طراحی داخلی کافه رستوران فقط با 10 ایده جذاب و عالی

این دلیل این است که بیشتر طراحی داخلی های رستوران ها تن هائی از قرمز،قهوه ای و طلائی دارند.بنابراین رستوران ها به رنگ هایی کاملا تیره و خاکی با اشاره ای به قرمز طراحی می شوند و نورپردازی احتیاج دارند که به دقت و لایه لایه و به صورت طلائی طراحی شود. اما به صورت کلی فاکتورهایی که بر روی زیبایی طراحی تاثیر می گذارد ، فضا ، ایده و طراحی است . طراحی نمای ساختمان رستوران بیانگر سطح عملکرد و سبک خدمات رستوران است و اینجاست که مشتری به یک درک کلی از نوع غذاهایی که در آنجا سرو می شود و سطح خدمات رسانی رستوران می رسد.

اما برای حفظ مشتریان در طی سالهای آینده باید علاوه بر داشتن منوی لذیذ، از طراحی داخلی جذاب نیز برخوردار باشند. در طراحی داخلی آن، طراح برای هماهنگی و ترکیب با شیشه و الوار چوب از سرو استفاده کرده است. در هنگام انتخاب گلدانها به رنگ،شکل،سایز آنها دقت کنید و رنگها هماهنگ با تم رنگ دکوراسیون تراس باشد و چیدمان گلدانهای کوچک و بزرگ را با هم ترکیب کنید و از گلدانهای خیلی سنگین و بزرگ بپرهیزید. با برنامه ریزی دقیق و متناسب رستوران خود با تم مورد نظر، میتوانید فضایی راحت و صمیمی برای مشتریان خود ایجاد کنید. درنتیجه متناسب با نوع مصرف و فضای کاریتان بایستی نوع و سبک صندلی رستوران مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

حتی میتوانید از چند مدل چراغ در طراحی داخلی کافی شاپ خود استفاده کنید. برای طراحی یک رستوران به سبک ایتالیایی باید علاوه بر رعایت استانداردهای لازم و اصول اولیه، کلیشه ها را کنار زد و به ایده های جدیدتر فکر کرد. در این مقاله به طراحی دکوراسیون داخلی رستوران (فضایی برای صرف غذا و آرامش مراجعین) می پردازیم و مطالبی را از نظر میگذرانیم که می تواند در این راستا به یاری کسانی که در فکر طراحی یک رستوران و یا بازسازی رستوران خود و یا تحهیز و طراحی دکوراسیون آن هستند، بیاید. طراحی داخلی رستوران سنتی از جمله موضوعاتی است که بسیاری از افراد فکر می کنند با گذاشتن یک تخت، حوضچه آب در وسط و پخش کردن یک آهنگ سنتی تمام می شود. در طراحی نمای رستوران می توان از چند متریال استفاده کرد واین نیز بنابر سبک کاری و غذاهای سرو شده از سوی شما برمیگردد. با این کار قشر هنرمند جامعه هم به سمت کافی شاپ شما کشیده شده و اوقات خود را در آن می گذارنند. تناسب بزرگی پنجرهها با مساحت داخل، ایدهای که پشت چینش میز و صندلی در کنار پنجره است، نداشتن دید از بیرون به داخل کافه و استفاده از شیشههای دوجداره برای جلوگیری از شنیده شدن سروصدای بیرون، نکات مهمی در این کار هستند.

در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران بهتر است درب رستوران از شیشه های یکسره یا سکوریت باشد و دلیلش نمایش فضای داخل رستوران و باز بودن محیط دید برای مشتری ست. اپوکسی از ترکیب رزین اپوکسی، کلرانت یا رنگافزا و مواد افزودنی (مثلا تراشههای مرمر) ساخته میشود. استفاده از یک زمینه درست و خوب برای تابلو، نوشتار و ترکیب لغات ساده اما رسا، نورپردازی مناسب خصوصا برای شب و نصب در جای درست و صحیح میتواند در همان گام نخست نظر مشتریان را در مورد رستوران شما کاملا مثبت کند و مشتری ترغیب شود تا فضای داخلی را نیز از نظر بگذراند و این شانس مهمی برای شماست. در این راستا انواع سرامیک ها در ابعاد مختلف در دسترس است که علاوه بر جنس مناسب می بایست از خاصیت ضدلغزش بهره مند باشد و این اصلی مهم است.

به همین دلیل توجه به نوع رستوران و غذاهایی که در آن جا سرو خواهند شد. کووید 19 موجب شد تا برای ایمنی و سلامت مشتریان رستوران ها و کافه ها، قوانین و استراتژی هایی در نظر گرفته شود که مهم ترین آن فاصله اجتماعی است که باید هنگام چیدن میز و صندلی ها به آن توجه ویژه ای شود. داشتن نمای دو پوسته موجب کنترل نور و تهویه مناسب در فضای داخلی رستوران می شد. همانگونه که در مبحث دکوراسیون رستوران نیز مطرح نمودیم، انتخاب دکور و چیدمان مناسب و شیک نقش مهمی در جذب مشتری دارد. با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه کیش، ترمینال فعلی با فضایی آراستهتر به مسافران خارجی اختصاص مییابد و ترمینال جدید نیز میزبان مسافران و گردشگران داخلی خواهد بود. استفاده از این پل ها در پروژه، ظرفیت مسافران را از سه میلیون نفر به ۶ میلیون در هر سال می رساند. طراحی منحصر به فرد پل های تلسکوپی به صورتی است که هواپیماهای متعددی میتوانند در کنار یکدیگر پارک کرده و مسافران از دوطرف پل به صورت هم زمان پیاده و سوار شوند .

انتخاب کفپوش مناسب از میان انواع کفپوش رستوران یا کافیشاپ، یکی از مولفههای اصلی در جذب مشتری و رونق کسبوکارتان است. اصولا یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در طراحی رستوران انتخاب نور است چراکه نورپردازی مناسب زیبایی بصری و احساس آرامش در فضای غذا خوری را ایجاد می نماید. در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران از محل پذیرش و صندوق که چشم رستوران شما تلقی می شود، تا ورودی تمیز و صیقل داده شده و حتی افراد مودب و متشخصی که در این موقعیت مستقر هستند همه و همه در جلب و جذب مشتری و مراجعه بیشتر به رستوران شما موثر هستند؛ بنابراین طراحی فضایی که شما به این مهم اختصاص می دهید بسیار مهم بوده و خود از نکات کلیدی در امر جلب مشتری ست. بر اساس این قانون، 40% از فضای رستوران را به آشپزخانه اختصاص دهید و 60% را برای چیدن میزها در نظر بگیرید. گل و گیاه سبب ایجاد فضایی آرامشبخش میشود و موجب سرزندگی و نشاط در روحیه مراجعهکنندگان و کارکنان این غذاخوریها خواهد شد. البته استفاده از رنگ های روشن نیز باعث خواهد شد فضای رستوران بزرگتر به نظر بیاید.

غذاهای رستوران که از مواد اولیه باکیفیت به صورت روزانه تهیه می شود، طعم بی نظیری دارند چراکه توسط سرآشپزان حرفه ای طبخ می طراحی داخلی هتل و رستوران شوند. طراحی داخلی رستوران اهمیت زیادی دارد.درست است که طعم و کیفیت غذاهای یک رستوران یکی ازعوامل اصلی در جذب مشتری است ، اما نحوه طراحی فضای رستوران نیز ، در جذب مشتری بسیار موثر است.چه بسیارند کسانی که از غذاهای یک رستوران لذت می برند ، اما به دلیل فضای نامناسب رستوران ، تمایلی ندارند تا دفعات بعدی نیز به آن رستوران مراجعه کنند و این خیلی بد است.شما باید کاری کنید که مشتریان احساس راحتی کنند و از وعده های غذایی خود لذت ببرند. اما استفاده از برخی ترفندهای طراحی، کمک خواهد کرد تا ورودی رستوران را به بهترین شکل طراحی کنید.در این قسمت، میتوانید یک نیمکت یا مبل راحتی زیبا قرار دهید.یک لوستر جذاب، دیگر عنصری است که قسمت ورودی را جذابتر میکند. میتوانید رنگ آن را متناسب با نیازتان تغییر دهید، از کاغذهای سقفی متنوع استفاده کنید یا سقف را با کاشیهای سقفی بپوشانید.اگر میخواهید فضا گستردهتر به نظر برسد، سعی کنید سقفها و حتی دیوارها را روشن تر کنید.

در این نوع رستوران استفاده از رنگهای روشن و شاد توصیه میشود، همچنین وجود نورپردازی و لوگوی مناسب شما را در ذهن مشتری ماندگار میکند. نورپردازی رستوران معمولا بسته به سبک رستوران و حتی نوع متریال استفاده شده در طراحی رستوران انتخاب می شود. ایجاد خلاقیت و ایجاد ایده های جدید در اصول طراحی داخلی کترینگ مستلزم برنامه ریزی و آگاهی کامل از کلیه عناصر دکوراسیون تشکیل دهنده طراحی است، بنابراین اجرای یک طراحی داخلی خلاقانه با اشکال و ایده های جدید بی بدیل، فقط به یافتن یک شرکت دکوراسیون متمایز و یک طراح داخلی خلاق با تجربه محدود نمی شود بلکه باید، آگاهی و اطلاعات زیادی در مورد سبک ها و انواع مختلف طراحی داخلی، اعم از اینکه یک طراحی داخلی برای خانه ها باشد یا یک طراحی داخلی برای شرکت ها، یا یک طراحی داخلی برای رستوران ها و انواع دیگر طراحی داخلی که باید با آنها آشنا باشید، برای تحقیق، تفکر و انتخاب یک شرکت طراحی داخلی یا یک طراح داخلی برای شما مناسب است، انتخاب یک شرکت دکوراسیون یا طراح داخلی باید بر اساس معیارهایی باشد که پس از دانش خود در زمینه طراحی داخلی تعیین خواهید کرد. رنگ های قهوه ای شکلاتی و آجری و رنگ های روشن بسیار مناسب هستند.

اما در رستوران های سنتی نور محیط در حد متوسط بوده و بیشتر از رنگ های کرم و قهوه ای در دکوراسیون استفاده میشود. این فاکتور خصوصا در مورد رستوران های جاده ای و بین راهی موثر است و در جلب و جذب مشتری بسیار حائز توجه خواهد بود. باید توجه داشت که مکان رستوران نیز در این امر بسیار موثر می باشد چراکه شما نمیتوانید یک طرح شهری را در محلی مانند یک جاده کوهستانی پیاده کنید. با نوعی معماری منحصر تزیینی، مانند گچبریهای گوشه سنگی، استفاده از پردههای حریری ساده، دیوارکوبهای تاریخی، قالیهای شرقی، رومیزیهای قیطانکوب و دکوریهای پتینهکاری میتوان حال و هوای سنتی به دکوراسیون منزل بخشید. کف پوش ها، دیوار پوش ها، طراحی های روی سقف در دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی باید با استفاده از معماری ایرانی یا اسلیمی و رنگ ها و نقش های سازگار با فرهنگ ایرانی طراحی و غنی گردند. اگر پس از درب ورودی رستوران، محوطه یا دالان و فضایی تا رسیدن مشتری ها به پذیرش یا صندوق در اختیار دارید میتوانید از این فضا نیز برای جلب مشتری به نحو احسن استفاده کنید.

در کنار آن نیز اغلب رنگهای تیره به کار برده میشود. این امر حس خوشایندی در مشتریان ایجاد میکند و لذت غذا خوردن در رستوران را افزایش میدهد.شاید در طراحی داخلی رستوران کوچک، این بخش از کار به دلیل کمبود فضا کمی مشکل باشد. این نکات به شما کمک میکند از فضای کمی که در اختیار دارید، بهترین استفاده را داشته باشید. این همان اثری ویژهای است که دکوراسیون داخلی بر فروش رستوران شما خواهد داشت. قدم اول در طراحی داخلی رستوران کوچک داشتن نقشه و طرح مناسب برای آن است. چگونه می توانیم افراد مناسب را انتخاب کنیم؟ قفسه های کتابخانه را می توانید مطابق با دکوراسیون داخلی تان انتخاب نمایید. شما می توانید تخت های سنتی را در ظرفیت و ابعاد مختلف برای ایجاد فضایی دوستانه و صمیمی استفاده نمایید و از آن ها درون محوطه باز یا درون خانه های خود استفاده کنید و با دعوت کردن دوستان و اقوام و آشنایان خود از نشستن در فضایی کلاسیک و سنتی لذت ببرید. رستوران درویش اگر بهترین مجموعه پذیرایی و سنتی در منطقه فرحزاد تهران نباشد، قطعا یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران بوده که در این محدوده از پایتخت کشور قرار گرفته و کم لطفی است اگر ساکن تهران باشید و یا در یک سفر کوتاه سری به شهر پایتخت نشینان ایران بزنید و از این رستوران با تمام امکانات و خدماتش بازدید و استفاده نکنید!

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب