مهمترین چیزهایی که باید در مورد استراتژی و کمپین های بازاریابی دیجیتال آدیداس بدانید

این کمپین که در سال 2019 راه اندازی شد، با هدف پیشبرد مرزهای خلاقیت و الهام بخشیدن به افراد برای بیان اظهارات جسورانه از طریق س، خود و ایجاد مسیرهای خاص خود است. کمپین «معامله را بپذیر، جرأت ایجاد کن» گروهی متنوع از ورزشکاران از فرهنگ‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد که جرات به چالش کشیدن هنجارها و ایجاد س، خاص خود را دارند.


برترین کمپین های بازاریابی آدیداس

شهرهای استراتژیک

آدیداس سعی می کند با مشتریان خود تعامل داشته باشد و تجربیات شخصی ایجاد کند. به عبارت دیگر، آدیداس باعث ایجاد اشتیاق و هیجان در مورد ورزش در سطح شخصی می شود. این برند از هر نقطه تماسی مانند موبایل، اجتماعی و ،ده فروشی استفاده می کند تا با مصرف کنندگان تعامل داشته باشد تا یک تجربه الهام بخش و شخصی ارائه دهد. آدیداس با در نظر گرفتن بینش از تجزیه و تحلیل دیجیتال، سعی می‌کند در هر جایی که مصرف‌کنندگانش هستند حضور داشته باشد.

آدیداس با این کمپین که داستان ورزشکاران زن را روایت می‌کند که علی‌رغم آپارتاید ،تی مسیر موفقیت خود را می‌سازند، آدیداس نشان می‌دهد که می‌تواند با دنیای در حال تغییر نسل‌های جدید که خواستار برابری هستند، همگام شود.

2. معامله را انجام دهید، جرات ایجاد کنید

شش شهر (لندن، لس آنجلس، نیویورک، پاریس، شانگهای و توکیو) که ادراک، روندها و تصمیمات ،ید مصرف کنندگان را شکل می دهند، در استراتژی بازاریابی آدیداس اهمیت استراتژیک دارند. آدیداس برای بازاریابی محصولات خود در این کشورها هزینه بیشتری می کند، اما محصولاتی را که باید برای هر کشور تبلیغ شود با توجه به فرهنگ و تقاضای بازارها متمایز می کند. به ،وان مثال، در اروپا، آنها بر فروش محصولات فوتبال تمرکز می کنند، اما ایالات متحده یک کشور کلیدی برای سایر شرکت های تابعه مانند بسکتبال و بیسبال است.

بنر-مؤسسه-دان-دوره-بازاریابی-دیجیتال-ژانویه-2021

نمونه کارها

کمپین های بازاریابی و تبلیغات آدیداس همیشه بر نسل های جوان تاثیر داشته است. برای درک جامع تر از استراتژی بازاریابی آدیداس، بیایید 3 کمپین به یاد ماندنی را ببینیم:

1. غیرممکن چیزی نیست

این شرکت بیشترین بخش از بودجه بازاریابی خود را صرف کمپین های دیجیتال می کند. آدیداس که خود را یک شرکت دیجیتال توصیف می کند، می خواهد بهترین برند پوشاک ورزشی جهان باشد. برای “بهترین” به م،ای طراحی، ساخت و فروش منحصر به فردترین و راحت ترین کالاهای ورزشی در جهان است. برای دستیابی به این هدف، آنها از دیجیتالی شدن به ،وان بخش کلیدی استراتژی بازاریابی خود برای اطلاع رس، به مخاطبان هدف خود در مورد محصولات خود استفاده می کنند. آدیداس از تبلیغات منتشر شده در یوتیوب گرفته تا پست‌های رسانه‌های اجتماعی جذاب، از کانال‌های بازاریابی دیجیتال مختلف برای انتشار این خبر استفاده می‌کند.

ارتباط با مصرف کنندگان

آدیداس درهای خود را باز می کند و همه از جمله ورزشکاران، مصرف کنندگان و شرکا را برای شکل دادن به آینده ورزش و فرهنگ ورزشی فرا می خواند. آنها روی آوردن محصولات منحصر به فرد و مفید به بازار به طور کلی تمرکز می کنند تا خواسته های دنیای امروز و آینده مش، را برآورده کنند. یک مثال عالی از چنین همکاری‌های خلاقانه، مشارکت آدیداس با Parley for the Oceans است که سه مدل UltraBoost جدید از ،‌های پ،تیکی اقیانوس تولید می‌کند.

این شرکت با تمرکز بر برندهای اصلی: آدیداس و ریباک، دائماً در حال بازبینی سبد خود است. به ،وان مثال، در سال 2018، آدیداس برای سودآوری بیشتر، Reebok را تغییر مکان داد. برای ریباک، آن‌ها با طراحان زن با نفوذی مانند ویکتوریا ،هام و زن، که می‌خواهند دنیا را تغییر دهند مانند آریانا گرانده و جیجی حدید همکاری می‌کنند تا برند را برای ،ن جذاب‌تر کنند.

موتور دیجیتال با تیم آینده دیجیتال آدیداس همکاری کرد تا نیازهای مخاطبان Run Genie را برآورده کند. این آژانس وظیفه داشت یک تجربه مشتری نهایی را تعریف کند که تیم فروش را قادر می سازد تصمیم ،ید را از طریق تجسم داده ها و سخت افزار متصل هدایت کند.

قدرت آدیداس با نسخه جدیدی از شعار ک،یک خود، “وقتی فوتبال همه چیز است، غیرممکن هیچ چیز نیست”، به هیجان جام جه، 2022 فیفا دامن زد.

تغییر رفتارهای مصرف کننده با تحول دیجیتالی که مردم را به ،ید آنلاین بیشتر سوق می دهد، تمرکز آدیداس را نیز تغییر می دهد. به ،وان مثال، آدیداس به ،وان بخشی از استراتژی رشد اصلی خود تا سال 2025، “مالک بازی”، بیش از 1 میلیارد یورو در دیجیتالی سازی، از جمله بازاریابی دیجیتال، سرمایه گذاری کرده است.

در این تبلیغات آدیداس به نمادی از اتحاد مجدد و احساسات گرم تبدیل می شود. همانطور که لوسیو دالا گاسپریناته، مدیر ارتباطات برند جه، آدیداس بیان می‌کند که تمرکز بر اتحاد مجدد خانواده در این کمپین نشان می‌دهد که همه برای عشق به فوتبال دور هم جمع می‌شوند. حتی سوپراستارها برای چنین رویدادهای ارزشمندی دوباره متحد می شوند. بنابراین، آدیداس حس نوستالژی را در مخاطب القا می کند و از قدرت دیجیتال برای تداعی خود با روزهای خوب گذشته بهره می برد.

نتیجه

پیامی که با این کمپین داده می شود این است که با گرفتن معامله و جسور بودن، می تو،د چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید. آدیداس اشاره می کند که لباس ورزشی آن محصول خلاقیت با بالاترین سطح منحصر به فرد است و همیشه آماده است تا شما را در سفرتان همراهی کند تا خود واقعی خود را پیدا کنید و آن را از طریق لباس هایی که می پوشید بیان کنید.

3. وقتی فوتبال همه چیز است، غیرممکن هیچ است

بیایید نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال آدیداس داشته باشیم:

دیجیتالی شدن

در اینجا می تو،د در مورد پروژه بیشتر بد،د: آدیداس: استفاده از داده ها برای انتخاب کفش عالی

نوآوری ها و همکاری های منبع باز

بازاریابی دیجیتال نقش مهمی در فرآیند دیجیتالی شدن آدیداس دارد. از کانال های مختلفی استفاده می کند و با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار می کند تا آگاهی برند را افزایش دهد. آدیداس قصد دارد رشد بیشتری داشته باشد زیرا به برند شماره یک پوشاک ورزشی در اروپا راضی نیست. این بازی از رسانه های دیجیتال برای ش،ت دادن بزرگترین رقیب خود ی،ی نایک در این بازی استفاده می کند. اگر کنجکاو هستید که نایک چه نوع کمپین هایی را اجرا کرده است، می تو،د پست وبلاگ ما را در مورد استراتژی بازاریابی نایک بررسی کنید. و اگر به دنبال افراد حرفه ای برای پیشی گرفتن از رقبای خود هستید، می تو،د آژانس های برتر بازاریابی ورزشی را کشف کرده و اقدام کنید!


منبع: https://di،alagencynetwork.com/di،al-marketing-strategy-of-adidas/

در سال 2022، شعار “غیرممکن هیچ چیز نیست” شروع به تبدیل شدن به چیزی بزرگتر و فراگیرتر کرد. این بار، کمپین “غیرممکن چیزی نیست” آدیداس، ،ن ورزشکار را به نمایش می گذارد تا همه ،ن را به عمل دعوت کند.هر روز غیرممکن ها را ممکن کن

استراتژی و کمپین های دیجیتال مارکتینگ پشت بسیاری از موفقیت های تولید کننده شماره یک لباس ورزشی در اروپا است که در سال های اخیر از آن برخوردار بوده است. آدیداس بر استفاده از قدرت کانال های دیجیتال برای ایجاد تجربیات جذاب و شخصی برای مشتریان خود تمرکز دارد.

آدیداس از سال 2004 از این شعار برای برجسته ، “نگرش آدیداس با ورزشکاران در سراسر جهان – میل به جلو بردن خود، فراتر رفتن از محدودیت‌ها، ش،تن زمینه‌های جدید.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب