روش نصب انواع باتری یو پی اس ups-مستر انرژی پلاس

طبیعتاً وجود یک ژنراتور می‌تواند در قطعی‌های طولانی مدت برق، خیا‌ل‌تان را از تامین انرژی راحت کند. در ادامه نحوه نصب باتری یو پی اس به صورت موازی، سری و سری-موازی را مرور می‌کنیم. از مهم‌ترین مراحل راه اندازی و شروع به کار یو پی اس ها، نصب باتری آن است.

البته این احتمال وجود دارد که باتری شما سالم هم باشد ولی فروشنده زودتر از موعد باتری خود را به فروش رسانده باشد. برای جلوگیری از ابهام بدانید که ملاک اصلی برای اعتبار گارانتی باتری، تاریخ کمتر است که در برگه گارانتی ذکر شده است. مثلا شما یک باتری ماشین را در تاریخ مشخصی خریده اید و این باتری ماشین ۶ ماه گارانتی دارد؛ اما وقتی ۶ ماه به تاریخ خرید اضافه میکنیم، تاریخ پایان ضمانت نامه باتری که در برگه گارانتی ذکر شده هم خوانی ندارد. ممکن است این تاریخ کمتر یا بیشتر باشد، در اینجا در جریان باشید که معیار اعتبار تاریخ کمتر است. هنگام قطع برق، حتی با وجود یک باتری پشتیبان یا ژنراتور قوی، ممکن است چندین دقیقه طول بکشد تا سیستم شما به از دست رفتن منبع برق اصلی پاسخ دهد و شروع به کشیدن از منبع جایگزین کند. در بیمارستان‌ها، بانک‌ها و سایر عملکردهای حیاتی، این چند دقیقه گرانبها می‌تواند موضوع مرگ و زندگی باشد.

یک علامت تجاری ثبت شده است و تمام حقوق آن محفوظ میباشد.باید دقّت شود در مرحله اول بیش از شش عدد باتری به هم سری نگردد و ولتاژ حداکثر ۷۲ ولت باشد تا خطر برق گرفتگی نداشته باشد . پس از اینکه کلیه باتریها طبقات را به هم متصل نمودیم اولین و آخرین سر قطب باتریها را به فیوز کابینت باتری متصل می نماییم . بازه ولتاز خروجی یوپی‌اس که مقدار آن با بازه ولتاژ ورودی دستگاه‌های مصرفی می‌بایست هماهنگ باشد. این امر ناشی از سوئیچ‌کردن یک بار با توان بالا مانند دستگاه‌های تهویه هوا یا راه انداختن موتورهای الکتریکی ، تاسیسات حرارتی و برودتی و یا بروز اتصال کوتاه در مناطق اطراف می‌باشد.

آموزش نصب باتری یو پی اس ups

برای راحت تر انجام شدن فرایند نصب یو پی اس، بهتر است باتری های جدید طوری قرار بگیرند که کابل منفی به قطب منفی وصل شود. توجه داشته باشید که اتصال برعکس قطب ها منجر به انفجار و صدمه به یو پی اس خواهد شد. نکته ی دیگری که کارشناسان مرکز تعمیرات ups بر آن تاکید دارند، این است که اول باید قطب مثبت وصل شده و سپس کابل منفی متصل گردد. یو پی اس به عنوان یک سیستم جریان بدون وقفه، وظیفه دارد که انرژی لازم برای دستگاه ها را در زمان قطعی برق تامین کند. همچنین این دستگاه به عنوان نوعی محافظ عمل کرده و دستگاه های متصل را در مقابل نوسانات جریان برق، محافظت می کند.

آماده ارائه خدمات طراحی و اجرای سیستم های برق اضطراری متناسب با نیاز مجموعه های صنعتی، ساختمانی و آزمایشگاهی با بهره گیری از تخصص و تجارب متخصصان خود می باشد. همین الان با کلیک روی دکمه های زیر، از ما مشاوره رایگان بگیرید تا راهنمایی تان کنیم که بسته آموزش نصب ups برایتان مناسب است یا خیر. هارمونیک‌ها باعث افزایش نامناسب جریان می‌شوند و این افزایش اثر خود را در دماهای بالا نشان داده و باعث خرابی اجزا تشکیل دهنده و افزایش حرارت دستگاه می‌شوند.

همچنین باید مطمئن شوید که «گاوِرنر سوخت» را بررسی کنید؛ گاورنر قطعه‌ای است که وظیفه تنظیم خودکار سوخت دیزل را بر عهده دارد. گاورنرهای مکانیکی نسبت به گاورنرهای الکتریکی کندتر واکنش نشان می‌دهند، که همین امر ممکن است به قطع برق لحظه‌ای و آسیب دیدن شبکه منجر شود. که جریان آن در حدود 20 درصد جریان نامی باتری می باشد باتری را تخلیه کرد و بطور همزمان با استفاده از مولتی متر دیجیتال ولتاژ دو سر باتری را اندازه گیری کرد. اگر ولتاژ اندازه گیری شده در حدود 12.5 تا 11.4 ولت بود باتری سالم است و نیاز به تعویض ندارد، اما اگر ولتاژی که مولتی متر دیجیتال نشان میدهد زیر 11.4 ولت باشد، باتری مذکور معیوب بوده و نیاز به تعویض دارد. پیش از آموزش تعویض باتری UPS ، لازم است که نکاتی را در این خصوص مد نظر قرار دهید. برای تست کردن باتری یوپی‌اس دو حالت داریم، یکی برای باتری های سیلد (اتمی) و یکی هم برای باتری های غیر سیلد (اسیدی).

این توپولوژی درسایتها ، شبکه وسرورها (تجهیزات IT ) بیشترین استفاده را دارد . دوما دارای طول عمر ۴ سال به بالامی باشد ، البته امروز این باتریها با طول عمر بالای ۱۰ سال نیز تولید می گردد . بنابراین در هنگام انتخاب باتریها باید به نکات بالا توجه گردد . همچنین به این موضوع نیز توجه شود که بعضی از یو پی اس ها همه باتریها را برای اتصال به آنها نمی پذیرند که سازنده آنها معمولا نوع باتری قابل اتصال به آنها را ذکر می کند.

در این نوع باتری یک معکوس کننده در خط قرار گرفته و مسیر جریان DC باتری از حالت شارژ نرمال به تأمین جریان، mrenergyplus تغییر حالت می‌دهد. باتری یو پی اس در تعامل با خط، ورودی را تثبیت کرده و ولتاژ خروجی را با یک مبدل تثبیت می‌کند. هنگام خرید باتری های یو پی اس باید این نکته را مد نظر داشته باشید که کیفیت باتری ها را نباید با قیمت باتری مقایسه کنید بلکه کیفیت باتری به عواملی از جمله وزن باتری و تکلونوژِی ساخت باتری یو پی اس و چیزهای دیگر بستگی دارد.

تاثیر دما بر عمر باتری یو پی اس

روش نصب انواع باتری یو پی اس ups-مستر انرژی پلاس

اما باتری یو پی اس چیست؟ برای پاسخ این سوال و آشنایی بیشتر با قطعات یو پی اس، نحوه نگهداری یو پی اس و … حتما مقاله یو پی اس چیست ؛ با انواع ups و کارایی آنها آشنا شوید را مطالعه کنید. بنابراین می توانید با تعویض باتری یو پی اس از هزینه های خود صرفه جویی کرده و دوباره سیستم UPS را احیا کنید. زمان موردنیاز برای وضعیتی است که برق شهر قطع شده و لازم است برای تغذیه بار مصرفی از انرژی ذخیره شده در باتری استفاده شود. این زمان بستگی به باتری دارد و با کم و زیادشدن باتری، کم و زیاد می‌شود. یو پی اس ممکن است دارای باتری داخلی و یا خارجی (کابینت باتری) باشد. این نوع باطری برق AC را به جریان DC تبدیل کرده و به باتری قابل شارژ منتقل می‌کند.

سوال دوم هم هر دو مورد رو اموش دادم و علاوه بر این دو مورد، UPS های آفلاین نیز مورد بررسی قرار دادیم. بله، این محصول شامل پشتیبانی فنی مدرس است و شما پس از تهیه بسته اگر سوال یا مشکلی داشتید میتوانید مستقیم با مدرس در ارتباط باشید. توضیحات به زبان ساده و قابل فهم نسبت به کتاب های تخصصی و پیچیده در این حوزه. © “کیان باتری” یک علامت تجاری ثبت شده است و تمام حقوق آن محفوظ میباشد. مرحله چهارم5- باتری جدید را در همان جای قبلی جایگزین کرده و کابل های قرمز و مشکی را متصل کنید.

  • ایزولاسیون بسیار خوبی که ترانس فرورزونانت جهت تامین خروجی فیلترشده ایجاد مینماید از بکار بردن هرگونه تجهیزات فیلترینگ دیگری مناسبتر است، از اینرو فیلتراسیون عالی برق شهر و قابلیت اطمینان بالا از نقاط قوت این تکنولوژی است .
  • این کارتها اطلاعات حاصل از کنتاکتها را به فرم مناسبی تبدیل می کنند تا توسط سایر دستگاههای شبکه نیز قابل دریافت باشند .
  • در مواقعی نیز دستگاه‌ها از کار می‌افتند در حالی که هنوز عمر مفید آنها به سر نرسیده است.
  • بهترین باتری UPS چیست ؟ ابتدا باید به تعریف باتری UPS بپردازیم.
  • باتری یو پی اس را با وصل کردن یو پی اس به پریز حداقل 12 ساعت شارژ کنید.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب