تزریق ژل لب تزریق ژل متخصص گوش و حلق و بینی دکتر علیرضا محبی

افراد ممکن است برای ایجاد حس جوانی از مدل ژل لب عروسکی دخترانه استفاده کنند. بلترو نوع Balance یا متعادل و نوع Basic یا پایه پرکننده‌های اسید هیالورونیکی هستند که به حالت یک ژل نرم و چسبناک تولید می‌شوند. بیشتر در ترمیم چین‌وچروک‌های اطراف دهان مانند خط لبخند کاربرد دارد و همچنین برای بزرگ‌تر کردن لب‌ها استفاده می شوند. خانواده بلترو انواع دیگری مانند Intrnse و Volume نیز دارد که خطوط و چین‌وچروک‌های شدید تر را ترمیم می‌کنند. البته باید توجه داشت که این برند جزو موارد پیشنهادی سازمان غذا و داروی آمریکا نبوده است (در سال 2019). اگرچه همه ژل‌های موجود از ترکیبات و مواد یکسانی (ترکیبات هیالورونیک اسید) ساخته شده‌اند و عملکرد یکسانی دارند اما برندها و شرکت‌های مختلفی آنها را تولید می‌کنند.

ماندگاری نتیجه به دست آمده از تزریق ژل به لب ، دراز مدت است ؛ ولی دائمی نیست. بعد از اولین جلسه تزریق ، پزشک به شما توصیه می کند تا برای حفظ نتیجه درمان ، 6 الی 9 ماه بعد مراجعه بعدی را انجام دهید. نحوه تزریق ژل یا طریقه تزریق ژل در مطلوب‌تر انجام شدن آن و کم خطرتر بودن تزریق، بسیار اهمیت دارد. ضروری است که پزشک معالج شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان پوست انسان و اجزای صورت داشته باشد و همچنین به تکنیک‌های رایج که شامل محل مناسب، مقدار تزریق و قرار دادن این مواد در لایه‌های‌ مناسب پوستی است، به طور کامل مسلط باشد.

کبودی و تورم در تزریق فیلر دیده می‌شود اما در مقایسه با سایر روش‌ها به میزان قابل توجهی کمتر است و در زمان کمتری نیز بهبود میابد. به هیچ وجه جای زخم بر روی صورت یا لب باقی نمی‌ماند و فرد پس از چند دقیقه می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد و نیازی به دوره نقاهت ندارد. پزشک متخصص پوست و مو برای انجام عمل تزریق فیلر، ابتدا با بی حسی موضعی لب‌ها را بی حس می‌کند و سپس با استریل کردن ناحیه مورد نظر عمل تزریق را با سرنگ مخصوص که بسیار ظریف و نازک است انجام می‌دهد.

به همین خاطر، گرفتن حمام آب گرم و رفتن به سونا هم توصیه نمی شود. موقع خواب سرتان را روی ارتفاع بیشتری بگذارید مثلا از دو بالشت استفاده کنید و سعی کنید روی ناحیه تزریق شده فشار وارد نکنید تا کبودی بیشتر نشود. اگر خیلی حساس هستید و می خواهید کبودی روی لبتان به چشم نیاید می توانید مقدار کمی مواد آرایشی روی آن بمالید اما دقت داشته باشید که از براش های تمیز استفاده کنید. بعضی از افراد بعد از تزریق فیلر دچار کبودی نمی شوند اما اگر شما جزو آن معدود افراد خوش‌شانس نبودید، هیچ نگران نباشید. کبودی لب یکی از اتفاقات رایج و طبیعی بعد از تزریق فیلر است که با قرص های آرنیکا و کرم هیرودوئید برطرف می شود (می توانید این داروها را از داروخانه تهیه کنید). دکتر سمیه زمانی نیا در سال 82 در دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران (ارتش) فارغ التحصیل شد.

نیکوتین به عنوان یک وازو کانسترونکتور عمل می کند ، که ممکن است خطر بیشتری برای خونریزی و کبودی در طول و بعد از درمان شما ایجاد کند. در کنار مشتری مداری، رعایت کامل اصول و استانداردهای وزارت بهداشت، مورد دیگری است که کلینیک خانه سفید تلاش خود را برای اجرای آن به کار گرفته است. حتماً برای تزریق ژل به لب به پزشک و ترجیحاً به جراح پلاستیک یا متخصص پوست مراجعه کنید. همچنین دقت کنید که پزشک تجربه و مهارت کافی برای این کار داشته باشد.