چرخ خیاطی خانگی

وی ماشینی در سال ۱۷۹۰ به ثبت رسانید که کارش بسیار شبیه به دوخت زنجیرهای زمان ما asilbekharid.com بود. از زمان اختراع اولین دستگاه دوخت ، که توسط توماس سنت انگلیسی در سال 1790 انجام گرفت، چرخ خیاطی تا حد زیادی از نظر کارایی و بهره وری در صنعت پوشاک بهبود یافته است. چرخ خیاطی در طول اولین انقلاب صنعتی به منظور کاهش دوخت های دستی که در کارخانجات صورت می گرفت، اختراع شد. اولین چرخ خیاطی ساخته شخصی به نامتامیس سنت انگلیسی است.

چرخ های خیاطی دستی معمولا قیمت چندانی ندارند. شاید قیمت آن ها بالاتر از چرخ خیاطی های سطح پایین باشد ولی دارای امکاناتی هستند که خیاطی را ساده را راحت تر میکنند. چرخ خیاطی خانگی از نظر اندازه و وزن معمولاً نسبت به چرخ خیاطی صنعتی کوچکتر است و قیمت آن نیز کمتر میباشد. قاب چرخ خیاطی خانگی نیز به منظور ملاحظات مربوط به وزن از آلومینیوم ساخته شده است. سبک وزن بودن چرخ خیاطی بسیار مهم هستند، و بسیاری از چرخ خیاطی های خانگی از پلاستیک و پلیمر ساخته شده اند که روشن هستند، تمیز کردن آنها آسان است، و نسبت به ترک خوردگی مقاوم هستند. بر خلاف چرخ خیاطی صنعتی مانند چرخ خیاطی سردوز ، چرخ خیاطی خانگی به دلیل همه کاره بودن آن ها، انعطاف پذیری، و قابلیت حمل با ارزش است.

چرخ خیاطی در دنیای امروز و به خصوص در صنعت پوشاک جزئی لاینفک به حساب می آیند و وجود چرخ خیاطی باعث رشد روز افزون صنعت پوشاک در جهان شده است . بعدها این وسیله در فرانسه مورد استقبال مردم قرار گرفت ولی گروهی از کارگران که وجود این اختراع را باعث کسادی کار خود میدیدند شبانه به کارگاه بارتلمی حمله کرده و همه چرخهای خیاطی او را نابود کردند و بارتلمی از غصه و فقر جان خود را از دست داد. انتخاب چرخ خیاطی صنعتی، یکی از مهمترین تصمیمات مزون داران و تولیدکنندگان حرفهای پوشاک است، زیرا ظرفیت تولید کارگاه و سرعت عملکرد آن را به شدت تحت تأثیر قرار میدهد. با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم در این مطلب علاوه بر مرور ویژگیهای چرخهای خیاطی صنعتی، بررسی مزایا و معایب آنها، بهترین مارکهای چرخ خیاطی صنعتی را به شما معرفی کنیم تا برای خرید کارتان آسان شود.

اگر به دنبال خرید بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی برای کارگاه تولیدی خود هستید، میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی تیکمیش بهترین تجربه خرید آنلاین را برای خود رقم بزنید. سطح بالاترین چرخ خیاطی ها از بهترین برندها مثل برنینا، فاف و هسکوارنا از گرانترین ها هستند آن ها دارای ویژگی ها و امکانات زیادی هستند و عملا دوخت و دوز با آنها بصورت خودکار خواهد بود. صفحات جریان نیز به طور خاص برای کنترل اصلی چرخ خیاطی ، انتخاب الگو و نوع دوخت، و طیف وسیعی از ویژگی های دیگر مورد نیاز است.

نخستین چرخِ خیاطی در اواسط قرن ۱۳ق وارد ایران شد.

چرخ خیاطی یک دستگاه مورد استفاده برای دوخت پارچه و مواد دیگر به وسیله نخ است. تا روزگاری که افتخار ثبت نخستین چرخ خیاطی نصیب الیاس هاو که یک کارآفرین اهل ایالات متحده آمریکا بود، شد. تا روزگاری که افتخار ثبت نخستین چرخ خیاطی نصیب الیاس هاو شد. نخستین چرخِ خیاطی در اواسط قرن ۱۳ق وارد ایران شد. در قرن نوزدهم حدود ۴۶ هزار حق اختراع مختلف مرتبط با چرخ خیاطی به ثبت رسید. بعدها این وسیله در فرانسه مورد استقبال مردم قرار گرفت ولی گروهی از کارگران که وجود این اختراع را باعث کسادی کار خود می دیدند شبانه به کارگاه بارتلمی حمله کرده و همه چرخهای خیاطی او را نابود کردند و بارتلمی از غصه و فقر جان خود را از دست داد. بکار میرود. چرخ خیاطی در دوره انقلاب صنعتی جهت کم کردن کار دستی و سرعت بخشیدن به امر تولید اختراع شد.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب