ایجاد یک داستان برند الهام بخش: با مثال توضیح داده شده است

بسیاری از برندها و ،ب‌وکارها تا به امروز کمپین‌های بازاریابی موفقی را با استفاده از تکنیک داستان سرایی راه‌اندازی کرده‌اند، که تأثیری حتی بیشتر از حد انتظار دارد. همچنین به طور قابل توجهی به توسعه یک رابطه قوی بین مشتریان و برندهای متعدد کمک کرد. به طور خلاصه، استراتژی داستان سرایی در به دست آوردن یک مشتری و محیط کاربری وفادار بسیار مهم است.

قبل از غواصی عمیق در هنر خلق یک داستان الهام بخش، درک م،ا و اهمیت خط داستان ضروری است. بسیاری نیاز به توضیح در مورد تبلیغات سنتی و تکنیک های بازاریابی با داستان سرایی دارند، اما ایجاد یک داستان محکم بسیار بیشتر از این است. در هنگام نوشتن داستان برند، تمرکز اصلی همیشه بر دریافت واکنش احساسی از سوی مخاطب یا خواننده است.

با کمک شخصیت ها و رویدادهای طرح شما، توصیف مشکل و راه حل های بالقوه ساده تر می شود. با توضیح مشکلی که برند شما با آن مق، می کند، می تو،د به بحث در مورد راه حل های بالقوه بپردازید. در مرحله سوم توضیح دهید که چگونه راه حل به نفع مشتریان خواهد بود.

این یک واقعیت شناخته شده است که هر برندی نیاز به یک داستان دارد تا بتواند در مورد برند خود و ارزش های مرتبط با آن آگاهی ایجاد کند. هنگام نوشتن داستان خود، همیشه در نظر داشته باشید که مجموعه ارزش ها و شخصیت ایده آل را انتخاب کنید و آن را طرح ریزی کنید. ایجاد یک داستان برند الهام بخش کار سختی نیست، اما برای جذاب ، آن، باید هنر داستان سرایی را دنبال کرد.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/creating-an-inspiring-،nd-story-explained-with-examples/

شما می تو،د از داستان سرایی برای برند خود استفاده کنید تا ایده ها، دیدگاه ها و احساسات آن را روایت کنید تا برای کاربر آسان شود. داستان سرایی برند به تمام سوالات عمده ای که مخاطب در ذهن دارد پاسخ می دهد: «چرا برند شما وجود دارد؟ چرا کاربر باید برند شما را انتخاب کند؟ و برند شما چه تغییری در زندگی کاربر ایجاد می کند؟

داستان‌ها یکی از بخش‌های مهم زندگی هستند که ما را در انواع موقعیت‌ها گرد هم می‌آورند، توجه ما را به خود جلب می‌کنند و مهم‌تر از همه به ما یادآوری می‌کنند که ما انسان هستیم و باعث می‌شوند احساسات متفاوتی را تجربه کنیم. اهمیت و تاثیر داستان گویی همیشه در زندگی ما وجود داشته و خواهد بود. دقیقاً به همین دلیل است که داستان سرایی به ،وان یک شکل هنری تلقی می شود و رک و پوست کنده، چیزی نیست که هر،ی بتواند به راحتی به آن دست یابد. داستان ها به ،وان پلی بین تجربه کلمات و احساسات عمل می کنند، اما همه توانایی انجام این کار را ندارند.

برای شروع، باید بگوییم که تعریف ماموریت و ارزش های اصلی شما شاید ضروری ترین گام در ایجاد یک داستان برای برند شما باشد. ماموریت و ارزش های اصلی ،ب و کار شما نشان دهنده ماهیت واقعی آن است و اطلاعات موجود در داستان باید ماموریت برند و محصول شما را توضیح دهد. برای نشان دادن مأموریت برند، باید هدف و اه، برند را بیان کرد. هنگام توصیف دید خود، همیشه باید چشم انداز خود را در نظر بگیرید ارزش های اصلی برند

این الهام بخش بنیانگذار برای راه اندازی یک تجارت کفش بود که با هر جفت جدید فروخته شده، یک جفت کفش برای یک کودک نیازمند فراهم می کند. این داستان برجسته شد و به برند کمک کرد تا با القای احساس مسئولیت در آنها و کمک به افراد نیازمند، به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند. این برند کفش های باکیفیت را در اختیار مردم قرار می دهد و به آنها فرصتی می دهد تا به دیگران کمک کنند.

این یک واقعیت است که مردم احساسات را می ،ند، نه محصولات، و نمی توان منکر آن شد. در حین ساختن یک برند، جلب توجه برای مدت طول،‌تر مشکل می‌شود، و در آن زمان است که داستان‌ها به کمک می‌آیند. با مثال‌هایی، در مورد قدرت یک داستان برند عالی صحبت خواهیم کرد:

داستان برند چیست؟

این الهام بخش او شد تا دوربینی بسازد که بتواند ع،ی بگیرد که برای توصیف زیبایی لحظه به اندازه کافی خوب باشد. مردم آن را قابل ارتباط یافتند و به دلیل محصول عالی و تاثیر داستان شروع به ،ید محصولات ،د. مفهوم داستان بر اهمیت ثبت لحظات زندگی تأکید داشت.

نتیجه

هنر داستان سرایی می‌تواند تغییرات گسترده‌ای در تصویر برند ایجاد کند و مردم را متقاعد کند که به طور طبیعی با آن ارتباط برقرار کنند. مزیت مهم ایجاد داستان برند جلب توجه مخاطب و جلب تمرکز عاطفی آنها به سمت برند است.

بی،ه ماموریت شما باید به وضوح منحصر به فرد بودن برند شما را توضیح دهد! از سوی دیگر ارزش های اصلی نقش مهمی در رشد و توسعه ،ب و کار شما دارند. بنابراین در نظر بگیرید که آنها را برجسته کنید تا تأثیری جسورانه در مقابل مخاطبان خود ایجاد کنید. ترجیح داده می‌شود که ارزش‌های اصلی را همانطور که هدف و محصول ،ب‌وکار را تعریف می‌کنند برجسته کنند و درک چشم‌انداز برند را برای مشتری آسان کنند.

  1. یک داستان ساده با شخصیت ها و داستان های جالب بسازید

ساختن روایتی واضح و سرراست گام بعدی در توسعه طرح است. از شخصیت‌های قوی و روایت جذاب می‌توان برای خلق داست، جذاب استفاده کرد. با این کار، می تو،د با استفاده از این شخصیت ها و طرحی جذاب با مشتریان ارتباط موثر برقرار کنید.

ایجاد الف آسان نیست داستان برند متقاعدکننده برای ،ب و کار شما، اما با نکات و ترفندهای کاری اثبات شده، می توان به راحتی این ایده را ش،ت و حسابی ایجاد کرد که اعتماد مشتری را ایجاد کند. اگرچه پیمایش در این فرآیند ممکن است همیشه آسان نباشد، آژانس های برندینگ همیشه می توانند به شما در ایجاد بهترین داستان برند برای شرکتتان کمک کنند. در زیر مراحلی وجود دارد که می تواند به ایجاد یک خط داست، قوی کمک کند.

  1. ماموریت و ارزش های اصلی خود را مشخص کنید

مردم به احساسات اهمیت می دهند، بنابراین ارتباط عاطفی با آنها ضروری است. یک داستان عالی با یک داستان بازاریابی متفاوت است و برای توزیع بهتر و تعامل بهتر با مشتری بسیار مهم است. داستان سرایی می تواند کمک کند برند خود را بسازید تا افراد من، محصول شما را ب،ند و مشتریان دیرینه برند شما شوند. به طور خلاصه، هر برندی برای ایجاد اعتبار و اعتماد نزد مخاطبان خود به داست، نیاز دارد. مردم برای ارتباط با برندها به ارتباطات عاطفی متکی هستند که استفاده از داستان عالی برای برند را به یک مزیت بزرگ تبدیل می کند.

چگونه یک داستان برند بنویسیم؟

شما به دلایل مختلف نیاز به یک داستان دارید، اما یکی از موارد ضروری ایجاد آگاهی و اعتماد کاربر است. از طریق این تکنیک می توان افراد را از برند خود آگاه کرد و به ایجاد ارتباط عمیق تر با مخاطب کمک کرد. نوشتن داستان برند مست،م آن است که نویسنده از محتوای جذابی استفاده کند که بتواند جذب کند مشتریان بالقوه.

ایجاد یک روایت قابل اشتراک گذاری، گامی حیاتی در ایجاد یک روایت الهام بخش است. تنها در صورتی که داستان با خواننده ارتباط برقرار کند و به چشم راست برسد، می توان آن را گیرا و گیرا توصیف کرد. بنابراین، شخص باید داستان را به هر طریقی به اشتراک بگذارد تا به حدا،ر تعداد افراد برسد. به اشتراک گذاری نکات برجسته داستان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و لینکدین یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار است. اطمینان حاصل کنید که جزئیاتی را اضافه می کنید که می تواند احساسات خاصی را برانگیزد و افراد را متقاعد کند که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

نمونه های داستان برند

بسیاری وجود دارد نمونه‌هایی از داستان برند که تأثیر قابل توجهی بر روی مشتریان ایجاد کرده و با موفقیت یک فرورفتگی طول، مدت در ذهن مردم ایجاد کرده است. در اینجا چند نمونه از بهترین نمونه های داستان برند موفق آورده شده است.

وقتی سناریوی حل مسئله را با کمک یک داستان به مشتریان ارائه می کنید، آنها بهتر با هم ارتباط برقرار می کنند و درک اهمیت محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید آسان تر می شوند. یک داستان ساده و در عین حال متقاعد کننده می تواند به راحتی دیگران را متقاعد کند بدون اینکه شما مجبور باشید برند خود را تبلیغ کنید.

  1. از رویکرد داده محور در داستان برند خود استفاده کنید
Toms S،es یک برند کفش معروف است که از شعار “یک برای یک” برای برند خود پیروی می کند. مشتریان شعار معروف را می‌پسندند، زیرا احساساتی را که برند می‌خواهد آن‌ها را به تصویر ،شد، کاملاً نشان می‌دهد. تجربه بنیانگذار به ،وان مبنایی برای روایت و شعار برند عمل می کند. این کتاب سفرهای بنیانگذار در آرژانتین را توصیف می کند، جایی که او کودکان متعددی را دید که بدون کفش روی پا با سختی های زندگی روبرو بودند.

اطمینان حاصل کنید که حقایقی را که از ارزش برند شما حمایت می کنند در یک استراتژی داده محور گنجانده اید. شما می تو،د از داستان های موفقیت برند خود در این استراتژی استفاده کنید تا به مشتری نشان دهید که محصول شما چگونه بر مردم تأثیر گذاشته است. اما برای دستیابی به نتایج بهینه، باید استراتژی را به گونه ای به کار گرفت که از متکبر یا خودخواه به نظر نرسد.

زیاد مثال‌های داستان برند ثابت می‌کند که چگونه این تکنیک گیرا می‌تواند مشتریان را وادار به انجام اقدامات لازم کند. خواننده می تواند به راحتی با یک داستان ارتباط برقرار کند، زیرا دارای احساسات و پیام های مرتبط با واقعیت جهان است. در داستان سرایی، افراد بر ابعاد مختلف داستان، مانند شخصیت، طرح داستان و نحوه روایت داستان تمرکز می کنند. داستان برند می تواند ابزاری فوق العاده برای توضیح وجود و چشم انداز برند و محصول شما باشد.

چرا به داستان برند نیاز دارید؟

Go Pro برای فروش پیشرفته‌ترین تج،ات دوربینی که می‌توانند ع،‌برداری کنند، بسیار محبوب است کیفیت بالا تصاویر. داستان برند پشت آن جالب است و بر اساس تجربه ماجراجویی بنیانگذار است. در سال 2002، موسس این شرکت به یک سفر موج سواری به استرالیا رفت، جایی که بهترین تجربه را داشت اما به دلیل در دسترس نبودن تج،ات با کیفیت خوب نتوانست لحظات را ثبت کند.

در حین نوشتن داستان، سعی کنید بخش‌هایی از تجربیات قدیمی مشتری را اضافه کنید که در آن درباره مزایای مشتری فعال بودن برند شما صحبت کرده‌اند. یک مفهوم داستان موفق می تواند مردم را متقاعد کند که مشکل آنها را درک می کنید و برای حل آن اینجا هستید. افزودن تصاویر بصری به داستان همچنین می تواند خواننده را برای اقدام تحریک کند و یکی از بهترین راه های ممکن برای افزایش ارتباط عاطفی است.

  1. داستان برند خود را قابل اشتراک گذاری کنید

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب