دستخوش این تحول شده اند

استفاده می شود که شامل حماله ( کالسکه ) , گلیرگ دوپیچ , پمپ و جک های هیدرولیک و … در تولید جک سقفی بخش بالایی کار شامل لوله هایی با قطر 5 سانتی متر و ضخامت 2.5 هستند. این جزئیات شامل آرماتور بندی، قالب بندی و بتن ریزی است. اصل پیوستگی و تدوام در بتن ریزی ( عدم ایجاد درز سرد ) ، اصل عدم گیرش یا نزدیکی به گیرش در بتن قبل از ریختن و تراکم ، اصل عدم جدا شدگی مواد (ناهمگنی ) بتن، اصل رعایت دمای مناسب بتن ریزی، اصل عدم آلودگی بتن به مواد مضر، اصل رعایت تراکم صحیح، اصل رعایت پرداخت صحیح سطح بتن، اصل انتخاب صحیح اسلامپ با توجه به وضعیت قطعه و وسایل تراکمی موجود، اصل رعایت و بکارگیری نسبت ها و مقادیر صحیح مصالح و پرهیز از مصرف مواد نا مناسب، و در نهایت اصل عمل آوری صحیح و قالب برداری به موقع و با دقت همواره در این نوع بتن ریزیها مانند بتن های معمولی از اهمیت برخوردار می باشد.

از آنجا که محیط بیرونی دیوار از محیط داخلی آن بیشتر است این اختلاف در هر متر محیط محاسبه می شود و قالب بندی به اینصورت انجام می شود که پس از هر دو عدد قالب با عرض 50 سانتی متر، در داخل قوس یک قالب مدولار با عرض 10 سانتی متر و در مقابل آن قالبی با عرض محاسبه شده برای اختلاف محیط در این ناحیه قرار می گیرد. از این داربست که جز داربست های موقت قرار می گیرد برای زمانی که ارتفاع کار خیلی زیاد است استفاده می شود. 2. حتما قبل از سفارش مشخصات و هنقشه اجرایی دقیق سازه بتنی و نقشه قالب بندی بتن با جزییات کامل قالب خود را داشته باشید .

هر یک از جک های سقفی کاربرد متفاوتی دارند. قالب تسمه ای جهت قالب بندی هرکدام از مقاطع مورد نیاز مانند دیوار یکطرفه، دو طرفه، دیوار مرتفع، دیوار قوسی و فونداسیون کاربرد دارد و با استفاده از قالب تسمه ای میتوان اکثر مقاطعی که با قالب بتن اجرا نمود را قالب بندی کرد. امکان استفاده از این داربست ها برای ساختن سقف های عظیم وجود دارد. کار برد دیگر داربست مثلثی استفاده در مهار دیوار ها و استفاده به عنوان تکیه گاه میباشد و به نام های داربست مثلثی , اسکافلد , داربست امگا , داربست مدولار , فریم مثلثی و ( اسکافولد) شناخته میشود. ضخامت دیوار به ضخامت شالوده یا دیوار حائل افزوده شده و ضمناً دیوار آجری، تا حدودی بتن را در مقابل عوامل محیطی حفاظت مینماید. برای استفاده صحیح و اصولی این محصول آن است که شرایط محیطی و آب و هوایی محل احداث پروژه را در نظر بگیرید. ۲- قابلیت استفاده از آن در مناطق سردسیر و با شرایط جوی و آب و هوایی سرد و خشک زیرا قالب های پلاستیکی از نفوذ و انتقال سرما به سازه های بتنی جلوگیری می کنند و مانع از سردی و یخ زدگی بتن ها می شوند. تصویر 9-7 یک دیوار حائل بتنی پشت بنددار را نشان می دهد.

در صورتی که مواد سازنده میلهها جنس خوبی داشته باشند قیمت نهایی داربست نیز بیشتر خرید قالب تونلی فرم خواهد بود. دلیل استفاده از جک های سقفی این است که جک ها دارای هزینه کمتری نسبت به داربست هستند و به همین دلیل به صرفه تر تمام می شود. شرکت پرشین مدولار تا کنون افتخار همکاری با بسیاری از پروژه های بزرگ ساختمانی را در سطح کشور داراست و توانسته رضایت مشتریان خود را از نظر کمی و کیفی جلب نماید. البته در حال حاضر با توجه به بررسی تمامی جوانب، قالب پلای وود بسیار بیشتر از بقیه انواع قالب مورد استفاده قرار گرفته است و میتواند نیاز مشتریان را به طور کامل برطرف نماید.

در ادامه برای ویبره زنی پروژههای بزرگ و قالبهای حجیم از بتن مانند بتنریزی در فونداسیون ساختمانها نیاز به تولید ارتعاش با قدرت زیادی داریم. در نهایت باید گفت که قالببندی فولادی برای ساخت سازههای بزرگ مانند سدها، پلها، و مواردی از این دست، بسیار مستحکم و ایمن است. چهارمین تفاوت کیفیت قالب بندی و در نهایت تفاوت در سطح بتن اجرا شده نهایی است. با این تفاوت که قالب های صنعتی در شکلدهی و ساخت قطعات پلاستیکی، فلزی و غیر کاربرد دارند. جمله معروف اول ایمنی بعد کار در این مورد نیز کاربرد دارد. در اجرای سازههای عظیم، علاوه بر مسائل مختلفی که در محاسبات و طراحی آنها مطرح است، تکنولوژی ساخت نیز مسئله مهمی است که میتواند بر تمام طرح تأثیرات متن پررنگ زیادی داشته باشد. با ساخت و جابجایی قالب، آنها در معرض هوا قرار خواهند گرفت. در زیر به صورت مختصر به توضیح و تشریح هر یک از روش های نام برده شده می پردازیم:اجرای ساختمان به روش خطی چگونه است؟ استفاده از داربست های مثلثی مقرون به صرفه بوده و برای نصب کردن شان نیازی نیست از آچار های مختلف استفاده شود. بالا بودن وزن قالب ها و نیاز به تجهیزات برای بالا بردن این قالب ها از دیگر معایب آن است.

داربستها با توجه به محدودیت قدی کارگران و عدم وجود ابزار لازم برای کار در ارتفاعات بالا ایجاد شدند و کمک شایانی به کارگران ساختمانی کردند.داربستها میلههایی چوبی یا فلزی هستند که از آنها برای دسترسی به نقاط مختلف ساختمان استفاده میشود.داربست سازه موقتی است که با استفاده از قطعات مختلف ساخته میشوند و بعد از انجام کار مد نظر و اتمام مراحل ساخت ساختمان و زدن نما داربستها از هم باز و جمع میشوند. فرآوردهای صنعتی است که از چسباندن لایههای نازک چوب به همدیگر به شکل ورق تهیه میشود. داربست مثلثی ساده ترین نوع از نظر عملکردی است و نصب آسانی دارد.داربست مثلثی از فریمهای مثلثی با اضلاع 120 سانتی متری و ارتفاع 50، 75 و 100 سانتی متری ساخته میشوند. قالب 10 سانتی متری و این قالب خاص دارای سوراخ بوده و با بلت به یکدوگر بسته می شوند.

و کاربرد فراوان دارد از جمله،جلوگیری از بیشتر خسارت دیدن در برخورد وسائط با این موانع و حتی برای هدایت سیل، جلوگیری از انتقال آتش سوزی و… بیشترین کاربرد داربستهای مثلثی در کفراژ بندی دال یا تیر و ساخت پل است. نصب راحت و سریعی دارند و بسیار پرکاربرد هستند.داربست مثلثی: داربست مثلتی فریمهای مثلی دارد که به صورت نر و ماده به هم متصل میشوند.داربست چوبی: این گونه داربستها ثابت هستند و برای آن از نردبانهای مخصوص، تخته و پل موقت استفاده میشود.داربست معلق: در مکانهایی که امکان ایجاد داربست از سطح زمین وجود نداشته باشد از داربست معلق استفاده میشود که به دیوار ساختمان تکیه میدهد.داربست پایهدار: این نوع داربست سرعت برپا سازی بالایی دارد و فقط قابلیت اجرای یک ردیف داربست را دارد. این ویبراتورها از منظر کیفی و امکانات ارتعاش از بهترینهای بازار هستند. زیرا پوکر با قطر کم توانایی ارتعاش کمی دارد. 5. اگر برای قالب بندی از چوب استفاده می شود، این چوب باید با کم ترین مرغوبیت نیازهای اساسی قالب نظیر سختی، استحکام و شرایط سطحی را تامین کند. در مواردی که مقدار تغییر ضخامت کم می باشد (کمتر از حدود 10 سانتی متر) باید در محل تغییر ضخامت از یک کنج خاص z شکل استفاده شود.

اسکافلد نام دیگر داربست مثلثی می باشد . استفاده از مواد سازنده مرغوب موجب استحکام لولهها و جلوگیری از خمیدگی و کج شدن آنها خواهد شد.در صورتیکه داربست مثلثی سکوی ایستادن داشته باشد باید پهنای آن 0.6 متر باشد و اگر برای قرار دادن مصالح به سکو نیاز داریم باید پهنای آن 0.85 متر باشد. فریم این نوع داربست در سه تیپ 0.5 و 0.75 و 1متری تولید میشوند که، با قرار دادن سرجکهای قابل رگلاژ در قسمت بالای این داربست ها برای هر ارتفاعی قابل تنظیم میباشند. با کنار هم قرار دادن قالب تسمه ای و اتصال آنها با یکدیگر توسط پین و گوه و یا کلمپس به راحتی میتوان هرگونه ابعاد با ضریب 5 سانتیمتر را قالب بندی نمود. آراد آهن به عنوان یکی از برترین مراجع فروش لوله داربست و دیگر آهن آلات، در ارائه خدمات به مشتریان بسیار موفق بوده است. الوار مقاومت حرارتی خوبی دارد که از آسیب بتن در مناطق سرد جلوگیری می کند. اگر یک قالب بتون از کیفیت و استانداردهای مناسبی برخوردار باشد، در نتیجه می تواند در موفقیت یک حرفه و کسب و کار مناسب باشد. به طور معمول از قالببندی چوبی برای قالببندی چوبی دیوار، قالببندی چوبی سقف، قالب بندی چوبی ستونها، تیرها و فونداسیون استفاده میشود.

استفاده کرد.همچنین باکس های یکپارچه و مرتفع داربست مثلثی(اسکافلد) را می توان در اجراهای تکراری و مشابه توسط جرثقیل جابجا کرد یعنی نیاز به باز و بسته کردن دوباره ندارد. و جا به جا کردن قطعات شان به آسانی صورت می گیرد. برای پروژه های بزرگ با ارتفاع زیاد علاوه بر این که دسترسی به ارتفاع های بالا مورد نظر است قطعا امنیت هم به همان اندازه حائز اهمیت می باشد. قالب بندی به اینصورت انجام میگیرد که ابتدا قالب دیوار اصلی و پشت بندها بسته می شود و در نهایت قالب روی پشت بند بسته می شود. داربستها بسته به کاربردشان انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها برای موقعیتهای خاصی کاربرد دارند. برای قالب بندی مخازن استوانه ای یا کلا هر دیوار استوانه ای از قالب های مدولار کمانی استفاده می شود. قالب تونل فرم ( سیستم تونلی ) : سیستم قالب تونلی بیشتر در انبوه سازی و ساختمان های مسکن مهر که نقشه معماری و سازه آن خاص همین سیستم می باشد کاربرد دارد. 6. قیمت تولید این نوع قالب های خاص بیشتر از نوع مدولار و آماده است قیمت قالب بتن خاص بیشتر از قیمت قالب مدولار است و با توجه به جزییات نقشه قالب خاص از حدود 10 تا 100 درصد گرانتر از سیستم قالب بندی مدولار می شود.

گاهی شکل و سطح سازه بتنی قوسی شکل , شیبدار , با فرورفتگی و برجستگی و یا دارای زاویه ( غیر از قائمه ) و … قالب پلیمری نوعی قالب از جنس پلاستیک است که در عین سبک بودن مقاومت بالایی دارد. داربست مثلثی نوعی از داربستهای مدولار یا اسکافلد است که نوعی داربست موقت است که برای ارتفاعات زیاد کاربرد دارد. این که فروشندگان در تهران چه نوعی داربست مثلثی و با چه مشخصاتی را موجود داشته باشند، عاملی تاثیرگذار در خرید خواهد بود. اگر در ساخت قالبهایی که از آجر ساخته شدهاند تمام سطح قالب با نایلون و یا پلاستیک پوشانده شود آب موجود در بتن توسط آجر جذب نشده و کیفیت بتن تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. داربست های مثلثی بصورت نو و دست دوم در فروشگاه جک و قالب رئیسی موجود میباشد و بنابر نیاز شما مشتریان عزیز تولید و عرضه میشود .شما می توانید از طریق لینک های ارتباطی با ما تماس بگیرید تا بتوانیم شما را برای خرید محصولی مناسب و به صرفه راهنمایی کنیم. از قالب های طرح دار برای بتن ریزی پل ها و بتن های اکسپوز استفاده میشود که طرح بتن دارای اهمیت است از دیگر نکته های قالب بتن سالم بودن این نوع قالب است که منجر به اجرای دقیق تر طرح میشود.

تنهاپولاد، بزرگترین سازنده و تولیدکننده انواع قالب های فلزی خاص است که با بهره گیری از فناوری روز دنیا و نیروی انسانی مجرب ، توانسته است تخصصی ترین مرکز طراحی و ساخت این قالب ها را ایجاد نماید. برخی دیگر از قطعات و سازه هایی که سیستم قالب بندی آن خاص می باشد شامل : آنتی فر , تتراپاد , ایکس بلاک ( XBlock ) , کلیه قطعات پیش ساخته بتنی , کالورت , کانال آب , کانالت , لوله بتنی , ستون گرد , منهول , جدول بتنی , کانیو , عرشه پل و … باید به موضوع عدم نیاز رنگ آمیزی سطح بتنی توجه داشت. همچنین نوع مواد سازنده استفاده شده در ساخت این داربست، بر روی کیفیت آن تاثیر خواهد داشت. درواقع در بعضی از پروژههای سازههای بتنی که دارای ارتفاعهای نامتعارف هستند، نصب قالب نیاز به هزینههای بیشتری خواهد داشت و حتی در بعضی از مواقع استفاده از قالب فلزی بتنی عملاً غیرممکن خواهد بود که در این صورت بکارگیری از قالب بالارونده بهترین ایده است. این نوع بنا چهار چوب و اسکلت بتنی دارد. برای قالب بندی این نوع دیوارها باید از بلت های با طول های مختلف استفاده نمود.

جوش غیر حرفه ای و نامناسب: جهت اتصال قطعات فلزی از جوش زدن استفاده می کنند. این قالب ها از نوع جوشی می باشند. قالب ستونهاي گرد به صورت لولههايي با قطر مشخص و از جنس فايبرگلاسهاي مسلح شده و يا از اجناسي نظير آن ، كه ضمن استحكام كافي نسبتاً سبك باشد، انتخاب ميكنند. طول متداول لولههای فولادی به کار رفته در این محصول عمدتا 1 و 6 متری است که از لولههای یک متری برای ساخت راه پلههای موقت و از لولههای 6 متری در سایر موارد استفاده میشود. قالب های فلزی از جنس آلومینیوم و فولاد بوده و هزینه بالایی دارند. قالب لوله بتنی : قالب لوله بتن نیز مشابه قالب فلزی منهول است ولی جزییات کام و زبانه و طول لوله فرق دارد. فلاور باکس ( گلدان بتنی ) : قالب بتنی گلدان از کوچکترین و سبکترین قالب های خاص بتن ریزی و شاید سخت ترین آن است.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب