نقد و بررسی اختصاصی سامسونگ گلکسی A52: کاپیتان کاریزما!

شیائومی در توجیه استفاده نکردن از سنسور اثرانگشت در زیر لایه نمایشگر گوشیهای Redmi Note 8 و Note 8 Pro، به پایین بودن سرعت آنها در قیاس با سنسورهای متعارف اشاره میکند (درصورتیکه شیائومی در سری K20 سنسور اثرانگشت را زیر لایه نمایشگر کار گذاشته بود). و قیمت گوشی بین ردمی و می قرار دارند و در سطحی بالاتر از گوشیهای Redmi و پایینتر از گوشیهای سری Mi میباشند. فرارو- قیمت گوشی پوکو X4 پرو با حافظه ذخیرهسازی ۱۲۸ گیگابایت امروز توسط فروشندههای موبایل حدود هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد. هنگام خرید لوازم جانبی موبایل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید گوشی شیائومی

حداکثر روشنایی این صفحه نمایش، در حالت دستی و خودکار به ترتیب 420 و 500 نیت می باشد که میتوان از آن در فضاهای باز، بدون مشکل خاصی استفاده کرد. در ادامه باید به درگاه ارتباطی USB Type-C 2.0, USB On-The-Go اشاره کرد. سنسور اصلی با اندازه 64 مگاپیکسل عکس های بسیار فوق العاده ای را برای شما ثبت خواهد کرد. اما رقابت اصلی بین کمپانی های بزرگ در بکار بردن سنسورهای با کیفیت تر و مگاپیسکل بیشتر خلاصه نمی شود، بلکه شاهد افزایش لنز های روی گوشی ها به منظور وسعت بخشیدن به آپشن های پیش روی کاربران هستیم.

در این صفحه می توانید جدیدترین مدل های گوشی موبایل سامسونگ را ببینید و از قیمت آن ها مطلع شوید. در واقع، امروزه حتی گوشی های مقرون به صرفه سامسونگ با باتری هایی تا ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت عرضه می شوند که برای دو روز کامل با استفاده سبک تا متوسط کافی است. Xiaomi Mi 11 Ultra علاوه بر زبان طراحی فوق العاده از کیفیت ساخت خوبی نیز برخوردار است که حتی با نگاه کردن میتوان به این موضوع پی برد. این ماژول دارای لنز واید می باشد و دارای قابلیت عکاسی HDR و پانوراما می باشد و از فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه برخوردار است. نوت 8 پرو به مانند گوشی قبلی سری شیائومی دارای شکاف دات بوده که دوربین سلفی در آن قرار میگیرد. این گوشی هوشمند رقیب اصلی گوشی های سری A سامسونگ و برخی از گوشی های هواوی می باشد. این شرکت تصمیم گرفت تا از این پردازنده های نوپا در برخی از گوشی های خود کند به این صورت که گوشی تولیدی خود را در دو نسخه اسنپ دراگون و اگزینوس در مناطق مختلف (با توجه به اهمیت و میزان فروش آن مناطق) عرضه کند، تا با گرفتن بازخورد از مشتریان و برطرف کردن مشکلات آن، این محصول کلیدی خود را به محصولی با کیفیت و رقابتی در طول چند سال تبدیل کند و از وابستگی به شرکت های واسط دیگر مانند کوالکام بکاهد.

ما از آنها برای برقراری ارتباط، گرفتن عکس، ذخیره فایلها در فضای ابری، گشتوگذار در اینترنت و حتی به عنوان پاوربانک برای شارژ سایر دستگاه ها استفاده میکنیم. هر گوشی موبایل هر چقدر هم گران و عالی باشد، باز هم ایراد ها و نواقصی دارد که برخی بد، برخی حتی خوب و برخی نه چندان مهم هستند. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در زمان نصب یک اپلیکیشن به دلیل کمبود فضای داخلی نیاز به حذف برخی از اطلاعات خود داشته باشید. جالب است بدانید برخی انواع مبدل باکیفیت و اورجینال، قیمت بسیار گرانی دارند.

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو با رم 6 گیگابایت دارای حافظه های داخلی مختلف 64 و 128 گیگابایت و نیز رم 8 گیگابایت با حافظه داخلی متفاوت 128 و 256 گیگابایت عرضه شده است. صفحه نمایش Note 8 Pro توسط لایه Gorilla Glass 5 محافظت می شود و نیز دارای پوشش ضد چربی و اثر انگشت می باشد. لازم به ذکر است که حسگر تشخیص چهره و سنسور اثر انگشت روی پنل پشتی دستگاه عملکرد سریع و دقیقی ارائه می دهد.

بررسی گوشی شیائومی

اکنون شاهد ظهور لنزهای تخصصی فونر بهترین فروشگاه اینترنتی عکاسی ماکرو هستیم. در طی سال های اخیر تب عکاسی با گوشی های هوشمند بسیار فراگیر شده است و این امر علاوه بر متاثر کردن سازندگان مختلف این دست از گوشی ها؛ باعث شده که لوازم های جانبی تخصصی بیشتری نیز با این هدف به بازار بیایند. این دو برند از گوشیهای هوشمند دارای مدلهای پایین رده، میان رده و پرچمدار است. این بار تراشه کوالکام با قدرت پایین تر در ردمی نوت 8 جایگزین MediaTek Helio G90T با محوریت بازی شده است. گوشی ردمی نوت 8 پرو به تراشه Helio G90T مجهز می باشد که توسط شرکت مدیاتک با معماری 12 نانومتری ساخته شده است. می شود. به طور کلی باید این طور گفت که بستر نرم افزاری و رابط کاربری گوشی شیائومی Redmi Note 8 شاید خیلی بهینه نباشد اما برای کاربران عادی که می خواهند به منظور انجام کارهای روزمره از موبایل استفاده کنند تجربه کاملا مطلوبی به وجود می آورد.

موبایل سامسونگ

اما قیمت گوشی های سامسونگ چقدر است؟ سامسونگ در این مدل از چهار دوربین استفاده کرده است، اگر بخواهیم به ترتیب ماژول دوربین سامسونگ را معرفی کنیم، از بالا اولین لنزی که میبینید مربوط به دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و گستره پوشش 123 درجهای است. دوربیندر سمت مقابل دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0، سایز سنسور 1/3 اینچ و سایز پیکسل 0.9 میکرومتر وجود دارد. مشخصات مهم گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 بدین شرح است: پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا 512 گیگابایت، حافظه داخلی 128 یا 512 گیگابایتی با رم 8 گیگابایت، دوربین سهگانه 16، 12 و 12 پیکسلی، فیلم برداری 2160p با سرعت 60 فریم در ثانیه، فیلم برداری 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه، فیلم برداری 720p با سرعت 960 فریم در ثانیه، دوربین ثانویه 10 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه، تراشه اگزینوس 9820 یا lcomm SDM855 Snapdragon 855 ، پردازنده مرکزی هشت هستهای (2 هسته 2.73 گیگاهرتزی Mongoose M4، 2 هسته 2.31 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 4 هسته 1.95 گیگاهرتزی Cortex-A55) و باتری لیتیومی 3400 میلی آمپری.

بررسی گوشی نوت 8 پرو

تصویربرداری در روزتصاویر دوربین اصلی با وجود نور مناسب، نویز بسیار کمی دارند و جزئیات در آنها واضح است. از بارزترین تفاوت گوشی های سری s به نسبت سری a در عملکرد آنها می باشد. سری گوشی های پرچمدار سامسونگ با عنوان های گلکسی S22 و گلکسی نوت 20 در بازار به فروش میرسند. گوشی سامسونگ گلکسی M قیمت بالایی ندارد و مشخصات و طراحی آن شبیه گوشیهای سری Galaxy A است. با این حال، این گوشی در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد و از آن زمان تا کنون، این برند، نسخهی دیگری از سری می مکس بیرون نداده است. از مواردی است که در هنگام خرید گوشی به آن توجه میکنیم. با وجود اینکه گوشی سامسونگ S21 نسبت به دو مدل دیگر امکانات کمتری ارائه میدهد طبیعتا در قیاس با مدل اولترا و پلاس این سری، قیمت پایینتری هم دارد؛ اما همچنان به دلیل امکانات فوقالعاده خود به عنوان یک گوشی پرچمدار شناخته شده و در دسته گوشیهای گرانقیمت به فروش میرسد.

از این رو این گوشی را هم می توان در دسته گوشی موبایل مناسب عکاسی و هم در دسته گوشی موبایل شارژ سریع قرار داد. کمتر از 10 سال است که برند شیائومی وارد ایران شده است و جای پای خود را میان موبایل بازان حرفه ای محکم کرده است. البته بیشتر گوشی های عرضه شده شیائومی در سال 2021 هم گوشی های خوبی هستند. البته میتوان گفت با توجه به وجود سیستم خنک کننده مایع (LiquidCool) از داغ شدن تراشه در هنگام اجرای بازی های سنگین جلوگیری می کند. نمایشگر گوشی نوت 8 پرو از کنتراست 1500:1 برخوردار می باشد که باعث شده تا این دستگاه از نمایشگر روشنی برخوردار باشد و میتوان گفت از استاندارد HDR نیز پشتیبانی می کند.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب