تبلیغات، Metaverse، و حفاظت از داده ها

به ،وان مثال، یکی از کاربردهای بلاک چین در زمینه زنجیره تامین این است که بتو،م منشا یک محصول مصرفی را در چند دقیقه شناسایی کنیم تا چند روز یا هفته.

فناوری بلاک چین، ذاتی وب 3.0، نحوه پیگیری هزینه‌های تبلیغاتی توسط شرکت‌ها را تغییر می‌دهد و آن را شفاف‌تر می‌کند. از طریق عملکرد شناسایی بلاک چین، شرکت ها می توانند با تأیید هویت مصرف کننده و اطمینان از اینکه انسان ها و نه ربات ها تبلیغات را مشاهده می کنند، هزینه های تبلیغاتی غیر ضروری را حذف کنند. ،ن زده می شود که شرکت ها در اطراف ضرر کرده باشند 13.8 میلیارد دلار در سال 2020 تنها در ایالات متحده به دلیل کلاهبرداری.

فناوری بلاک چین هسته مرکزی تمرکززدایی و ایجاد یک ش،ه همتا به همتا است. بلاک چین ها پایگاه های داده توزیع شده ای هستند که می توان از طریق طیف گسترده ای از ش،ه های مح،اتی، از جمله عمومی و خصوصی، به آنها دسترسی داشت. اطلاعات رمزگذاری شده ریاضی به ،وان یک “بلوک” جدید به زنجیره رکورد تاریخی اضافه می شود. از مزایای بلاک چین می توان به قابلیت تمرکززدایی، امنیت رمزنگاری، شفافیت و تغییر ناپذیری اشاره کرد.

در این دوره جدید شفافیت کاربر محور که مصرف کنندگان بر مسئولیت اجتماعی تاکید دارند، ارزش محور هستند و از سیستم های مرسوم دور می شوند، تبلیغ کنندگان باید خود را با روش های نوآورانه جدید برای تاثیرگذاری بر مخاطبان هدف خود وفق دهند.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/web-3-0-advertising-the-metaverse-and-data-protection/

قابلیت همکاری به یکی از اجزای حیاتی وب 3.0 تبدیل خواهد شد، زیرا آواتارها یا هویت های دیجیتالی قادر خواهند بود بین متاوره های مختلف حرکت کنند و تعامل بالقوه یکپارچه با مصرف کنندگان را ممکن می سازند.

هدف گذاری مصرف کننده به طور فزاینده ای پیچیده می شود – کاربران اینترنت به سمت مرحله جدیدی می روند که در آن مالکیت داده ها اولویت دارد، در حالی که تبلیغ کنندگان به دنبال راه های نوآورانه جدید برای دستیابی به مخاطبان هستند.

برای موفقیت تبلیغ‌کنندگان در چشم‌انداز دیجیتالی جدید متاورس، باید از ابزارهای مختلفی استفاده شود – این ابزارها شامل تبلیغات واقعیت مجازی، تبلیغات درون بازی و تبلیغات کاربر محور است.

اعضای ش،ه همگی داده های ی،، را در قالب دفترهای توزیع شده حمل می کنند – هر گره به طور مستقل پایگاه داده را به روز می کند. هر گره هر تراکنش را پردازش می کند و سپس بر اساس ا،ریت آن را می پذیرد یا رد می کند.

در سال 2022، اینفلوئنسر مارکتینگ هاب افزایش 9 درصدی سالانه در استفاده از ابزارهای مسدودکننده تبلیغات را گزارش کرد. 43 درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان از مسدود کننده تبلیغات استفاده می کنند. (اینفلوئنسر مارکتینگ هاب) با پذیرش وب 3.0، انتظار می رود این روند فقط رشد کند، بنابراین تبلیغ کنندگان باید از محتوای کاربر محور استفاده کنند تا سودآور باقی بمانند.

تبلیغات کاربر محور یک جزء حیاتی برای وب 3.0 خواهد بود. از آنجایی که این مفهوم متکی بر رضایت صریح کاربران برای استفاده از داده‌هایشان برای تبلیغات است، تبلیغ‌کنندگان برای جذب مخاطبان به شدت به بازاریابی تأثیرگذار متکی هستند. امسال، برند محبوب مراقبت از پوست Eos 15 درصد از بودجه خود را صرف بازاریابی تأثیرگذار Tik Tok کرد که منجر به افزایش 2500 درصدی سفارشات، افزایش 45000 درصدی ترافیک سایت و 32.3 میلیون بازدید از هشتگ مارک شده شد.

وب 2.0 که از حدود سال 2004 شروع شد، با رشد گسترده در تجارت الکترونیک، رسانه های اجتماعی، و محتوای تولید شده توسط کاربر – و همچنین تبلیغات هدفمند که از لحاظ تاریخی برای حریم خصوصی کاربران به خطر افتاده است، تعریف می شود. با توجه به تجاوز گسترده به حریم خصوصی کاربران در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و سیستم‌های متمرکز، کاربران خواستار مالکیت بیشتری هستند و در هنگام کنترل داده‌های خود، خودکارآمدی را در بر می‌گیرند. در زیر پررنگ + فراتر تمام جزئیات مورد نیاز در وب 3.0 را در اختیار شما قرار می دهد.

وب غیرمتمرکز

پیش‌بینی می‌شود که از سال 2022 تا 2030، بازار جه، واقعیت مجازی به صورت مرکب سالانه رشد کند. نرخ رشد (CAGR) 15.0٪

متاورس جزء جدایی ناپذیر دسترسی به مصرف کنندگان در سال های آینده خواهد بود. طبق گفته eMarketer، تا سال 2023، 110.1 میلیون نفر از واقعیت افزوده و 65.9 میلیون نفر از VR در ایالات متحده استفاده خواهند کرد. مردم قبلاً بیش از این هزینه کرده اند. 200 میلیون دلار در موارد متاورس – این شامل املاک، پول، سرگرمی، مد می شود.

کنترل اکنون به جای یک نهاد متمرکز در دست یک ش،ه توزیع شده است – این کنترل متعلق به شخص خاصی نیست. با اعمال تدابیر بیشتری برای مالکیت و حفظ حریم خصوصی، هویت‌های اینترنتی در این عصر جدید از فعالیت‌های آنلاین ناشناس، کمتر به هویت‌های واقعی مرتبط می‌شوند.

فناوری بلاک چین

مزایای متعددی برای ذخیره سازی غیرمتمرکز داده ها وجود دارد.

تبلیغات درون بازی نیز برای تبلیغ کنندگان در این مرحله آینده متاورس، به ویژه برای جوانان بسیار مهم خواهد بود. Andrew Douwaith، CCO در Dubit Games، معتقد است که بازی به ،وان مؤثرترین راه برای دستیابی به مخاطبان جوان، جایگزین تلویزیون خواهد شد، “این جذاب تر است. دوویت می گوید که یک ،صر سرگرم کننده واقعی در آن وجود دارد. در سال 2022، مایکروسافت اعلام کرد که در حال بررسی اضافه ، تبلیغات درون بازی به بازی های رایگان در ای، با، است، با بی،ه مشابهی از سونی.

دستکاری بلاک چین بسیار سخت است، اگرچه 100٪ در برابر دستکاری مقاوم نیست، بنابراین آن را راهی بسیار موثر برای اطمینان از ایمن بودن داده ها می کند. فناوری بلاک چین می‌تواند عملکردهای سازم، مانند اعتبار سنجی ادعاهای بیمه، رای‌گیری، یا معاملات نقدی-صنعتی را متحول کند. صنایع خاصی وجود دارند که برای راه حل های بلاک چین من، تر هستند، مانند خدمات مالی، ،ت و مراقبت های بهداشتی. در حالی که بسیاری از شرکت ها در حال آزمایش با این فناوری هستند، استفاده گسترده حدود 3 تا 5 سال دیگر باقی مانده است.

عصر جدید تبلیغات

وب های غیرمتمرکز مبتنی بر یک ش،ه همتا به همتا هستند که توسط جامعه ای از کاربران کنترل می شود – به جای اینکه در تعدادی از سرورها توزیع شوند، این گروه دستگاه ها را به همراه وب سایت ها یا برنامه ها کنترل می کند. هر وب سایت یا برنامه در میان صدها گره در دستگاه های مختلف توزیع می شود.

وب 3.0 با وب 2.0 تفاوت دارد زیرا وب 2.0 داده ها را در مکان های متمرکز ذخیره می کند. وب 3.0 به کاربران این فرصت را می دهد تا با داده ها تعامل داشته باشند و آن ها را با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی تجزیه و تحلیل کنند – برنامه های غیرمتمرکز جای ش،ه های اجتماعی متمرکز را خواهند گرفت و کنترل کاربران را بازیابی می کنند و به آنها مالکیت داده هایشان را می دهند.

بلاک چین زنجیره ای از بلوک هاست که هر کدام حاوی اطلاعات هستند. آنچه بلوک ذخیره می کند به نوع بلاک چین بستگی دارد. به ،وان مثال، در قالب بیت کوین، فرستنده، گیرنده و مقدار سکه را ذخیره می کند.

آدیداس امسال به مخاطبان خود این شانس را داد که به طور مجازی از یک کوه بالا بروند تا خط تج،ات خود را در فضای باز تبلیغ کند. TERREX. آنها از فناوری VR برای شبیه سازی یکی از سخت ترین صعودها در مسیر Delicatessen در Punta du Corbi، کورس استفاده ،د.

عصر جدیدی از حفظ حریم خصوصی و ذخیره داده ها در اینترنت توسط Web 3.0 و Metaverse تعریف خواهد شد. مفهوم تمرکززدایی و فناوری بلاک چین یک ،صر کلیدی در این امر و همچنین حرکت به سمت واقعیت مجازی خواهد بود. در هر صنعتی – ش،ه های اجتماعی، ایمیل، پیام رس،، ذخیره سازی، بانکداری و تجارت الکترونیکی – این تاثیر خواهد داشت.

نمونه دیگری از استفاده از بلاک چین برای ذخیره ایمن داده های پزشکی شخصی است.

مشخص ترین ویژگی وب 3.0 ش،ه همتا به همتا (یا غیرمتمرکز)، حفظ حریم خصوصی، قابلیت همکاری، استفاده از واقعیت مجازی و هوش مصنوعی است.

محققان برای اولین بار در سال 1991 بلاک چین را به ،وان راهی برای مهر زم، اسناد دیجیتال توصیف ،د. در سال 2009، بلاک چین به طور گسترده ای به ،وان دفتر کل توزیع شده برای تراکنش های بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت.

بلاک چین دارای برنامه هایی است که تقریباً در تمام صنایع با 2 عملکرد اساسی به ،وان پایه آن: نگهداری سوابق و تراکنش ها را شامل می شود. برخی از این برنامه ها عبارتند از تأیید هویت، قراردادهای هوشمند، مدیریت زنجیره تامین، سیستم های پرداخت و تجارت.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب