خرید و قیمت فن Amd با کیفیت 100% و قیمت باورنکردنی

حافظه کش یکی از مشخصه های بسیار مهم سی پی یو
است که معمولا دارای چندین مگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات است. با بالاتر رفتن
حافظه کش، قیمت سی پی یو نیز افزایش می یابد و بهترین پردازنده لپتاپ، پردازنده
هایی هستند که یکی از مشخصات آن ها حافظه کش بالا باشد. زمانی که حافظه کش زیاد
باشد، سرعت عملکرد سی پی یو نیز افزایش خواهد یافت.

سی پی یو تقریبا در تمام دیوایس ها وجود دارد؛ ساعت هوشمند، کامپیوتر و ترموستات برخی از مثال‌های رایجی هستند که CPU در آنها به کار برده شده است. در سیستم‌های مدرن، سی پی یو نقش یک رهبر ارکستر را بازی می‌کند و به سایر قطعات دستورالعمل‌های لازم را می‌دهد. مثلا به کارت گرافیک می‌گوید یک انفجار را نمایش دهد چرا که شما به یک بشکه مهمات شلیک کردید یا به SSD دستور می‌دهد پروژه آفیس شما را به رم انتقال دهد تا به سرعت به آن دسترسی پیدا کنید. سی پی یو با هر رنج قیمتی در بازار یافت می شود و شما می توانید با هر مقدار بودجه ای که در نظر دارید ، یک سی پی یو برای خود تهیه کنید. در حال حاضر ارزان ترین سی پی یوهای موجود در بازار حدود 100 هزار تومان قیمت دارند اما چیزی که واضح است این است که نباید از آن سی پی یو، انتظار داشته باشید که در حد یک سی پی یو 20 میلیون تومانی برای شما کارکرد داشته باشد.

راهنمای خرید سی پی یو؛ همه چیز در مورد CPU و انواع آن

سی پی یو در انواع دستگاه های دیجیتالی از جمله کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، تلویزیون و گوشی هوشمند قرار دارد و به همین خاطر خرید و انتخاب آن، انتخابی سخت و پیچیده خواهد بود. یکی از بهترین روش‌های تعیین نوع کاربری، انتخاب پردازنده بر اساس تعداد هسته‌های پردازشی است و می‌توانید پروسه خرید پردازنده را تا حدودی ساده‌تر کند. هــر پــردازنــده شامل تعدادی واحد مجزا است که هر کدام از آن‌ها را یـک هـسـتـه می‌نامند.

بهترین سی پی یو (CPU) های کامپیوتر سال 2023

این پیش‌بینی که به قانون مور معروف شده، تا همین اواخر صحت خود را حفظ کرده و همواره شاهد کوچک‌تر شدن ابعاد ترانزیستورها و افزایش سرعت پردازنده‌ها بوده‌ایم. البته در سال‌های اخیر سرعت فناوری افزایش یافته و هر ۱۸ ماه تعداد ترانزیستورهای روی چیپ دو برابر شده و همین فرایند، سرعت و عملکرد CPUها را به شکل چشمگیری ارتقا داده است. پایش و کنترل عملیات‌ها و دریافت دستورات از حافظه برعهده «واحد کنترل» یا «Control Unit» است. برای مثال برخی کامپیوترهای دیجیتال قدیمی اعداد را به شکل مقادیر سیستم عددی ده دهی (پایه ۱۰) نشان می‌دادند و برخی دیگر از کامپیوترها از نمایش‌های غیر معمول نظیر، ternary (پایه ۳) استفاده کرده‌اند. تقریباً تمامی پردازنده‌های جدید، اعداد را به فرم باینری (دودویی) نشان می‌دهند، که در آن هر رقم به وسیله یک کمیت فیزیکی دو مقداری، نظیر ولتاژ «بالا» یا «پایین» نمایش داده می‌شود.

لیست قیمت پردازنده (۱۰ مرداد)

در واقع یکی از مهم ترین نکاتی که باید در موقع خریدن سیستم های کامپیوتری مختلف در نظر داشت ، نوع و میزان کشش CPU است ، چرا که از CPU به عنوان مغز کامپیوتر یاد می شود . درست است که CPU تنها واحد پردازشی رایانه نمی باشد ، ولی به جرات می توان گفت که مهم ترین آنها می باشد و این بدان معنی است که از ارزش بسیار بالایی در کامپیوتر ها برخوردار است . CPU  تقریبا همه ی دستورات داده شده توسط سخت افزار و نرم افزار سیستم را دریافت کرده و آن ها را توسط عملگر های منطقی ، محاسبات ریاضی و انواع مقایسه ها مورد پردازش قرار می دهد . هسته‌های پردازنده، درواقع پردازنده‌های مستقلی هستند که هر یک به صورت جداگانه دستورات را پردازش می‌کند. امروزه پردازنده‌ها معمولاً دارای بیش از یک هسته هستند که برای کاربران این امکان را فراهم می‌کنند که مجموعه دستورات یا برنامه‌های خود را با استفاده از پردازش موازی (Parallel Computing) سریع تر از قبل اجرا کنند.

  • در مقاله راهنمای خرید سی پی یو، ویژگی ها و نکاتی که باید در هنگام انتخاب پردازنده در نظر بگیرید را بررسی می کنیم.
  • اما اگر انتخاب پردازنده شما برای امور گیمینگ است، همه چیز فرق می کند و تنها مدل های چند هسته ای می توانند پاسخ گوی نیاز تان باشند.
  • این شرکت چیپ های خوبی را تولید و روانه ی بازار میکند ولی کیفیت این چیپ ها در مقایسه با چیپ های اینتل ضعیف است .
  • برای آشنایی با انواع سی پی یوها و کاربرد آنها لازم است بدانید که وظیفه CPUها پردازش فرامین و اطلاعات در کامپیوتر است.
  • فرکانس پردازنده ها معمولاً به دو صورت اعلام می‌ شوند، یکی سرعت پایه و دیگری سرعت حــداکثر که معمولاً پردازنده ‌ها با توجه به شرایط کاری مختلف، فرکانس را تنظیم می‌ کنند.