دکوراسیون مغازه، 20 طراحی چشمگیر برای فروش بیشتر!

از این رو قرار دادن سکو و یا صندلی هایی در مکان هایی مناسب که علاوه بر استراحت مشتری و یا همراهانش، بتوانیم توجه او را به محصولات خود نیز جلب کنیم، از دیگر نکات مهم در طراحی دکوراسیون مغازه و یا فروشگاه می باشد. به جرات می توان گفت دکوراسیون مغازه به اندازه کیفیت محصولی که در آن مغازه ارائه می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از فاکتور های تاثیر گذار در فروش بیشتر مغازه می باشد. نور و رنگ: نور و رنگ عناصری تاثیر گذار در نگاه اول برای مخاطب می باشند. ویترین یک فروشگاه، اولین جنبه طراحی داخلی فروشگاه برای جذب مخاطب به حساب می آید. با این رنگ می تواند تاثیر خوبی در ماندگاری ذهن مخاطب به هنگام بازدید از غرفه شما داشته باشد. تاثیر رنگ در دکوراسیون مغازه بر رفتار مصرف کننده فقط به کالاها محدود نمی شود. در واقع ویترین هر فروشگاه را می توان رابط اصلی بین فضای خارج و داخل هر فروشگاه دانست و به هر میزان که ویترین بتواند تاثیر بیشتری روی افراد و رهگذران بگذارد، طبیعتا روی میزان فروش نیز تاثیرگذار خواهد بود.

ساخت سایت فروش آجیل باید برای کاربران این امکان را مهیا سازد تا مشتریان با اطمینان از طریق هر مرورگری بتوانند به درگاه بانکی متصل شوند و هزینه آجیل یا خشکبار را پرداخت کنند؛ یکی از مهم ترین امکانات طراحی سایت فروشگاهی فراهم کردن شرایط مناسب جهت پرداخت آنلاین و اتصال به درگاه بانکی دارای اعتبار میباشد. یکی از نکات مهم در طراحی ویترین برای دکوراسیون فروشگاه یا مغازه، توجه به خط دید مخاطبان می باشد. مولفه های زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری دخیل هستند. برای طراحی غرفه در دکوراسیون نمایشگاه می بایست آشنایی لازم و کافی با متریال های موجود را داشته باشیم. دکوراسیون و چیدمان یک فروشگاه یا مرکز تجاری اولین چیزی است که در بدو ورود دیده میشود. بهترین توصیه برای به روز کردن ویترین این است که با داشتن یک ویترین خلوت و کم اکسسوار شما می توانید با ورود اجناس جدیدتر به فروشگاه و مغازه به راحتی جدیدها را با قدیمی ها جابه جا کنید. کابینت ها انواع مختلفی دارند که قیمت هر یک از آنها متفاوت بوده و صاحب خانه باید نوع کابینت را با توجه به میزان بودجه خود برای طراحی داخلی انتخاب کند تا در اجرای طراحی با مشکل کم بودن بودجه روبرو نشود.

یکی دیگر از فعالیت هایی که برای جذب مشتری بیشتر می توان در ویترین مغازه انجام داد، این است که به وسیله نورپردازی، توجه مخاطبان را به اجناس پرفروش تر جلب کنیم. وجود خلاقیت در طراح و ارائه ایده های خلاقانه برای غرفه نیز از دیگر الزامات طراحی یک غرفه جذاب برای نمایشگاه می باشد. انجام معماری و فضا سازی در منازل از دیر باز انجام می شده است چرا که هر زمان وسایلی به هر مکانی اضافه شود آن وسایل به چیدمان نیاز پیدا می کنند بنابراین انجام دکوراسیون داخلی در اعصار مختلف وجود داشته است. طراحی دکوراسیون داخلی تجاری باعث جذب مشتریان می شود. همچنین به کار بردن نورپردازی حرفه ای در غرفه می تواند در جذب افراد به غرفه شما کمک بالایی کند. برای مثال: اجناس جدید يا خيلی خاص يا اجناسی که تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد را میتوان روی این دیوار قرار داد. و در این دنیا، شاید هیچ چیز وسوسه کننده تر از بادکنک های رنگارنگ و اسباب بازی های خاص برای یک کودک خردسال وجود نداشته باشد! یک طراحی چیدمان عالی برای دکوراسیون قنادی باید بتواند بین نیاز به ویترین های نمایش شیرینی و تجربه خرید کاربر تعادل ایجاد کند.

در دنیای مدرن امروز نور پردازی در هر محیطی یکی از اصلی ترین فرایند دکوراسیون داخلی است زیرا علاوه بر ایجاد روشنایی مطلوب و جذاب در محیط موجب زیباتر شدن فضا و البته در محیط های تجاری راهی برای معطوف کردن و هدایت برنامه ریزی شده چشم مشتریان روی محصولی خاص است و از آنجا که ویترین های یک فروشگاه یا واحد تجاری مهمترین محصولات را به نمایش می گذارند باید از نور پردازی متمرکز یا تأکیدی در آن ها استفاده کرد. به طور مثال برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه بایداز رنگ های ملایم که احساس آرامش در افراد ایجاد می کند، استفاده کرد. بانوان خوش سلیقه ایرانی علاقه زیادی به خرید شال و روسری شیک دارند، بنابراین می بایست دکوراسیون مغازه به صورتی طراحی شود که مناسب با سلیقه بانوان باشد. همچنین اگر قبلا از شما خرید کرده باشن و راضی باشن، با اطمینان مجددا خرید می کنند و فروش تون بیشتر میشه. ویترین هایی ایجاد کنید که مردم را ترغیب کند محصولات شما را لمس و احساس کنند.

به چیدمان و دیزاین داخلی یک منزل مسکونی، دفتر کار، یا حتی یک اتاق خواب دکوراسیون داخلی می گویند، دکوراسیون داخلی موجب زیبایی و حس آرامش می شود. در طراحی و دیزاین داخلی مغازه باید به عوامل متعددی در این زمینه توجه کنید استفاده از ترکیب رنگ های صحیح و نور پردازی مناسب از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود. سپس این طرح را برای انجام اصلاحات و پردازش نهایی با کمک نرم افزارهای مخصوص به صورت ۳ بعدی در آورده و سپس با مشورت مالک فروشگاه در خصوص تغییر نحوه چیدمان، ترکیب بندی رنگ، نورپردازی، نوع متریال و مبلمان مورد استفاده و … اما رنگ مکمل دیگری که حدود 20 درصد این فضا را پوشش می دهد می تواند در خصوص قیمت ها، تخفیفات مناسب، پیشنهادات، تبلیغات و … این برنامه رایگان و آنلاین، امکان طراحی دکوراسیون دو بعدی و سه بعدی فضا را به شما می دهد تا تجسم کامل و دقیقی از طراحی مورد نظر خود را حس کنید. گاهی دکوراسیونی که انجام داده ایم به تغیراتی نیاز پیدا می کند تا مدرن تر، به روز تر و قابلیت استفاده بیشتر باشد به این تغیرات بازسازی دکوراسیون داخلی می گویند. فروشگاه برنج و ویترین آن را می توان با استفاده از رنگ های متضاد جذاب تر نمود.

با در نظر گرفتن نوع محصول و همچنین متراژ و فضای در نظر گرفته شده برای مغازه، می توان دکوراسیونی زیبا، شیک و کاربردی برای هر کسب و کاری طراحی نمود. با توجه به اینکه نحوه طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه کوچک با سالن های بزرگ تفاوت زیادی دارد، در نتیجه لازم است ابعاد و متراژ و همچنین طراح کلی مغازه را روی برگه مشخص کنید. چوب یکی از مصالحی است که در طبیعت به وفور یافت میشود و به همین دلیل نیز استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی یادآور آرامش و زیبایی طبیعت است. نورپردازی و استفاده از رنگ های متنوع و جذاب باعث ترغیب حواس و توجه مشتری به سمت اجناس چیده شده داخل قفسه و با بر روی رگال خواهد شد. به این معنی که اجناس را راستای دید مشتری قرار دهیم و زیادی بالا یا در کف ویترین قرار ندهیم. اولین چیزی که می توان به آن اشاره کرد و شاید از مهمترین آنها باشد رسیدن به یک شناخت خوب از مشتری های است که قرار است جامعه اثر شما باشند و برای خرید به مغازه شما می آیند. دکوراسیون داخلی انواع مختلفی دارد که بطور تیتر وار به چند نمونه آن اشاره می شود: سبک دکوراسیون مدرن، سبک دکوراسیون امروزی، سبک دکوراسیون مینیمال، سبک دکوراسیون صنعتی، سبک دکئراسیون مدرن قرن بیستم، دکوراسیون اسکاندیناوی، دکوراسیون سنتی غربی، دکراسیون ترنزیشنال، دکوراسیون فرانسوی.

داشتن دکوراسیونی زیبا، مدرن و تاثیرگذار در یک مرکز خرید، یک برگ برنده برای آن کسب و کار خواهد بود، چرا که امروزه در تمام دنیا توجه به دکوراسیون مغازه و فروشگاه های بزرگ و کوچک به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در جذب مشتری و در نهایت فروش بیشتر، شناخته می شود. برای دکوراسیون داخلی قنادی ها محدودیتی برای انتخاب رنگ ها وجود ندارد . شرکتهایی که در زمینه انجام دکوراسیون داخلی فعالیت می نمایند که تا شما این امکان را داشته باشید تا در هر زمان به آنها مراجعه نمایید و دکوراسیون داخلی خود را مدرن یا سنتی نمایید یا اینکه تغیراتی اساسی و جزیی در آن به وجود آورید شرکت های دکوراسیون داخلی هستند. برای اینکه در طراحی دکوراسیون ، چیدمان و خرید مبلمان جلوی خطاهای بزرگ را بگیرید. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید. جهت دریافت قیمت می توانید به بخش قیمت نایلون مراجعه نموده و یا با ما تماس حاصل فرمایید. اگر در فضای خود محلی برای استراحت افراد فراهم نکرده باشیم، احتمال ماندگاری مشتریان کمتر شده و زودتر فروشگاه ما را ترک می کنند. طی تحقیقات انجام شده روی افرادی که به مغازه یا فروشگاهی وارد می شوند، این نتیجه گرفته شده که اکثر افراد در هنگام ورود به فروشگاه، ابتدا به سمت راست خود توجه می کنند.

در واقع چیدمان فضای داخل فروشگاه شما را به نمایش می گذارد پس بهره مندی از یک چیدمان استاندارد و جذاب به مشتریان کمک می کند اجناس را بهتر و کامل تر مشاهده نمایند که البته این به نفع شماست چرا که همین موضوع در نهایت سبب افزایش فروش اجناس تان می گردد. نکته مهم دیگر اینکه در کنار بهره مندی از یک چیدمان خوب و اصولی باید هر کالا را در محل مناسب خود جای داد تا از آسیب پذیری آنها محافظت کرد. لباس های بچگانه به خودی خود دارای جذابیت خاصی هستند حال اگر طراحی داخلی مغازه لباس بچه به گونه ایی انجام شود که لباس های رنگارنگ و زیبا در آن وجود داشته باشد توجه همه را به خود جلب می کند. آنچه در شهرهای بزرگ، امروزه رو به رشد است، خرید و فروش و گسترش اماکن تجاری است و مسلما جذب مشتری از طرف صاحبان اماکن و این گونه فضاها دغدغه اصلی محسوب می شود.

برای طراحی داخلی مغازه بهتر است به طراحی ویترین اهمیت بیشتری دهید زیرا ویترین مغازه پل ارتباطی بین محیط بیرون و محیط داخلی مغازه است و علاوه بر این اگرطراحی ویترین یک طراحی اصولی باشد میزان فروش و تعداد مشتری افزایش پیدا می کند؛ بعد از طراحی دکوراسیون ویترین مغازه نوبت به طراحی داخلی مغازه می رسد که بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مغازه توجه داشت که برای چه مغازه ای طراحی قراراست انجام جدیدترین طراحی داخلی مغازه شود. دکوراسیون داخلی مغازه نیز از لحاظی متفاوت است با چیدمان و دکوراسیون یک منزل مسکونی، چرا که در انجام چیدمان مغازه باید به گونه ایی از فضا ها استفاده شود که تمام اجناس در چشم شخص خریدار نمود پیدا کنند و امکان انتخاب و طیف و خط دید باید گسترده تر شود. با توجه به اینکه در آشپزخانه به دلیل استفاده مداوم از مواد غذایی و حرارت دادن برای پخت غذاها در منزل نیاز به نوع خاصی از چیدمان برای دیدن نظافت و انجام بیشتر آن مستلزم استفاده به طریقی خاص است که به هر حال انجام هرگونه دیزاین و چیدمان داخلی آشپزخانه به چیدمان آشپزخانه معروف است.

چنانچه در مغازه محصولات آرایشی ارگانیک می فروشید، مشتری باید قبل از ورود به فروشگاه، با محصولات آشنایی پیدا کند. بدون شک ، شما به عنوان یک فروشنده می خواهید نظر مشتری را برای خرید محصولات جلب کنید. احتمالا شما هم دیده اید که 2 مغازه با کالاهای یکسان و در کنار هم، یکی همیشه شلوغ و پر از مشتری، اما دیگری اکثر اوقات خلوت و بدون مشتری است. یکی دیگر از ایدههای خلاقانه برای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی مغازه در اصل استفاده از چوب برای ساخت تابلوهای راهنمای کوچک و حتی منوهای چوبی است. باکس و شلف در مغازه از لوازم ضروری به حساب میآیند و باید از بهترین متریال برای ساخت آنها استفاده کرد. انتخاب نوع متریال مصرفی برای غرفه و تناسب آن با نوع کسب و کار از اهمیت بالایی در دید مخاطبان برخوردار است. تا کردن شال و روسری و قرارگیری آن در شلف از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین رنگ غالب اهمیت قابل توجهی می یابد. رنگ های انتخاب شما در محیط فروشگاه تان باید با توجه به چیدمان فروشگاه انتخاب شود یعنی رنگ غالب شما باید هارمونی و توازن لازم را ایجاد کرده و چشم بازدید کننده و مشتری را بنوازد.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب