بهترین بروکر فارکس، کدام است؟

برخی از شرکت ها البته با ارائه گزینه های سفارشی سازی بیشتر رابط خدماتی، ابزارها و شاخص ها، طیف گسترده تری از روش های واریز و برداشت، و البته مانند هر شغل دیگری، پشتیبانی بهتر از مشتری، محبوبیت بیشتری کسب کرده اند. تصمیم گیری برای استفاده از انواع بروکر زمانی امکان پذیر است که انواع مختلف آنها را با مزایا و معایب آنها بشناسید. به طور معمول، کارگزاری های بزرگتر، شبکه ای با بیش از یک سازنده بازار ایجاد میکنند که اغلب تا چهار شرکت دارند، که به آنها امکان میدهد هنگام اجرای سفارشات، انعطاف پذیر باشند زیرا قیمت های مختلف بانک ها تا حدی متفاوت است. کاربر درخواستی را برای خرید با قیمت 1.3003 ارسال میکند، سپس به پل پشتیبانی کارگزاری ارسال میشود. Brokerهای پرطرفدار و مفید دنیای فارکس کم نیستند، اما ممکن است فرصت پرداختن کامل به آنها در این مطلب ممکن نباشد؛ با این حال سعی کردیم در این قسمت ۳ تا از بهترین بروکرهای فارکس را به شما معرفی کنیم تا درنهایت تصمیم بگیرید کدام مورد بهترین بروکر فارکس برای شماست. توصیه میکنیم که حتما پس از این مطلب به صفحه بهترین بروکر فارکس مراجعه کنید تا با بهترین کارگزاری های فارکس برای ایرانیان آشنا شوید.

اکنون، بیایید به سمت نقطه پایانی موقعیت حرکت کنیم. بیایید تصور کنیم که کارگزاری ما با دو سازنده بازار کار میکند. لازم است که به یاد داشته باشید مهم نیست که با کدام کارگزاری معامله کنید، شما فقط با بخشی از بازار بین بانکی این بازار مالی تعامل خواهید داشت زیرا کارگزاری ها فقط با تعداد کمی از سازندگان بازار کار میکنند. اگر از یک منظر متفاوت و دقیق تر به بازار فارکس نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این بازار ، مانند هر بازار معمولی دیگر ، از خریداران و فروشندگان تشکیل شده است که محصولی را خرید و فروش میکنند!

شما مقداری اضافی پرداخت می کنید و این تفاوت در جایی است که شما می خواهید کمترین اسپرد ممکن را روی ارزهایی که ترجیح می دهید معامله کنید، مشاهده کنید و اگر مورد بهتری پیدا کردید، باید کارگزاران را تغییر دهید. چندین دفتر نمایندگی در کشورها موجود است تا کاربران بتوانند دسترسی بهتری به خدمات این بروکر داشته باشند. بروکر کپیتال اکستند از چندین زبان، منجمله زبان فارسی پشتیبانی میکند و وبسایت بروکر نیز به زبان فارسی قابل دسترسی است (برای این کار میتوانید از قسمت تغییر زبان، زبان مورد نظر را انتخاب کنید یا مستقیما از این آدرس به نسخه فارسی وبسایت بروید). با استفاده از سایت تریدر نووا و مطالعه مطالب و مقالات آن، به طور ضمنی تایید می کنید که متن زیر را مطالعه کرده و مورد موافقت قرار داده اید. یک تأمین کننده نقدینگی بسیاری از معامله گران و کارگزاران را با به جریان انداختن جریان پولی به یکدیگر متصل میکند، و یک بازار مشترک ایجاد می کند ، که افزایش نقدینگی آن به نفع همه شرکت کنندگان است، زیرا باعث کاهش قیمت و هزینه معامله و تجارت می شود.

در مورد ویندزور باید اشاره کنیم، در کنار نکات مثبت مانند اعتبار بی نظیر حاصل از قدمت بالای آن، در کنار وب سایتی بسیار قدرتمند و همچنین تیم پشتیبانی پیگیر، از متاتریدر نسخه پنجم بروکر جهانی فارکس پشتیبانی نمی کند. به اعتبار یک بروکر توجه کنید. که به شما اجازه می دهند به عنوان یک معامله گر ایرانی، شاخص ها ، فارکس ، سهام و برخی ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیتکوین را معامله کنید. از آنجا که آنها قیمت های خود را مانند کارگزاری های با میز معامله تعیین نمیکنند، آنها با اضافه کردن یک نشان به قیمت های پیشنهادی / درخواستی که ارائه دهنده نقدینگی نقل میکند، سود کسب میکنند. کندل استیک نزولی (Bearish): زمانی که قیمت پایانی کمتر از قیمت آغازین باشد، به کندل شکل گرفته، کندل استیک نزولی گفته میشود.

موسساتی که مسئول تأمین پول بازار هستند به اصطلاح تأمین کنندگان نقدینگی هستند که به عنوان سازندگان بازار نیز شناخته میشوند. در این مرحله کارگزار نقل قول های جریانی را از ارائه دهنده نقدینگی خود دریافت میکند. یکی از ویژگی های مثبت بروکر دلتا اف ایکس این است که مشتریان آن دارای گارانتی بی قید و شرط حد ضرر هستند و می توانند از امکان بیمه معاملاتی برای مبالغ بالای ۵۰ هزار دلار استفاده کنند. دلتا فارکس یکی از کارگزاران فعال در بازارهای مالی و فارکس است. در بازارهای مالی سازمانهایی دولتی و غیردولتی وجود دارند که به آنها رگولاتور یا ناظر میگوییم. در همین حال، کارگزاری های کوچک فارکس معمولاً فقط یک تامین کننده نقدینگی دارند و این امر آنها را به هر قیمتی که تنها سازنده ی بازار اعلام کند، وابسته میکند. بروکر ها با ارائه مجموعه خاصی از ابزارهای معاملاتی و اندیکاتور های مختلف به مشتریان خود این امکان را میدهند تا از استراتژی های بسیار متنوعی هنگام معامله استفاده کنند. یک کارگزاری بدون میز معامله وقتی مشتری سفارش خود را می دهد موقعیت متضادی را وارد نمیکند، بلکه آن را با طرف مقابل مطابقت میدهد. در صفحه بعدی کد تاییدی به ایمیل شما ارسال می شود که نیاز است آن را وارد کنید.

Roboforex یک پلتفرم تجارت جهانی به شمار میرود و در ۱۹۳ کشور جهان با بیش از ۱۰ هزار کاربر از کشورهای اروپایی، آسیایی، اقیانوسیه و آفریقا فعالیت مینماید. برای افتتاح حساب و سپرده گذاری در آن نیاز به حداقل مبلغ ۱۰ هزار دلار می باشد میزان اهرم در نظر گرفته شده در حساب VIP ۱:۱۰۰ می باشد و اسپرد این حساب ثابت و صفر می باشد. این کارگزاران همچنین از گزینه های پرداختی پشتیبانی می کنند که به شما به عنوان یک معامله گر ایرانی امکان سپرده گذاری و برداشت سریع سود را می دهد. بسیاری از کارگزاران حساب های استاندارد ، مینی و خرد با شرایط اولیه اولیه متفاوت را ارائه می دهند. دلالانی هم هستند که خیلی دور هستند و ارتباط چندانی با بازار ندارند. اما خب در واقع این جزئیات در بازار فارکس خیلی بیشتر از آن چیزی است که شما فکر میکنید و از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند. سادهترین نمودار از میان سه نمودار میباشد که به همین دلیل تازه کاران فارکس آنرا دوست دارند و معاملهگران پیشرفته بیشتر تمایل به استفاده از نمودار کندلی یا میلهای را دارند. مواردی وجود دارند که نشان دهنده سطح بالایی از تخصص در این زمینه هستند و می توانند مستقیماً به بازار دسترسی داشته باشند.

انتخاب کارگزاری با اسپردهای کوچک و تعهد به پرداخت کارمزد یا انتخاب بروکر با اسپرد بیشتر بدون نیاز به پرداخت کارمزد کاملا به عهده شماست. در بعضی موارد، بروکر قسمتی از کارمزد دریافتی را در قالب ریبیت به مشتریان خود پس داده که این ویژگی، یکی از ویژگی های بسیار مهم در بروکرها است. کارگزاری های با میز معامله، سازندگان بازار هستند و به عنوان یک طرف مقابل در سفارشات مشتریان خود عمل میکنند. از آنجایی که حجم معاملات روزانه در بازار فارکس بیش از مقداری است که یک بروکر بتواند به همان مقدار در حساب خود داشته باشد، از این رو بروکرها با بانکها قرارداد منعقد میکنند. از آنجا که فعالیت معامله گران در بازار فارکس بدون اینکه از بروکر خدمات دریافت کنند غیر ممکن می باشد و در این راستای معامله گرانی ایرانی هم استثنا ندارند آنها باید براساس شرایط استراتژی و نیاز خود یک بروکر مناسب انتخاب نمایند . اسپرد در بروکر آرون گروپس شناور بوده و باتوجهبه اینکه نمادها یا مارکتهای بروکر آرون به دودسته بینالمللی و تومانی تقسیم میشوند اسپرد در این مارکتها بر اساس عرضه و تقاضا بازار تعیین میگردند. سفارشاتی که با کارگزاری با میز معامله ارسال میشوند به ندرت از استخر نقدینگی خود خارج می شوند و به بازار بین بانکی میرسند و این امر، آن را بسیار پایدار میکند.

برخی ممکن است فکر کنند که با تعیین قیمت ها و ورود همیشگی به موقعیت مخالف، این کارگزاری ها ممکن است در تضاد منافع باشند، اما تاجر همیشه حق رد این شرایط را دارد. هنگامی که یک کاربر وارد معامله میشود، کارگزاری همیشه یک موقعیت مخالف را باز میکند، و پرونده عدم اجرای سفارش را از بین میبرد. بنابراین معامله گران می توانند در هر مکان و در هر زمانی وارد پلتفرم معاملاتی خود شده و به بررسی بازار و یا انجام معامله بپردازند. چنین ویژگی هایی باعث شده تا بسیاری از معامله گران ایرانی به عضویت این کارگزار درآمده و معاملات خود را در بازار ارز از طریق این بروکرانجام دهند. معامله گران فارکس، چه مبتدی و چه متخصص، باید با دقت کارگزاران خود را از میان انواع بروکر ایرانی انتخاب کنند تا اطمینان حاصل کنند که با یک کارگزار قابل اعتماد کار می کنند. Trading Central که مورد تایید شرکت معتبری چون متاگوتس است، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل به حساب میآید که میتواند ریسکهای معاملهگران را مدیریت نماید و راه حلهایی را با ترکیب تجزیه و تحلیل خودکار هوش مصنوعی و تخصص تحلیلگر ارشد برای معاملهگران مبتدی و حرفهای، به عنوان یک ارائه دهنده سیگنال پیشرو در جهان ارائه میدهد که میتواند دید درستی از نحوه معاملات صحیح فارکس در اختیار معاملهگران قرار دهد.

تمام معایب نسبت بالای اهرم که در بالا اشاره شد مربوط به روانشاناسی معامله گر و نقض قوانین مدیریت سرمایه می باشد، به همین دلیل است که تاکیید زیادی بر روی استراتژی معاملاتی شخصی سازی شده و نظم و انظبات در هنگام معامله، شده است. برای مثال، هر شرکت ثبت شده در یکی از کشورهای اروپایی، میتواند بدون کسب تایید مجدد، خدمات خود را به تمام جهان صادر کند. با مطالبی که در این مقاله در خصوص انواع بروکر بیان شد، برای افتتاح حساب در فارکس و شروع معامله، اکنون می توان با داشتن دید بهتر و در نظر گرفتن موارد کلیدی تر، مطمئن تر عمل کرده و علاوه بر اینکه در تله بروکر کلاهبردار نیافتیم، این ذهنیت که تمام بروکرها کلاهبردار هستند را نیز ریشه کن خواهیم کرد.

بهتر است بدانید که در آذرماه امسال (1400 شمسی)، این کارگزاری در لیست بروکرهای معتبر در وبسایت FXEMPIRE (یک مرجع بسیار سختگیر برای ارزیابی عملکرد کارگزاریها) قرار گرفته است. اما در این زنجیره، کارگزاری ها صرفاً خرده فروشانی هستند که خدمات را ارائه میدهند. همانطور که همه ما میدانیم، دانش قدرت است، بنابراین، اگر می خواهید معامله گران قدرتمندی باشید که تصمیمات عاقلانه ای در انتخاب کارگزاران مناسب برای معامله ارز می گیرند. سرمایه گذاری و ترید در بازار فارکس یکی از روش های کسب درآمدی بالاست اما آتچه در اولین قدم با آن رو به رو خواهید بود، انتخاب یک بروکر مطمئن و قانون گذاری شده است. همچنین، اگر به ارزهای اصلی مانند دلار آمریکا، یورو یا پوند استرلینگ دسترسی ندارید، به احتمال زیاد می خواهید کارگزاری را انتخاب کنید که سپرده لیر ترکیه را بپذیرد. از دیگر مزیت های هات فارکس پشتیببانی از متد های واریز و برداشت متداول مانند ویزا، مستر، نتلر و اسکریل است که شما می توانید با استفاده از خدمات یک سامانه واسط مانند پی98 ، با پرداخت ریالی، و با استفاده از هریک از متد های گفته شده، حساب بروکر خود را شارژ کنید و یا سود خود را برداشت کنید. بنابراین معامله گران ترکیه باید مطمئن باشند که کارگزاری را انتخاب کرده اند به خوبی تنظیم شده و از اعتبار قانونی برخوردار باشد تا با اطمینان خاطر و احساس امنیت بتوانند سپرده مارجین و سرمایه خود را به آن بسپارند.

اگر می خواهید یکی از فعالان بازار بورس جهانی فارکس باشید، بهتر است با انواع بروکرها آشنا باشید تا به راحتی بتوانید از آنها استفاده کنید. اکثر کارگزاران به شما اجازه می دهند یک حساب آزمایشی با پول مجازی باز کنید تا تجارت کنید و خدمات خود را با آن بررسی کنید. با اینکه پس ار برجام بسیاری از تحریم های مالی اتحادیه اروپا بر روی کاغذ برداشته شده، اما اکثر کشورهای اروپایی از بیم آمریکا و همچنین عدم اعتماد به آینده از همکاری مالی با ایران سرباز میزنند. اکثر کارگزاران امکان چت زنده، تلفن، ایمیل و فکس را به این سرویس می دهند. بروکر ها در واقع یک واسطه ای هستند بیت معامله گران و بانک ها نهاد های مالی و ساختارهای مالی که به همه، با تجربه ی کم یا زیاد این امکان را می دهد که، سفارشات خود را در کسری از ثانیه اجرا کنند. برای کاربرانی که آشنایی زیادی با زبان انگلیسی ندارند، این معیار مهم است. متاسفانه هر روز با افراد تازه کار زیادی مواجه میشیم، که به تازگی وارد بازار شده اند و با گذراندن دوره های نه چندان قوی تصور میکنند خیلی حرفه ای شده اند و الان خودشان به تنهایی یک شرکت کارگزاری خاص جهانی شده اند (!) و میدانند بازار مالی فارکس دقیقا چیست و سیستم به این بزرگی را با تمام بزرگ و کوچکش می شناسند.

چند خط بعدی به این سوال پاسخ میدهد. این امکان برای شما فراهم است تا مشکلات و سوالات خود را با تیم فاندامنتال و یا تکنیکال مطرح کنید و در سریع ترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت کنید. تصور کنید اگر یک بروکر وجود نداشت، شما باید خودتان به تنهایی با تمامی بانکها، تاجران و خریداران تعامل میکردید. کل جریان اطلاعات از دفتر پشتیبانی در پلتفرم معاملات ادغام شده است، که همانطور که قبلاً گفتیم، اگر کاربر پسند باشد، بدون تأخیر باشد و اجازه دسترسی به مجموعه گسترده ای از ابزارها را بدهد، یک مزیت رقابتی به کارگزاری میدهد.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب