نحوه انتخاب یک سیستم CRM برای تجارت: راهنمای مبتدیان

با ما تماس بگیرید امروز برای بحث در مورد نیازهای دیجیتالی خود، به ما کمک کنید تا در این مدت تصمیمات آگاهانه بگیرید، کاوش CRM خوشحال کننده!


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،w-to-select-a-crm-system-for-business-beginners-guide/

CRM چگونه با سایر سیستم‌های شما همزیستی خواهد کرد و چقدر در فرآیندهای کلیدی شما قرار می‌گیرد؟ آیا ادغام/APIهای موجودی وجود دارد که بتو،د از آنها استفاده کنید، یا باید آنها را ایجاد کنید؟ مراقب سیستم هایی باشید که می گویند می توانند در «آینده» یکپارچه شوند.

یک موضوع رایج این است که شخص یا تیمی که از CRM استفاده می‌کند، به کار خود ادامه داده است و هیچ‌، را با دانش سیستم پشت سر نمی‌گذارد.

صنعت ما خوش شانس است که سیستم های CRM زیادی دارد که پیشرفته هستند و می توانند مشاغل با هر اندازه ای را در خود جای دهند. اگر در انتخاب CRM بعدی خود غرق شده اید، نترسید! این نکات به شما کمک می کند تا فرآیند تصمیم گیری را سرگرم کننده و آسان کنید.

اگرچه ممکن است بعداً بتو،د از ادغام خارج شوید، اما حقیقت این است که این کارها به احتمال زیاد بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت طول می کشد.

در دیجیتال را کشف کنید، ما تجربه زیادی داریم که به ،ب و کارها و سازمان ها کمک می کنیم تا چشم انداز دیجیتال خود را تنظیم کنند. ما می‌تو،م به شما در طراحی، پیاده‌سازی و ادغام تمام قطعات معماری خود برای کار یکپارچه کمک کنیم.

با مراقبت از راه‌اندازی صحیح CRM خود از همان ابتدا، می‌تو،د در زمان و ناامیدی زیادی صرفه‌جویی کنید. این به م،ای گنجاندن زمان کافی در طرح پروژه خود برای کشف، راه اندازی و آزمایش پذیرش کاربر است.

میزب، در محل یا در فضای ابری به ساختار و نیازهای سازمان شما بستگی دارد. اگر انتخاب می‌کنید که در محل کار کنید، به سخت‌افزار فیزیکی و پرسنل قابل اعتماد برای پشتیب، و نگهداری از آن نیاز دارید.

به ،وان بخشی از مذاکرات تجاری خود اطمینان حاصل کنید که فروشنده شما قرار نیست “مستقر شود و فراموش شود”. به جای اینکه به یک بسته حمایتی و،لی بسنده کنید، سؤالات خاصی در مورد نیازهای فردی خود بپرسید.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

انتخاب یک سیستم CRM جدید یک سفر هیجان انگیز است! اگر از سیستم CRM فعلی خود ناراضی هستید، نگران نباشید، می تو،د مراحل مشابه را برای انتخاب جایگزین دنبال کنید.

پشتیب، و نگهداری شما باید به ،وان یک بیمه نامه برای ،ب و کار شما در نظر گرفته شود تا اگر مشکلی پیش آمد کاملاً تحت پوشش و محافظت باشید.

قبل از ،ید، نرم افزار CRM را با یک آزمایش رایگان از فروشنده تست کنید. به این ترتیب، می تو،د تأیید کنید که برای ،ب و کار شما خوب عمل می کند. پرسنل فروشنده پیش فروش همیشه در دسترس هستند تا با پاسخ دادن به سؤالات و شبیه سازی تجربیات واقعی به شما در درک محصول کمک کنند.

به یاد داشته باشید که شما برای سال‌های آینده از این سیستم استفاده خواهید کرد، بنابراین مطمئن باشید که قبل از شروع سفر با CRM به شما در حل مشکلات و ،ب بازگشت سرمایه مورد انتظارتان کمک می‌کند.

یک CRM به شما کمک می کند چشم انداز ،ب و کار خود را با رشد آن مدیریت کنید. اگر داده‌ها را به‌صورت دستی وارد می‌کنید و آن‌ها را در برگه‌های ناهموار ذخیره می‌کنید، زمان ارتقا فرا رسیده است.

اگر می‌خواهید سیستم‌های دیگری را اضافه یا جایگزین کنید، باید با همه گزینه‌های بالقوه آشنا شوید.

استفاده از CRM مزایای زیادی دارد:

  • تاریخچه تعامل با مشتریان بالقوه و موجود
  • تاریخچه فروش و بازاریابی
  • توانایی ارائه خدمات به مشتریان برجسته که مشتریان شما را شگفت زده می کند.
  • اگر مشتریان خود را به آنچه می‌خواهند بدهید، راحت‌تر نگه دارید.
  • فروش، مشتریان و درآمد بیشتر.
  • ادغام هموار در سیستم های شرکت شما برای یک تجربه کارآمد.

مطمئن شوید که یک نقطه تماس در فروشنده CRM خود دارید که به راحتی می تو،د به آن دسترسی پیدا کنید. هنگام بررسی هزینه های پشتیب، مداوم، ممکن است زیاد به نظر برسند، اما آیا ماشینی بدون بیمه می ،ید؟

سفارشی‌سازی‌ها امکان‌پذیر است، اما ممکن است همیشه ارزش هزینه و دردسر اضافی را نداشته باشند.

مرحله دوم: کجا میزب، کنیم؟

CRM ها مجهز به همه چیزهایی هستند که ،ب و کار شما برای موفقیت نیاز دارد. مراقب باشید که یک سیستم را فقط به این دلیل انتخاب کنید که ویژگی های زیادی دارد، زیرا احتمالاً هرگز از ا،ر آنها استفاده نخواهید کرد.

علاوه بر این، مطمئن شوید که سیستم دارای تمام ویژگی های ضروری برای فرآیندهای تجاری شما است. یک تجارت ثابت به سرعت راکد می شود. برای ادامه رشد، به سیستمی نیاز دارید که بتواند بار فزاینده را تحمل کند.

ا،ر CRM ها هر دو پیکربندی را ارائه می دهند تا بتو،د مزایا و معایب هر رویکرد را با جزئیات بیشتری بررسی کنید.

مرحله سوم: آیا می تو،د ادغام کنید؟

این یک سرمایه گذاری قابل توجه برای ،ب و کار شما است، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که چه چیزی را ،یداری می کنید. سعی کنید قبل از تصمیم گیری حداقل 2-3 سیستم مختلف را مرور کنید.

هنگامی که یک سیستم CRM را در نظر می گیرید، باید آن را به ،وان بخشی از زیرساخت بزرگتر خود ببینید و نه به صورت مجزا. چشم انداز دیجیتال فعلی شما شامل سایر سیستم ها و فرآیندهای تجاری است – CRM قطعه دیگری است که باید به پازل اضافه کنید.

هنگام تلاش برای یافتن یک CRM، هنگام ارزیابی فروشندگان، قیمت‌ها و دموهای نمایشی، به راحتی می‌توان از آنها ردیابی کرد، بنابراین نیازهای خاص شما چیست؟ برخی از سوالات معمولی که باید قبل از درگیر شدن با افراد خارجی از خود بپرسید عبارتند از:

  • چه فرآیندهایی در سازمان ما نیاز به بهبود دارند؟
  • چه فرآیندهای جدیدی را می خواهیم معرفی کنیم و چرا؟
  • چه نوع سیستمی به بهترین وجه از برنامه ها و استراتژی ما پشتیب، می کند؟
  • اگر CRM فعلی خود را جایگزین کنیم، چه چیزی چنین تغییر شدیدی را توجیه می کند؟
  • CRM چه مزایای خاصی برای ما به همراه خواهد داشت؟
  • چقدر این CRM بالقوه با سایر برنامه هایی که استفاده می کنیم یا قصد استفاده از آنها را داریم (CMS، برنامه های مالی، سیستم های رویدادها، سیستم های یادگیری) یکپارچه می شود؟
  • چه ،ی در شرکت ما بیشتر از CRM استفاده می کند (افراد / تیم ها / بخش ها)، و آنها نیاز به دسترسی به چند مجوز دارند؟
  • بودجه عملی ما برای این پروژه چقدر است؟

مرحله اول: به چه چیزی نیاز دارید؟

مستندسازی آنلاین راهی عالی برای تکمیل آموزش شماست، اما نباید تنها منبعی باشد که می تو،د به آن تکیه کنید. تیم های شما متخصصان شایسته ای هستند اما این بدان م،ا نیست که آنها باید متخصص CRM باشند.

زیرساخت CRM شما یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های ،ب‌وکار شما است، بنابراین هنگام انتخاب محل میزب، آن مراقب باشید. شما می تو،د CRM خود را به صورت داخلی یا در فضای ابری میزب، کنید.

یک CRM که یکپارچه نیست یا ادغام آن دشوار است، اساساً فقط یک صفحه گسترده جذاب تر است.

مرحله چهار: آیا قبل از ،ید امتحان کرده اید؟

حتی اگر به نظر می رسد که فروشندگان قول می دهند که “همه چیز ممکن است”، هزینه ها و زمان اضافی مورد نیاز برای ایجاد یک سیستم نیازهای خاص شما را در نظر داشته باشید.

تیم های پیش فروش همیشه خوشحال هستند که به ،یداران احتمالی کمک می کنند تا محصول را آزمایش کنند و دانش زیادی در صنایع مختلف داشته باشند. از پرسیدن سوال و ،ب اطلاعات تا حد امکان نترسید.

فکر برون سپاری راه اندازی اولیه ممکن است در ابتدا شما را وادار به حدس زدن هزینه ها کند. وسوسه شدن برای انجام پیکربندی به صورت داخلی آسان است زیرا ،ی قبلاً آن را انجام داده است یا ساده به نظر می رسد. مراقب این گونه وسوسه ها باشید و روی خدمات حرفه ای سرمایه گذاری کنید.

مرحله 6: آیا بسته حمایتی من،ی دارید؟

اگرچه CRM ها نباید پیچیده باشند، اما باید نحوه استفاده صحیح و کارآمد از آنها را بد،د. در طول سال‌ها، ما با مشتریان زیادی صحبت کرده‌ایم که مشکلات ی،، را مطرح کرده‌اند.

لیستی از ویژگی ها و قابلیت هایی که برای برنامه های آینده خود نیاز دارید تهیه کنید.

انتخاب یک CRM تصمیمی نیست که به راحتی گرفته شود. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام محصول را انتخاب کنید نه تنها یک تصمیم دشوار بلکه هزینه بر است. با وجود انبوهی از محصولات موجود، انتخاب بهترین گزینه برای شما دشوار است. این گزینه ها مزایا و معایبی دارند که باید در هنگام ،ید سنجیده شوند. اگر تصمیم اشتباهی بگیرید، ممکن است برای شما هزینه داشته باشد و به رابطه شما با مشتریان، اعضا و کارکن، که از نتیجه ناراضی هستند آسیب وارد کند. جستجوی کمک حرفه ای همیشه توصیه می شود، در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام جستجوی یک سیستم CRM در نظر بگیرید.

مرحله صفر: بنیاد

هر دو گزینه به شما کنترل می‌دهند، اما اگر یک تیم فناوری اطلاعات داخلی دارید، ممکن است انجام آنها منطقی‌تر باشد. اگر می خواهید بدون نگر، در مورد سخت افزار و پشتیب، وارد سیستم خود شوید و به سیستم خود دسترسی پیدا کنید، گزینه ابری ممکن است برای شما بهتر عمل کند.

در حالی که CRM ها می توانند داده های مفید زیادی را ذخیره کنند، این داده ها تنها زم، مفید هستند که بتو،د به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید و با سایر سیستم ها به اشتراک بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که قرارداد تجاری شما با فروشنده شامل راه اندازی اولیه، بسته های آموزشی جامع و مستندات آموزشی سفارشی مخصوص اجرای شما باشد تا بتو،د کارکنان جدید را به طور کارآمدی نصب کنید.

اگرچه یک بسته و،لی ممکن است همیشه به همان اندازه هدف شما را برآورده نکند، اما نمی خواهید برای خدماتی که استفاده نمی کنید بیش از حد هزینه کنید. درک اینکه مدل پشتیب، شامل چه چیزهایی می شود و همچنین SLA ها و اجزای بسته انتخابی شما بسیار مهم است.

مطمئن شوید که به طعم محصولات خاص صنعت خود نگاه کنید، زیرا آنها با نیازهای اصلی صنعت طراحی شده اند.

حتی اگر روی یک سیستم خاص متمرکز هستید، ذهن خود را باز نگه دارید و آموزش ببینید.

مرحله پنجم: آیا بسته آموزشی من،ی دارید؟

بعد از اینکه تصمیم گرفتید، برنامه ریزی و هیجان شروع می شود.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب