هر آنچه که باید برای یک استراتژی رسانه اجتماعی موثر بدانید

اگر قبلاً نتوانستید از مراحل قبلی تشخیص دهید، مدیریت استراتژی رسانه‌های اجتماعی بسیار یک فرآیند آزمون و خطا است، با تشخیص اینکه چه چیزی واقعاً برای برند شما بهترین کار را دارد و چه چیزی باید در استراتژی خود از آن دوری کنید.

در این وبلاگ، پررنگ x جمعی در مورد گام‌های ضروری که باید در هنگام طوفان فکری استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود، با تیم متخصص خود در نظر داشته باشید، صحبت می‌کند.

سازماندهی و ثابت ماندن باید بخش اصلی استراتژی رسانه های اجتماعی شما باشد، چرا که زمان و تعداد دفعات ارسال پست تفاوت زیادی ایجاد می کند. این کاری است که می توان با کمی آزمون و خطا انجام داد تا ببینید مخاطبان شما بیشتر با چه چیزی درگیر هستند و چه زم، در طول روز بیشتر در پلتفرم های اجتماعی خود فعال هستند. برخی از پلتفرم های شخص ثالث مورد علاقه آنها برای استفاده که به شما در سازمان محتوای اجتماعی شما کمک می کند عبارتند از:

  • Mailchimp
  • هوت سوئیت
  • SproutSocial

این نوع سؤالات به شما کمک می کند دقیقاً مشخص کنید که چه ،، را هدف قرار می دهید و چگونه می تو،د استراتژی بازاریابی خود را در قبال آنها بهتر انجام دهید. این را می توان با ایجاد شخصیت و لحن نام تجاری که منع، کننده این مشتری خاص است انجام داد.

با دانستن آنچه که هر گروه از کاربران می خواهند و دوست دارند در هر پلتفرم ببینند، می تو،د به طور موثر به اه، خود برسید.

5. منظم و ثابت ماندن

اطلاعاتی که از این اعداد به دست می آورید نشان می دهد که مخاطبان شما چقدر با برند شما درگیر هستند. با استفاده از این اطلاعات، می تو،د تعیین کنید که آیا باید تغییراتی در استراتژی ایجاد شود یا خیر.

2. تعریف مخاطب هدف

کیفیت بهتر از کمیت است، بنابراین تعداد انگشت شماری از پلتفرم‌های اجتماعی را انتخاب کنید که می‌خواهید روی آنها تمرکز کنید و استراتژی‌های دقیقی روی آنها ایجاد کنید.

تجزیه و تحلیل PEST مخفف عبارت های سیاسی، زیست محیطی، اجتماعی و فناوری است. این تجزیه و تحلیل به شما امکان می دهد تا عوامل اجتماعی-اقتصادی را که بر صنعتی که در آن کار می کنید تأثیر می گذارد، بررسی کنید. با به دست آوردن یک درک کلی خوب از جو اجتماعی، می تو،د از این اطلاعات برای ایجاد تغییرات در استراتژی خود در صورت ،وم استفاده کنید.

امروزه، رسانه های اجتماعی به بخشی ضروری از استراتژی ،ب و کار افراد تبدیل شده اند. با این حال، برای استفاده موثر از این پلتفرم‌ها برای ،ب‌وکارتان، به چیزی بیش از ارسال محتوا نیاز دارید. اینجاست که یک استراتژی رسانه اجتماعی برای کمک به رسیدن به اه، شما وارد می شود.

هنگامی که ایده ای در مورد اه،ی که می خواهید به آنها برسید، دارید، وقت آن است که به این فکر کنید که چه ،ی به شما در رسیدن به آن اه، کمک می کند. درست است، مشتریان شما! برای به دست آوردن تعامل خوب و مشتریان وفادار، بسیار مهم است که مخاطبان هدف خود را درک کنید، مانند اینکه آنها در چه جمعیتی قرار دارند؟ یک پرسشنامه پروفایل مشتری ایجاد کنید که شامل سوالات زیر باشد:

  • مشتری من چند ساله است؟
  • مشتری من برای امرار معاش چه می کند؟
  • مشتری من سالانه چقدر درآمد دارد؟
  • مشتری من کجا زندگی می کند؟
  • ارزش های مشتریان من چیست؟
  • مشتری من به ،وان یک سرگرمی چه می کند؟
داشتن یک برنامه مشخص از آنچه که امیدوارید به دست آورید و متمایز ، مراحل سازماندهی شده در مورد چگونگی رسیدن به آنجا، می تواند تفاوت را ایجاد کند. بنابراین از کجا شروع به ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی خود می کنید؟

این گام‌های اساسی تعدادی از چندین قدم ضروری هستند که Bold x Collective به شما توصیه می‌کند برای کمک به تدوین استراتژی موفق رسانه‌های اجتماعی خود شروع کنید. آنها امیدوارند این وبلاگ به شما کمک کند تا به توسعه استراتژی خود و دستیابی به اه، خود در این راه نزدیک شوید.

هنوز مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید؟ آنها اینجا هستند تا کمک کنند! با تیم آنها در Bold x Collective تماس بگیرید، جایی که آنها می توانند به شما کمک کنند یک استراتژی رسانه اجتماعی جسورانه و خلاقانه ایجاد کنید که برای صنعت شما کار می کند. تیم آنها متشکل از استراتژیست های خبره، بازاریابان و خلاقان اینجا هستند تا به آنها کمک کنند.



منبع: https://di،alagencynetwork.com/everything-you-need-to-know-for-an-effective-social-media-strategy/

با استفاده از این پلتفرم‌ها، می‌تو،د تجزیه و تحلیل‌های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنید و محتوا را بر اساس آن زمان‌بندی کنید. این محتوا باید منع، کننده اخلاق برند شما باشد در حالی که برای اه،ی که تعیین کرده اید تلاش می کنید. به ،وان مثال، گاهی اوقات ممکن است بخواهید از تاکتیک های مختلفی پیروی کنید، مانند قانون 20/80، که بر 80 درصد محتوای سرگرم کننده، آموزشی و هیجان انگیز تمرکز دارد، در حالی که 20 درصد آن بر خدمات یا محصولات ،ب و کار شما متمرکز است.

6. بر این اساس به تنظیم استراتژی ادامه دهید

پس از اینکه مخاطبان هدف خود را مشخص کردید، می تو،د به تحقیق بیشتر در مورد صنعتی که وارد آن می شوید، جایی که به ،وان یک تجارت در آن هستید و رقبای شما کجا هستند، ادامه دهید. بررسی بیشتر در مورد این اطلاعات می تواند برای مواردی که باید در استراتژی و تاکتیک های بازاریابی خود لحاظ کنید و چه مواردی را نباید لحاظ کنید بسیار مفید است.

این به این دلیل است که آنچه در اینستاگرام کار می کند ممکن است در توییتر یا تیک تاک کار نکند. هر حسابی که در پلتفرم‌های جداگانه دارید باید نشان‌دهنده برند شما باشد، اما همچنین بتواند با ویژگی‌هایی که برای هر پلتفرم منحصر به فرد است کار کند.

این را می‌توان با تحقیق در مورد محتوایی که در آن پلتفرم‌ها بهترین دریافت می‌شود، آنچه در این پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی (هشتگ‌ها، آهنگ‌ها، چالش‌ها) ترند است، محتوایی که به بهترین شکل توسط مخاطبان شما دریافت می‌شود، و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که هر اپلیکیشن ارائه می‌کند، انجام داد. به ،وان داستان ها و قرقره ها و موارد دیگر.

از اینجا می‌تو،د از رقبا الهام بگیرید و تاکتیک‌هایی بسازید که به شما کمک می‌کند رشد کنید و س، خود را به ،وان یک برند تعریف کنید.

4. پلتفرم های اجتماعی خود را بشناسید

در نهایت، تجزیه و تحلیل رقبا، که به ،وان یکی از حیاتی ترین مؤلفه ها برای شکل دادن به استراتژی اجتماعی شما شناخته می شود، زیرا ظاهر رقابت را برجسته می کند و اطلاعات لازم را برای متمایز ، برند خود از آنها به شما می دهد.

با این گفته، واضح است که بازاریابی رسانه های اجتماعی به ،وان وسیله ای برای ایجاد آگاهی از برند، تبلیغات، ردیابی عملکرد و ارائه خدمات به مشتریان استفاده می شود. با تمام این مزایای بالقوه، عدم اجرای بازاریابی رسانه های اجتماعی در استراتژی ،ب و کار شما می تواند مانع موفقیت برند شما شود.

پیروی از این چارچوب به شما در ایجاد اه، واقع بینانه که می توانند در یک بازه زم، خاص اندازه گیری شوند، کمک می کند. به این ترتیب، می تو،د پیشرفت خود را به طور موثر و مهمتر از همه، ردیابی مناطق بهبود یافته را دنبال کنید.

علاوه بر این، در رسانه های اجتماعی، حتی می تو،د در مورد رفتارهای مصرف کننده مخاطبان هدف خود بر اساس نحوه تعامل آنها با محتوای برندهایی مانند شما، اطلاعات ،ب کنید.

3. تجزیه و تحلیل SWOT، PEST و Compe،or Analysis را تکمیل کنید

خود استراتژی باید به گونه ای اجرا شود که بر اساس تغییرات وضعیت خواسته ها و نیازهای مخاطب هدف شما، همراه با جو فرهنگی، مانند گرایش های رایج، آن را در صورت نیاز تغییر دهد. هنگامی که استراتژی رسانه های اجتماعی خود را در معرض طوفان فکری قرار می دهید، پنج مرحله اساسی زیر را در نظر داشته باشید:

1. ایجاد اه، خاص که با اه، اصلی ،ب و کار همسو باشد

در مورد معیارهایی که هنگام پیگیری این اه، باید به آن توجه کنید، باید به معیارهایی توجه کنید که بیشترین ارتباط را با نحوه عملکرد برند شما دارند.

تجزیه و تحلیل SWOT مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها است. باید از خود بپرسید – برخی از نقاط قوت و ضعف ،ب و کار شما در حال حاضر چیست؟ برخی از فرصت ها و تهدیدهایی که با آن روبرو خواهید شد چیست؟ علاوه بر تکمیل تجزیه و تحلیل SWOT برای نام تجاری خود، سپس می تو،د بفهمید که استراتژی شما در کجا نیاز به بهبود دارد و مناطقی برای حفظ آن نیاز دارد.

اکنون که در مورد اهمیت داشتن یک استراتژی رسانه های اجتماعی بحث کردیم، بیایید در مورد اینکه استراتژی شما باید شامل چه چیزی باشد صحبت کنیم. استراتژی رسانه های اجتماعی شما باید مشخص کند که چه اه،ی را برای دستیابی به آن تعیین کرده اید، چگونه برای دستیابی به آنها پیش خواهید رفت و چه معیارهایی برای اندازه گیری پیشرفت شما استفاده می شود.

این روش بازاریابی به برندها اجازه می دهد تا هم به مخاطبان فعلی خود و هم به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، این به برندها اجازه می دهد تا ماموریت، لحن و شخصیت خود را به نمایش بگذارند.

داشتن اه، جزء کلیدی استراتژی رسانه های اجتماعی شماست، زیرا دقیق ترین روش برای پیگیری پیشرفت و سنجش موفقیت شماست. اه، شما باید از چارچوب SMART پیروی کنند.

  • S – خاص
  • م – قابل اندازه گیری
  • الف – قابل دستیابی
  • ر – مربوطه
  • T – زمان محدود

این به این م،ی است که بسیار مهم است که آماده باشید و با گزینه های در دسترس خود سازگار باشید و آنهایی را که به نفع برند و استراتژی شما هستند را تشخیص دهید.

گاهی اوقات لایک های زیاد در یک پست به این م،ی نیست که برند شما به خوبی کار می کند. به دنبال معیارهایی مانند ذخیره‌ها، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات، مدت زم، که بیننده صرف تماشای ویدیوی شما کرده است، مدت زم، که کاربران رسانه‌های اجتماعی در وب‌سایت شما صرف می‌کنند و غیره باشید.

رسانه‌های اجتماعی گاهی اوقات می‌توانند غیرقابل پیش‌بینی باشند، شما هرگز نمی‌د،د روند بعدی چه خواهد بود، یک روند چقدر طول خواهد کشید، یا چه ویژگی جدیدی در راه است که باید یاد بگیرید، بنابراین مهم است که سازگار باشید!

اول، مهم است که هدف استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بد،د و بد،د بازاریابی رسانه ای چگونه کار می کند. بازاریابی رسانه های اجتماعی زم، است که از پلتفرم های رسانه های اجتماعی و ش،ه های اجتماعی برای بازاریابی برند خود استفاده می کنید.

بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی شما این است که بفهمید کدام پلتفرم ها برای برند شما سودمندتر هستند، چگونه برای فعال ماندن برنامه ریزی می کنید و چگونه استراتژی خود را با دستورالعمل های هر پلتفرم تطبیق دهید.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب