دکوراسیون داخلی منزل کوچک

طراحی داخل لابی یه یک غار تر و تمیز شباهت دارد که از ویژگی معماری بروتالیست بهره برده است. موقعیت برج مسکونی و چشم انداز آن در ساحل طلایی کوینزلند استرالیا نقش مهمی ایفا می کند و به عنوان نقطه عطف ارتقا یافته مجتمع های مسکونی کوتاه تر به این نقطه از ساحل طلایی می باشد. انواع چوب ؛ چوب کاربردهای زیادی دارد و قرنهاست که انسان از چوب برای ساخت لوازم و به عنوان مصالح ساختمانی و سوخت استفاده میکند. تعداد ۹۰ واحد مسکونی در ۲۳ طبقه از هر برج قرار دارد که به طور منظم، به صورت ۴ واحد در ۲۲ طبقه و نیز ۲ واحد در طبقه بیست و سوم ساخته شدهاند. سه طبقه پارکینگ مسکونی مستقل برای این برج تعبیه شده که از همکف به پایین شامل ۳۰۰ واحد پارکینگ به همراه ۲۰۰ واحد انباری است. پارکینگهای اداری و تجاری مستقل از پارکینگ های مسکونی، در سه طبقه، از همکف به بالا طراحی شده و شامل ۱۶۰ واحد پارکینگ و ۶۰ واحد انباری تجاری-اداری است. برج بینالمللی تهران به ارتفاع ۱۶۲ متر، در ۵۶ طبقه،۳ بال و ۲۲۰٬۰۰۰ مترمربع زیربنا که مشتمل بر ۵۷۲ واحد است دارای ۴۳ آپارتمان سوئیت، ۱۷۲ آپارتمان دوخوابه، ۳۱۳ آپارتمان سه خوابه، ۱۶ آپارتمان چهارخوابه، ۱۱ آپارتمان پنت هاوس تریپلکس و ۱۷ واحد تجاری در همکف است در میان بزرگراههای حکیم غرب، شیخ بهایی و کردستان شهر تهران واقع شده است.

این سه برج از جمله ساختمانهای بلندی هستند که در اوایل دهه ۱۳۵۰ به دنبال برنامههای «مدرنیزاسیون پایتخت» به همراه چند برج دیگر بنا شدند. حتی منازلی با متراژ 40 متر و کوچکتر هم موجودند که علم مهندسی و معماری کاری کرده که این منازل جمع و جور و نقلی نیز تبدیل به قصری زیبا و جذاب برای زندگی شده اند. مبلمان به دور از دیوار نقطه کانونی چیده شوند به گونه ای باشد که هم مهمانان و هم میزبان بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند. دیوارها از بلوک های بتنی سوراخ دار تشکیل شده اند که در هارمونی با مبلمان و دکوراسیون لوکسی انتخاب شده اند. بخشی از دیوارها توسط متریال تراورتن پوشش شده که این متریال تا داخل فضا امتداد یافته است. شاید اولین چیزی که برای کاربرد سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی بتوان پیشنهاد داد، پوشاندن دیوارها و کف با سنگ طراحی داخلی منزل سه خوابه یا چوب باشد. سه دیوار بتونی اصلی در امتداد سه بال و با زاویه ۱۲۰ درجه از یکدیگر قرار دارند و دیوارهای فرعی به گونهای طراحی و ساخته شدهاند که بر دیوارهای اصلی عمود هستند. نمای این برج از سیمان رنگی ساخته شده و مواد و مصالح به کار رفته در طراحی داخلی آن سنگ و گچ است.

حتی اگر راه پله پاگرد دارد می توانید از این پاگرد هم استفاده مفید داشته باشید و بوفه، کمد یا کتابخانه در آن تعبیه کنید. ۱۱- اگر می خواهید تخت اضافی و ارزان در خانه داشته یاشید می توانید با تخته چوب ها به راحتی این تخت ها را درست کنید. اگر منزل دوبلکس سلطنتی و لاکچری دارید و فضای آن بزرگ است فقط به فکر پلکان دو شاخه باشید. این موضوع نه تنها در مورد سرویس بهداشتی، که به طور کلی برای دیزاین منزل درست است. ما به طور کلی بسیاری از وسایل را از قبل داشتیم. هر کدام از بخشهای خانه مثل: پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه نیز نیازمند طراحی جداگانه و مکمل فضای کلی منزل خواهند بود. استفاده از پارچه های قلمکاری اصفهان که با استامپ های چوبی تزئین و رنگ آمیزی شده اند یا استفاده از ترمه های یزدی که از پارچه های ابریشمی گران قیمت و زیبا که در آن رشته هایی از طلا به کار برده می شود، حال و هوایی سنتی در طراحی دکوراسیون منزل ایرانی ایجاد می کنند.

مجموعه A.S.P دارای 250 واحد آپارتمانی و 120 واحد آپارتمانی ویلایی و 140 واحد تجاری و 570 واحد انباری و پارکینگ است و از سه برج تشکیل شده که برای دسترسی به طبقات هر برج 4 آسانسور پیشبینی شده است. بلوک اول زیر بنای بیشتری نسبت به بلوک دوم دارد و هر طبقه آن بین چهار تا هفت واحد است که با توجه به متراژ ۶۰۰ متری هر طبقه در این برجها، طبقه اول و آخر به صورت دوبلکس ساخته شده است. در سالن پذیرایی که فضای داخلی خود را با آشپزخانه شریک است تمام وسایل و لوازم مورد نیازوجود دارد و به همین علت کمی فشردگی و ازدحام در سالن خانه دیده می شود.

اکنون روبهروی این برج مرکز خرید پایتخت وجود دارد که بورس تلفن همراه و کامپیوتر است و به همین دلیل روزانه تعدادی زیادی از مردم به این منطقه از شهر مراجعه می کنند. موتورخانه ساختمان شامل سه دستگاه بویلر، سه دستگاه چیلر، پمپهای آب، سامانه برق اضطراری، آتشنشانی، ردیاب دود، مرکز تلفن، منبع آب اضطراری در پشتبام و سه دستگاه آسانسور باربر و نفربر است که برای هر برج تعبیه شدهاند. سیستم کنترل هوشمند در برج بینالمللی تهران شامل شبکه کامپیوتری داخلی ساختمان، مدیریت انرژی مصرفی، کنترل دوربین های مداربسته تحت شبکه، سیستم اطفاء حریق، کنترل سیستم آنتن مرکزی تلویزیون و کنترل ترافیک آسانسور است. قفسه های عمیق با جای دادن کتاب های متنوع حس خوب حضور کاغذ را به فضا اضافه کرده است و فضایی دنجی بوجود آورده که در نور کامل و کنار پنجره سرتاسری شما را ترغیب می کند که به سراغ یکی از کتابها بروید و ساعت ها غرق در مطالعه و نور شوید. طراحی ورودی و سردر برج کمی فراتر از مقیاس انسانی رفته و یک سردر غارمانند را مشاهده می کنیم. در مقیاس های کوچک و بزرگ در تهران و سایر نقاط کشور، طراحی کرده است. در خیلی از موارد طراح برای بزرگ تر شدن و ایجاد فضاهای بیش تر در یک آپارتمان کوچک از این راه استفاده می کند و آپارتمان دوبلکس کوچک ایتالیایی که در مطلب امروزم معرفی می کنم، مصداقی بر این حرف خواهد بود.

البته این پروژه هنوز در فاز طراحی قرار دارد و پس از تایید نهایی می تواند تکامل ساختمان سازی منطقه را ایجاد نماید. از گذشته تا کنون کاشیکاری به عنوان یکی از هنرهای برجسته و اصیل ایرانیان شناخته می شود . طراحی برج مسکونی لوکس 44 طبقه کوئینزلند استرالیا یک کانسپت غارمانند عنوان شده که توسط شرکت معماری Contreras Earl و معمارن Sunland طراحی شده است. مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک (موسوم به برجهای آ.س.پ یا ساختمانهای آ.س.پ) یکی از بزرگترین و قدیمیترین مجتمعهای مسکونی تهران است که از سه برج ۲۳ طبقه (برجهای A-S-P) تشکیل شده است. با گذشت بیش از 25 سال از زمان اجرا، این پروژه کماکان در زمره بهترین ساختمانهای بلندمرتبه قرار دارد.

نورپردازی انواع بسیار متفاوتی دارد که باید بر اساس طراحی و قابلیتها به دقت انتخاب شود. یکی از مهمترین مسائلی که انسان از بدو تمدن تا به امروز باهاش رو به رو هست مسئله مسکن هست چون این فضا به عنوان سرپناه و فضایی امن برای رفع نیازهای او شناخته میشه و با گذشت زمان، رفع بقیه­ی نیازهای و آسایش و آرامش او جزو اولویت های بعدی برای این فضا مطرح شد و امروزه فضای خانه باید پاسخگوی تمام نیازهای جسمی و روحی انسان ها باشه. طراحی ویلای مدرن توسط طراحان و سازندگان باید با رعایت تمام مراحل مربوط به بهره وری انرژی صورت پذیرد تا سازندگان و کارگزاران فرعی بتوانند این مراحل را به صورت مؤثر طبق طراحی ویلای مدرن انجام دهند. در زیر مراحل تنظیم قرارداد برای شفافیت بیشتر و آگاهی شما عزیزان قرار داده شده است. در ابتدا بهتر است برای طراحي نقشه ساختمان تعاریف مختلف از فضاهای یک ساختمان مسکونی را بدانیم و با رعایت کردن نکات مهم در طراحی پلان، نقشه ساختمان را به بهترین شکل ممکن طراحی کنیم. این مرکز با ۴۷۰۰ متر مربع مساحت برای ۴۰ دستگاه واحد و ۶۰ واحد تجاری، در دو طبقه با فضایی باز و با حوضچهای به قطر ۱۰ متر در طبقه پایین طراحی شده است.

هر آپارتمان دارای پارکینگ و انباری جداگانه است. این مجتمع مسکونی براساس الگوهای امریکایی، با مساحت ۳۳۰۰۰ متر مربع، ساخته شده و متشکل از دو بلوک ۲۲طبقه هر کدام با سه طبقه پارکینگ و واحد تجاری است. این برج دارای یک لابی زیباست که حدود 200 متر مربع مساحت دارد و در محوطه و فضای بیرونی این برج فضای باز و فضایی با کاربری های تجاری قرار دارند. برج تهران سازهای با زیر بنای تقریبی 220000 متر مربع و ارتفاع تقریبی ۱۶۲ متر مشتمل بر ۳ بال و ۵۶ طبقه که در زمینی به مساحت 28000 متر مربع واقع شده و دارای یک لابی عمومی و یک لابی اختصاصی برای هر بال است. موتورخانه برجهای ونک پارک حدود ۱۲۰۰ متر مربع مساحت دارد؛ و همه برجها مجهز به فنکوئل هستند. این آپارتمان کوچک با مساحت ۱۸ متر مربع در یک ساختمان کلاسیک قرار گرفته که نمونه باشکوهی از روند تطبیق زیبایی دکوراسیون در حین کاربردی بودن برای آسایش بیشتر اهالی ساکن را تداعی میکند. در فضای داخلی این خانه کوچک دکوراسیون سفید و مشکی به چشم می خورد و وسایل به شیوه ای کاربردی در همه قسمت های منزل چیده شده اند و علاوه بر این از همه قسمت های خانه استفاده بهینه شده است.

همچنین مساحت محوطهسازی پروژه بالغ بر 11هزار مترمربع است. این برج همچنین دارای زمین بسکتبال و استخر است و دید و نمایی به شهر و کوه های شمالی تهران دارد. پارک پرنس دارای سازه ای بتنی است و ۲۱ طبقه دارد که ۱۹ طبقه آن مسکونی و ۲ طبقه مشاعات دارد. همچنین ایوان که برای دورهم نشینی های تابستانه خیلی استفاده می شود، محل آتشونی داخل باغ که در زیر ایوان خانه واقع شده است نیز برای گپ و گفت های شبانه و آتشونی استفاده می شود. فرم منحنی نمای برج یک کانسپت پایدار می باشد تا در برابر فرسایش باد، شن و ماسه منطقه مقاومت کند.

مثلا صندوقچه چوبی که منتهی الیه پایین تخت چیدمان شده است هم یک میز کارآمد است و هم یک فضای ذخیره سازی ایده آل. بدون شک تمام خانههای قدیمی که دارای طرح یا دکور مشخصی هستند از گچ بریها و آینه کاریها در اندرونی خانه استفاده کردهاند. این برج یک مرکز خرید قدیمی را در خود جای داده است که نام آن مانند برج اسکان است. این مجتمع مرکز تجاری قدیمی و همچنین مسجدی دارد که بعد از انقلاب راهاندازی شده است. برای ایجاد نمای زیبا و با صلابت با در نظر گرفتن مسائلی همچون فشار باد تابش آفتاب و همچنین سرعت ساخت از عناصر هم شکل و پیشساخته استفاده شده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که به صورت ذهنی اغلب انسان ها از قدم گذاشتن بر روی راه پله های شیشه و شفافی که حس اطمینان به تحمل وزن را در آنان ایجاد نمی کند، هراس دارند و برای یک مکان پرتردد، قرار دادن شیشه به این سبک ممکن است چندان منطقی نباشد. مراکز خدماتی که در طبقات همکف برجهای ونک پارک وجود دارند عبارتند از: فروشگاهها، مهدکودک، دفاتر کار، و زمین بازی کودکان. طراحی داخلی و فضاسازی واحدهای مسکونی به گونهای است که چشمانداز شهر تهران در تمامی طبقات قابل رویت است.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب