چه هستند و چرا اهمیت دارند

شرکت شما می تواند از آن قدرت کهن ال،ای برند نیز استفاده کند.

هر یک از این «کهن ال،ا» نماد انگیزه‌های اساسی انسان هستند و می‌توانند بیشتر با مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از ارزش‌ها، مع، و ویژگی‌های شخصیتی مرتبط شوند. یونگ استدلال می‌کرد که یک خصیصه غالب است. مانند تبلت، ما هر 12 مورد را در زیر لیست کرده ایم:

12 کهن الگوی برند (به گفته کارل یونگ)

این خواسته ها مستقیماً به یکی از 12 کهن الگوی برندی که قبلاً صحبت کردیم تبدیل می شود. هنگامی که متوجه شدید، تشخیص اینکه کدام یک از این کهن ال،ا با برند شما مطابقت دارد و با ارزش های شما همخو، دارد، آسان تر خواهد بود.

همانطور که شخصیت‌های داست، در کتاب‌ها و فیلم‌ها بر اساس این پارادایم‌های کلی تعریف شده خلق می‌شوند، ویژگی‌هایی که به مخاطب کمک می‌کند تا با اعمال آن شخصیت ارتباط برقرار کند و آن‌ها را درک کند، یک برند نیز می‌تواند بر اساس یک کهن الگو بنا شود.

در داستان سرایی از کهن ال،ا برای تقویت حس آشنایی فوری بین یک شخصیت و مخاطب استفاده می شود. این می تواند بدون در نظر گرفتن اندازه شرکت شما در مورد برند شما نیز اعمال شود. برای شرکت‌های جدید، نوظهور و تاسیس شده، کهن ال،ای برند می‌توانند به شکل‌گیری درک مشتریان از برند و ایجاد پیوند عاطفی بین شرکت و مشتریانش کمک کنند.

چگونه الگوی برند خود را شناسایی کنیم

با این حال، شناسایی کهن الگوی برند شما مست،م درک خوبی از برند، ارزش‌های اصلی، مخاطبان هدف و نحوه درک آن‌ها از برند شما است.

به برندهایی فکر کنید که مردم تمایل زیادی به آن دارند – برای مثال اپل، نایک و تسلا. یکی از ویژگی‌های مش، این برندها، کهن ال،ای مشخصی است که می‌توان آن‌ها را در همه جنبه‌های برندسازی آن‌ها مشاهده کرد – از پیام‌ها و لحن صدایشان گرفته تا تصاویر و حتی محصولات و خدماتشان.

به عبارت دیگر، با تحقیق و درون نگری شروع کنید – و ببینید که این کار شما را به کجا می برد.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/،nd-archetypes-what-they-are-why-they-matter/

در مفهوم برندسازی، کهن الگو راهی است برای ارائه هر چیزی که برند شما را می سازد – ارزش ها، رفتارها، پیام ها – به ،وان یک شخص.

هدف؟

آیا تا به حال کتابی خوانده‌اید یا فیلمی را تماشا کرده‌اید و متوجه شده‌اید که به نظر می‌رسد شخصیت‌ها در دسته‌های گسترده‌ای قرار می‌گیرند که باعث می‌شود آن‌طور که انجام می‌دهند رفتار کنند؟

اما قبل از اینکه بتو،د این کار را انجام دهید، باید بفهمید که نام تجاری شما در کجا قرار می گیرد و تعیین کنید که کهن الگوی نام تجاری با ارزش ها و ماموریت برند شما مطابقت دارد.

در دسترس‌تر، مرتبط‌تر و قابل تشخیص‌تر ، برند در میان مخاطبان هدف.

این را در نظر بگیرید:

این می تواند به شما کمک کند روایت خود را شکل دهید و از روابط صرفاً معاملاتی به روابط عاطفی بروید.

مفهوم امروزی کهن الگوی برند برگرفته از خلاصه 12 ویژگی شخصیتی متفاوت کارل یونگ در سال 1919 روانپزشک و روانکاو سوئیسی است.

نام تجاری شما با یکی از این کهن ال،ا همسو می شود – زیرا رفتارها، خواسته ها، ارزش ها و انگیزه های شما احتمالاً توسط یک هدف غالب هدایت می شوند. می‌تو،د از آن برای دادن ویژگی‌های شخصیتی به برند خود استفاده کنید و آن را «انس،‌تر» کنید.

چرا کهن ال،ای برند مهم هستند؟

کهن ال،ای برندی که امروزه می شناسیم بر اساس ایده یونگ از کهن ال،ای روانشناختی انسان است:

  • بی گناه – مثبت، خوش بین، بازیگوش، و پاک و دارای ارزش های اخلاقی قوی. آنها با تمایل به گسترش احساس امنیت و شادی انگیزه دارند و هیچ نیت بدی نسبت به ،ی ندارند.
  • حکیم – حکیم که جویای دانش، حکمت و حقیقت است، متعهد به توانمندسازی دیگران از طریق اشتراک گذاری اطلاعات و آموزش آنهاست. می توان آن را “مربی” نیز نامید. این کهن الگوی برند معتقد است که حقیقت شما را آزاد می کند.
  • کاوشگر – با میل به آزادی و کشف. آنها را می توان به ،وان افراد ماجراجو، مستقل، تغذیه شده توسط طبیعت، و به طور مداوم در تلاش برای رهایی از انطباق توصیف کرد.
  • قانون شکن – آنها را می توان ،ی دانست که اقتدار را زیر سوال می برد، به دنبال برهم زدن وضعیت موجود و از بین بردن هنجارهای موجود است. آنها با میل به رهایی هدایت می شوند و از ریسک ، خوشحال هستند.
  • شعبده باز – فردی رویایی که با میل به قدرت و تلاش برای خلق چیزی خاص هدایت می شود. آنها تجربیات جدیدی را ارائه می دهند و رویاها را به حقیقت می پیوندند. و برای آنها دنیا ریشه در تخیل و امکانات بی پایان دارد.
  • قهرمان – آنها میل اصلی به تسلط دارند و چالش ها را به طور مستقیم مدیریت می کنند. آنها شجاع و الهام بخش هستند و در ماموریتی برای تبدیل جهان به مک، بهتر هستند.
  • عاشق – آنها با انگیزه صمیمیت، احساسات، ارتباطات عاطفی و اشتیاق را بیش از هر چیز دیگری ارزش می‌دهند. تمرکز معمولاً روی ایجاد تجربیات حسی، ایجاد روابط و حفظ جذابیت زیبایی شناختی است.
  • جستر – آنها همیشه در تلاش هستند تا مردم را بخندانند و مثبت اندیشی و س، دلی را به همه چیز وارد کنند. جسترها که قلباً جوان و با انگیزه لذت هستند، سرگرمی را هدف نهایی می دانند.
  • هر مرد – با تمایل به تعلق و ایجاد ارتباطات عمیق، آنها قابل ارتباط، سالم، معتبر و فروتن هستند.
  • مراقب – آنها حامی، دلسوز، پرورش دهنده و با تمایلات اصلی برای خدمت به دیگران هستند. آنها به ،وان چهره های قابل اعتماد و زایمان درک می شوند.
  • خط كش – آنها مسلط هستند و میل به قدرت رانده می شوند. در دست گرفتن کنترل، راه این کهن الگو برای از بین بردن عدم اطمینان و حفظ نظم است.
  • خالق – آنها برای ابراز خود و خلاقیت ارزش قائل هستند و با میل به نوآوری هدایت می شوند. برندهایی که تحت این کهن الگو قرار می‌گیرند، ذاتاً روند ساز هستند و تلاش می‌کنند چیزی با ارزش پایدار خلق کنند.

ما خیلی ساده به نظر می رسید، نه؟

هنگامی که شناسایی کردید که چه چیزی باعث انگیزه برند شما می شود، تشخیص خواسته های منحصر به فرد انس، در پشت آن آسان تر می شود:

  • ارائه ساختار: خدمات، کنترل، نوآوری
  • سفر م،وی: ایمنی، دانش، آزادی
  • یک علامت بگذارید: رهایی، قدرت، تسلط
  • اتصال به دیگران: تعلق، لذت، صمیمیت

کهن ال،ای برند، علی رغم تفاوت هایشان، چهار انگیزه مش، دارند.

  • آیا هدف شما ارائه ساختار به مشتریان است؟
  • آیا آرزوی ارائه یک سفر م،وی دارید؟
  • آیا دوست داری اثری در این دنیا بگذاری؟
  • آیا هدف شما ایجاد ارتباط و گرد هم آوردن مردم است؟

کهن ال،ا که برای اولین بار توسط کارل یونگ معرفی شدند، تمایلات ذاتی و ارثی هستند که می توانند بر رفتارهای انسان تأثیر بگذارند. این چارچوب کهن الگو می تواند در ،ب و کار شما نیز اعمال شود.

برخی از قوی‌ترین برندهای جهان با مشخص ، یک کهن الگوی اصلی و ساختن شخصیتی شبیه به انسان شکل می‌گیرند. بنابراین، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، اکنون زمان آن است که در مورد کهن ال،ای برند بیشتر بد،د و ببینید کدام یک با ارزش‌ها، مأموریت و چشم‌انداز شما هماهنگ‌تر است.

کهن ال،ای برند تعریف شده است

این یک تعریف کلیدی از کهن الگو است.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب