قدرت شبکه های اجتماعی تاریک در بازاریابی دیجیتال

the-power-of-dark-social-in-digital-marketing


با وجود حلقه مرموز نامش، Social Social آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیست. در آژانس اجتماعی اسپارک، ما دوست داریم آن را به ،وان گنجینه ای پنهان از تعامل اجتماعی و چت در نظر بگیریم که زیر رادار ابزارهای ردیابی معمولی مانند تجزیه و تحلیل وب پرواز می کند. این نوع اشتراک‌گذاری – چه از طریق برنامه‌های پیام‌رسان، فضاهای خصوصی رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل‌ها – بخش بزرگی از نحوه تعامل آنلاین ما را تشکیل می‌دهد. برای بازاریاب هایی که مایل به کشف ش،ه های اجتماعی تاریک هستند، بینش های زیادی در انتظار کشف، ایجاد ارتباطات عمیق تر و در نهایت نتایج بهتر برای ،ب و کارها و مشتریانشان است. همه چیز در مورد تبدیل غیب به فرصتی برای اتصال است!

تاریکی اجتماعی چیست؟

ش،ه های اجتماعی تاریک ممکن است به نظر آ،ین روند فناوری به نظر برسد، اما در مورد حریم خصوصی است. به اشتراک گذاری محتوا یا ذکر نام تجاری که در فضای دیجیتالی که از ابزارهای تجزیه و تحلیل محافظت شده است، اشاره دارد. چه پیوندی باشد که از طریق یک پیام خصوصی ارسال شده باشد، چه مقاله ای که در یک گروه واتس اپ مورد بحث قرار گرفته است، یا یک توصیه محصول که به یک دوست ایمیل شده است، تعاملات اجتماعی تاریک آن مکالمات صمیمی و غیرقابل ردیابی است که دور از فید رسانه های اجتماعی عمومی اتفاق می افتد. این اصطلاح در سال 2012 توسط رو،مه نگار ال،یس مادریگال ابداع شد.

درک رسانه‌های اجتماعی تاریک کمی شبیه به کشف یک جامعه چت آنلاین مخفی است – همه چیز درباره مکالمات و پست‌های گسترده اما پنه، است که دور از چشم عموم اتفاق می‌افتد. تصور می‌شود که بیش از 80 درصد اشتراک‌گذاری آنلاین از طریق رسانه‌های اجتماعی تاریک صورت می‌گیرد که بر حجم بالای محتوای اشتراک‌گذاری شده تأکید می‌کند. اگر ما به‌،وان بازاریاب رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی تاریک را نادیده بگیریم، درک بخش بزرگی از نحوه تعامل مخاطبانمان به صورت آنلاین و دسترسی واقعی محتوایمان را از دست می‌دهیم. این یک فشار برای بازاریابان است تا تصویر بزرگتری از تعامل و مصرف آنلاین را ببینند.

منبع

محتوای بسیار جذاب ایجاد کنید

ماهیت ش،ه‌های اجتماعی تاریک – که ریشه در ش،ه‌های خصوصی و قابل اعتماد دارند – نشان‌دهنده سطح عمیق‌تری از علاقه و تعامل با محتوای مش، است. این صمیمیت به بازاریابان فرصت طلایی برای ایجاد کمپین های بازاریابی شخصی و هدفمند می دهد. با دسترسی غیرمستقیم به بینش ها از طریق نظرسنجی ها یا تشویق به استفاده از ابزارهای تعامل قابل ردیابی، بازاریابان می توانند از رگه غنی تعاملی که تاریک اجتماعی نشان می دهد بهره ببرند و آنها را قادر می سازد محتوایی را ارائه دهند که در سطح شخصی تر طنین انداز شود.

درک قدرت ش،ه های اجتماعی تاریک باعث می شود بازاریابان در استراتژی های محتوای خود تجدید نظر کنند. این در مورد تشویق به اشتراک گذاری زمزمه ای در بین دوستان، ایجاد محتوای فوق العاده قابل اشتراک گذاری، ترغیب اشتراک گذاری های ویژه با فراخوان برای اقدام، و متن، سازی محتوا برای گروه های خاص است. این تاکتیک‌ها کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که محتوا نه تنها بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود، بلکه با ترجیحات و رفتارهای مخاطبان در این فضاهای خصوصی هماهنگ‌تر است.

قدم بعدی را در اندازه گیری بردارید

ماهیت گریزان ش،ه های اجتماعی تاریک همچنین بازاریابان را تشویق می کند تا در اندازه گیری و درک تأثیر تلاش های رسانه های اجتماعی خود خلاقیت به ،ج دهند. استفاده از فناوری‌های ردیابی پیشرفته، مانند لینک‌های قابل ردیابی در ایمیل‌ها یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی، بینش واضح‌تری از پویایی پنهان اشتراک‌گذاری محتوای خصوصی ارائه می‌دهد. این بینش برای درک تصویر کامل تعامل رسانه‌های اجتماعی و تنظیم استراتژی‌ها برای ارتباطات بهتر کلیدی است.

روابط قوی با مشتریان ایجاد کنید

برای بازاریابان رسانه های اجتماعی، ش،ه های اجتماعی تیره هم یک چالش و هم یک فرصت است. ایجاد روابط با مشتری از طریق رسانه های اجتماعی تاریک شامل شناخت ماهیت شخصی و م،ادار این نوع تعامل است. بازاریاب هایی که در مدیریت تفاوت های ظریف رسانه های اجتماعی مهارت دارند، می توانند از آن برای ایجاد ارتباطات قوی تر و صمیمی تر با مخاطبان خود استفاده کنند. سرویس اشتراک ویدیو بر اساس تقاضا با متخصصان اجتماعی تاریک، Radium One، همکاری کرد تا عمیق‌تر به مخاطبان خود در رسانه‌های اجتماعی تاریک بپردازد. نتایج شگفت‌انگیز بود، زیرا 56 درصد از اولین میلیون مش، پلتفرم از طریق رسانه پولی تبدیل شدند. واضح است، ایجاد محتوای انحصاری که این نوع خاص از اشتراک‌گذاری محتوا را در ش،ه‌های نزدیک به خود جذب می‌کند، می‌تواند وفاداری را به میزان قابل توجهی افزایش داده و تعامل را افزایش دهد، و پایه و اساس روابط بلندمدت با مشتری را ایجاد کند.

راه‌های زیادی وجود دارد که بازاریابان باید به دنبال استفاده از ش،ه‌های اجتماعی تیره در هنگام توسعه برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی خود باشند، اما در اینجا برخی از نکات مهم ما وجود دارد.

تکنیک های تعامل قابل پیگیری را در آغوش بگیرید

در حالی که نمی‌تو،م ش،ه‌های اجتماعی تاریک را حذف کنیم، می‌تو،م در مورد آن هوشمند باشیم. ارائه پیوندهای قابل ردیابی از طریق دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی یا محتوای جاسازی شده به ما امکان می دهد به مکالماتی که قبلاً نامرئی بودند نگاه کنیم. مثل این است که ،ده سوخاری را برای ما بگذاریم تا دنبالش کنیم و در طول مسیر ایده هایی را جمع آوری کنیم.

کیفیت پادشاه است

این واقعیت که شخصی انتخاب می کند محتوای شما را در یک چت خصوصی به اشتراک بگذارد، یک تمجید بزرگ است. این بدان م،ی است که محتوای شما در سطح شخصی با آنها طنین انداز می شود. بنابراین، روی تولید محتوای جذاب و باکیفیت تمرکز کنید که جرقه گفت،ا، پاسخ به سؤالات و مطابقت با علایق مخاطبان شما را برانگیزد. این در مورد ایجاد چیزی است که ارزش به اشتراک گذاشتن داشته باشد که مردم نمی توانند در گفت،ای خود از آن عبور نکنند.

نظرات زنده قطب نمای شما هستند

در دنیای تاریک ش،ه های اجتماعی، نظرسنجی ها و بازخوردهای زنده بسیار ارزشمند هستند. از آنجایی که ردیابی تعامل خصوصی چالش برانگیز است، پرسیدن مستقیم از مخاطبان خود چگونه محتوای شما را پیدا کرده اند یا آنچه را که دوست دارند به اشتراک بگذارند، بینش فراو، را ارائه می دهد. این خط ارتباط مستقیم به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را متن، با ترجیحات مخاطبانتان مانند یک دستکش تنظیم کنید.

تجزیه و تحلیل ها را مخلوط کنید تا نمای 360 درجه داشته باشید

برای درک تأثیر تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی، ،یب داده‌های اندازه‌گیری شده با درک عمیق‌تر عادات اشتراک‌گذاری مخاطبان، تصویری کامل به شما می‌دهد. ما درک می کنیم که در حالی که ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی نگاهی به فعالیت مخاطبان شما ارائه می دهند، با درک تاریک اجتماعی، دید وسیع تری از نحوه عملکرد استراتژی های اجتماعی مختلف به دست خواهید آورد. با ،یب معیارهای قابل مشاهده با رفتارهای استنباط‌شده، می‌تو،د استراتژی‌هایی بسازید که عمیق‌تر طنین‌انداز می‌شوند و ارتباطات م،ی‌داری را تقویت می‌کنند.

قدرت مخاطب نامرئی

تاریک اجتماعی ممکن است دور از ذهن باشد، اما تاثیر آن بر بازاریابی دیجیتال غیرقابل انکار است. بازاریابان با اذعان به وجود آن، جستجوی راه‌های نوآورانه برای اندازه‌گیری تأثیر آن، و ایجاد استراتژی‌هایی که به حریم خصوصی و ترجیحات کاربران رسانه‌های اجتماعی امروزی احترام می‌گذارند، می‌توانند از قدرت رسانه‌های اجتماعی تاریک استفاده کنند. در نهایت، هدف بهبود تعامل، به دست آوردن بینش عمیق‌تر و دستیابی به نتایج بهتر است، در حالی که تشخیص می‌دهید که باارزش‌ترین گفت،ا ممکن است آن‌هایی باشند که شما نمی‌بینید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/the-power-of-dark-social-in-di،al-marketing/

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب