردازیم، بیایید در مورد اسکریپت صحبت کنیم. اگرچه ممکن است در صورت فراموش ، هر یک از نکات خود، داشتن یک اسکریپت پاد،ت در دسترس شما وسوسه انگیز به نظر برسد، اما آماده سازی یک اسکریپت زمان زیادی می برد.

خوشبختانه، ابزارهای رایگان مختلفی در دسترس شما هستند که می توانند به شما در ایجاد جلد خود کمک کنند که همچنین به هیچ مهارت طراحی گرافیکی عمیقی نیاز ندارد.

به خاطر داشته باشید که پس از این فرآیند، ممکن است iTunes تا 5 روز کاری طول ،شد تا موارد ارسالی شما را قبل از تایید و آپلود بررسی کند. با این حال، می‌تو،د حساب Podcasts Connect خود را در هر زمان برای به‌روزرس، بررسی کنید.

برای بسیاری، این بخش ممکن است کمی وحشتناک و طاقت فرسا باشد، اما ما باید اهمیت این مرحله را برای تمیز و منظم نگه داشتن پاد،ت خود تبلیغ کنیم.

هرچقدر هم که این خود توضیحی به نظر برسد، برنامه ریزی زیادی برای راه اندازی هر چیز جدیدی انجام می شود و یک پاد،ت تفاوتی ندارد. این مرحله با محدود ، پاد،ت شما شروع می شود، بنابراین هدف از این پاد،ت چیست؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. از کجا باید شروع کرد؟

پاد،ت خود را طوفان فکری کنید

این بخشی از راه اندازی یک پاد،ت است که در آن باید یک میکروفون با کیفیت ،یداری کنید. Bold x Collective توصیه می‌کند که ابتدا در مورد میکروفون‌ها و نرم‌افزارهای ویرایش موجود قبل از ،ید تحقیق و مرور کنید تا به شما کمک کند کدامیک برای بودجه و نیازهای شما بهترین است.

پاد،ت خود را ضبط کنید

این کاور آرت اولین تاثیری است که روی مخاطب خود می گذارید، بنابراین به یاد داشته باشید که آن را خلاقانه و جذاب کنید.

همچنین وب‌سایت‌ها و ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که در صورت نیاز به الهام، می‌توانند نام‌هایی را برای شما ایجاد کنند. ایده بگیرید از مولد نام تجاری یا جوشکار را دریافت کنید، که منابع بسیار خوبی هستند.

در مورد S،ify، می‌تو،د به سادگی یک حساب کاربری ایجاد کنید و به حساب S،ify خود وارد شوید تا به پاد،تر دسترسی داشته باشید. هنگامی که این کار انجام شد، احتمالاً از شما خواسته می‌شود که روی «شروع به کار» کلیک کنید که سپس پیوند خودتان را برای ،باندن در فید RSS به شما می‌دهد.

شاید حتی ،یبی از هر سه. اگر قصد دارید دو یا چند مورد از این گزینه‌ها را با هم ،یب کنید، به شما پیشنهاد می‌شود که زمان‌بندی مشخصی از زمان وقوع این قالب‌های مختلف داشته باشید.

از ساختار مشابهی استفاده کنید تا به شما کمک کند تا توضیحات پاد،ت خود را فرموله کنید و اطمینان حاصل کنید که مقدمه واضحی از موضوع پاد،ت شما ارائه می دهد. در مرحله بعد، باید برای پاد،ت خود یک جلد هنری ایجاد کنید.

Bold x Collective استفاده از یک ابزار عالی به نام Canva را توصیه می کند، جایی که می تو،د به راحتی تمام ویژگی های موجود و/یا تصاویر رایگان را برای ایجاد یک جلد جذاب و سرگرم کننده ،یب کنید.

دنده بالا

قبل از راه اندازی پاد،ت های خود، گوش دادن به پاد،ت های بازاریابی دیجیتال نیز می تواند مفید باشد.

با توجه به اینکه iTunes و S،ify بزرگترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای پاد،ت‌ها هستند، Bold x Collective می‌خواهد درباره نحوه آپلود پاد،ت خود در هر دو پلتفرم بحث کند.

با استفاده از نرم‌افزار ذکر شده در بالا، مانند Cast، می‌تو،د هر ،مت ناخوشایند ،مت خود را که ممکن است م، کرده باشید یا گفته باشید “اوم” را حذف کنید. علاوه بر این، می تو،د بسیاری از ویژگی های عالی دیگر مانند تنظیم دقیق صدا یا جلوه های صوتی را اضافه کنید.

پاد،ت خود را آپلود کنید

اگر فید RSS برای پاد،ت خود ندارید، به راحتی آن را ایجاد کنید (رایگان) با استفاده از RSS. با ایجاد فید RSS، اکنون آماده ارسال RSS خود در Podcasts Connect هستید.

بنابراین، قبل از رفتن به مراحل بعدی، هدف و جایگاه پاد،ت خود را پیدا کنید.

مانند سایر ابزارهای ذکر شده، Cast به شما امکان می دهد محتوای خود را ویرایش کنید و پس از اتمام کار، می تو،د ،مت های خود را در دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی آپلود و منتشر کنید. چند نرم افزار مفید دیگر موجود عبارتند از Zoom (معمولا برای ضبط رایگان استفاده می شود)، Descript، GarageBand (برای مک)، و Anc،r.

یک قالب طراحی کنید

پس از انجام همه تغییرات، می تو،د پاد،ت خود را آپلود کنید تا ظرف چند ساعت در S،ify قابل مشاهده باشد!

برای ایجاد یک برند نیازی به مهارت‌های کپی‌نویسی یا طراحی گرافیکی ندارید. توضیحات پاد،ت های دیگر مانند پاد،ت شما یا حتی یکی از پاد،ت های کاملا متفاوت را بررسی کنید، اما ممکن است برای شما الهام بخش باشد.

سازگاری با موضوع شما باعث می شود شنونده شما هر ،مت را بازگرداند.

ویرایش کنید

صرف نظر از این، شما همچنین باید موضوع و جمعیت شناسی خود را تعریف کنید. اگر پاد،ت شما واقعاً مرتبط با جرم و جنایت باشد، ممکن است جایگاه شما علاقه مندان به جنایت و راز باشد. اگر پاد،ت شما مربوط به سلامتی و تن، اندام است، مخاطبان شما ممکن است ،، باشند که به داشتن یک س، زندگی سالم، کاهش وزن، ورزش و غیره علاقه دارند.

پاد،ت‌ها هرکدام محبوب‌تر شده‌اند، بنابراین اگر نظرات و حقایقی در مورد موضوعی دارید که واقعاً به آن علاقه دارید، امروز پاد،ت خود را راه‌اندازی کنید و صدای خود را با جهان به اشتراک بگذارید!

اگر به راهنمایی بیشتر در مورد نحوه شروع پاد،ت خود نیاز دارید، با Bold x Collective تماس بگیرید برای یک مشاوره رایگان



منبع: https://di،alagencynetwork.com/the-strategy-behind-laun،g-a-podcast-for-your-،nd/

این ابزار شامل هزینه کمی است و به شما امکان می دهد تا از خودتان و همچنین حدا،ر 3 مهمان (که در صورت انتظار مهمان های مکرر می تو،د مفید باشد) ضبط کنید.

در نهایت، باید برنامه‌ای ایجاد کنید که شامل برنامه انتشار شما باشد، خواه هفتگی، دو هفته‌ای یا ماهانه، و همچنین روزهای و زمان‌های هفته و قالب پاد،ت شما.

به صاحبان مشاغل و تأثیرگذاران توجه کنید – هیچ زم، بهتر از اکنون برای شما وجود ندارد که پاد،ت خود را راه اندازی کنید!

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب