چگونه آژانس دیجیتال خود را برای خروج استراتژیک M&A آماده کنید

هنگام صحبت در مورد تمرکز مشتری، توجه به این نکته نیز مهم است که بزرگترین مشتری شما در ارزیابی آژانس شما نقش دارد. اگر بزرگ‌ترین حساب شما گوگل، اپل یا مایکروسافت یا هر شرکت دیگر با قد و قامت باشد، ارزش بیشتری نسبت به یک برند کمتر شناخته شده برای آژانس شما به ارمغان می‌آورد.

مدیریت سبد ریسک آژانس شما

در طول این وبینار، موضوع دیگر مقیاس پذیری آژانس بود. مقیاس پذیری آژانس شما ،یبی از فناوری، فرآیندها و رویه هایی است که به ،ب و کار شما اجازه می دهد تا به طور کارآمد اجرا شود. اداره آژانس و داشتن تمام داده های ،ب و کار شما در یک پلتفرم یا نرم افزار چیزی است که برای ،یداران ارزش می افزاید. زیرا در نهایت، ،یداران آژانس شما را برای جایی که الان هست نمی‌،ند، بلکه برای پتانسیل آینده و اینکه چقدر می‌تواند به ،وان یک ،ب‌وکار مقیاس‌پذیر باشد، می‌،ند.

جهان پیرامون ما

مایکل سید، موسس و مدیر عامل شرکت Madison Alley Global Ventures است. او همچنین بنیانگذار و میزبان MadisonAlley.tv است که مصاحبه‌های اختصاصی زنده با رهبران برجسته بازاریابی، رسانه و فناوری پخش می‌کند.

به وبینارهای آینده ما بپیوندید

موقعیت جغرافیایی ممکن است این روزها عامل مهمی به نظر نرسد، به خصوص اگر روند رو به رشد کار از راه دور را در نظر بگیریم، اما در دنیای M&A استراتژیک، موقعیت جغرافیایی ارتباط تنگاتنگی با مشخصات درآمد دارد. اگر در نیویورک، سانفرانسیسکو یا لندن مستقر هستید، ارزش گذاری شما به احتمال زیاد بالاتر از آن دسته از شرکت هایی خواهد بود که در بازارهای ردیف دوم یا سوم مستقر هستند، زیرا ا،ر مشتریان ارزشمند تمایل دارند مشتریان ایالات متحده باشند.

چقدر مقیاس پذیر هستید؟

موضوع جالب دیگر برای صاحبان آژانس، وضعیت فعلی اقتصاد جه، و رکود احتمالی آینده است. در این وبینار، مایکل اظهار داشت که رکود اخیر در بازار باعث بیزاری جزئی از ریسک می شود و ،یداران بیشتر انتخاب می شوند. با این وجود، تعداد زیادی ،یداران متنوع، سرمایه عظیم و در نهایت فعالیت‌های ،ید و علاقه زیادی در زمینه M&A استراتژیک وجود دارد. به گفته مایکل سید،، تا زم، که ،ب و کار شما در حال ساخت است و در حال رشد است، ،یداران زیادی و گزینه های مختلف زیادی وجود خواهد داشت.

انواع ،یداران

تمرکز مشتری یکی دیگر از عوامل کلیدی در تعیین ارزش آژانس شما است، اما دقیقاً چیست؟ به بیان ساده، درصد درآمدی است که یک مشتری برای آژانس شما به ارمغان می آورد. بسیاری می گویند که ماندن زیر 10 درصد نقطه شیرینی است، اما مایکل استدلال می کند که هر چیزی زیر 25 درصد ایده آل است.

آ،ین اما نه کم اهمیت، موضوع کلیدی برای صاحبان آژانس، ساختار معاملات و انواع ،یداران بود.

حتی اگر در حال حاضر به دنبال فروش ،ب و کار آژانس خود نیستید، هنوز ممکن است از خود بپرسید که آژانس شما چقدر ارزش دارد، برای افزایش ارزش آن چه کاری می تو،د انجام دهید یا محرک های کلیدی ارزش گذاری برای آژانس شما چیست.

به طور کلی، هر چه آژانس شما پول بیشتری وارد کند، ریسک درک شده کمتر خواهد شد و ارزش کلی شما افزایش خواهد یافت. قبل از اینکه آژانس خود را بفروشید، باید 3 تا 5 میلیون دلار EBITDA هدف گذاری کنید، زیرا ا،ر معاملات در حدود همین ارزش شروع می شوند.

اگر قصد دارید آژانس خود را مانند تنوع ریسک بفروشید، مدیریت سبد ریسک شما بسیار مهم است. برای درک ریسک آژانس خود، باید سربار ماهانه، نرخ ریزش مشتری، خط لوله تجاری جدید، وام ها و/یا پروژه های چند ساله خود را بد،د.

محل

در این وبینار، مایکل سید،، موسس و مدیر عامل مدیسون آلی و تومیسلاو کار، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت پروداکتیو، در مورد ،وج استراتژیک M&A و آنچه که یک آژانس دیجیتال می تواند در طول فرآیند ،وج انتظار داشته باشد، بحث ،د. ما قبلاً در یکی از پست های وبلاگ قبلی خود اصول اولیه ارزیابی آژانس را پوشش داده ایم، بنابراین حتماً آن را نیز بررسی کنید.

Productive اخیراً یک وبینار زنده را با Madison Alley، یک شرکت مشاوره‌ای M&A و سرمایه که منحصراً به آژانس‌های بازاریابی دیجیتال، تبلیغات، رسانه و بازرگ، خدمات می‌دهد، میزب، کرد.

ماشین حساب ارزش گذاری آژانس ما می تواند به شما کمک کند تا با ارزیابی آژانس شروع کنید. با استفاده از این ابزار جدید ارائه شده توسط Productive، یک سیستم مدیریت آژانس سرتاسر، می تو،د ،نی از ارزش آژانس خود را در کمتر از 10 دقیقه بدست آورید. علاوه بر یک ،ن کلی از ارزش ،ب‌وکارتان، در گزارش مفصلی که پس از پر ، پرسشنامه ایجاد می‌شود، پیشنهاداتی در مورد اینکه روی کدام حوزه‌های ،ب‌وکارتان تمرکز کنید که می‌تواند بر ارزش‌گذاری کلی آژانس شما تأثیر بگذارد، دریافت خواهید کرد.

برای اطلاع از نکات کلیدی وبینار به ادامه مطلب مراجعه کنید.

همه چیز در مورد پول است – یا این است؟

هنگامی که در مورد محرک های ارزش گذاری صحبت می شود، چند مورد وجود دارد که در بین بقیه برجسته هستند. رشد از نظر حاشیه درآمد و EBITDA واضح‌ترین محرک‌های ارزش برای آژانس شما هستند، زیرا به ،یداران اجازه می‌دهند بدانند که آژانس شما چقدر پول وارد می‌کند.

دسته درآمد شما چند برابری را تعیین می کند که برای ارزش گذاری آژانس شما استفاده می شود. به عبارت ساده، هر چه درآمد بیشتر باشد، ضریب هم بیشتر می شود.

تمرکز مشتری

در سری جدید وبینارهای زنده Productive، Productive میزبان کارشناسان M&A و رهبران تجارت آژانس است تا موضوعات ارزیابی آژانس را پوشش دهد.


منبع: https://di،alagencynetwork.com/webinar-recap-،w-to-prepare-your-di،al-agency-for-a-strategic-m-and-a-exit/

مدیسون آلی توسط مدیران عامل سابق جه، و مدیران استراتژیک توسعه شرکت هدایت می شود. این شرکت نزدیک به 20 سال پیش به ،وان اولین شرکت مشاوره ای در زمینه M&A و سرمایه در جهان که به طور انحصاری به صنعت بازاریابی دیجیتال، تبلیغات، رسانه و تجارت خدمات می دهد، تاسیس شد.

مولد یک است مدیریت آژانس نرم افزار ساخته شده برای مشاغل خدماتی

وقتی در مورد ساختار معامله صحبت می کنیم، ما به طور کلی در مورد سه نوع ،یدار صحبت می کنیم:

  • مشاوره های جه، مانند Accenture و Deloitte یک ،ب و کار را به دست می آورند و سعی می کنند آنها را ادغام کنند. آنها بر درآمد متمرکز هستند و معاملات را بر اساس EBITDA یا نوعی معیار سودآوری انجام می دهند. بیشتر اوقات، آنها پیش پرداخت بیشتری می پردازند (از 70 تا 90 درصد) و درآمد آنها بین 2 تا 4 سال است.
  • نوع دوم است شرکت های هلدینگ تبلیغات مانند Omnicom Group و Ogilvy. معاملات آنها بر اساس EBITDA انجام می شود و آنها 5-6 برابر EBITDA را از قبل با درآمد 2 تا 5 ساله پرداخت می کنند.
  • در نهایت، ما داریم گروه های سهام خصوصی، که در هنگام ،ید نمایندگی به نوعی ،وجی در ذهن دارند. آنها در آژانس هایی سرمایه گذاری خواهند کرد که بتوانند به صورت ارگ،ک رشد کنند و بتوانند آن ها را ،یداری و بسازند. در نهایت آنها احتمالاً ظرف 3 تا 5 سال از آن خارج خواهند شد. آنها 51 تا 85 درصد پول نقد را پیش پرداخت انجام می دهند و مابقی به صورت سهام در تجارتی که در آن سرمایه گذاری می کنند پرداخت می شود.

درباره کوچه مدیسون

توسط حمید صباغی

حمید صباغی هستم یک بازاریاب