پی ال سی PLC قیمت فروش PLC خرید انواع پی ال سی

این نوع از پی ال سی قابلیت ارزیابی اتصالات و ورودی و خارجی مختلف قیمت پی ال سی را دارد. بسته به کیفیت نوع ورودی و خروجی و همچنین تعداد آن ها، قیمت پی ال سی ممکن است متفاوت باشد. بنابراین باید این مورد را نیز به عنوان یک عامل مؤثر همیشه مد نظر داشت. سری 300 پی ال سی های S7 کمپانی زیمنس، یکی از پرکاربردترین plcهای کنونی در دنیا است. این سری از plcها به صورت ماژولار هستند که این ماژولها به سادگی قابل توسعه بوده و متنوع نیز هستند. قیمت سری S7-300 نیز به دلیل همین تنوع مدلها، در محدوده ارزان تا گران قرار میگیرند.

  • در صورت مشاهده هرگونه آثار اکسید شدن در قطعات پی ال سی از خرید ان صرف‌نظر کنید.
  • همچنین باید بیان کنیم که وجود توابع عیب یاب داخلی سیستم در پی ال سی باعث شده تا تشخیص و عیب یابی سیستم راحت تر و سریع تر باشد.
  • برخی دیگر از مدل‌ها مانند s5-100U و s5-115U، ماژولار هستند و کاربرد آن در سیستم‌های کنترلی با ابعاد متوسط است.
  • ورودی و خروجی ها را میتوانید از طریق نرم افزار با اتصال به Programer به صورت آنلاین با پی ال سی قرار دهید و تست کنید.
در زمان خرید از فروشنده درخواست کنید از تستر برای ایجاد اطمینان جهت سالم بودن محصول استفاده کند. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی پارتینه فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. ضریب اطمینان و درجه حفاظت در سیستم‌های PLC بسیار بیشتر از سیستم‌های رله‌ای است. در صورت نیاز تغییر مراحل یا عوض کردن ترتیب فرآیندها را می‌توان به سادگی و با تغییر چند خط در برنامه انجام داد. به این ترتیب نیازی به تغییر سخت افزاری و صرف زمان و هزینه زیاد نیست. • به صورت مدولار ((Modular به این معنا که بر خلاف Compact مصرف کننده می تواند ماژول های دلخواه را بسته به نیاز خود انتخاب کند.

کنترلرهای فوق در برند FATEK در حال حاضر در دو گروه مستقل و متفاوت تولید و عرضه می شوند. سری FBs و سری های B1 / B1z / HB1 در حال حاضر در فتک روی خط تولید هستند. ورودی می‌تواند از طریق سنسورها، انواع کلید قطع و وصل، انکودر و یا عوامل مکانیکی دریافت شود. خروجی‌ها نیز می‌توانند به عملگر‌ها و تجهیزات مختلف مانند سروو موتور به مجموعه این اعمال یک فرایند یا پروسه کاری گفته می‌شود. نکته قابل توجه در رابطه با PLC امکان افزایش تعداد ورودی و خروجی‌ها است که به وسیله کارت PLC I/O امکان پذیر خواهد بود. همچنین از دیگر مزایای plc می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که در پی ال سی برخلاف های دستگاه قدیمی برای تغییر در نحوه کنترل و یا ترتیب مراحل نیاز به صرف زمان زیادی نیست.

برای مثال از PLCها در سیستم‌های سوراخ‌ کاری، سیستم‌های رنگ پاش، سیستم‌های تست تجهیزات و قطعات، سیستم‌های اتصال قطعات، پرس‌های اتوماتیک و … یکی از نکاتی که در مورد زبان های برنامه نویسی PLC باید مورد توجه قرار گیرد این است که در این زبان ها معمولا باید برنامه از ابتدا توسط کاربر پیاده سازی شده و بلاک های از پیش برنامه نویسی شده برای انجام وظایف خاص وجود ندارد. البته برخی سازندگان برای برخی از وظایف خاص بلاک هایی را طراحی نموده اند،(مثلا بلاک PID Control ولی عملا تعداد این بلاک ها خیلی کم بوده و محدود به موارد خاص می شود.

ظرفیت PLC I/O

با این وجود، رسیدن به سطح فعلی اتوماسیون بدون استفاده از دستگاهی به نام پی ال سی زیمنس امکان پذیر نخواهد بود. دستگاه PLC می‌تواند داده‌ها را از نقاط ضبط خودکار داده‌ها مانند سنسورها و یا از نقاط ورودی انسانی مانند دکمه‌ها و سویچ‌ها دریافت نماید. به عبارت دیگر، پی ال سی یک کامپیوتر است که برای اتوماتیک‌سازی فرآیندهای صنعتی طراحی شده است.

پی ال سی‌های مقایس پذیر SIMATIC S دارای بخش‌های ورودی و خروجی و همچنین گزینه‌هایی برای ارتباطات با سایر دستگاه‌ها هستند. علاوه بر این، امکان شخصی‌سازی و گسترش بخش‌های این سری با استفاده از ماژول‌های متفاوت مهیا شده است. ماژول‌های ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ، ماژول‌های مخصوص برای افزایش ارتباطات و نیز سایر ماژول‌ها برای شخصی‌سازی حداکثری، سازگاری انعطاف‌پذیری را با وظایف اتوماسیون مربوطه فراهم می‌آورند. یک کنترل گر منطقی برنامه پذیر که به عنوان کنترل کننده قابل برنامه ریزی نیز شناخته می شود ؛ نامی است که به نوعی از رایانه ها داده می شود که معمولاً در برنامه های کنترل تجاری و صنعتی استفاده می شوند.

آیا می خواهید درخواست خود را برای آینده اثبات کنید؟

پی ال سی PLC قیمت فروش PLC خرید انواع پی ال سی

کنترلر ماژولار شما را قادر می سازد تا سخت ترین مفاهیم ماشین را پیاده سازی کنید و با اطمینان شما را در مسیر تحول دیجیتال همراهی می کند. SIMATIC S7-300 PLC در بسیاری از کاربردها در سراسر جهان استفاده می شود و میلیون ها بار خود را ثابت کرده است. کنترلر یک طراحی ماژولار و صرفه جویی در فضا را امکان پذیر می کند. طیف متنوعی از ماژول ها را می توان به طور خاص برای توسعه های مرکزی یا ساخت سازه های غیرمتمرکز استفاده کرد و موجودی قطعات یدکی مقرون به صرفه را امکان پذیر می کند. آیا می خواهید درخواست خود را برای آینده اثبات کنید؟ سپس نگاهی به مزایا و امکانات جدید کنترلر SIMATIC S و مهندسی با STEP 7 در پورتال TIA بیاندازید.

آزند کنترل نمایندگی پی ال سی زیمنس در کشور

اتصال سنسور به پی ال سی لوگو از جمله قسمت های مهم این فرآیند است که باید به درستی انجام شود. تمامی موارد فوق باید بر اساس پروتکل و ملاحظات درون دیتاشیت محصول انجام شوند. در این مقاله سعی می کنیم تا درباره اجزای یک پی ال سی، عملکرد آن ها و سایر مباحث فنی مربوط به آن ها صحبت کنیم. همچنین در ادامه مقاله بررسی کاملی بر قیمت پی ال سی، بازار تجاری، برندهای موجود در ایران و سایر موضوعات مهم درباره خرید این ابزار مهم صنعتی خواهیم داشت.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب