چگونه آنها تفاوت ایجاد می کنند؟

استراتژی این برند حول محور ایجاد محتوا و تجربیات جذاب است که با مخاطبان هدف آن طنین انداز می شود، حتی زم، که آنها به مارک های نوشیدنی انرژی زا علاقه ای ندارند. این شرکت به استفاده از تعدادی استراتژی غیر متعارف برای رساندن پیام خود شناخته شده است. آنها از رویدادهای ورزشی شدید حمایت مالی کرده‌اند، ویدیوهای ویروسی ایجاد کرده‌اند و حتی یک بر،ب ضبط راه‌اندازی کرده‌اند. همه این استراتژی ها به گونه ای طراحی شده اند که از شعار “RedBull Gives You Wings” حدا،ر استفاده را ببرند و یک ارتباط عاطفی با مشتریان خود ایجاد کنند.

با رویکرد منحصر به فرد خود در بازاریابی، طرح بازاریابی ردبول قطعاً مورد بحث مردم در سراسر جهان است، حتی اگر آنها نوشیدنی های انرژی زا تولید شده توسط برند را مصرف نکنند. ردبول همه جا هست، از یخچال ما تا فضای بیرونی!

اگرچه ردبول به نوشیدنی‌های انرژی‌زا معروف است، اما فروش آن‌ها فعالیت مستقیم این شرکت بر اساس استراتژی بازاریابی آن نیست. در واقع، بنیانگذار این گروه مدتهاست در مورد یک استراتژی بازاریابی برای Red Bull فکر کرده است تا این برند را با رویدادهای ورزشی شدید مرتبط کند. شرط می بندم که کار می کند!

رویدادهای متنوع: ورزش، موسیقی، ع،، ویدئو و مجله

ردبول همچنین در استفاده از رسانه های اجتماعی، به ویژه در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک، موفق است. صفحه فیس بوک آنها دارای ویدیوهای هنری است که ،یبی از تصاویر خیره کننده، موسیقی از شرکت ضبط کننده آنها، و پوشش ورزش ها و رویدادهایی است که مخاطبان از آنها لذت می برند.

حمایت ها و رویدادها

حتماً آژانس‌های دیجیتال را بررسی کنید تا درباره کمپین‌های موفق‌تری که به‌طور خاص برای مشتریان ارزشمند آنها ایجاد شده‌اند، ایده بگیرید.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/red-bull-marketing-strategy-،w-they-make-the-difference/

استراتژی آمیخته بازاریابی Red Bull ،یبی از 4 P است: محصول، قیمت، مکان و تبلیغات.)

تولید – محصول

محتوای ردبول ورزش‌های شدید، جشنواره‌ها و س، زندگی سریع را پوشش می‌دهد و با توانایی محصولشان در تأمین انرژی همسو می‌شود. محتوای آنها همچنین طیف گسترده ای از علایق مانند موسیقی، هنر، رقص و زندگی شبانه را پوشش می دهد و آن را برای طیف گسترده ای از بینندگان قابل دسترسی می کند.

استراتژی رسانه های اجتماعی

در حالی که ردبول نوشیدنی های انرژی زا می فروشد، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که مصرف کنندگان به خاطر دارند. کمپین های بازاریابی که شامل ورزش های شدید و موسیقی است.

Stratos Red Bull: یک کمپین بازاریابی فوق العاده!

یکی از جنبه های مهم استراتژی بازاریابی دیجیتال ردبول این است که آنها بر دو چیز اصلی تمرکز می کنند. اول، مخاطبان هدف آنها افراد جوان و فعالی هستند که به ورزش های شدید و ماجراجویی علاقه دارند. دوم ایجاد محتوای با کیفیت بالا که طنین انداز باشد.

شعار «ردبول به شما بال می‌دهد» تأثیر بسیار زیادی بر مترادف شدن موفقیت برند داشته است و فوراً برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان قابل تشخیص است.

این شعار همچنین به روش های مختلف برای تبلیغ برند مورد استفاده قرار گرفته است. از آن در تبلیغات، روی کالاها و حتی روی قوطی استفاده شده است. آنقدر نمادین شده است که اکنون ارتباط نزدیکی با این برند دارد و فوراً برای میلیون ها نفر در سراسر جهان قابل تشخیص است.

یکی از کلیدهای استراتژی بازاریابی ردبول، حمایت مالی و استراتژی رویداد آن است. آنها از تاکتیک‌های مختلفی برای تعامل با مخاطبان خود استفاده می‌کنند، از جمله شیرین کاری‌های تبلیغاتی، رویدادهایی که ایجاد می‌کنند، و حمایت مالی از رویدادها و تجربیات دیگر.

ردبول به دلیل طعم منحصر به فرد، محتوای کافئین بالا و اثرات انرژی زا شناخته شده است که آن را به نوشیدنی انرژی زا برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است. ردبول علاوه بر 110 کا،ی، 27 گرم قند و 80 گرم کافئین، حاوی تورین است، اسید آمینه ای که فعالیت آنتی ا،ید، را در بدن افزایش می دهد. ویژگی های بسته بندی ردبول دو ، نر روبروی هم، با رنگ های قرمز و نارنجی که شور، پرخاشگری و عمل را تداعی می کند.

قیمت

ردبول همچنین به دلیل رویکرد منحصر به فرد خود در بازاریابی و تبلیغات شناخته شده است. این شرکت چندین استراتژی غیرمتعارف را برای تبلیغ برند خود اتخاذ کرده است، از حمایت مالی از رویدادهای ورزشی شدید گرفته تا راه اندازی یک بر،ب ضبط. شعار “ردبول به شما بال می دهد” یکی از نمادین ترین شعارهای جهان است. اولین بار در سال 1987 معرفی شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم مورد استفاده قرار گرفته است. این شعار کاملاً ماهیت نام تجاری را به تصویر می کشد – اینکه Red Bull به شما انرژی و اعتماد به نفس برای مق، با هر چالشی می دهد. این پیام قدرتمندی است که با مردم طنین انداز می شود و به برند کمک کرده تا هویتی قوی در بازار ایجاد کند.

پروژه استراتوس ردبول موفقیت بزرگی بود که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد و پوشش رسانه‌ای به ارزش ده‌ها میلیون دلار برآورد شد.

ردبول به شما بال می دهد

تیم ردبول وینگز یک تیم منحصر به فرد است برنامه بازاریاب دانشجو که آنها را از سایر برندها متمایز می کند. ردبول به جای استفاده از دانش آموزان به ،وان سفیران برند، به آنها اجازه می دهد تا فعالانه در تلاش های بازاریابی خود شرکت کنند.

بودجه تبلیغاتی ردبول

طرفداران آ،ین کمپین موفق این برند، “Red Bull Racing” را دوست داشتند، که همچنین به برند در گسترش به بازارهای جدید کمک کرد. علاوه بر این، ردبول تعدادی کمپین موثر رسانه های اجتماعی را آغاز کرده است. آنها برای تبلیغ محصولات خود و ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان خود از پتانسیل اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کرده اند.

یکی دیگر از ،اصر کلیدی استراتژی بازاریابی ردبول، مشارکت آنها در رویدادها به ،وان حامی اصلی است. این برند رویدادهایی را برای خود ایجاد می کند و همچنین حامی رویدادهای بسیار مهمی مانند مسابقات فرمول 1 می شود تا با مخاطبان خود درگیر شود و آگاهی از برند ایجاد کند.

برنامه بازاریاب دانشجویی

برند بصری ردبول نیز عامل مهمی در موفقیت این برند بوده است. Red Bull از طریق رنگ‌های پر جنب و جوش، لوگو و محتوای بصری بسیار خلاقانه برند که شامل رنگ‌های گرم و انرژی‌زا، آزمایش‌های جذاب و نمایش‌های هیجان‌انگیز است، ایده «ما به مردم انرژی می‌دهیم تا هر کاری انجام دهند» را منتقل می‌کند.

توسعه یک هسته قوی از محتوا

استراتژی بازاریابی جه، ردبول موفق است زیرا شامل احساساتی است که افراد را به حرکت در می آورد.

بازاریابی تجربی ردبول

بر ،ی پوشیده نیست که ردبول در طول سال‌ها کمپین‌های موفقی را راه‌اندازی کرده است که تعدادی از آن‌ها بهترین کمپین‌های تمام دوران بوده‌اند. علاوه بر این، کمپین “Red Bull Stratos” احتمالاً یکی از نمادین ترین کمپین های ردبول بود که این برند تا به حال راه اندازی کرده است و با بیش از 8 میلیون بازدید در یوتیوب به شهرت جه، دست یافت و موفقیت زیادی ،ب کرد.

بازاریابی «ردبول به شما بال می‌دهد» این برند که اولین بار در دهه 1990 آغاز شد، یکی از اولین کمپین‌های ردبول است که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. مطابق با یک بررسی از استراتژی‌های بازاریابی محبوب ردبول، این شرکت 300 میلیون قوطی را در نتیجه این کمپین بین سال‌های 1996 تا 2006 فروخت.

این شعار همچنین به روش های مختلف برای تبلیغ برند مورد استفاده قرار گرفته است. از آن در تبلیغات، روی کالاها و حتی روی قوطی استفاده شده است. همه این استراتژی‌ها به شرکت کمک کرده است تا مخاطبان بیشتری را جذب کند و دنبال‌کنندگان قوی‌تری ایجاد کند.

Extreme و Sport: یک ،یب موفق

همانطور که در بالا ذکر شد، استراتژی پیام رسان ردبول بر شعار آنها، “Red Bull Gives You Wings” متمرکز است و بر این ایده تأکید دارد که محصول آنها انرژی و قدرت را برای افراد فراهم می کند تا اه، و خواسته های خود را دنبال کنند.

حفظ برندسازی بصری ثابت

این محتوا شامل ویدئوها، مقاله‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی با ورزشکاران ورزش‌های شدید و رویدادهایی است که توسط Red Bull حمایت مالی می‌شوند.

چه چیزی می تو،م از استراتژی بازاریابی ردبول بیاموزیم؟

یک تبلیغ 30 ث،ه ای هرگز نتوانست به شاهکار فلی، بامگارتنر چترباز اتریشی در غواصی از فضای نزدیک (ارتفاع 23 مایل) به سطح زمین دست یابد. این نمایش فوق العاده ای از استقامت، جاه طلبی، سرمایه گذاری و فداکاری انس، بود. این واقعیت که این ماموریت توسط یک برند تامین مالی و ایجاد شده است قابل توجه است.

از آنجایی که Red Bull برای جوانان 15 تا 35 ساله طراحی شده است، این برند به شدت بر ارزش های قوی مانند انرژی، قدرت و سرگرمی متکی است. این حرکت استراتژیک به طور نامحسوسی بر قیمت گذاری تأثیر می گذارد و نشان می دهد که مشتریان ردبول به دنبال قیمت نیستند، بلکه به دنبال یک محصول با کیفیت هستند. از آنجایی که «محصول به اندازه ارزشش قیمت دارد»، مشتریان آن را ،یداری می کنند. بنابراین، هزینه با شهرت و تأثیری که خود نوشیدنی منتقل می کند، مطابقت دارد.

محل

بودجه حمایتی و تبلیغاتی ردبول در سال 2020 تقریباً بود 1.6 میلیارد یورو، بیشتر برای حمایت از مشارکت برند در رویدادهای ورزشی شدید در سراسر جهان استفاده می شود. تمرکز این شرکت بر سرمایه‌گذاری در واحدهای تبلیغاتی ممتاز و تبلیغات در انواع ویژگی‌های رسانه‌ای در قالب‌های مختلف، از جمله دیجیتال، چاپ و تلویزیون ملی است.

کمپین های ردبول

Red Bull را می توان در سوپرمارکت ها در قوطی های تکی یا بسته های 4، 6، 12، یا 24 تایی، در بارها، در اینترنت، در کافه تریا، هتل ها و غیره یافت و در 171 کشور مختلف به فروش می رسد. همراه با توزیع، برند ردبول یک جهان کامل از حمایت را ایجاد کرده است.

ترویج

حتی اگر ردبول در بسیاری از زمینه‌های مختلف ورزش‌ها مانند فوتبال هاکی روی یخ شرکت می‌کند، می‌تو،م با اطمینان کامل بگوییم که ورزش‌های افراطی جایی است که شرکت تاکید زیادی دارد.

بازاریابی چریکی

ردبول، در واقع، میلیون‌ها دلار در تلاش‌های تبلیغاتی و بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کند تا محصولات خود را در خط مقدم ذهن مشتریان نگه دارد.

استراتژی تبلیغاتی ردبول

ردبول همچنین به دلیل استفاده موفق از بازاریابی تجربی برای ساخت برند خود شناخته شده است. با رویدادها، این شرکت در ارتباط دادن داستان سرایی، ساخت برند و تجربیات مشتری ماهر است. شرکت ردبول در رویدادهایی مانند مسابقه فرار نمونه دیگری از این است که چگونه یک شرکت می تواند با مصرف کنندگان درگیر شود و در عین حال هویت برند خود را نیز ارتقا دهد. بازاریابی تجربی ردبول به این شرکت کمک کرده تا یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کند و خود را به ،وان یک رهبر در بازار نوشیدنی های انرژی زا تثبیت کند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال ردبول

یکی از عوامل کلیدی که به موفقیت ردبول کمک کرد تعهد آنها به ارائه مداوم برند و ارزش های خود بود.

به حدا،ر رساندن پتانسیل شعار خود

وقتی صحبت از نوشیدنی های انرژی زا می شود، ردبول به ،وان یکی از موفق ترین و شناخته شده ترین برندهای بازار شناخته می شود. Redbull که به خاطر کمپین ها و استراتژی های تبلیغاتی انقلابی خود شناخته شده است، بدون شک از شعار خود برای ایجاد هویت برند قوی، جلب میلیون ها طرفدار و حفظ وفاداری مشتری استفاده کرده است.

خوب، بر ،ی پوشیده نیست که مردم از ا،ریت پیروی می کنند و می خواهند آنچه را که محبوب است مصرف کنند. بنابراین، این برند تلاش کرد تا از طریق استراتژی بازاریابی چریکی خود از این واقعیت استفاده کند. درگیر ، استراتژی بازاریابی قوطی‌های خالی ردبول نمونه‌ای قطعی از تقویت این استراتژی است. قوطی های خالی در اطراف پراکنده بودند تا این تصور ایجاد شود که همه در حال مصرف Red Bull هستند. و باز هم، کمپین موفقیت آمیز بود.

اما چگونه آنها تا این حد موفق شدند؟ دقیقا ردبول چه کاری را به این خوبی انجام داد؟ در این مقاله وبلاگ، ما راز پشت استراتژی بازاریابی ردبول را بررسی خواهیم کرد!

استراتژی ،یبی بازاریابی ردبول

استراتژی بازاریابی دیجیتال ردبول حول محور ایجاد تجربیات جذاب و همه جانبه برای مخاطبان خود از طریق کانال‌های دیجیتال مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت و برنامه‌های موبایلی است.

معروف! این لحن که مانند یک کارتون کارگرد، می شود، طنز است و با توجه به مدت زمان کوتاهشان، تماشای آن ها لذت بخش است. علاوه بر این، این شرکت همچنین شعار قابل توجهی را اتخاذ کرده است: “ردبول به شما بال می دهد.” عبارتی که انرژی ای را تداعی می کند که قرار است نوشیدنی این برند اتریشی را همراهی کند، به راحتی با این شرکت تداعی می شود.

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب